scale F22 Raptor proiect F22
#92
Postat 09 December 2009 - 05:14 PM
MLGore, la Dec 4 2009, 09:59 AM, a spus:
Motoare: merg pe un canal cu un cablu Y avand in vedere ca sunt apropiate si diferenta de tractiune ce poate apare e nesemnificativa. CH3
Eleroane: Clar trebuiesc incluse intr-un mix de tip Flaperon precum si intr-unul de tip Butterfly(pt. frane), deci 2ch. CH1 si CH5.
Flapsuri: astea merg pe un canal, cu cablu Y, mixate cu voletii de BA (tot un canal cu cablu Y). De preferat a se folosi servouri digitale programabile (pt reverse si trim). CH6 si CH7
Directie: doua canale clar. Aici merge folosita smecheria cu mixer de V-tail extern pt frana (practic in loc de canalul de profundor din mixer, se infige canalul de frana) CH4 si CH8.
Am mai avea trenul de aterizare, asta merge pe un canal on-off: CH9, cu urmatoarea mentiune: servo digitale programabile pt. tren deoarece CH9 nu stie trim si epa, doar reverse!
Acum mixerele programabile:
Flaperon
Ailvator
Astea doua nu mai au nevoie de descriere, stim ce fac.
Pt Flaps: Master :CH6(flapsuri) Slave: Voleti BA (CH5) cu link off si trim off.
Pt Frane aerodinamice(butterfly mix): 1: Master: CH8 Slave CH1(eleron stanga) cu link off si trim off
2: Master: CH8 slave CH5(eleron dreapta) cu link off si trim off
3: Master: CH8 slave: CH6 (flapsuri) cu link off si trim off
4: S-ar putea sa mearga si fara mix extern de V-tail astfel: Master Ch4(directie stanga) slave Ch8(directie dreapta) cu link off si trim on-ATENTIE: MIX PERMANENT!!
5: Master CH8 Slave Ch4 cu link off si trim off
Atentie: Mixerele 1,2,3,5 se vor seta sa fie active numai la actionarea switch-ului de frana!!!!
Bineinteles directiile de deplasare se vor stabili tot din meniul mix-urilor.
In aceste conditii e suficienta o Futaba t9 de ex, in FM cu receptor in 9 ch. Daca se renunta la tren, merge si varianta in 2,4 Ghz cu modul TM8.
Limitari in varianta propusa: Flapsurile nu se pot folosi ca eleroane si nu se pot trima independent din statie. Voletii de BA deasemenea nu pot fi trimati independent, pot avea EPA si cursa diferita de flapsuri si setabile din telecomanda. Motoarele nu pot fi trimate independent, deci varianta merge doar la EDF-uri electrice, exclus termice sau turbine.
Programul l-am gandit in jurul lui T9 pt. ca p-asta o cunosc, nu stiu daca merge facut pe Graupner, Hitec, JR, etc.
salut,
sper sa nu te superi dar dc nu am rc -ul in mana sa il butonez si din manuale nu inteleg chiar totul,mai bine intreb ca sa fiu sigur ca va fii ok.
ch1 eleron stg
ch2 elevator stg
ch3 cablu y pt ambele motoare;fiind edf si apropiate nu cred ca se va simti diferenta de tractiune intre ele (dc exista)
ch4 directie cablu y pt cele 2 suprafete (2 servo,cred ca e mai buna varianta asta decat un servo si splitarea sa se faca mecanic);am renuntat la frana compusa din directii;
ch5 tren de aterizare
ch6 eleron dr
ch7 elevator dr
ch8 flapsuri cablu y cu 2 servo
ch9 voleti-cablu y cu 2 servo
acum sa o luam pe rand:decolarea pt scurtarea distantei ar trebui sa se faca cu voletii si flapsurile lasate-un mix de tip on /off cu setarea curselor
aterizarea la fel: pt scurtarea distantei precum si reducerea vitezei ar trebui sa se faca cu flapsuri lasate mixate cu elevatorul pt compensare:aici cred ca e exista un mix programabil dar ca sa nu fac confuzii nu il mentionez;dc ar exista un program landing cu anumite setari ar fi ok??
