Modelism - RHC Forum: Protectie regulator motor - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Protectie regulator motor Brain storming

#31 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 16 November 2009 - 07:23 PM

Ma bag si eu in seama....Cred ca ar fi util in cazul in care senzorul ar fi lipit de final. Cat mai intim. In acest caz ar imita...cat de cat...protectia termica din regulatoarele mai destepte...zic si eu. Despre motor..fiecare cum crede...parea mea.
0

#32 Useril este offline   charlie 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 765
  • Inregistrat: 31-May 04

Postat 18 November 2009 - 09:43 AM

Ma bucur ca discutia avanseaza si se contureaza cateva indei.
0

#33 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2652
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 18 November 2009 - 04:57 PM

Nu ar fi mai usor sa preiei si sa degajezi energia disipata in regulator ? La nave se preteaza racirea cu lichid, dar merge si transferul metalic (ca la laptop-uri) ca oricum sta pe un radiator infinit.
0

#34 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 18 November 2009 - 07:51 PM

Vezi postareavlad1, la Nov 18 2009, 04:57 PM, a spus:

Nu ar fi mai usor sa preiei si sa degajezi energia disipata in regulator ?

Scuze ca revin cu mesaj, nu aveam de gand sa fac asta. Si n-o fac cu rautate. Din punctul meu de vedere totul e o frectie la piciorul de lemn, dar nu pot afirma asta oficial, ca in scut timp o sa-l contactez pe charlie sa ma ajute in alta problema.

Cum poti face ce propui tu?
Cum poti prelua si degaja energia disipata de regulator, sa poti proteja ceva? Si ma refer la explicatii pentru end-user. Incerca sa-ti inchipuiesti cati se pot descurca onorabil cu un senzor si un regulator in mana...

PS. Am in geanta mereu cate un "motor controller' cu ASP-HEC-BEC-TP-POR-PCO-Rx-Filter (ceva accesibil ca pret, luat din Nord). Stau si ma intreb unde as putea folosi un astfel de viitor device, ca nu pot demonta radiatorul de pe finali.... (TP-ul fiind exact protectia la temperatura)
Singurul lucru neacoperit a ramas motorul. De aceea am precizat acest aspect. Majoritatea controlerelor nu permit demontarea radiatoarelor de pe finali fara pierderea garantiei.
Nu stiu preturi si nu pot comenta suplimentar. Cine stie sa imperecheze corect controlerul cu motorul nu solicita un astfel de montaj. Cine nu stie si are bani in mod sigur o sa cumpere controler supradimensionat in urma sfaturilor prietenilor si posbil sa aiba noroc in exploatare.
Cine nu stie si NU are bani o sa mearga la risc. Cand o sa aiba bani o se gandeasca serios daca sa cumpere controlerul potrivit sau unu la limita si un device suplimentar pentru protectie. Probabil ca o sa opteze spre alegerea corecta a controlerului. In functie de detaliile din contractul de cumparare, tu ce ai alege?
PS Ca idee totul e Ok si de laudat. Detaliile vor face diferenta intre ceva bun sau ceva rau.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 18 November 2009 - 08:06 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#35 Useril este offline   charlie 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 765
  • Inregistrat: 31-May 04

Postat 18 November 2009 - 09:52 PM

Vezi postareabitex, la Nov 18 2009, 07:51 PM, a spus:

Cum poti face ce propui tu?
Cum poti prelua si degaja energia disipata de regulator, sa poti proteja ceva? Si ma refer la explicatii pentru end-user. Incerca sa-ti inchipuiesti cati se pot descurca onorabil cu un senzor si un regulator in mana...



Nu scot energia termica inmagazinata in radiator..pur si simplu opresc fenomenul care adus la acumulare si las radiatorul sa isi faca treaba si sa arunce afara Q inmagazinat. Apoi o iau de la capat si iar las regulatorul in pace sa-si faca treaba pana cand iar se supra incinge...etc.

Ma mai gandesc...trebuie sa scriu softul si sa dau cuiva sa se joace cu el...cel mai probabil celui care mi-a solicitat ceva de genul asta si sa-mi spunacum merge si daca mai trebuie modificat ceva la program...
0

#36 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 19 November 2009 - 10:51 AM

Intrebarile erau pentru vlad1. Am vrut sa vad daca se gandeste la o metoda suplimentara sau diferita de asta cu radiator simplu, prin care sa scoata caldura de acolo. Speram sa dezvolte ideea chiar daca nu era la subiect.

Cum faci electronic am inteles de la inceput, nu la asta ma refeream.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#37 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2652
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 19 November 2009 - 11:11 AM

Variatoarele pentru nave se racesc cu apa. Nu e inventia mea, nu o laud, o constat.
Daca nu vrei sa racesti cu apa, unde nu poti disipa, maresti valoarea radiatorului, marind debitul de aer. Solutie IT aplicata cu succes. In locuri inguste, se preia caldura cu linii de cupru, si radiatorul se pune la oarecare distanta (laptop-uri)
O alta solutie, nu stiu daca aplicabila in cazul concret, este folosirea finalilor termoprotejati. Nu ai controlul temperaturii, dar la 125 de grade se decupleaza singuri.

