Toti modelistii ar trebui sa aiba un CNC :)
#61
Postat 05 January 2010 - 11:20 PM
Va admir ,si va doresc spor la bricolat .
#63
Postat 06 January 2010 - 09:58 PM
O lista informativa cu materialele folosite pun mai jos dar asa ceva se putea scoate si din pozele atasate in topic. Nu am facut un proiect complet al masinei doar niste schite. Daca cineva ar vrea sa faca asa ceva, cel mai bine e sa-si contureze un proiect din care poate scoate o lista completa.
rulmenti 6x19mm - 18 x 5 lei
rulmenti 4x13mm - 8 x 5 lei
rulmenti 7x19mm - 2 x 5 lei
platbanda 3x15, 3x20mm - 1m
cornier 3x25, 3x20mm - 0.5m
suruburi M4 M5 - un pumn
coltare tabla zincata - 32
saibe late - un pumn
arbori 20mm - 2 x 800mm
arbori 16mm - 2 x 600mm
arbori 12mm - 2 x 250mm
suruburi trapez 12 x 3mm - 850+650+300mm
piulite trapez 12 x 3mm - 3 buc
cuplaje rigide pe suruburi - 3 buc
MPP - 3 buc
monturi motoare - 3 buc
suport aluminiu freza - 1 buc
placi PAL - 28, 24, 18mm
cabluri 6 fire - 10m
driver - 3x (4x) - 70-100 euro
In general nu am pus preturi dar multe se pot deduce usor. Arborii, suruburile si alte maruntisuri se pot lua de pe hiend.ro. Motoarele si monturile lor recuperate din copiator. Driverul il puteti face singuri (daca aveti rabdare). Placile de PAL au costat cateva zeci de lei. Suruburi, saibe, coltare...
#65
Postat 17 January 2010 - 04:00 PM
Felicitari !
De mult doresc sa construiesc si eu asa ceva cit mai ieftin , dar functional pentru acasa.
Sper din tot sufletul sa nu te superi daca o sa incerc sa-l copiez (recunosc, citeva cote mai grosiere ale bucatilor de PAL m-ar ajuta, dar incerc sa aproximez dimensiunile. Nu cred ca sint critice).
Daca poate cineva sa ma lamureasca si pe mine in legatura cu motorul de mai jos , daca este bun pentru un astfel de proiect (am mai multe luate din tirg, dar asta pare mai solid). Are 8 fire , sint numerotate la iesire din carcasa si am si schema lor pe eticheta. Dar nu stiu daca este unipolar sau bipolar si cum se leaga la driver (ce driver sa construiesc pentru genul asta de motoare).
FOTOGRAFII CU CONSTRUCTIA BARCUTEI NR1: http://cid-9657200874fe5adf.skydrive.live....4FE5ADF!118
FOTOGRAFII CU CONSTRUCTIA BARCUTEI NR2: http://cid-9657200874fe5adf.skydrive.live....4FE5ADF!328
MATERIALE NECESARE - VARIANTA ALLEN : http://www.rhcforum....showtopic=17986
SI VARIANTA MEA LA BARCUTA NR1: http://www.rhcforum....pic=17986&st=60
MODIFICARI CAPAC BARCUTA NR1:My link
CABLARE ELECTRICA BARCUTE : https://skydrive.liv...AIKBHLI0jsibo0E
Cotari suplimentare pe schitele barcutei tip Allen: cotari barcuta rar
#66
Postat 17 January 2010 - 05:49 PM
dodo007, la Jan 17 2010, 04:00 PM, a spus:
Felicitari !
De mult doresc sa construiesc si eu asa ceva cit mai ieftin , dar functional pentru acasa.
Sper din tot sufletul sa nu te superi daca o sa incerc sa-l copiez (recunosc, citeva cote mai grosiere ale bucatilor de PAL m-ar ajuta, dar incerc sa aproximez dimensiunile. Nu cred ca sint critice).
Daca poate cineva sa ma lamureasca si pe mine in legatura cu motorul de mai jos , daca este bun pentru un astfel de proiect (am mai multe luate din tirg, dar asta pare mai solid). Are 8 fire , sint numerotate la iesire din carcasa si am si schema lor pe eticheta. Dar nu stiu daca este unipolar sau bipolar si cum se leaga la driver (ce driver sa construiesc pentru genul asta de motoare).
PIC_0002a.jpg PIC_0003a.jpg
Daca au 8 fire le poti lega atat monopolar cat si bipolar.
Despre putere nu stiu ce sa zic.
Am si eu unul identic dar nu l-am testat.
Stima.