acum dc flapsurile sunt cu cablu y ele se pot misca ca un tot unitar,flaps+eleron (asta e flaperonul) sau flaperonul e mixul la care ai doar 2 suprafete,si la aterizare se lasa in jos,dar putand sa faci miscarea de baza a eleroanelor?
frana aerodinamica sa fie de tipul mentionat:flapsuri in jos eleroane in sus;in cazul in care in zbor aplici o astfel de frana este necesar sa fie compensate cu elevatorul?
in cazul in care vrei sa faci o manevra de tip high alpha:voleti in jos,flapsuri in sus-asta ca sa faca un "S"(asa am vazut explicat pe rc powers) trebuie compensate si din elevator?pt asta mai trebuie un mix de acest gen?
trenul de aterizare simplu-tip on/off
acum la acest tip de avion din cate am vazut cred ca e nevoie datorita apropierii dintre cele 2 suprafete eleron,elevator si un mix :se numeste ailevator??am inteles bine?
tu unde mergi sa zbori ca ar fi mai bine sa ne intalnim live decat sa scriu pe forum,explicarea vizuala are clar o alta relevanta decat cea scrisa.
renato mi-a zis ca ar merge cu t9 sau evo9 sau poate chiar aurora;acum studiez cele 3 manuale sa vad ce pot sa inteleg de acolo.
:rolleyes:
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#94
Postat 10 December 2009 - 09:39 PM
dupa printare vor mai fi de facut modificarile de care am discutat pana acum si apoi la taiat.dupa ce facem taieturile ne apucam de acoperit cu balsa.
va tin la curent. :)
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#95
Postat 11 December 2009 - 10:38 AM
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#96
Postat 12 December 2009 - 07:31 PM
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#97
Postat 13 December 2009 - 09:40 PM
oachidori, la Dec 12 2009, 07:31 PM, a spus:
uau deabea acum vad cat de mare e, cica parkjet :wacko:
io zic sa folosesti tije sau tevi de carbon nu stiu cat de bine rezista betele de pin
#98
Postat 15 December 2009 - 01:21 PM
cateva intrebari la care m-am blocat si nici nu am gasit raspuns pe forum,sau nu stiu eu cum sa caut. Alegerea servo-urilor in fct de ce se face?de marimea suprafetei ce trebuie miscata,suprafata,greutate? Am vazut ca se dau niste caracteristici pe site-urile de modelism :viteza si cuplu. Intreb deoarece la acest proiect nu vreau sa pun niste sevo sudimensionate si/sau de proasta calitate,asa ca mai intai trebuie sa aflu cum ar trebui alese ele.
O alta intrebare este data de alegerea edf-urilor si a motoarelor pt ele.Am gasit un tutorial despre alegerea motoarelor electrice si a elicilor aferente dar nu se refereau si la edf.Deci cum ar trebui sa fac? Probabil se va pleca de la greutate si probabil incarcarea alara. Din cate am vazut eu exista mai multe tipuri de 55mm,64 mm ,70 si 90 mm.Astea sunt dimensiunile standard.La noi am gasit de 55,64 si 90.Greutatea totala estimativ vorbind a avionului,cred ca va fii sub 2kg. Am vazut niste motoare la bt despre care se spune ca ar avea tractiune 2000 g,asta pt o elice de 5x5.Pentru edf nu stiu.
Asa ca cei care au mai utilizat astfel de motoare rog sa ma indrume si pe mine.
multumesc.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#99
Postat 15 December 2009 - 01:39 PM
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...st&p=344466
pentru EDF:
http://www.s4a.ch/ef...t/fancalc_e.htm
MotoCalc de asemenea are 26 de EDF-uri in baza de date, poate o fi unul pe aproape.
#100
Postat 15 December 2009 - 03:07 PM
renatoa, la Dec 15 2009, 01:39 PM, a spus:
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...st&p=344466
pentru EDF:
http://www.s4a.ch/ef...t/fancalc_e.htm
MotoCalc de asemenea are 26 de EDF-uri in baza de date, poate o fi unul pe aproape.
Renato,cel pt edf e relativ ok,pt ca mie mi-ar trebui ca in fct de greutatea finala a modelului sa stiu ce tipuri de edf(turbina+motor) sa pot monta pe el ca sa poata zbura bine.Ori in acest site nu vad de ex dc am 1000 g ,greutate finala, ar trebui sa am edf care sa duca min 500 g fiecare,asta in cazul in care tractiunea fiecaruia idependent se cumuleaza.Sau dc stiu tractiunea unui edf ,sa zicem 800 g,atunci greutatea finala a modelului sa fie in jur de 1500 g.