Observatie:
Variatoarele de modelism sunt in comutatie. Adica nu disipa energie. Radiatorul intern este pentru echilibrare termica, nu pentru disipare. Marea majoritate a finalilor (toate SMD-urile) rezista la curenti, dar nu disipa puterea. Daca se incalzeste exagerat, atunci undeva e o problema/defectiune.

Sfat:
Elimina mufele dintre controler si motor. Cositoreste firele, sunt sanse sa nu se mai incalzeasca.

Aceasta postare a fost editata de vlad1: 19 November 2009 - 11:13 AM

0

#38 Useril este offline   charlie 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 765
  • Inregistrat: 31-May 04

Postat 25 November 2009 - 09:36 PM

...dupa cateva discutii am pus la punct o prima varianta a device-ului.

Arata ca in poza atasata pe care am scris si cateva detalii despre cum se conecteaza.

Imi pare rau ca nu pot sa fac un filmulet asa cum am facut de fiecare data la celelalte device-uri dar este cam complicat de facut un stand.

Se poate proba usor functionarea incalzind cu o bricheta senzorul si masurand cu voltmetrul tensiunea la iesirea senzorului. Adica 0.20V =20 grade sau 0.65V = 65 de grade, etc.

Am pus special si un prag la 30 de grade ca sa se poata verifica cu temperatura manii... tinand senzorul in pumn acesta trebuie sa comute.

Temperatura se seteaza usor cu cei trei jumperi la valorile 30-40-50-60-70-80-90-100 grade Celsius. Sunt convins ca unele temperaturi sunt prea mari dar in varianta asta este OK si putem trece la temperaturi de genul 30 50-55-60-65-70-75-80 de exemplu.
Exista un LED rosu din cele trei care se aprinde cand se depaseste temperatura si unul verde care arata o functionare normala.

Cam asta este pe scurt.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Temp_protection_description.JPG

0

#39 Useril este offline   bbibi55 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 334
  • Inregistrat: 20-June 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 20 January 2010 - 12:33 AM

SALUT,nu se poate face nimic pentru regulatoarele astea?, in cazul in care am un regulator care duce 30A sa limitez undeva ,ceva ,atunci cand motorul suge peste 25A o valoare mai mica sa nu fie chiar limita regulatorului sa nu ii dea decat 25A sa zicem ... sa nu treaca de pragul asta la fel pentru toate, cele de 50A cu o valoare mai mica si tot asa nu neaparat numai la temperatura ,ma gandesc ca la temperatura se mai gasesc si alte mijloace ....deci ...sa fie cumva limitat cred ca intelegi ce ma framanta ..hai ca se poate ..nu este 1 proiect (sa nu ma intrebi de buget )ma gandesc ca daca se pot limita la un anumit prag mai repede cumpara omul acest device ,multam si poate exista rezolvare:)
0

#40 Useril este offline   p_cipri 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 20-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Baia Mare
  • Interests:Muzica, Navomodelism, Aeromodelism, Multicoptere

Postat 20 January 2010 - 06:59 AM

Charli, eu unul cred ca nu ar trebui sa taie motorul ci ar trebui sa pornesca comandat un ventilator din ala mic de placi video fiindca daca suntem pe o balta unde am prins o zii cu valuri si ni se opreste barcuta undeva si la 50 m de mal si trebuie sa astemptam nitel, aceasta este luata de valuri si dusa - in cel mai rau caz peste alte fire si .... stii tu cum sunt pescarii.... mai ales ca ei nu au barcute, tu lansezi mai departe, etc. Eu unul cred ca in asa fel s-ar putea rezolva problema. Bineinteles cu un led rosu aprins care sa-ti indice ca sistemul a afost in avarie si fie rezolvi problema la revenirea pe mal fie.... incerci sa schimbi regulatorul fiindca acela nu face fata. - bineinteles daca problema persista. Oricum, la aparitia unei avarii poti reduce din turatia motorului chiar pana la 50% dar eu zic ca nu mai mult, fiindca risca sa pluteasca in deriva.
Turnigy 9X cu modul audio si Frsky telemetry
https://www.youtube....HuEcHGiek&t=14s

Quad S500 cu Naza V2

EasyGlider Pro
0

#41 Useril este offline   charlie 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 765
  • Inregistrat: 31-May 04

Postat 21 January 2010 - 02:12 PM

Am inteles chestiunea cu plutitul in deriva...ce vreau sa subliniez este ca ar trebui facute teste inainte sa ajungi in situatia asta cu valuri...adica te dai cu barca in continuu pe IOR si daca observi ca din cand in cand iti moare motorul ca a intrat protectia stii clar ca trebuie sa intervii la racirea acelui ceva pe care ai pus senzorul (motor sau regulator).

