Carburant si legi Detinere de carburant pentru aeromodelism
#91
Postat 07 November 2009 - 09:11 PM
Am luat-o nitel inainte inevitabilului si pe la inceputul a.c.am facut o vizita la IGP - Serviciul Substante Periculoase (sau cum se numeste el pe larg). Am fost primit cu politete si SURPRINDERE de catre domnii de acolo. Dar, cand a fost vorba de problema in sine - legislatie in vigoare referitoare la detinere / utilizare / comercializare de combustibil de modelism pe baza de metanol - au cam dat din colt in colt. Dar... soarta a vrut sa vina el, SEFU'. Eee, alta treaba cu sefu'... Asta cam stia lectia, stia si de RHC si niste istorii vechi pe acest subiect. A inteles motivul vizitei mele acolo si mi-a dat cadrul legislativ care scoate amaratul de combustibil de sub incidenta legilor incriminatoare. Sincer nu m-am obosit sa le citesc in detaliu, dar asa cum se pune aici problema, cred ca e necesar a se cunoaste macar numarul acestor legi:
Legea 360 / 02.09.2003 modificata prin Legea 263 / 05.10.2005
OUG 195 / 2005 cap.3
Codificare CAS prin HG 429 / 2007, MO 365
Din acea zi pastrez biletelul cu nuarul acestor legi in portofel öanga carte de identitate, si, la o adica, il pot mentiona intr-o prima discutie. Sursa este de incredere, daca nu s-or fi sucit in ultimele luni
Sper sa ii fie de folos colegului Mhorea si avocatului dansului
Stima
#92
Postat 07 November 2009 - 09:13 PM
Bafta!
Costel
#93
Postat 07 November 2009 - 10:33 PM
Legile de care vorbeste Men sint exact cele 2 pe care le-am mentionat si eu si aceleasi care au fost folosite in cazul lui MHorea. Numai ca cele 2 legi se bazeaza pe o lista de substante periculoase ce este in ordonanta 200/2000 ce a fost abrogata prin ordonanta 145/2008. Inclusiv HG 429/2007 ce a fost indicata colegului Men nu mai este de actualitate pentru ca ea se refera tot la oug 200/ 2000 ce a fost abrogata cu toate modificarile ulterioare in 2008.
Asta nu inseamna ca substantele periculoase au ramas nereglementate asa cum incerca cineva mai devreme sa acrediteze ideea. Ele sint reglementate dar prin alte acte normative .Cel mai probabil cele din Comunitate , de accea am indicat in primul post citeva dintre acestea unde un avocat are trebui sa faca sapaturi . Cu siguranta in legile europene combustibilul pentru modelism nu este interzis pentru ca el se comercializeaza legal in toate tarile. Anexa ce a fost aratata colegului MHorea nu este legala din punct de vedere juridic,deci actiunea lor la momentul asta este fara temei legal.In plus daca acest combustibil nu se regaseste in lista de substante periculoase din Comunitatea Europeana, atunci pot sa aiba ei orice lege in Romania pt ca legislatia comunitara are prioritate. De accea a fost data OUG 145/2008 ca sa ne aliniem la aceasta.
Numai ca au primit ordin sa se faca ca exista ceva activitate in domeniu pt ca tocmai ce vine o perioada plina de restructurari pt bugetari. Trebuie sa isi justifice cumva activitatea si rostul pe acel scaun. Daca ati vazut stirile de la TVR in seara aceasta , baietii acestia s-au dus la citeva licee din judetul Arges inclusiv licee de chimie si au confiscat mercurul din laboratoarele de chimie ,ba mai mult au si intocmit dosar penal unei laborante , pentru detinerea acestei substante in scoala. Fiti sigur ca era detinut legal in toate scolile .probabil in unele dintre ele exista de pe vremea comunismului. Dar ce sa le ceri la niste capete de creta cind IQ-ul lor este la un nivel ce lasa de dorit.
Cu stima ,
John
#94
Postat 07 November 2009 - 11:00 PM
Omule, te rog frumos, grupeaza cumva in cateva randuri compacte acele linkuri, sa ramana sticky, sa nu mai aberam 'jde' pagini. Sa fie clar pentru tot omul si forumul.
Multumesc pentru clarificari! Si asta nu ne scuteste de pastrarea facturii de achizitie a carburantului... Din pacate.
Bafta!
Costel
#95
Postat 07 November 2009 - 11:09 PM
John, la Nov 7 2009, 10:33 PM, a spus:
Legile de care vorbeste Men sint exact cele 2 pe care le-am mentionat si eu si aceleasi care au fost folosite in cazul lui MHorea. Numai ca cele 2 legi se bazeaza pe o lista de substante periculoase ce este in ordonanta 200/2000 ce a fost abrogata prin ordonanta 145/2008. Inclusiv HG 429/2007 ce a fost indicata colegului Men nu mai este de actualitate pentru ca ea se refera tot la oug 200/ 2000 ce a fost abrogata cu toate modificarile ulterioare in 2008.