In celalalt caz sa zicem pt cele 2 semistabilatoare dc greutatea modelului va fii 2 kg,echia 1 cm,vom avea 1 kg pe fiecare. Deci ar trebui sa am minim un servo ca asta: http://www.s......a....2p.html.Gresesc?
Olivian.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#101
Postat 15 December 2009 - 03:36 PM
Vezi ce dimensiuni au, ce greutati au, si citesti echiparea lor recomandata de producator : atat motorizare, esc, pack cat si servouri !
Eventual completezi informatia cu ceva Review-uri de pe forumurile din afara unde sunt mai multi care au asa ceva ! La noi gasesti mai greu ! A luat cineva unul dar nu spun ca iar se va interpreta ca reclama mascata - asa ca mai bine pune mana si fa referate ! - glumeam cu referatele cu reclama nu !
P.S.
Nu este foarte stiintific dar sigur e mai usor !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 15 December 2009 - 03:38 PM
#102
Postat 15 December 2009 - 04:12 PM
Tractiune... ce e aia ? Am mai spus ca nu gasesc de nici o utilitate ca se da acest factor pe diverse site-uri, si am rugat sa ma lamureasca si me mine cineva ce fac cu o tractiune data. E clar ca pentru un planor ea inseamna ceva si pentru un 3D altceva...
Referitor la servo-uri, eu ti-am dat un link care trebuia sa te duca la un calculator care face aceste calcule fara sa ia in considerare greutatea avionului, pentru ca nu are de ce. Vad ca ai dat in altele... dar e bine ca ai scris, cu ocazia asta mai descoperim niste erori de "proiectare" Deci, la un avion de 2m si care zici ca il scoti de numai 2kg..., dumneata ai echia suprafetei de comanda de 1cm ?!!! M-as mira sa raspunda la vre-o comanda cu asemenea cursa... Cat este suprafata de comanda, de curiozitate?
Si evident ca nu SG90 sunt servo-urile pentru un asemenea avion...
oachidori, la Dec 15 2009, 03:07 PM, a spus:
Olivian.
#103
Postat 15 December 2009 - 04:44 PM
renatoa, la Dec 15 2009, 04:12 PM, a spus:
Tractiune... ce e aia ? Am mai spus ca nu gasesc de nici o utilitate ca se da acest factor pe diverse site-uri, si am rugat sa ma lamureasca si me mine cineva ce fac cu o tractiune data. E clar ca pentru un planor ea inseamna ceva si pentru un 3D altceva...
Referitor la servo-uri, eu ti-am dat un link care trebuia sa te duca la un calculator care face aceste calcule fara sa ia in considerare greutatea avionului, pentru ca nu are de ce. Vad ca ai dat in altele... dar e bine ca ai scris, cu ocazia asta mai descoperim niste erori de "proiectare" Deci, la un avion de 2m si care zici ca il scoti de numai 2kg..., dumneata ai echia suprafetei de comanda de 1cm ?!!! M-as mira sa raspunda la vre-o comanda cu asemenea cursa... Cat este suprafata de comanda, de curiozitate?
Si evident ca nu SG90 sunt servo-urile pentru un asemenea avion...
am dat doar un exemplu ca sa vad dc am inteles;nu e o eroare de proiectare :blink:
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#104
Postat 15 December 2009 - 05:52 PM
Am gasit intamplator ceva asemanator cu ce vrei tu pe un forum numa ca era cu totul altceva - in primul rand aripa era profilata cu o gramada de intarituri pe interior facute
din baghete si fuselajul era cam tot la fel cu o multime de traverse si lonjeroane unele chiar din balsa - ala a iesit aproape scale . Numai gasesc link-ul acum.
Eu am lipit deja cele doua semiaripi, si desi am pus teava de carbon de 4 mm tot poti sa o curbezi usor. Daca in plan paralel cu elicea sa intarit cu ajutorul tevii de carbon si sta in plan orizontal , in schimb pe lungime este greu de aliniat pentru ca sunt doua tarverse care se unesc undeva pe traseu si depronul are tendinta sa stea curbat ( cu botul in sus sau in jos functie de cum este el curbat din pachet ).
