Lansare ARCA Cea mai trasnita idee
#151
Postat 07 October 2010 - 05:23 AM
Rezumat pe scurt:
- S-a lansat un balon cu heliu, care a ridicat la o anumita inaltime 2 obiecte usoare care pareau a fi o racheta si un obiect aerodinamic numit capsula . Dupa ridicarea la o anumita altitudine, nu s-a mai stiut nimic. Nu s-au recuperat nici balonul, nici racheta sau capsula.
- Inaltimea maxima anuntata, cea de 40 km nu a fost masurata de echipamente sau confirmata de alte masuratori, fiind, dupa declaratiile echipei, un calcul din creion bazat pe ultimile indicatii primite la inaltimea de 18000 metri (de asemenea, valoarea spusa ulterior de care echipa) cand legaturile s-au intrerupt brusc. De asemenea s-a estimat ca acea capsula a cazut in mare si s-a distrus.
- Din cele de mai sus, coroborat cu alte declaratii si deductii logice pe baza fotografiilor (in special acea foto cu monitorul color pe care sunt inaltimea si coordonatele la ora 5.18, deci catre sfrsitul misiunii) rezulta ca sigura doar ultima afirmatie, acea a caderii in apa a obiectelor sub actiunea invevitabila a gravitatiei Pamantului.
- Nu exista nici o confirmare vizuala sau de alta natura ca racheta s-a separat de balon sau ca a evoluat independent de acesta. Nu s-au dat informatii despre viteza rachetei sau traiectoria urmata, vitezele si distanta de zbor din comunicat referindu-se la balon.
- Fotografiile prezentate sunt in cea mai mare parte imposibil de descifrat fara a sti dinainte ce ar trebui sa fie, in 2 cazuri ele fiind practic doar pixeli colorati. Unele fotografii au indicata in exif data de 8 martie 2010, altele data de 1 Octombrie si poarta mentiunea "Photoshop".
- Nu s-au anuntat pana acum confirmari ale zborului din partea unor terte organizatii si nici din partea organizatiilor implicate direct, cum ar fi Armata si ROMATSA, toate afirmatiile provenind dintr-o singura sursa si nefiind insotite de dovezi.
- Declaratia principala, preluata de altfel ca tiltu in publicatii este aceea ca "aveam nevoie de reusita", lucru de inteles si motiv suficient pentru organizarea reusitei.
#152
Postat 07 October 2010 - 03:44 PM
Daca si-ar fi prezentat obiectiv realizarile pe care le-au avut pana acum si nu s-ar fi ascuns dupa secrete si comunicate de presa pompoase altfel ar fi fost vazut ARCA, PR-ul bate-l vina.
Cei de la Copenhagen Suborbitals au avut un text mare chiar pe prima pagina in care avertizau "... ca indiferent ce cititi prin media racheta lor nu ajunge in spatiu ci doar la 30Km, limita oficiala a spatiului fiind de 100km..." . L-au elimitat dupa esec. Ce i-o fi impiedicat pe cei de la ARCA sa puna un asfel de mesaj pe pagina lor numai ei stiu.
Odata au facut un test cu un motor hibird, au pus doar o poza pe site si nici o informatie.
Daca le vine sporul de treaba poate continuie sa imbuntateasca acel proiect, in caz ca le iese, ceea ce nu exclud, le-ar mari cota de incredere.
Aceasta postare a fost editata de MrSpace: 07 October 2010 - 03:46 PM
#153
Postat 07 October 2010 - 04:33 PM
la site-ul urmator , despre racheta HAAS:Aici
Este prima data cand gasesc un site cu suficiente date tehnice despre un proiect ARCA.
Din cele citite cred ca lansarea rachetei Helen 2 a fost de fapt iesirea prin usa din spate a unui proiect nesigur si fara sorti de izbanda si in acelasi timp sa para ca o reusita.Lansare acelei rachete presupun ca a fost un esec Deci au vrut pur si simplu sa inceapa alt proiect mult mai realist numit HAAS.Acest proiect cel putin teoretic pare corect numai ca vor intampina mai multe probleme:
-Racheta hibrida va fuctiona la temperaturi mult mai mari( cu probleme de izolatie).
-Impulsul specific anuntat ca fiind 245 Ns cred ca va fi mai mic(probabil 200...220 Ns).
-Numarul de trepte de 3 cred ca este cam optimist(probabil vor fi 4 sau 5).
-O mare problema care trebuie rezolvata este controlul rachetei pe traiectorie(fara sistemul cu cabluri tip pendul).
Aceasta postare a fost editata de RL10: 07 October 2010 - 04:37 PM
#154
Postat 07 October 2010 - 05:23 PM
RL10, la Oct 7 2010, 05:33 PM, a spus:
Eu nefiind de specialitate, am mari indoieli in datele prezentate pe acel site Cred ca sunt valorile dorite a fi obtinute, ca sunt scoase in urma unor simulari si nu a unor teste reale. Aici poate ma contrazice MrSpace, ca e in tema.