#67
Postat 17 January 2010 - 06:13 PM
Din a doua poza se observa clar ca sunt cu patru bobine. Se pot astfel lega oricum doresti. Masoara rezistenta bobinelor si vezi pe placuta ce amperaj si tensiune este necesara. Tensiunea o inmultesti cu 8..10 iar amperajul il iei in jur de 89% din cel scris pentru a nu se incalzi motorul. Poate fi alimentat unipolar sau bipolar prin legarea bobinelor corespunzator. daca le legi invers pe unele si vezi ca nu se roteste inverseaza legaturile la una dintre acestea.
Ai o legatura care te va lamurii cu conexiunile pe pagina 2 din topic si la http://www.probotix....ipolar_bipolar/.
Modul de alimentare depinde de ce transformator ai, ce finali de putere vrei sa utilizezi L298, l6203, sau mosfet.
Mirciulica
Aceasta postare a fost editata de mirciulica: 17 January 2010 - 06:23 PM
#68
Postat 18 January 2010 - 03:49 AM
mirciulica, la Jan 17 2010, 06:13 PM, a spus:
Nu se prea aplica la motorul de mai sus ce ai zis, asta ar insemna sa-l alimenteze la 100V pentru ca el are 12V :) iar faza cu 89% e chiar tare :rolleyes:
#69
Postat 18 January 2010 - 06:50 AM
Nu este tare, este reala si am gresit a doua cifra este 80% si nu 89%.
Este prevazuta in specificatiile fraceze de placi de comanda.
Oricum problema cu tensiunea si curentul este una tipica de fizica. Daca lucrezi cu o tensiune mai mare reduci curentul pentru a nu deteriora in timp motorul. Valoarea de tensiune este maxima se poate si mai mica poate fi 48V in acest caz, in acest caz se poate lua curentul mai mare la valoarea maxima. Este o intreaga discutie si multa teorie la mijloc. In rest daca va uitati pentru unele variante (bipolar paralel de ex.) de 0,7 din cea normala si curentul de 1,4 din cel normal, etc.
Ce este interesant este cuplul mic de 11 Ncm. Pentru un cuplu mai mare trebuie sa alimentam motorul in varianta bipolara la care avem 1,4 din cel normal. Treabuie de asemena sa folosim un sistem cu filet cu randament mare si cu frecare in ghidaje mica si inertie redusa, deci acceleratii mai mici la pornire si oprire.
Mirciulica
#70
Postat 18 January 2010 - 07:47 AM
Putina electronica stiu si eu , doar ca nu am lucrat niciodata cu motoare de genul asta. Driverul am sa-l fac eu (probabil cu IRF-uri) dupa ce gasesc motoarele potrivite.
Si eu ma gindeam ca pentru proiectul lui Red Sky , motorul asta este cam slab. PAL-ul este totusi greu. Eventual sa-l folosesc la axele mai usoare si sa fac rost de cel putin un motor mai puternic.
Inca o data multumesc de info.
Spor la treaba.
FOTOGRAFII CU CONSTRUCTIA BARCUTEI NR1: http://cid-9657200874fe5adf.skydrive.live....4FE5ADF!118
FOTOGRAFII CU CONSTRUCTIA BARCUTEI NR2: http://cid-9657200874fe5adf.skydrive.live....4FE5ADF!328
MATERIALE NECESARE - VARIANTA ALLEN : http://www.rhcforum....showtopic=17986
SI VARIANTA MEA LA BARCUTA NR1: http://www.rhcforum....pic=17986&st=60
MODIFICARI CAPAC BARCUTA NR1:My link
CABLARE ELECTRICA BARCUTE : https://skydrive.liv...AIKBHLI0jsibo0E
Cotari suplimentare pe schitele barcutei tip Allen: cotari barcuta rar
#71
Postat 18 January 2010 - 09:57 AM
#73
Postat 18 January 2010 - 07:19 PM
Red Sky, la Jan 18 2010, 01:41 PM, a spus:
cnc.zip
Va trebui sa adaptati putin dimensiunile la proiectul vostru.
Spor!
Ups...
Fisierul este cumva intr-un acad mai mare de acad2004?
Cu acad2004 nu am reusit sa-l deschid. Dar rezolv eu cumva, sa nu mai deranjez.
Am apelat la un prieten , expert in acad. Acum e convertit in acad 2004 si merge si cotarea.
Ca lungime, masa la prima axa a iesit cca 1050mm. Cred ca e real la o suprafata de lucru de 700x500.
Multumesc de ajutor.
Spor.