P.S.
Daca crezi ca se poate face dupa planul asta , spor la treaba ! Eu nu ma pricep prea tare si dupa mine insa cred ca este cam greu sa iasa bine doar din depron de 6 mm la marimea asta si cu planul asta .
Am sa caut ce vazusem eu si le pun aici desi poate le stii si tu !
#106
Postat 15 December 2009 - 09:30 PM
renatoa, la Dec 15 2009, 06:35 PM, a spus:
F22-ul mic e gata si zboara f bine doar cu eleroane si stabilator dintr-o bucata, nu independent.
intrebarea era pt cel mare. oricum acel plan este cel de la care plec,deoarece am studiat si alte planuri si ca sa ii raspund si lui RD,aripile vor fi din depron 6X2 lipite intre ele,cu tija de c de 6 mm,plus ca la fiecare bord de atac respectiv de fuga va avea si tije din pin.pt usurarea modelului va avea niste gauri,urmand ca apoi sa fie placat cu balsa. stiu despre ce model zice RD,am toate link-urile ca am tot cautat zilele astea pe rcgrups.atat cele 2 tuneluri de aer pt cele 2 motoare cat si cum se poate face vector-ul.O sa vedeti ca o sa iasa bine. :rolleyes:
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#107
Postat 15 December 2009 - 09:46 PM
REAL DESIGN, la Dec 15 2009, 05:52 PM, a spus:
Am gasit intamplator ceva asemanator cu ce vrei tu pe un forum numa ca era cu totul altceva - in primul rand aripa era profilata cu o gramada de intarituri pe interior facute
din baghete si fuselajul era cam tot la fel cu o multime de traverse si lonjeroane unele chiar din balsa - ala a iesit aproape scale . Numai gasesc link-ul acum.
Eu am lipit deja cele doua semiaripi, si desi am pus teava de carbon de 4 mm tot poti sa o curbezi usor. Daca in plan paralel cu elicea sa intarit cu ajutorul tevii de carbon si sta in plan orizontal , in schimb pe lungime este greu de aliniat pentru ca sunt doua tarverse care se unesc undeva pe traseu si depronul are tendinta sa stea curbat ( cu botul in sus sau in jos functie de cum este el curbat din pachet ).
P.S.
Daca crezi ca se poate face dupa planul asta , spor la treaba ! Eu nu ma pricep prea tare si dupa mine insa cred ca este cam greu sa iasa bine doar din depron de 6 mm la marimea asta si cu planul asta .
Am sa caut ce vazusem eu si le pun aici desi poate le stii si tu !
asta e primul meu home made. http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...25445&st=30
totusi plecand de la acest plan vreau sa il fac si pe cel mare.deja am redesenat voletii,flapsurile si eleroanele.
maine imi va veni paketul de balsa si apoi ma apuc de taiat si voi veni cu primele poze,mai intai de la o suprafata mica,de ex un stabilator si apoi astept pararea voastra despre cum a iesit ,ce am facut bine sau ce nu.
bafta. oricum va fii o combinatie intre asta si ce e aici.
http://www.rcgroups....ad.php?t=805557
sau http://www.parkjets....n-Microfan.html
sau http://www.rbckits.com/shop/index.php?_a=v...p;productId=177
http://www.rcgroups....ad.php?t=997010 si exemple ar mai fi..
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#108
Postat 16 December 2009 - 12:08 PM
http://www.rcgroups.com/forums/attachment....mp;d=1230310392
in poza asta vad ca folosesc o solutie alba ,cred un fel de kit,pt a face sa fie o forma continua.Stiti ce este?La noi se gaseste asa ceva?
Am mai vazut-o si in alte topicuri dar nu stiu ce este.
Care din aceste materiale este?
Epoxy (with or without microballons)
· Odorless cyanoacrylate (CA) with accelerator
· UHU Creativ for Styrofoam (or UHU POR)
· 3M 77 spray adhesive
· Hot glue gun
· ProBond (or Gorilla Glue)
merci,
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#109
Postat 16 December 2009 - 12:45 PM
Spune ca personal el foloseste 3M 77 si UHU Creative - ( eu unul nu stiu ce este acel 3M 77 Spray Adhesive - cu UHU POR lucrez si eu la acelasi model - este un fel de prenandez )
P.S.
