SEAWOLF V2 al doilea sub al meu......uf
#1
Postat 21 October 2009 - 11:49 PM
sper ca de data asta nu o sa l mai ratacesc pe fundul vreunei balti.... :o
....deci....noul submarin va fi echipat cu pompe de balast... adica va fi cu scufundare statica....si va putea "purta" camera video subacvatica .....sigur ca am experienta cu acest tip de navomodel si voi incerca sa nu repet aceleasi greseli ca la primul.
....va voi tine la curent cu toate etapele constructiei, poze , cat si costuri.... sper sa obtin un submarin cu scufundare statica destul de sigur si cu costuri care sa nu depaseasca 500 euro....
stima
0744.35.25.89
0727.88.75.46
#5
Postat 23 October 2009 - 10:18 PM
....am montat microintrerupatoare actionate de servouri nano pt. comanda pompelor de balast .... problema e ca spatiul din interior e f. mic si e dificil de aranjat toate "componentele".
....akku de propulsie e un lipo, ba nu, doua pacuri lipo 2 cel 4000 mah in paralel.....
....pompele de balast le am de la cornel P .....mi le a dat moka....sint cu membrana, 6V, unisens, de aceea am nevoie de doua bucati....una pentru a introduce apa in punga de balast (500ml) si alta pentru a scoate apa.
iaca si poze....
0744.35.25.89
0727.88.75.46
#6
Postat 24 October 2009 - 10:12 PM
In loc de microcontacte si servo nu te-ar avantaja 2 mini(micro) esc-uri.
Uite un esc
Regulator Digi 30 (Curent maxim 30A, Rezistenta interna (Ohm) 0,0022, BEC 5V ,Nr. celule 5 – 10 celule ,Decuplare motor la tensiune scazuta Da ,Dimensiuni 26,75 x 16,5 x 7 ,Greutate 21g )
Da-mi un tel sa-ti spun de unde sa le comanzi din RO
#7
Postat 29 October 2009 - 12:39 AM
problema cea mai mare e lipsa de spatiu....tre sa te folosesti de fiecare milimetru.
Zue prefer sa folosesc microcontacte si nu esc deoarece sint mai sigure, pompele nu sunt f. puternice....sunt cu membrana si funtioneaza la debit mic....
0744.35.25.89
0727.88.75.46
#8
Postat 30 October 2009 - 11:01 AM
dily, la Oct 29 2009, 12:39 AM, a spus:
E buna si ideea lui ZUE, in felul asta puteai controla si viteza de scufundare sau iesire la suprafata...
Eu zic ca e necesara o proba pe uscat, sa vezi in cat timp umple punga de balast si, mult mai important, in cat timp o goleste (nu tot volumul ci doar atat cat ii trebuie sa se scufunde sau sa iasa la suprafata). Alt aspect important - punga de balast pare sa fie dintr-un material destul de rigid, pompitele astea au putere sa "umfle" punga de balast?? (adica sa impinga apa intr-o punga "stransa"... mai ales acum ca este destul de rece)
Daca au debit foarte mic, nu o sa fie prea manevrabil (adica sa nu stai la o tigara pana se scufunda).
La sistemul de semnalizare in caz de scufundare definitiva, te-ai mai gandit? Trebuie sa-i pastrezi un loc in submarin...
Cand o sa fie gata, la cate comenzi are pana acum, o sa fie mai greu de pilotat ca un elicopter... dar, daca o sa functioneze toate, asa cum le-ai gandit, o sa fie un submarin super fain.
Spor la treaba!
ionristea@yahoo.com
Orange 0744.515.435
Vodafone 0749.151.297
#9
Postat 30 October 2009 - 11:28 AM
#10
Postat 03 November 2009 - 12:56 AM
Am adoptat solutia cu o pompa de stergatoare de parbriz ( functioneaza f. bine la 6 volti desi este pt. 12v ) controlata de un esc 20A waterprof ....si am schimbat punga de balast de 500ml cu una de 250ml situata in mijlocul navei . Pungile folosite sunt f. rezistente la presiune(sunt de la perfuzie.... f.ieftine 2 ron).
Debitul pompei este f. bun....sunt uimit insa de faptul ca max 50 ml de lichid sunt suficienti pt. a controla f. eficient subul in plan vertical .... practic daca ai un esc fin nava se poate scufunda f. rapid sau f. lent.....poate ramane intre ape sau poate naviga linistita la suprafata sau la adancime mica (10-30 cm) La full throtle se duce ca pietroiul la fund sau se ridica la suprafata la fel ca o minge.....am facut teste in cada si am ramas placut surprins....Oricum comenzile necesita atentie dar cu putin antrenament in cada le stapanesti usor si mai ai si avantajul hidroplanelor care te ajuta mult la manevre de scufundare .
observatii:
1. cand punga de balast se umple aerul din interior se comprima destul de mult ( sasurile se inchid f. etans ) asa ca am folosit o supapa unisens (de acvaristica) pt a se elimina aerul sin tub altfel risti sa spargi burbufurile sau chiar tubul....