FOTOGRAFII CU CONSTRUCTIA BARCUTEI NR1: http://cid-9657200874fe5adf.skydrive.live....4FE5ADF!118
FOTOGRAFII CU CONSTRUCTIA BARCUTEI NR2: http://cid-9657200874fe5adf.skydrive.live....4FE5ADF!328
MATERIALE NECESARE - VARIANTA ALLEN : http://www.rhcforum....showtopic=17986
SI VARIANTA MEA LA BARCUTA NR1: http://www.rhcforum....pic=17986&st=60
MODIFICARI CAPAC BARCUTA NR1:My link
CABLARE ELECTRICA BARCUTE : https://skydrive.liv...AIKBHLI0jsibo0E
Cotari suplimentare pe schitele barcutei tip Allen: cotari barcuta rar
#74
Postat 18 January 2010 - 09:09 PM
Daca aveti probleme cu versiunea de cad va salveaza ProgeCAD. Dati un clik pe adresa urmatoare
http://www.softpedia.com/get/Science-CAD/p...009-Smart.shtml
coborati programul instalatil, este gratuit pentru uz casnic si dupa 30 zile inregistrativa pe sait, nu va obliga la nimic. Pentru cei interesati am o carte scrisa pentru studenti cu cateva exemple de utilizare. Pentru doritori un mail si vedem cum va pot trimite un exemplar.
Se deschide desenul dorit si se salveaza in versiunea AutoCAD dorita de exemplu 2000.
Mirciulica
#75
Postat 18 January 2010 - 10:15 PM
Gasesti acolo chiar si manufacturarea ghidajelor destul de detaliat.
Masa e lunga de 1050mm dar utili sint doar 540x355. Din considerente de rigiditate a trebuit sa iasa mai lunga. Designul impunea asta pentru imbinari.
#76
Postat 20 January 2010 - 04:30 AM
dodo007, la Jan 18 2010, 07:47 AM, a spus:
cauta o schema in care sa ai curentul reglabil pe motoare daca vei face un driver ca asta http://www.elforum.r...=455835#p455835 vei avea numai probleme
#77
Postat 20 January 2010 - 04:27 PM
doresc sa va intreb , daca credeti ca este posibil de realizat home ,
un driver pentru motoare Fanuc cu encoder.
Puterea acestuia este 2,2 kw , functioneaza la 168 V si 7,8 A.Pe eticheta imi indica un invertor la 200-240 V.
Am gasit pe net mai multe astfel de motoare la preturi rezonabile , dar fara drivere.
#79
Postat 22 January 2010 - 08:46 PM
Inainte de a taia PAL-ul am o intrebare pentru RedSky:
exista ceva legat atit de dimensiunile PAL cit si de componentele folosite (rulmenti , suruburi, motoare, etc) pe care ai dori sa le faci altfel sau sa le modifici pentru a fi mai ok functional si din alte puncte de vedere?
Mtumesc.
Spor.
FOTOGRAFII CU CONSTRUCTIA BARCUTEI NR1: http://cid-9657200874fe5adf.skydrive.live....4FE5ADF!118
FOTOGRAFII CU CONSTRUCTIA BARCUTEI NR2: http://cid-9657200874fe5adf.skydrive.live....4FE5ADF!328
MATERIALE NECESARE - VARIANTA ALLEN : http://www.rhcforum....showtopic=17986
SI VARIANTA MEA LA BARCUTA NR1: http://www.rhcforum....pic=17986&st=60
MODIFICARI CAPAC BARCUTA NR1:My link
CABLARE ELECTRICA BARCUTE : https://skydrive.liv...AIKBHLI0jsibo0E
Cotari suplimentare pe schitele barcutei tip Allen: cotari barcuta rar
#81
Postat 25 January 2010 - 05:27 PM
dodo007, la Jan 22 2010, 08:46 PM, a spus:
Da. Cuplajele alea rigide sint de kko. Nu pot centra nicicum surubul trapez cu axa motorului. Noroc cu montura elastica a motorului.
As face altfel in zona aia. Poate cu un cuplaj elastic...
Deocamdata le las asa ca merge fara probleme.
Si neaparat sa folosesti saibe late la toate zonele in care metalul atinge PALul. Mai ales la arbori. (vezi in .dwg)
#84
Postat 29 January 2010 - 06:18 PM
Eu am polizat nitel axul motorului ca era prea lucios incat sa maresc frecarea.
Mai pune si doua coliere pe furtun si nu vei avea probleme.
Iti recomand furtun cu insertie textila. Ca cel folosit la sudura acetilenica.
E suficient de flexibil incat sa compenseze micile devieri ale axelor, dar si suficient de solid sa nu permita abateri datorita torsiunii.
Stima.