Eu inclin sa cred ca zonele albite sunt zone slefuite , iar pe masa ce se vede este " pilitura " - " rumegus " de la depronul slefuit.
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 16 December 2009 - 12:48 PM
#110
Postat 16 December 2009 - 02:27 PM
Aceasta postare a fost editata de worms: 16 December 2009 - 02:29 PM
#111
Postat 16 December 2009 - 05:36 PM
3M 77 e un spray adeziv de contact. In functie de cum il aplici mai poti sau dezlipi ulterior partile lipite.
#112
Postat 17 December 2009 - 11:21 AM
MLGore, la Dec 9 2009, 05:52 PM, a spus:
poti sa imi recomanzi un sistem rc pana in 2000 ron care poate sa faca ce am doresc eu pt acest model.eventual si un mesaj de unde o pot lua.merci.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#113
Postat 17 December 2009 - 02:22 PM
Acum serios. Modelele mari, cu multe suprafete de comanda, etc, au doua telecomenzi cu doi operatori. Si zboara mult mai incet ca cel despre care discutam.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 17 December 2009 - 02:27 PM
#115
Postat 17 December 2009 - 07:31 PM
#116
Postat 24 December 2009 - 12:11 PM
multumesc,
cat despre toate acareturile nu cred(pana la proba contrarieca va fii o problema asa de mare)in fond in majoritatea zborului nu folosesti decat cele de baza.
dar dc mi-a venit mie damblaua sa il faca asa asta e.practic la decolare o sa fie un switch care sa actioneze flapsuri+voleti,dupa decolare inca unul pt tren,iar apoi doar inca unul pt frana aerodinamica,in rest cele clasice si la aterizare inca unul cu flapsuri ,voleti si stabilatoare pt comensare.
dupa ce ne vom acomoda probabil ca vom experimenta din ce in ce mai multe.
crezi ca e kiar asa de greu?pt un incepator probabil,dar...invatam,practicam,..
cei care merg cu avioanele mari (hotliner) cu flapsuri,...cum fac?
in alta orinde de idei va urez la toti aeromodelistii UN CRACIUN FERICIT SI UN AN NOU PLIN DE ZBORURUI FRUMOASE! :lol:
Olivian Diaconescu
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#117
Postat 24 December 2009 - 06:32 PM
#118
Postat 06 January 2010 - 01:25 PM
dc un motor consuma maxim 30 a ,sa zicem, ar trebui in cazul in care folosesti un singur regulator acesta sa fie de minim 60 a?
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#119
Postat 06 January 2010 - 01:45 PM
shogi, la Dec 24 2009, 06:32 PM, a spus:
fiecare aripa are pe partea de contact cu fuselajul o bagheta de balsa pe toata inaltimea aripii adica 12 mm,iar latimea ei este de 5mm,deci nu cred ca va fi o problema,practic tot perimetrul tuturor suprafetelor este din balsa,doar interiorul va fii din depron.se vede in atasament linia albastra va reprezenta balsa,restul va fi depron.dupa finalizarea asamblarilor vom face si gauri pt reducerea greutatii,iar apoi placarea cu balsa.sper sa iasa bine.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#120
Postat 06 January 2010 - 02:42 PM
oachidori, la Jan 6 2010, 01:25 PM, a spus:
dc un motor consuma maxim 30 a ,sa zicem, ar trebui in cazul in care folosesti un singur regulator acesta sa fie de minim 60 a?
La ce faci tu acolo, as pune nu numai doua regulatoare dar si doi acumulatori.
Chestia cu doua motoare pe un regulator s-a mai discutat pe aici, din pacate nu am rabdare sa caut dar concluzia era, daca nu ma insel, ca mai bine, nu.
La partea cu mixaje si modificari "din mers", adica in zbor, poate ar fi bine sa-l faci elementar, cu strictul necesar pe el, fara vopseli si alte detalii si sa-l scoti la aer. Daca merge bine si esti multumit, mergi mai departe (eventual mai multe zboruri ca sa va obisnuiti unul cu altul).
Spor la mesterit in continuare si bafa.
bizu