2. daca punga de balast s ar sparge accidental in interior pompa are destul debit pentru a scoate afara apa si afara de asta toata electronica este situata pe etajul superior unde nu prea ajunge apa.
Sigur ca nu as vrea sa l pun pe IOR fara vre un sistem de back-up......doar sunt patit ....asa ca iata la ce m am gandit: Un fel de fail save cara la pierderea semnalului din statie sa actioneze pompa de apa la turatie maxima in sensul evacuarii lichidului......asta o data....iar apoi o baliza actionata printr un releu de timp fara legatura cu sistemul rc care sa ridice la suprafata un fir de guta (ata) subtire dar f. rezistenta de care sa poti "agata" nava si sa o tragi afara din apa.... Divaisurile tre sa fie de mici dimensiuni si cat mai waterproof.....pt. asta am nevoie de ajutorul electronistilor de pe acest forum eu nu prea ma pricep si cer ajutor.... binenteles contra cost....
...raman dator cu poze si filmulet cu probele de imersie.....
0744.35.25.89
0727.88.75.46
#11
Postat 17 February 2010 - 09:33 PM
dily, la Nov 3 2009, 12:56 AM, a spus:
Am adoptat solutia cu o pompa de stergatoare de parbriz ( functioneaza f. bine la 6 volti desi este pt. 12v ) controlata de un esc 20A waterprof ....si am schimbat punga de balast de 500ml cu una de 250ml situata in mijlocul navei . Pungile folosite sunt f. rezistente la presiune(sunt de la perfuzie.... f.ieftine 2 ron).
Debitul pompei este f. bun....sunt uimit insa de faptul ca max 50 ml de lichid sunt suficienti pt. a controla f. eficient subul in plan vertical .... practic daca ai un esc fin nava se poate scufunda f. rapid sau f. lent.....poate ramane intre ape sau poate naviga linistita la suprafata sau la adancime mica (10-30 cm) La full throtle se duce ca pietroiul la fund sau se ridica la suprafata la fel ca o minge.....am facut teste in cada si am ramas placut surprins....Oricum comenzile necesita atentie dar cu putin antrenament in cada le stapanesti usor si mai ai si avantajul hidroplanelor care te ajuta mult la manevre de scufundare .
observatii:
1. cand punga de balast se umple aerul din interior se comprima destul de mult ( sasurile se inchid f. etans ) asa ca am folosit o supapa unisens (de acvaristica) pt a se elimina aerul sin tub altfel risti sa spargi burbufurile sau chiar tubul....
2. daca punga de balast s ar sparge accidental in interior pompa are destul debit pentru a scoate afara apa si afara de asta toata electronica este situata pe etajul superior unde nu prea ajunge apa.
Sigur ca nu as vrea sa l pun pe IOR fara vre un sistem de back-up......doar sunt patit ....asa ca iata la ce m am gandit: Un fel de fail save cara la pierderea semnalului din statie sa actioneze pompa de apa la turatie maxima in sensul evacuarii lichidului......asta o data....iar apoi o baliza actionata printr un releu de timp fara legatura cu sistemul rc care sa ridice la suprafata un fir de guta (ata) subtire dar f. rezistenta de care sa poti "agata" nava si sa o tragi afara din apa.... Divaisurile tre sa fie de mici dimensiuni si cat mai waterproof.....pt. asta am nevoie de ajutorul electronistilor de pe acest forum eu nu prea ma pricep si cer ajutor.... binenteles contra cost....
...raman dator cu poze si filmulet cu probele de imersie.....
SALUT.Marius ma numesc,si ma adresez tie la recomandarea lui Schumica.Sunt interesat de citeva lucruri legate de submarine inaite de a intreprinde ceva.Am vazut ca esti din Bucuresti si eu tot asa si ma gindeam daca am putea legatura si "LIVE" la un tel ceva pt ca sincer as aprecia un sfat venit de la tine,dar sunt multe intrebari la care caut raspuns.Ce zici? Ma poti apela(revin eu) la tel 0741603204,sau pe ,mess:marius_petcu2@yahoo.com.Multumesc.
Aceasta postare a fost editata de profesorul: 17 February 2010 - 09:35 PM
#12
Postat 12 March 2010 - 10:24 PM
0744.35.25.89
0727.88.75.46
#13
Postat 15 February 2011 - 06:05 PM
#14
Postat 16 February 2011 - 12:17 AM
0744.35.25.89
0727.88.75.46
#15
Postat 28 October 2014 - 12:55 PM
Urmarind un topic , de pe alt forum :(http://www.funtech.o...hp?showtopic=31) am hotarat sa-l construiesc fara pompe .
Acum este balastat si gata pentru teste , ar fi de mare ajutor cateva sfaturi .
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2