Asta nu inseamna ca substantele periculoase au ramas nereglementate asa cum incerca cineva mai devreme sa acrediteze ideea. Ele sint reglementate dar prin alte acte normative .Cel mai probabil cele din Comunitate , de accea am indicat in primul post citeva dintre acestea unde un avocat are trebui sa faca sapaturi . Cu siguranta in legile europene combustibilul pentru modelism nu este interzis pentru ca el se comercializeaza legal in toate tarile. Anexa ce a fost aratata colegului MHorea nu este legala din punct de vedere juridic,deci actiunea lor la momentul asta este fara temei legal.In plus daca acest combustibil nu se regaseste in lista de substante periculoase din Comunitatea Europeana, atunci pot sa aiba ei orice lege in Romania pt ca legislatia comunitara are prioritate. De accea a fost data OUG 145/2008 ca sa ne aliniem la aceasta.
Numai ca au primit ordin sa se faca ca exista ceva activitate in domeniu pt ca tocmai ce vine o perioada plina de restructurari pt bugetari. Trebuie sa isi justifice cumva activitatea si rostul pe acel scaun. Daca ati vazut stirile de la TVR in seara aceasta , baietii acestia s-au dus la citeva licee din judetul Arges inclusiv licee de chimie si au confiscat mercurul din laboratoarele de chimie ,ba mai mult au si intocmit dosar penal unei laborante , pentru detinerea acestei substante in scoala. Fiti sigur ca era detinut legal in toate scolile .probabil in unele dintre ele exista de pe vremea comunismului. Dar ce sa le ceri la niste capete de creta cind IQ-ul lor este la un nivel ce lasa de dorit.
Cu stima ,
John
Imi cer scuze John daca sa inteles ca substantele nu mai sunt reglementate ! Am vrut sa spun ca daca avem un act abrogat , mai trebuie sa il gasim si pe ala european sau autohton cere totusi le reglementeaza si in baza caruia ne taxeaza sau le spunem pa. pa. pa. . Azi la camp erau voci care spuneau ca sunt tari in care carburantul clasic a fost interzis chiar si in cadrul cluburilor de aeromodelism. Eu nu stiu un asemenea caz deoarece sunt novice in domeniu. Promit ca am sa intreb la politia capitalei sau IGPR care este de fapt cadrul legal si in ce situatie ne gasim daca este ceva clar si pentru ei.
P.S.
In M.I. deja au fost pensionati foarte multi ofiteri iar numarul directiilor si serviciilor a fost redus drastic de tot acum cateva luni. Daca vor mai reduce risca sa dispara sau sa devina nefunctionali.
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 07 November 2009 - 11:10 PM
#96
Postat 07 November 2009 - 11:32 PM
#97
Postat 08 November 2009 - 08:13 AM
Va redau mai jos o parte din cadrul legislativ in domeniu care ne intereseaza si trebuie studiat precum si relationarea legilor romanesti cu diverse directive europene. Am citit deja o gramada de legi si nicaieri nu apare metanolul ca si substanta restrictionata ,doar in anexa oug 200/2000 care a fost abrogata. Ceea ce cred ca ne intereseaza pe noi si trebuie studiata cu atentie este Directiva 76/769/CE - privind restricţionarea introducerii pe piaţă şi
a utilizării anumitor substanţe şi preparate chimice periculoase.
Directiva 67/548/CEE privind clasificarea, ambalarea ÅŸi etichetarea
substanţelor chimice periculoase;
Directiva 1999/45/CE privind clasificarea, ambalarea ÅŸi etichetarea
preparatelor chimice periculoase;
Directiva 2001/58/CE privind Fişa tehnică de securitate a
produselor chimice;
Regulamentul 304/2003/CEE privind importul ÅŸi exportul anumitor
chimicale periculoase;
Directiva 76/769/CE - privind restricţionarea introducerii pe piaţă şi
a utilizării anumitor substanţe şi preparate chimice periculoase;
1. Cadrul legislativ
Clasificarea, etichetarea şi ambalarea acestor substanţe şi preparate
chimice periculoase sunt foarte importante. Aceste activităţi sunt
implementate în Directiva nr. 67/548/CEE privind armonizarea legislaţiei şi
măsurile administrative referitoare la clasificarea, ambalarea şi etichetarea
substanţelor chimice periculoase şi Directiva nr. 1999/45/CE privind
clasificarea, ambalarea ÅŸi etichetarea preparatelor chimice periculoase,
transpuse în legislaţia românească prin:
- OUG 200/2000 privind clasificarea, ambalarea şi etichetarea substanţelor şi
preparatelor chimice periculoase, modificată şi completată prin Legea nr.
324/2005;
- Legea nr. 451/2001 pentru aprobarea OUG nr. 200/2000;
- HG nr. 490/2002 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a
OUG 200/2000, modificată şi completată cu HG nr. 199/2006;
- HG nr. 92/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice privind
clasificarea, etichetarea ÅŸi ambalarea preparatelor chimice periculoase.
- HG nr. 597/13.06.2007 pentru modificarea ÅŸi completarea Normelor
metodologice privind clasificarea, etichetarea ÅŸi ambalarea preparatelor
chimice periculoase, aprobate prin HG nr. 92/2003.
Unele dintre substanţele şi preparatele chimice periculoase, în scopul
asigurării protecţiei mediului şi a sănătăţii populaţiei, se restricţionează la
introducerea pe piaţă şi la utilizare, aceste măsuri fiind implementate în
Directiva nr. 76/769/CE privind restricţionarea introducerii pe piaţă şi a
utilizării anumitor substanţe şi preparate chimice periculoase, transpusă în
legislaţia romănească prin:
- HG 347/2003 privind restricţionarea introducerii pe piaţă şi a utilizării
anumitor substanţe şi preparate chimice periculoase,modificată şi completată
cu: HG 932/2004; HG 646/2005; HG 498/2007; Ordin 1238/1461/718/2007.
- Legea nr. 360/2003 privind regimul substanţelor şi preparatelor chimice
periculoase;
- Legea nr. 263/2005 pentru modificarea, completarea Legii nr. 360/2003
privind regimul substanţelor şi preparatelor chimice periculoase.
Toate substanţele şi preparatele chimice periculoase trebuie să fie
însoţite de Fişa tehnică de securitate, tradusă în limba română, conform
Directivei nr. 2001/58/CE .
Prevederile acestor directive, sunt preluate în REGULAMENTUL
nr. 1907/2006 privind înregistrarea, evaluarea şi autorizarea chimicalelor
(REACH), regulament care, odată cu intrarea Romăniei în UE, trebuie
respectat.
În acest sens, a fost aprobată HOTĂRÂREA nr. 882 din 1 august
2007 privind desemnarea autorităţilor competente pentru aplicarea
Regulamentului (CE) nr. 1907/2006/CE al Parlamentului European ÅŸi
al Consiliului privind înregistrarea, evaluarea, autorizarea şi
restricţionarea substanţelor chimice (REACH), de înfiinţare a Agenţiei
Europene pentru Produse Chimice, de modificare a Directivei
1999/45/CE ÅŸi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 793/93 al
Consiliului ÅŸi a Regulamentului (CE) nr. 1.488/94 al Comisiei, precum ÅŸi
a Directivei 76/769/CEE a Consiliului ÅŸi a directivelor 93/155/CEE,
93/67/CEE, 93/105/CE ÅŸi 2000/21/CE ale Comisiei
Prezenta hotărâre creează cadrul instituţional pentru aplicarea directă a
prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1907/2006/CE al Parlamentului
European şi al Consiliului privind înregistrarea, evaluarea, autorizarea şi
restricţionarea substanţelor chimice (REACH), de înfiinţare a Agenţiei
Europene pentru Produse Chimice, de modificare a Directivei 1999/45/CE ÅŸi
de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 793/93 al Consiliului ÅŸi a
Regulamentului (CE) nr. 1.488/94 al Comisiei, precum ÅŸi a Directivei
76/769/CEE a Consiliului ÅŸi a directivelor 93/155/CEE, 93/67/CEE, 93/105/CE
şi 2000/21/CE ale Comisiei, denumit în continuare Regulamentul REACH.
Regulamentul 304/2003/CEE privind importul si exportul
produşilor chimici periculoşi este transpus în legislaţia românească prin
HG nr. 305/4.03.2007 privind unele măsuri pentru aplicarea acestui
regulament. Modalităţile de realizare a controlului exportului şi importului
produşilor chimici periculoşi, precum şi modalităţile de colaborare dintre
autorităţi, conform HG 305/2007, sunt reglementate prin Ordinul nr.
1239/6.08.2007.
2. Situaţia existentă
Produşii periculoşi prevăzuţi în anexele I şi V la Regulament, sunt
controlaţi la exportul/importul din/în România, iar în înţelesul Ordinului
1239/2007, produşi periculoşi sunt substanţele şi preparatele periculoase
prevăzute în aceste anexe I şi V ale Regulamentului.
Aceasta postare a fost editata de John: 08 November 2009 - 08:25 AM
#98
Postat 09 November 2009 - 10:34 PM
#99
Postat 10 November 2009 - 11:13 PM
#100
Postat 01 December 2009 - 08:15 PM
#101
Postat 14 January 2010 - 04:20 PM
Mai ales ca e sticky, va fi o referinta directa pentru oricine s-ar regasi pe viitor intr-o situatie asemanatoare.
Eu sant convins 99% ca investigatia pe linia carburantului de modelism a fost abandonata de respectivii ofiteri !
Tocmai de aceea, ar trebui mers peste ei si solicitata o rezolutie scrisa,... precedentul care sa foloseasca tuturor modelistilor pe viitor!
Binenteles ca va trebui diplomatie si perseverenta pentru a obtine un asemenea document....dar cred ca merita incercat !
Ce ziceti domnule MHorea ?
#102
Postat 14 January 2010 - 04:38 PM
#103
Postat 26 January 2010 - 11:52 AM
Probabil ca va dura ceva timp....
#104
Postat 20 February 2010 - 02:52 AM
#105
Postat 20 February 2010 - 10:25 PM
PS la PS: astept cu nerabdare vre-un CAP LUMINAT de CRETA sa-mi vina la usa pt. INSTIGARE la VIOLENTA......si sa-i torn combustibil in DOS ca sa vad ce turatie prinde....
Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 20 February 2010 - 10:28 PM
#106
Postat 21 February 2010 - 01:44 AM
mhorea, la Nov 4 2009, 10:17 PM, a spus:
Sa-ti prezinte el un text de lege care nu iti permite tie ca detinator de motor termic, sa utilizezi COMBUSTIBIL cumparat din magazin cu factura indiferent ce contine acest cobustibil. Si am sa-ti dau mai jos textul de lege care permite utilizarea combustibililor pe baza de metanol
Am pornit de la deja batranul google si am luat-o cu inceputul. Ce e ala Metanol ?
si am ajuns acilea.
Metanol ÅŸi etanol
Cei mai simpli şi cei mai folosiţi alcooli sunt metanolul şi etanolul (numele comune sunt alcool metilic şi alcool etilic), care au structurile de mai sus.
Metanolul se obţinea în trecut prin distilarea lemnului, de aceea se numea "alcool de lemn". În prezent, este o substanţă chimică la îndemâna oricui, care se produce prin reacţia la presiune a monoxidului de carbon cu hidrogenul. În limbajul colocvial, termenul de "alcool" denumeşte deseori etanolul sau "alcool de cereale". Spirtul metilat, numit şi "spirt medicinal", este o formă de etanol devenit necomestibil prin adăugarea de metanol (ar trebuii sa ne aresteze pe toti pt. ca mai toti detinem spirt medicinal prin casa si are in el metanol) şi coloranţi de regulă albastru de metil. Pe lângă utilizarea principală în băuturile alcoolice, etanolul este folosit (deşi foarte bine controlat) drept solvent industrial şi materie primă.
Dupa care am dat de o lege europeana (Directiva 2003/30/CE – promovarea utilizării biocombustibililor şi a altor combustibili regenerabili pentru transport) care din cate am aflat de pe forum PRIMEAZA in fata orcarei legi de pe la noi si care mai ales are si ACT NORMATIV CARE O PREIA
Ce te intereseaza pe tine este art.3 litera d. ,datorita faptului ca-l utilizezi ca si CARBURANT pt. motoare termice
GUVERNUL ROMANIEI
HOTARARE
privind promovarea utilizarii biocarburantilor si a altor carburanti regenerabili pentru transport
In temeiul prevederilor art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1. - Prezenta hotarare are ca scop promovarea utilizarii biocarburantilor si a altor carburanti regenerabili in vederea inlocuirii benzinei sau motorinei, pentru a contribui la unele obiective, cum ar fi: indeplinirea angajamentelor privind schimbarile climatice, asigurarea securitatii in aprovizionarea compatibila cu mediul si promovarea utilizarii surselor regenerabile de energie.
Art. 2. - Pentru aplicarea prezentei hotarari, termenii si expresiile de mai jos semnifica, dupa cum urmeaza:
a) biocarburanti - carburanti lichizi sau gazosi utilizati pentru transport, produsi din biomasa;
:D biomasa - partea biodegradabila a produselor, deseurilor si reziduurilor din agricultura, inclusiv substantele vegetale si animale, silvicultura si industriile conexe, precum si partea biodegradabila a deseurilor industriale si urbane;
c) alti carburanti regenerabili - carburanti regenerabili, altii decat biocarburantii, rezultati din surse regenerabile de energie, definite potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr. 443/2003 privind promovarea productiei de energie electrica din surse regenerabile de energie, cu modificarile ulterioare;
d) continut de energie - puterea calorifica inferioara a unui carburant.
Art. 3. - Lista produselor considerate biocarburanti cuprinde cel putin urmatoarele:
a) bioetanol - etanol produs din biomasa si/sau fractia biodegradabila a deseurilor, in vederea utilizarii ca biocarburant;
:) biodisel - ester metilic, de calitatea motorinei, produs din ulei vegetal sau animal, in vederea utilizarii ca biocarburant;
c) biogaz - carburant gazos produs din biomasa si/sau din partea biodegradabila a deseurilor, care poate fi purificat pana ajunge la calitatea gazului natural, in vederea utilizarii ca biocarburant sau gaz de lemn;
d) biometanol - metanol extras din biomasa, in vederea utilizarii ca biocarburant;
e) biodimetileter - dimetileter extras din biomasa, in vederea utilizarii ca biocarburant;
f) bio-ETBE (etil-tert-butil-eter) - ETBE produs pe baza de bioetanol. Procentajul volumic de bio-ETBE, calculat ca biocarburant, este de 47%;
g) bio-MTBE (metil-tert-butil-eter) - carburant produs pe baza de biometanol. Procentajul volumic de bio-MTBE, calculat ca biocarburant, este de 36%;
h) biocarburanti sintetici - hidrocarburi sintetice sau amestecuri de hidrocarburi sintetice, care au fost extrase din biomasa;
i) biohidrogen - hidrogen extras din biomasa si/sau din partea biodegradabila a deseurilor, in vederea utilizarii ca biocarburant;
j) ulei vegetal pur - ulei produs din plante oleaginoase prin presare, extractie sau procedee comparabile, brut ori rafinat, dar nemodificat din punct de vedere chimic, in cazul in care utilizarea sa este compatibila cu un tip de motor si cu cerintele corespunzatoare privind emisiile.
Art. 4. - (1) Pentru realizarea scopului prevazut la art. 1, cantitatea de biocarburanti si alti carburanti regenerabili este:
a) minimum 2%, calculata pe baza continutului energetic al tuturor tipurilor de benzina si motorina utilizate in transport, introduse pe piata pana la data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana;
B) minimum 5,75%, calculata pe baza continutului energetic al tuturor tipurilor de benzina si motorina utilizate in transport, introduse pe piata pana la data de 31 decembrie 2010.
(2) Obiectivul prevazut la alin. (1) lit. a) se atinge prin utilizarea biocarburantilor, mai ales pentru transportul in comun.
Art. 5. - Biocarburantii pot fi disponibili in oricare dintre urmatoarele forme:
a) biocarburanti puri sau in concentratie ridicata in derivatele uleiurilor minerale, in conformitate cu standardele specifice de calitate pentru utilizarea in transport;
B) biocarburanti amestecati in derivate ale uleiurilor minerale, in conformitate cu normele europene adecvate, care descriu specificatiile tehnice ale carburantilor utilizati in transport - standardele SR EN 228:2004 si SR EN 590:2004;
c) lichide derivate din biocarburanti, cum ar fi ETBE (etil-tert-butil-eter), in cazul in care procentajul de biocarburant este in conformitate cu prevederile art. 3 lit. f).
Art. 6. - (1) Ministerul Economiei si Comertului este autoritatea responsabila cu:
a) monitorizarea efectului utilizarii biocarburantilor in amestec cu motorina in proportie de peste 5% de catre autovehiculele neadaptate;
B) informarea autoritatilor competente pentru asigurarea respectarii legislatiei din domeniul mediului, privind standardele emisiilor.
(2) Ministerul Economiei si Comertului, in cadrul masurilor pe care le promoveaza si le adopta, acorda prioritate promovarii acelor biocarburanti, care realizeaza un foarte bun echilibru cost-beneficiu pentru mediu, tinand cont de competitivitate, de securitatea aprovizionarii si de modul in care diferitele tipuri de biocarburanti si alti carburanti regenerabili influenteaza climatul general si mediul.
Art. 7. - (1) Ministerul Economiei si Comertului informeaza publicul in legatura cu avantajele utilizarii biocarburantilor si a altor carburanti regenerabili.
(2) Pentru procentajele biocarburantilor amestecati in derivate ale uleiurilor minerale, care depasesc valoarea limita de 5% pentru esterii metilici ai acizilor grasi sau de 5% pentru bioetanol, se impune o etichetare specifica in punctele de comercializare.
Art. 8. - (1) Ministerul Economiei si Comertului raporteaza Comisiei Europene, inainte de data de 1 iulie a fiecarui an:
a) masurile luate pentru promovarea utilizarii biocarburantilor sau a altor carburanti regenerabili care sa inlocuiasca benzina sau motorina in transport;
B) resursele nationale alocate productiei de biomasa pentru alte utilizari energetice in afara transportului; si
c) vanzarile totale de carburanti utilizati in transport si segmentul de piata al biocarburantilor si al altor carburanti regenerabili, in stare pura sau amestec, introdusi pe piata, in anul precedent.
(2) Daca este cazul, Ministerul Economiei si Comertului raporteaza in privinta oricaror conditii exceptionale, referitoare la aprovizionarea cu titei sau cu produse petroliere, care au afectat piata biocarburantilor si a altor carburanti regenerabili.
Art. 9. - In rapoartele prezentate de Ministerul Economiei si Comertului se motiveaza diferenta dintre obiectivele nationale si valorile de referinta mentionate in art. 4, pe baza urmatoarelor elemente:
a) factori obiectivi, cum ar fi potentialul limitat pentru productia biocarburantilor din biomasa;
B) volumul resurselor alocate producerii de biomasa pentru alte utilizari energetice in afara transportului si caracteristicile tehnice sau climatice specifice ale pietei nationale pentru carburantii utilizati in transport;
c) politicile nationale, prin care se aloca resurse comparabile pentru producerea altor carburanti utilizati in transport, pe baza unor surse regenerabile de energie, in concordanta cu obiectivele prezentei hotarari.
Art. 10. - Ca urmare a progresului tehnic si a evaluarii impactului biocarburantilor asupra mediului, lista prevazuta la art. 3 se actualizeaza prin ordin al ministrului economiei si comertului.
Prezenta hotarare transpune in legislatia nationala prevederile Directivei 2003/30/EC de promovare a utilizarii biocombustibililor si a altor combustibili regenerabili pentru transport a Parlamentului European si a Consiliului, publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene nr. L123/46 din data de 17 mai 2003.
Bucuresti, 22 decembrie 2005
Nr. 1.844
Publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 44/18.01.2006.
Datorita faptului ca tu il folosesti ca si CARBURANT pentru motoarele pe care le ai, cred ca ii este suficient acest text de lege care transpune o dirctiva EUROPEANA in legislatia noastra de rahat
Sper sa nu fi batut campii si (sau) daca am gresit sa ma corecteze cineva
P.S. Consulta un avocat daca acest text de lege e valid in cazul tau pt. ca la noi totul e posibil si imposibil
Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 21 February 2010 - 01:48 AM
#107
Postat 21 February 2010 - 01:57 AM
Ce folosim noi nu-i biometanol. Si daca ar fi, daca n-ai hartie la mana sa demonstrezi asta, tot ajungi la faza confiscarii pana de verifica daca e bio sau nu, ca nu exista nici o lege care sa te protejeze ca cetatean, de abuzuri.
Se stie cum sunt legile la noi. Mai degraba ar trebui insistat ca legea reglementeaza (pe langa altele) metanolul si diluantii pe baza de metanol, nu combustibilul pe baza de metanol. Doar ca unii sunt invatati sa citeasca cum au invatat...
Telefon: 0721 385365
#108
Postat 21 February 2010 - 02:18 AM
bitex, la Feb 21 2010, 01:57 AM, a spus:
Ce folosim noi nu-i biometanol. Si daca ar fi, daca n-ai hartie la mana sa demonstrezi asta, tot ajungi la faza confiscarii pana de verifica daca e bio sau nu, ca nu exista nici o lege care sa te protejeze ca cetatean, de abuzuri.
Se stie cum sunt legile la noi. Mai degraba ar trebui insistat ca legea reglementeaza (pe langa altele) metanolul si diluantii pe baza de metanol, nu combustibilul pe baza de metanol. Doar ca unii sunt invatati sa citeasca cum au invatat...
Textul din lege atasat in baza caruia s-au luat de el, l-am citit si eu si ai perfecta dreptate ca-s redusi si doar atat stiu sa faca, dar in legea aia descrie clar ca biometanolul este metanol obtinut din biomasa, ca sa-l lege cumva pe utilizator ar trebuii ei sa demonstreze ei ca nu e, sau ca e obtinut din biomasa, cel putin asa ar fi normal...si legea europeana spune clar ca el poate fi utilizat ca si combustibil. Asa si spirtul medicinal contine metanol...ce dreaq fac, aresteaza toata tara...eu totusi cred ca ceva e putred in subiectul acesta....e prea e fata..." primesc un telefon de la Serviciul Arme si Explozivi"...l-au luat din cartea de telefoane ? de unde l-au gasit si cu ce ocazie...a avut ala de la arme si explozivi o revelatie in timpul noptii si i-a aparut numarul de telefon.....e prea cu 2 fete subiectul...
#109
Postat 21 February 2010 - 02:42 AM
zgr_44, la Feb 21 2010, 02:18 AM, a spus:
Presupun ca indiferent cum ai face-o, tot la un abuz se poate ajunge. Pana sa te bucuri de un motor pornit, exista riscul sa te trezesti cu combustibilul confiscat, pentru analiza, indiferent daca el e legal sau nu. Dupa cum vezi, nu prea au timp impus de vreo lege sa rezolve problemele si se lungesc cu lunile. Rezutatul e acelasi, te-au trecut pe tusa indiferent daca esti infractor sau nu.
Si stai sa vezi ca dupa aia incepe distractia cealalta, cu depozitarea si transportul lui. Sa presupunem ca ai voie sa-l detii, o incurci cu ce ramane. Ca daca la magazin ei au voie sa-l vanda in bidoane de plastic, tu in mod sigur n-o sa ai voie sa-l tii asa. Si n-o sa ai voie sa-l tii oriunde, cu atat mai putin in casa. Sa zicem ca o sa respecti conditia cu recipientul (zic prin absurd canistra metalica...), o sa ramana in mod sigur de obtinut o hartie de pe la pompieri. Si daca o rezolvi si pe aia, in mod sigur nu poti sa umbli cu bidonasul in geanta prin autobuze sau metrou. Si nu ca ar fi mai periculos decat un bidon de palinca, dar la noi in mod sigur lucrurile nu-s reglementate sa mearga mai bine. Asa e pana si in circulatie, mai degraba interzici ceva decat sa facilitezi altceva pentru a obtine acelasi rezultat.
PS. E discutie inutila, de barfit putem oricat. Sunt curios cum se rezolva cazul din topic. Iti dai seama ca dupa ce a aparut subiectul asta si dupa cate am zis pe aici, am licenta si pentru pasta de dinti, ba mai mult, nici nu mai stiu pe unde a ajuns. Zuma joc online...
Aceasta postare a fost editata de bitex: 21 February 2010 - 03:06 AM
Telefon: 0721 385365
#110
Postat 21 February 2010 - 08:53 AM
Practic exista doua rezolvari:
1. Dosarul se inchide, caz in care o sa am dreptul la un raspuns referitor la situatia detinerii si utilizarii metanolului
2. Dosarul se trimite in instanta, caz in care va incepe distractia
Asa ca astept sa vad ce o sa faca, mingea e la ei.
Mihai
Aceasta postare a fost editata de AnOlderMember: 21 February 2010 - 08:57 AM
#111
Postat 21 February 2010 - 02:25 PM
mhorea, la Feb 21 2010, 08:53 AM, a spus:
Practic exista doua rezolvari:
1. Dosarul se inchide, caz in care o sa am dreptul la un raspuns referitor la situatia detinerii si utilizarii metanolului
2. Dosarul se trimite in instanta, caz in care va incepe distractia
Asa ca astept sa vad ce o sa faca, mingea e la ei.
Mihai
Vreau sa stiu un amanunt....ti-au fost cumva sigilate de catre ei bidoanele de combustibil dupa ridicarea probelor, s-a notificat ca au fost luate probe cu martori si sigilate sau nu....
Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 21 February 2010 - 02:37 PM
#112
Postat 24 February 2010 - 08:21 AM
zgr_44, la Feb 21 2010, 02:25 PM, a spus:
Pentru ridicarea probelor exista proces verbal, bidoanele nu au fost sigilate, mi s-a pus doar in vedere sa nu consum nimic din ele pana la finalizarea anchetei.
#113
Postat 24 February 2010 - 11:29 PM
mhorea, la Feb 24 2010, 08:21 AM, a spus:
VORBA ZBOARA........."nu cred ca am auzit bine cand mi-ati spus sa nu-l consum, era curent de la geam"......du-te si zboara pana rupi motorul.....pot sa-si bage P.V. in dos....si uita-i....iar cu proxima discutie, daca v-a mai exista.......doar in prezenta avocatului....si nu ii mai domnii atat, ca li se apleaca.....
Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 24 February 2010 - 11:29 PM
#114
Postat 02 March 2010 - 10:28 PM
Mai este inca un coleg din Cluj implicat, are dosar separat de al meu insa cu aceeasi speta. In maxim o luna o sa stiu exact si o sa va anunt rezultatele cercetarii.
Dpdv legal pot sa afirm ca legea 360/2003 cu modificarile ulterioare incrimineaza intr-adevar confrom articulului 24.1 detinerea de substante toxice si preparate din substante toxice. Textul exact il puteti gasi daca studiati legea.
Este util sa stim si faptul ca exista o alta lege (213/2009) care abroga OUG 200/2000 in a carei anexa sunt prezente substantele periculoase, insa abrogarea, dupa cum este specificat, intra in vigoare in momentul in care se vor implementa Directivele CE legate de catalogarea si manipularea substantelor periculoase in legislatia din Romania, lucru care pana la ora actuala nu s-a intamplat.