Dupa ce vezi ca totul merge OK si nu mai intra protectia la pragul pe care l-ai pus...poti miccsora pragul nitel ca sa vezi daca temperatura mai joasa intra protectia.

Te poti juca f mult cu el si poti vedea exact in ce range merge motorul si regulatorul Ok.

In final poti lasa montat pe barca acest regulator in indeea ca se incurca elicea in ceva si tu nu te prinzi dar ii dai blana si atunci din cauza ca motorul sta pe loc si nu merge exista riscul sa se arda ceva motiv pentru care intra protectia in functiune.
0

#42 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 21 January 2010 - 02:21 PM

As propune altceva. Cand motorul se incalzeste sa se reduca mult turatia. Doar cat sa nu ramana barca in deriva si sa mai ai un picut de control.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 21 January 2010 - 02:22 PM

0

#43 Useril este offline   p_cipri 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 20-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Baia Mare
  • Interests:Muzica, Navomodelism, Aeromodelism, Multicoptere

Postat 21 January 2010 - 06:51 PM

Pai asta ziceam si eu: daca se supraincalzeste motorul din diferite cauze - aici ma refer la o partida de pescuit - fie se infunda tubul de racire fie dai cu spatele in ceva loc cu bradis si intra ceva la elice care o va face sa mearga mai greu pana ajunge la tine pentru a elibera tubul portelice fie... regulatorul e de vina.... Acest montaj sa reduca la 30%-40% turatia motorului si totodata sa aprinda un led care sa poata fii vazut si neaparat sa porneasca un ventilator din ala de placa video care este montat pe radiatorul regulatorului.
Vazand ca ceva nu este in regula....fiindca poate barcuta e undeva la 100m fata de tine, o aducu la mal si remediezi defectiunea aparuta. M-ar interesa si pe mine un astfel de device. Charlie astept un pret pe privat legat despre asa ceva. Multumesc!
Turnigy 9X cu modul audio si Frsky telemetry
https://www.youtube....HuEcHGiek&t=14s

Quad S500 cu Naza V2

EasyGlider Pro
0

#44 Useril este offline   charlie 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 765
  • Inregistrat: 31-May 04

Postat 23 January 2010 - 10:08 AM

Problema e ca si rezolvata din cauza ca eu nu am implementat histerezis la acest device TEMP. Adica daca s-a depasit pragul termic motorul se opreste...indata ce se revine sub prag motorul porneste...poate fi chestiune de cateva secunde. Nu cred ca pleaca barca in deriva in asa hal...histerezisul este dat de inertia termica a obiectului care se incalzeste.

Apoi zice-ti ca vreti sa se aprinda un LED...pai simplul motiv ca se opreste barca si pleaca iar dupa cateva se secunde este indicatie buna. Eu pot sa scriu in soft si sa aprind un LED dar pe ziua...chiar si un LED bright nu stiu daca se vede...ca trebuie sa fie orientat catre tine...ca sa-i vezi fascicolul.

Mia-m adus aminte...pe el...pe device exista un LED mic, SMD, de culoare rosie care se aprinde in momentul in care a intrat protectia in functiune si se stinge cand se revine la normal...dar LED-ul asta nu se vede pe ziua de la 50m :rolleyes: Mai degraba ar trebui activat un bec dinacela ca blitz-ul...sau un LED dinala care merge ca blitz-ul...da un flash foarte puternic...si de scurta durata...nu stie sa stea aprins ca s-ar arde, merge doar in implusuri scurte dar sincer nu mai stiu unde am vazut smekeria asta de LED.
0

#45 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 23 January 2010 - 10:30 AM

...se vede ca nu esti pescar, daca bate vantul si mai sunt si valuri, deriva poate insemna chiar 50-60m pe minut, in locul ledului semnalizator poti baga un buzzer la 3-4000 hz sau un tzignal de bicicleta , pe luciul apei se aude perfect, mie unul folosirea protectiilor pe ESC mi-a iesit pe nas, dimensionarea corecta a escului si motorului este mama intelepciunii , cu cat jucaria devine mai complexa cu atat e mai dispusa la defectiuni !!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#46 Useril este offline   charlie 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 765
  • Inregistrat: 31-May 04

Postat 23 January 2010 - 01:17 PM

Sincer ...si mie mi se pare o scarpinare pe dupa cap...si la nici un model...de care o fi fost el nu am avut nevoie de protectie...si nici nu am ars vreodata ESC-ul sau motorul.

Un device ca asta ar fi bun DOAR odata...la testare...la prima cursa...etc.
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

12 useri citesc topicul
0 membri, 12 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro