Carburant si legi Detinere de carburant pentru aeromodelism
#121
Postat 03 March 2010 - 02:25 PM
1 ) daca aia au venit in control inseamna ca AU DOSAR IN CERCETARE. Nu prea umbla ei asa de capul lor in timpul serviciului, au misiune, ordin SCRIS.....
2 ) daca au dosar, inseamna ca AU RECLAMATIE. Indivizii stiau exact pe cine sa caute, si la ce numar de telefon (n-or fi luat din cartea de telefon, prea l-au gasit pe un utilizator)
3 ) intrucit te-au prins cu substante interzise AU SA INAINTEZE DOSARUL (se confirma). Iertarea nu se da de la politie, nici NUP-ul. Indiferent de cit esti de constient, de pregatit, de concentratii sau de scop (dorinta) de a utiliza substanta incriminata legal, ei sunt organ de cercetare si constatare. Cu incadrarea in lege, care-i in vigoare, ce pedeapsa trebuie data.... se ocupa altii ! Acestia cerceteaza si constata acte si fapte.
Sunt in continuare curios ce strategie defensiva sugereaza avocatul.
Deocamdata atitudinea de tip 'nu stiu nimic, eu am cumparat CARBURANT pentru aeromodele, si la asta il folosesc (uite scrie pe cutie si pe factura)' mi se pare cea mai fericita. (asta nu inseamna neaparat ca am dreptate)
#122
Postat 04 March 2010 - 09:18 AM
Eu zic sa cauti un club, ceva in Cluj, fie si el de zbor liber(aici la Ploiesti au si motoare termice la zbor liber, un raduga si altele rusesti) si incearca sa obtii o hartie de la ei. Macar sa arate la ce e folosit combustibilul...ca pana acum nenea garcea nu are decat cuvantul tau pe care sa se bazeze.
P.S. : Eu niciodata n-am spus cuiva ca avioanele mele merg cu metanol...eu le spun ca merg cu "alcool". Si sfatuiesc si pe ceilalti forumisti sa faca la fel.
Aceasta postare a fost editata de lefmir: 04 March 2010 - 09:20 AM
#123
Postat 04 March 2010 - 09:55 AM
lefmir, la Mar 4 2010, 09:18 AM, a spus:
Cred ca le poti spune si ca e benzina, e mai simplu pentru ei, eventual ca are ulei special amestecat, de-aia e in bidon rosu, verde, etc.
Si ma intreb daca s-ar accepta si daca ar avea efect chemarea a vreo 20 de martori (dintre cei care posteaza pe acest forum) la un eventual proces....
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#124
Postat 04 March 2010 - 10:39 AM
F3A benzinar mai greu asa ca treceti pe electrice !
#125
Postat 04 March 2010 - 05:47 PM
vlad1, la Mar 4 2010, 09:00 AM, a spus:
Asa zic si eu, ca despre detinere se vorbeste si nu despre altceva, dar e vorba de detinerea substantelor din acea lista cu substante interzise si combustibilul cu metanol nu este pe lista.
PS. Nu ca vreau sa fiu gica contra, dar de ceva timp caut o lista sau mai multe in care sa gasesc substantele periculoase sau foarte periculoase si care pot intra sub incidenta acestei legi. Sau a altora, daca mai exista.
Mercurul parca nu-i pe lista si totusi e cu probleme. Ceva de acetona parca am vazut chiar in lista postata dar nu sunt sigur daca ea este, sau e ceva foarte apropiat. Cred ca mai sunt destule substante "interzise"...
Ori mai exista si alte liste, ori asta nu-i completa, ori mai sunt alte legi care incrimineaza detinerea altor substante care nu-s in lista asta si acolo orice contine metanol e cu probleme.
Daca e legat de ce e prezentat la inceput, si daca am invatat sa citesc la scoala, scrie clar SOLVENTI pe baza de metanol. Eu cumpar si folosesc metanolul preparat drept combustibil, nu solvent.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 04 March 2010 - 06:29 PM
Telefon: 0721 385365
#126
Postat 04 March 2010 - 08:08 PM
bitex, la Mar 4 2010, 05:47 PM, a spus:
Articolul de lege se refera atat la substate cat si la preparate. De aici rezulta interpretarile.
Sa zicem ca lista e actuala (nici mie inca nu mi-e clar dupa ataea sapaturi). In lista apare metanolul si solventii acestuia. Carburantul e pe baza de metanol, deci e un amestec care contine metanol. Un amestec de substante chimice poate fi considerat preparat din acele substante. Daca iei lucrurile pe acest rationament se poate deduce ca detinerea acestui carburant e incriminata...
#127
Postat 04 March 2010 - 11:04 PM
Limba romana e clara, solventul pe baza de metanol e altceva, total diferit de combustibil. Ei l-au produs si vandut drept combustibil, tu l-ai cumparat cu acte in acest scop. Nu intra sub incidenta legii orice ai face.
Daca acetona amestecata cu ceva se poate vinde drept dizolvant de lac de unghii desi e interzisa (si e chiar solvent pentru lacul de unghii), nu o sa poti fi acuzat ca ai cumparat acetona. Nu e treaba ta sa stii ce contine acel dizolvant de lac de unghii odata ce-i pe raftul magazinului si vanzatorul nu te-a atentionat ca-i substanta interzisa pentru tine, s-o cumperi si s-o detii. Daca era interzis pentru tine s-o detii, trebuia sa-ti ceara acte la vanzare ca ai dreptul s-o cumperi. Ca ar putea fi o situatia des intalnita ca el sa aiba acte s-o detina si s-o vanda, dar tu sa nu ai dreptul s-o cumperi. Cam ca la arme.
Pe un text de lege nu se fac rationamente, ala nu se interpreteaza, nu se canta sau se asculta, dupa cum are fiecare urechea. Puteau preciza clar in lege ca era simplu de facut.
Cred ca e cusuta cu ata alba si ca nu o sa tina.
Nu stiu care mai e treaba la tine, probabil ca esti in faza cand nu poti sa faci nimic si inca astepti. Randul tau o sa vina dupa ce se termina ce fac ei acum.
Cam care mai e situatia? Astapta sa se implementeze directivele CE? Asteapta alte alegeri? Sau inca stau cu testul barza in sticuta sa vada daca face pui sau nu face?
Stiu ca nu poti spune nimic, intreb ca n-am alta treaba mai buna de facut. Cred totusi ca in atatia ani de interpretari dupa ureche despre combustibil, undeva pe sus se putea rezolva ceva. N-a fost sa fie. Asteptam ca iepurii.
Multa bafta!
PS. Cu orice risc, as propune o greva a modelistilor in urmatorii ani, o neparticipare la concursurilor oficiale la probe care implica metanolul, poate apar si reactiile asteptate, legate de combustibil... Eu nu prea am activitate si nu rezolv mare lucru, dar ma gandesc serios la asta.
Spor la treaba.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 04 March 2010 - 11:16 PM
Telefon: 0721 385365
#128
Postat 05 March 2010 - 08:44 AM
Pun si eu o lista cu amestecuri de substante interzise ce se pot cumpara de oriunde:
Lichid spalare parbriz pt iarna marca Jetexpert - contine pana la 40% metanol
Spray pornire motoare- eter etilic, eter de petrol
Dizolvant de lac de unghii- acetona
Spray curatat spuma poliuretanica- acetona 100% ambalata la spray
Nitrodiluant- toluen (bine ca au interzis Nitrolacul si vopseaua duco ca trag baietii din punga direct nitrodiluant)
Solutie curatat carburatoare- toluen, decanol sau, si mai rau, tetraclorura de carbon (ieftina si halucinogena).
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#129
Postat 05 March 2010 - 12:17 PM
MLGore, la Mar 5 2010, 08:44 AM, a spus:
Ce dizolvant, ca ala e manarit, miroase ca pentru cucoane! Acetona curata in bidon si acetona pe bonul de casa. La orice chiosculet de cartier. Am cumparat foarte recent, doar sa pun poza aici...
E oare posibil ca ei sa aiba dreptul sa vanda fara sa ma intrebe pe mine daca am dreptul sa detin? Fara sa-mi ceara o caruta de acte sa dovedesc ca as putea cumpara? Indeplinesc in magazin normele impuse de lege privind depozitarea? Ma indoiesc...
Fisiere atasate
-
desters.jpg (41.14K)
Number of downloads: 907
Telefon: 0721 385365
#130
Postat 07 April 2010 - 07:25 PM
#131
Postat 08 April 2010 - 04:19 PM
nitrometan, la Apr 7 2010, 08:25 PM, a spus:
subscriu la cele mentionate mai sus...
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#132
Postat 08 April 2010 - 05:17 PM
oachidori, la Apr 8 2010, 04:19 PM, a spus:
Sigur , stiu din surse sigure ca lui Basescu nu-i place nici mirosul de metanol si nici zgomotul motoarelor in 2 timpi .
Acum ca sa fim seriosi nu se poate face nimic pe cale legala ?
#133
Postat 08 April 2010 - 08:29 PM
În fapt, va veni o zi în care individul se va simţi copleşit de aîtea libertăţi legiferate, şi atîta grije ce i-se poartă. Atunci va fi să aţioneze din disperare, făcînd uz de te miri ce.Ei bine, cineva se îngrijeşte, de pe acum, ca acel te miri ce să nu existe.
Evident cele de mai sus fac casa buna cu paranoia, si totusi...,
Să auzim şi de bine, că de rele ne-a cam ajuns.
#134
Postat 09 April 2010 - 09:43 AM
Amititi-va ce s-a intimplat cind a aparut lista. Toata industria vopselei si a lacurilor a tresarit de bucurie ca nu mai pot folosi acetona sau toluenul in compozitie. Vopsitori au trebuit sa-si spele sculele ca-n epoca de aur.... a-ti vazut voi ca le-a pasat?
Mi-aduc aminte ca in manualul Raduga (in rusa) scria amestecul cu care functioneaza, da scria cu alchool metilic SAU alchool etilic.
#135
Postat 09 April 2010 - 01:22 PM
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 09 April 2010 - 01:23 PM
#136
Postat 12 April 2010 - 09:04 PM
E sau nu legal sa detinem combustibil pentru termice?trebuie autorizatie?de unde?
#137
Postat 16 April 2010 - 03:10 PM
rhc@born.ro
#138
Postat 23 April 2010 - 12:55 PM
#139
Postat 23 April 2010 - 04:35 PM
Nu cred ca trebuie sa fim prea ingrijorati deoarece Politia face aceste verificari in scopul depistarii unor falsi modelisti ce au cumparat combustibilul pentru alte scopuri, verificarile fac parte dintr-un program de monitorizare a substantelor toxica / periculoase.
Chestia e ca uneori politistii forteaza nota din exces de zel sau merg pe intimidare ca sa te faca sa marturisesti tot.
In instanta o acuza la adresa modelistilor nu ar tine din urmatoarele motive:
1. Existenta si utilizarea combustililului ( biocombustibilului ) pe baza de metanol este legala in temeiul HG 1844 / 2005 ;
2. Atata timp cat pe bidoanele de combustibil este scris COMBUSTIBIL = FUEL si nu DILUANT = DIZOLVANT = THINER = SOLVENT = METANOL , acesta nu intra sub incidenta legii care interzice detinerea metanolului si solventilor pe baza de metanol. Legea interzice doar substanta ca atare, nu si preparatele care o contin, care ar fi cu miile, de la lichidul de parbriz la cosmetice si cerneala de inkjet ;
3. Atata timp cat pe bidoane scrie ca respecta normativele CE privind marcarea (semn in relief pt orbi) si clasa de toxicitate, nu sunt probleme privind depozitarea si transportul in bidoanele originale ;
4. Atata timp cat pe factura este specificat cuvantul COMBUSTIBIL nu sunt probleme. Daca vreun comerciant a avut proasta inspiratie sa scrie pe factura METANOL, atunci atat comerciantul cat si cumparatorul pot avea probleme dar nu mai departe de o clarificare transmisa procurorului ;
5. Cea mai tare chestie, la care eu nefiind avocat, sincer, nu m-am gandit: atata timp cat exista factura fiscala la care Statul a perceput si incasat TVA 19%, iar comerciantului i-a fost impozitat profitul obtinut din vanzare, acesta (Statul) si-a dat acordul tacit pentru comercializarea acelui produs.
Sfat:
Pentru a tempera zelul politistilor, este bine sa avem la noi o copie a HG si o copie a explicatiilor scrise in acest mesaj.
Daca lumea intreaba cu ce merg motoarele de modelism, sa raspundem "cu biodiesel" , sau orice vrem noi dar sa nu mentionam cuvantul metanol, pentru a evita intrebarile suplimentare de la oamenii cu epoleti, chiar daca nu se vor intreprinde masuri impotriva noastra.
Pentru a inlatura orice dubii privind utilizarea combustibilului, este de preferat sa fim inscrisi in asociatii sportive cu personalitate juridica.
Dupa cum am scris mai sus, ei vor sa vada daca vor gasi un cumparator de combustibil care are acasa o mica rafinarie pentru a-l desface inapoi in componente.
Sper ca v-am mai destins putin.
Fly safe , fly nitro !
TEL. 0726.191.725
#140
Postat 23 April 2010 - 05:45 PM
ERASER, la Apr 23 2010, 05:35 PM, a spus:
...
Sfat: Pentru a inlatura orice dubii privind utilizarea combustibilului, este de preferat sa fim inscrisi in asociatii sportive cu personalitate juridica.
...
Dupa cum am scris mai sus, ei vor sa vada daca vor gasi un cumparator de combustibil care are acasa o mica rafinarie pentru a-l desface inapoi in componente.
Aici e marea problema ca ce folosesc modelistii nu este biocombustibil si nici nu poti demonstra nimic. Aici ar putea producatorul sau importatorul, sa ajute la clarificarea problemei, eliberand o hartie cum ca ar legal, conform HG... Si chiar daca ar fi bio, cine controleaza poate face exces de zel prin a incerca sa verifice daca este sau nu biocombustibil. Nu mai stiu sigur, dar metanolul era folosit pentru obtinerea combustibilului denumit biodiesel, nu stiam ca se obtine metanoulul prin metode bio si ca ar fi permisa folosirea lui pe motiv ca-i bio. Biocombustibilul avea trecere, si era o portita pentru noi daca aveam certitudinea ca e totul corect. Dar nu este biocombusstibil. Am citit HG-ul ala si parca era clara treaba pentru biocombustibili, dar nu rezolva nimic legat de ce folosesc modelistii.
Faptul ca suntem inscrisi in cluburi sportive nu ajuta cu nimic, ba mai mult, exista riscul sa implici si alte persoane. Ca pana la urma antrenamentele se fac organizat, cu hartii scrise, cu locatie si conditii bine stabilite. Asa cum intra in gestiune materialele, tot asa ies, cu hartii justificative. E mai incurcat daca implici un club. Cine-i proprietarul si cine-i utilizatorul combustibilului? Chiar daca un club are hartii pentru combustibil (unele au astfel de acte, au si pentru metanol pur), are hartii facute si pentru antrenamente? Ca nu e pusa la punct procedura. Politistul poate spune: OK, clubul are tot ce trebuie, tu ca utilizator final, ai? E cacacioasa treaba ca nu e reglementata si e posibil orice. Stiu regulile vechi, cand se cumpara metanol la recipient de sticla de 50 kg si-l aveam legal in club. Dar nu-l mai puteam folosi legal dupa aia ca nu era nimic reglementat. Noroc ca pe vremea aia se urmareau doar bancurile politice, metanolul statea prin vagoane in gari si nu plangea nimeni.
Am mari indoieli ca un combustibil colorat, facut de firma, cu nitro si ceva aditivi va putea fi "desfacut" in componentele initiale, sa permita recuperarea si refolosirea metanolului in scopuri ilegale. Chiar daca teoretic se poate, e mult mai scump decat sa procuri metanolul pur, legal, direct de la sursa. Adica mult mai sigur il obtii deschizand o firma de biodiesel cand poti cumpara metanol in nestire fara sa poti fi controlat la iesiri, decat sa-l scoti din combustibilul de modelism, cu picatura. Metanol obtii legal, fara probleme, in cantitate mare. Nu poti face combustibil de modelism foarte usor si chiar daca s-ar face, nu are drept ultilizatorul final sa-l detina si foloseasca, din cauza legilor. Aici e problema urata, ca noi nu suntem acoperiti de nimic. Producatorul si vanzatorul o pot rezolva cu actele, noi nu prea avem sanse. Nu mai pun la socoteala ca unii utilizatori sunt minori si n-au voie cu trabuce...
Pentru mine e clara treaba, pana nu se solicita si se obtine o derogare de la lege special pentru combustibilul de modelism, sau pana nu se clarifica problema cu directivele CE, ramane ca in tren, orice tablagiu poate veni sa te controleze pe camp daca sarea de bucatarie e iodata sau nu este.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 23 April 2010 - 05:48 PM
Telefon: 0721 385365
#141
Postat 23 April 2010 - 06:38 PM
Raman la ideea ca nu asta e rezolvarea. Trebuie rezolvata legal si definitiv cu posesia, detinerea, transportul si utilizarea combustibilului. Degeaba e facuta pe bucatele si incomplet. Un sectorist poate fi impresionat de aparente ca e biodiesel, dar ceilalti nu stau la discutie. Si probleme sunt cu ultimii. Parerea mea.
Telefon: 0721 385365
#142
Postat 23 April 2010 - 06:54 PM
din 22/12/2005
privind promovarea utilizarii biocarburantilor si a altor carburanti
regenerabili pentru transport
publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 44 din 18/01/2006
In temeiul prevederilor art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1. - Prezenta hotarare are ca scop promovarea utilizarii
biocarburantilor si a altor carburanti regenerabili in vederea
inlocuirii benzinei sau motorinei, pentru a contribui la unele
obiective, cum ar fi: indeplinirea angajamentelor privind schimbarile
climatice, asigurarea securitatii in aprovizionarea compatibila cu
mediul si promovarea utilizarii surselor regenerabile de energie.
Art. 2. - Pentru aplicarea prezentei hotarari, termenii si expresiile
de mai jos semnifica, dupa cum urmeaza:
a) biocarburanti - carburanti lichizi sau gazosi utilizati pentru
transport, produsi din biomasa;
:) biomasa - partea biodegradabila a produselor, deseurilor si
reziduurilor din agricultura, inclusiv substantele vegetale si animale,
silvicultura si industriile conexe, precum si partea biodegradabila a
deseurilor industriale si urbane;
c) alti carburanti regenerabili - carburanti regenerabili, altii
decat biocarburantii, rezultati din surse regenerabile de energie,
definite potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr. 443/2003 privind
promovarea productiei de energie electrica din surse regenerabile de
energie, cu modificarile ulterioare;
d) continut de energie - puterea calorifica inferioara a unui
carburant.
Art. 3. - Lista produselor considerate biocarburanti cuprinde cel
putin urmatoarele:
a) bioetanol - etanol produs din biomasa si/sau fractia
biodegradabila a deseurilor, in vederea utilizarii ca biocarburant;
:D biodisel - ester metilic, de calitatea motorinei, produs din ulei
vegetal sau animal, in vederea utilizarii ca biocarburant;
c) biogaz - carburant gazos produs din biomasa si/sau din partea
biodegradabila a deseurilor, care poate fi purificat pana ajunge la
calitatea gazului natural, in vederea utilizarii ca biocarburant sau gaz
de lemn;
d) biometanol - metanol extras din biomasa, in vederea utilizarii ca
biocarburant;
e) biodimetileter - dimetileter extras din biomasa, in vederea
utilizarii ca biocarburant;
f) bio-ETBE (etil-tert-butil-eter) - ETBE produs pe baza de
bioetanol. Procentajul volumic de bio-ETBE, calculat ca biocarburant,
este de 47%;
g) bio-MTBE (metil-tert-butil-eter) - carburant produs pe baza de
biometanol. Procentajul volumic de bio-MTBE, calculat ca biocarburant,
este de 36%;
h) biocarburanti sintetici - hidrocarburi sintetice sau amestecuri de
hidrocarburi sintetice, care au fost extrase din biomasa;
i) biohidrogen - hidrogen extras din biomasa si/sau din partea
biodegradabila a deseurilor, in vederea utilizarii ca biocarburant;
j) ulei vegetal pur - ulei produs din plante oleaginoase prin
presare, extractie sau procedee comparabile, brut ori rafinat, dar
nemodificat din punct de vedere chimic, in cazul in care utilizarea sa
este compatibila cu un tip de motor si cu cerintele corespunzatoare
privind emisiile.
Art. 4. - (1) Pentru realizarea scopului prevazut la art. 1,
cantitatea de biocarburanti si alti carburanti regenerabili este:
a) minimum 2%, calculata pe baza continutului energetic al tuturor
tipurilor de benzina si motorina utilizate in transport, introduse pe
piata pana la data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana;
:D minimum 5,75%, calculata pe baza continutului energetic al tuturor
tipurilor de benzina si motorina utilizate in transport, introduse pe
piata pana la data de 31 decembrie 2010.
(2) Obiectivul prevazut la alin. (1) lit. a) se atinge prin
utilizarea biocarburantilor, mai ales pentru transportul in comun.
Art. 5. - Biocarburantii pot fi disponibili in oricare dintre
urmatoarele forme:
a) biocarburanti puri sau in concentratie ridicata in derivatele
uleiurilor minerale, in conformitate cu standardele specifice de
calitate pentru utilizarea in transport;
:D biocarburanti amestecati in derivate ale uleiurilor minerale, in
conformitate cu normele europene adecvate, care descriu specificatiile
tehnice ale carburantilor utilizati in transport - standardele SR EN
228:2004 si SR EN 590:2004;
c) lichide derivate din biocarburanti, cum ar fi ETBE
(etil-tert-butil-eter), in cazul in care procentajul de biocarburant
este in conformitate cu prevederile art. 3 lit. f).
Art. 6. - (1) Ministerul Economiei si Comertului este autoritatea
responsabila cu:
a) monitorizarea efectului utilizarii biocarburantilor in amestec cu
motorina in proportie de peste 5% de catre autovehiculele neadaptate;
B) informarea autoritatilor competente pentru asigurarea respectarii
legislatiei din domeniul mediului, privind standardele emisiilor.
(2) Ministerul Economiei si Comertului, in cadrul masurilor pe care
le promoveaza si le adopta, acorda prioritate promovarii acelor
biocarburanti, care realizeaza un foarte bun echilibru cost-beneficiu
pentru mediu, tinand cont de competitivitate, de securitatea
aprovizionarii si de modul in care diferitele tipuri de biocarburanti si
alti carburanti regenerabili influenteaza climatul general si mediul.
Art. 7. - (1) Ministerul Economiei si Comertului informeaza publicul
in legatura cu avantajele utilizarii biocarburantilor si a altor
carburanti regenerabili.
(2) Pentru procentajele biocarburantilor amestecati in derivate ale
uleiurilor minerale, care depasesc valoarea limita de 5% pentru esterii
metilici ai acizilor grasi sau de 5% pentru bioetanol, se impune o
etichetare specifica in punctele de comercializare.
Art. 8. - (1) Ministerul Economiei si Comertului raporteaza Comisiei
Europene, inainte de data de 1 iulie a fiecarui an:
a) masurile luate pentru promovarea utilizarii biocarburantilor sau a
altor carburanti regenerabili care sa inlocuiasca benzina sau motorina
in transport;
B) resursele nationale alocate productiei de biomasa pentru alte
utilizari energetice in afara transportului; si
c) vanzarile totale de carburanti utilizati in transport si segmentul
de piata al biocarburantilor si al altor carburanti regenerabili, in
stare pura sau amestec, introdusi pe piata, in anul precedent.
(2) Daca este cazul, Ministerul Economiei si Comertului raporteaza in
privinta oricaror conditii exceptionale, referitoare la aprovizionarea
cu titei sau cu produse petroliere, care au afectat piata
biocarburantilor si a altor carburanti regenerabili.
Art. 9. - In rapoartele prezentate de Ministerul Economiei si
Comertului se motiveaza diferenta dintre obiectivele nationale si
valorile de referinta mentionate in art. 4, pe baza urmatoarelor
elemente:
a) factori obiectivi, cum ar fi potentialul limitat pentru productia
biocarburantilor din biomasa;
B) volumul resurselor alocate producerii de biomasa pentru alte
utilizari energetice in afara transportului si caracteristicile tehnice
sau climatice specifice ale pietei nationale pentru carburantii
utilizati in transport;
c) politicile nationale, prin care se aloca resurse comparabile
pentru producerea altor carburanti utilizati in transport, pe baza unor
surse regenerabile de energie, in concordanta cu obiectivele prezentei
hotarari.
Art. 10. - Ca urmare a progresului tehnic si a evaluarii impactului
biocarburantilor asupra mediului, lista prevazuta la art. 3 se
actualizeaza prin ordin al ministrului economiei si comertului.
Prezenta hotarare transpune in legislatia nationala prevederile
Directivei 2003/30/EC de promovare a utilizarii biocombustibililor si a
altor combustibili regenerabili pentru transport a Parlamentului
European si a Consiliului, publicata in Jurnalul Oficial al
Comunitatilor Europene nr. L123/46 din data de 17 mai 2003.
Mda... cam fss
#143
Postat 24 April 2010 - 07:42 AM
Daca ar fi pentru transport s-ar aplica si accize.
Imaginati i va preturile carburantului pe urma...
Aceasta postare a fost editata de wabo1: 24 April 2010 - 07:44 AM
rhc@born.ro
#144
Postat 17 June 2010 - 10:22 AM
http://www.poze.wabo.ro/d/58588-1/RHCcarburant.jpg
rhc@born.ro
#145
Postat 24 June 2010 - 01:23 PM
#146
Postat 24 June 2010 - 01:44 PM
#147
Postat 13 July 2010 - 09:38 AM
Dosarul inchis.
100 lei amenda administrativa
50 lei costuri judiciare
1200 Lei costuri avocat
ca 6 luni de stress = viata scurtata de citeva saptamani
vreo 80 ore lucrate la mine in firma pentru a indeplini pretentiile birocratiei
banuiesc citeva zeci de ore si la stat pentru prelucrarea cazului aceasta
Probabil alte dosare in alte locatii cu altceas efficienta si rezultat.
Felicitari statului roman pentru eficienta in prestarea serviiciilor.
Sa traiasca republica socialista in eternitate cu sistem birocratic, tocator de bani.
Aceasta postare a fost editata de wabo1: 13 July 2010 - 09:45 AM
rhc@born.ro
#148
Postat 13 July 2010 - 04:38 PM
wabo1, la Jul 13 2010, 10:38 AM, a spus:
Dosarul inchis.
100 lei amenda administrativa
50 lei costuri judiciare
1200 Lei costuri avocat
ca 6 luni de stress = viata scurtata de citeva saptamani
vreo 80 ore lucrate la mine in firma pentru a indeplini pretentiile birocratiei
banuiesc citeva zeci de ore si la stat pentru prelucrarea cazului aceasta
Probabil alte dosare in alte locatii cu altceas efficienta si rezultat.
Felicitari statului roman pentru eficienta in prestarea serviiciilor.
Sa traiasca republica socialista in eternitate cu sistem birocratic, tocator de bani.
M....da ! E "super " ! Amenda administrativa ramane la cazier ! Daca copilul persoanei in cauza viseaza sa lucreze in servicii, politie, armata etc va avea probleme din cauza amendei " administrative " a tatalui ! Probabil s-a dat verdictul cum ca " nu prezinta pericol social " !
Oricum e naspa !
#149
Postat 13 July 2010 - 05:14 PM
REAL DESIGN, la Jul 13 2010, 05:38 PM, a spus:
Sigur... visul de aur al omenirii
#150
Postat 13 July 2010 - 05:19 PM
Altul din Bistrita a primit altceas rezultat, sa spune, cu 500 lei, probabil ca avea inca in posesie sau a folosit cu copii.
Nu am putut contacta pentru verificare.
Si da, din cauza ca "nu reprezinta pericol social".
Am sa verific chestia cu cazier.
Daca este adevarat trebuie luptat mai departe.
Aceasta postare a fost editata de wabo1: 13 July 2010 - 05:21 PM
rhc@born.ro