Mihai
#115
Postat 03 March 2010 - 01:37 AM
Tipic romanesc, te cred pe cuvant.
"Dpdv legal pot sa afirm ca legea 360/2003 cu modificarile ulterioare incrimineaza intr-adevar confrom articulului 24.1 detinerea de substante toxice si preparate din substante toxice. Textul exact il puteti gasi daca studiati legea."
N-am studiat-o, doar am citit-o. Nu are articolul 24.1 pe nicaieri.
Ordonanta 200/2000 este privind clasificarea, etichetarea si ambalarea substantelor si preparatelor chimice periculoase, n-are nici o treaba cu ce facem noi. Utila ar fi anexa ordonantei, cu lista substantelor..., pe care nu o pot gasi acum, dar o mai caut.
Sa inteleg ca au folosit legea 360-2003 cu lista de la ce urmeaya sa intre in vigoare? Asa parea la inceputul topicului. Lista aia nu include si combustibilul pe baza de metanol. Poate cea veche o contine. mai caut.
PS. Am gasit ceva ce nu prea inteleg, in art. 22, aliniatul 3. Ajuta?
Vorbesc de hotararea 1408 din 2008 http://www.anpm.ro/F...09473050702.doc
Aceasta postare a fost editata de bitex: 03 March 2010 - 01:52 AM
Telefon: 0721 385365
#116
Postat 03 March 2010 - 03:16 AM
Ceva nu se leaga...nush ce dar ceva pute...
...si sigur NU a Combustibil pt. motoare termice pt. M O D E L I S M
Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 03 March 2010 - 03:25 AM
#117
Postat 03 March 2010 - 07:11 AM
Legea 360/2003 a fost modificata ulterior de legea 263/2005 care a introdus dupa articolul 24 un nou articol cu nr 24.1. Textul exact al acestui artuicol este:
„Art. 241. ��" Producerea, deÅ£inerea sau orice operaÅ£iune privind circulaÅ£ia substanÅ£elor ÅŸi preparatelor toxice ÅŸi foarte toxice fără drept constituie infracÅ£iune ÅŸi se pedepseÅŸte conform Codului penal.â€
Lista substantelor este prevazuta anexa la OUG 200/2000 si se regaseste in pozele de la inceputul topicului. Acesata OUG care a fost si ea modificata ulterior de Legea 324/2005, OUG 53/2006, Legea 465/2006 si Legea 350/2007.
Ulterior OUG 200/2000 a fost abrogata de OUG 145/2008, aprobat prin Legea 213/2009:
Articol unic. ��" Se aprobă Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 145 din 4 noiembrie 2008 pentru abrogarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 200/2000 privind clasificarea, etichetarea şi ambalarea substanţelor şi preparatelor chimice periculoase, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 754 din 7 noiembrie 2008.
Insa de fapt, dupa cum scrie clar in OUG 145/2008, se aplică de la data intrării în vigoare a actului normativ prin care se transpune Directiva 67/548/CEE a Consiliului privind armonizarea actelor cu putere de lege şi a actelor administrative referitoare la clasificarea, ambalarea şi etichetarea substanţelor periculoase, cu modificările şi completările ulterioare (07.11.2008)
Deci toate sunt inca in vigoare deoarece Directivele Europene mentionate nu sunt inca implementate.
Mihai
#118
Postat 03 March 2010 - 07:35 AM
Cercetarile politiei au la baza interpretarea rigida a acelui articol 24.1 care trateaza atat substantele cat si preparatele din acestea.
Mihai
#119
Postat 03 March 2010 - 12:05 PM
mhorea, la Mar 3 2010, 07:35 AM, a spus:
Combustibilul folosit de noi nu-i solvent deci nu-i substanta interzisa.
Nu contest ca nu-i periculoasa dar nu-i mai periculoasa ca o furculita.
Exista alta lista pe undeva?
Aceasta postare a fost editata de bitex: 03 March 2010 - 12:18 PM
Telefon: 0721 385365
#120
Postat 03 March 2010 - 12:33 PM
mhorea, la Mar 3 2010, 07:35 AM, a spus:
Cercetarile politiei au la baza interpretarea rigida a acelui articol 24.1 care trateaza atat substantele cat si preparatele din acestea.
Mihai
Iar, totusi daca interpretarea este asa de rigida, dece sa poate cumpara la benzinariile si in supermarketuri gen Kaufland lichizii pentru spalat parbrizi care cintine methanol?
Am mari dubii ca actiunea a fost foarte bine pregatita de cei care au venit la tine si mai degraba cred ca e veo actiune gen "trimitem control daca nu", un fel de razbunare de la cineva.
rhc@born.ro