Exceptand 2-3 poze cu o "carapace" goala, ca sa-l citez pe amicul nostru GIGI, restul sunt poze scoase din programe de grafica 3D.
Nu neg ca originalul nu o sa arate asa dar pentru mine arata a caroserie de automobil, complet goala pe interior. Nu vad nici urma de mecanism sau posibilitate de decuplare mecanica a treptelor, nu vad cum sunt fixate si apoi largate cele doua aparatori ale modulului, nu vad urma de cablu de orice fel, sau instalatie. S-or atasa cu epoxi pe exterior cutii suplimentare, o fi electronica asa mica de nu se vede, o fi totul inca pe planseta, n-am idee. De fapt nici in pozele reale (sper ca-s reale) nu vad imbinarea elementelor de la varful rachetei, cele care protejeaza modulul.
Poate mai lamuresc din neclaritati. La rachetele in trepte, aprinderea unei tepte duce la aruncarea celei consumate, sau e o comanda separata, externa? Treptele sunt doar fixate unele peste altele fara nici un sistem de zavorare mecanic?
Nu ajung sa ma mai gandesc la modul ca e prea departe. Intai sa-i vad ca sunt in stare sa deschida o parasuta, la modul general vorbesc (nu acum cand nu mai e cazul). Asta daca au prevazut vreo parasuta pe undeva ca am si aici mari neclaritati. Sper sa se descurce mai mult cu electronica, daca nu pot deschide un capac.
Important e ca au mai bifat o etapa de proiect, au justificat banii cheltuiti si pot trece la altii. Sponsorizare usoara in continuare!
Bafta!
Telefon: 0721 385365
#155
Postat 07 October 2010 - 05:35 PM
Sumele daca sunt mari sau mici, totul depinde de interpretarea pe care o da fiecare.
ARCA nu a comunicat niciodata public sumele cheltuite. Singurele rapoarte financiare sunt cele oferite sponsorilor, iar acestea nu sunt publice. Prin urmare, nu putem spune, daca nu stim valoarea, ca sumele au fost mari sau mici.
In ceea ce priveste imaginile neclare, la care anume va referiti? presupunem ca la cele de pe capsula. Imaginile captate sunt in format SD PAL (720×576). Transmisia in direct nu a fost de foarte buna calitate. Aceasta a fost folosita doar ca back-up in cazul in care capsula nu va putea fi recuperata. Mai mult decat atat, camerele video “vedeau” prin geamurile capsulei, groase de 10 mm. Fiind la a treia incercare de lansare, acestea s-au deteriorat, desi au avut, pe perioada repausului, folii de protectie.
Din pacate, dupa “perierea” zonei cu trei nave nu s-a reusit identificarea capsulei. Imaginile de la bord ar fi putut fi ceva mai bune.
Imaginile cu strangerile in brate si nu numai, de la bordul navei si de pe suprafata marii, au fost inregistrate in HD (1920X1080), cu obiective care nu aveau nici un obstacol in cale.
--------------------
Locuri de munca - Angajari - Companii: myFirstJob.ro
Publicitate aproape gratuita: tag-uri.ro
#157
Postat 07 October 2010 - 08:08 PM
E multumitor raspunsul, nu iese din tipare.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 07 October 2010 - 08:20 PM
Telefon: 0721 385365
#158
Postat 07 October 2010 - 08:38 PM
RL10, la Oct 7 2010, 07:19 PM, a spus:
Ce parere aveti?
Logica spune ca, nu poti demonstra ca ceva nu functioneaza sau e imposibil doar pentru ca n-a mers.
Nu cred ca se compara cele doua situatii si nu avem de unde sa stim cum au facut si ce a mers gresit(ca si in cazul ARCA de altfel).
Dupa verificarile mele(teoretice) pot spune,cu riscul de a fi ridiculizat,ca metoda de stabilizare cu cabluri poate functiona.
#159
Postat 07 October 2010 - 11:16 PM
Stabilizarea cu cabluri cred ca ar merge doar daca cablurile s-ar lega de fiecare treapta prin intermediul unor tije rigide de o anumita lungime,in felul acesta ar creste momentul de echilibrare a treptei.Dar asta ar presupune cresterea greutatii.
Totusi cred ca tipul acesta de racheta va dispare din arsenalul ARCA si se vor ocupa de celelalte:HAAS,STABILO....
#160
Postat 08 October 2010 - 12:23 AM
Aia in videoclip au construit aiurea modelul. E varianta de mijloc, adica echilibru indiferent. Daca nu actioneaza nimic asupra sistemului ramane asa cum este. La orice perturbatie trece in instabil. Si la rachete nimic nu-i constant.
La treapta care e pornita, punctul de aplicare al fortei motoare (ajutajul) este in spatele (dupa) legaturile sprea treapta din urma. E cum ai incerca sa tii un bat vertical pe deget dar sa ai degetul lipit de masa, adica fara feedback.
Daca maresti rigiditatea firelor si numarul lor (sa fie macar 3 ca daca raman 2 e totul intr-un plan si pe cel perpendicular nu exista nimic pentru stabilizare), transformi tot sistemul in unul stabil, dar nu mai e vorba de fire ci de bare si totul devine rigid, doar ca-i alta constructie.
Eu zic ca ce-i in secventa aia functiona mai bine daca tijele (acelea inclinate) de care erau prinse firele spre treapta din spate erau mult in spatele motorului. Poate gresesc, sistemul se poate simula si pe un plan orizontal cu o macheta din orice material.
Telefon: 0721 385365
#161
Postat 08 October 2010 - 06:01 AM
Toate aspectele si exemplele mentionate de tine si inca foarte multe altele au fost discutate pe larg in alte forumuri sau grupuri, in special cele legate de metoda de stabilizare a Helen.
Noi aici numim metoda "bullsheet".
Din punctul nostru de vedere nu are atata importanta ca metoda functioneaza, cat ce avantaje aduce si cum poate fi folosita. Restul e doar vanare de vant. E plin Pamantul de inventatori si inventii brevetate, dar numai o parte infima a trecut testul aplicabilitatii.
Haas.
Am spus mai demult ca acea macheta a fost construita numai pentru reclama, modul de constructie, dimensiunile, imbinarile sunt complet in afara de discutie in cazul unei constructii reale. Ea a vrut sa dea o idee cat mai socanta, in scopul atragerii atentiei. O persoana cu cunostinte in domeniu poate demola cu usurinta fiecare afirmatie din acel prospect. La cativa ani de la lansarea pe piata a acelei machete din plastic, vazand cum se desfasoara ostilitatile pe campul de lupta constatam cat de departe de realitate a fost acel concept.
Pentru a fi trecut spre realizare, acel concept va trebui sa faca loc motoarelor (macheta nu are motoare, sunt figurate doar ajutajele exact in stilul in care deseneaza rachete copiii de la scoala primara), structurile de imbinare, separare, etc.
Au pus caruta inaintea boilor, mai intai au gandit un obiect de 30 tone, dupa aceea au zis ca fac ei acolo si un balon solar care se umfla singur si duce dracia la 20 kilometri.
Dl-e RL, in teorie multe lucruri sunt posibile, mai ales daca se sare peste cateva principii fundamentale, care deranjeaza.
Problema este realizarea practica. Cand eram copil, prin anii 60, lumea era sigura ca "peste 20 ani" vom merge curent in concedii pe Luna iar anul 2000 era intotdeauna "desenat" numai cu sosele suspendate si nave spatiale pline de calatori.
Mai toate cunostintele de baza in tehnica spatiala fusesera deja acumulate si nenumarate companii testau fel de fel de lucruri savante. Uite ca inca nu mergem in concedii pe Luna...
Vreau sa spun ca a face e foarte diferit de a vrea si inca si mai diferit de a visa (cai verzi pe pereti, ca in cazul Haas).
Fara vise desigur nu se poate, dar fara CAP, visezi degeaba.
#162
Postat 08 October 2010 - 03:02 PM
RL10, la Oct 8 2010, 12:16 AM, a spus:
Pai tocmai asta e ideea. Daca inlocuiesti cablurile cu tije rigide, vei cobori centrul de greutate si nu faci nimic.
Ideea cablurilor nu este sa pastreze racheta stabila, ci sa o tina sau aduca vertical cand aceasta deviaza pe lateral. O racheta stabila si atat, odata deviata pe lateral nu se mai intoarce la verticala.
Motivul pentru care rachetomodelul esueaza este cel mai probabil din cauza cablurilor prea scurte. Aceasta poate da nastere unei forte centrifuge rachetei din urma, ceea ce determina tragerea partii anterioare a treptei motoare in directia gresita,adica in sus.
#163
Postat 08 October 2010 - 03:19 PM
http://www.youtube.c...h?v=_TKz2ubMwgg
Din banii astia se plimba prin lume, se dau mari si banuiesc ca duc si un trai decent. Ori sunt niste artisti ai escrocheriilor ori sunt un paravan pentru sifonat bani. Daca sunt artisti atunci trebuie sa le recunoastem acest merit. Nu e usor sa faci asa ceva cu atatia bani si atatea orgazizatii/firme prostite - trebuie mult talent si multa perseverenta.
Sa incercam noi, cei de aici, care ii criticam, sa stoarcem un ban de la BRD pentru un avion cu motor pe baza de apa - nici nu apucam sa deschidem gura si ne dau afara - desii asa o idee tampita merita sponsorizare si putem produce si noi filme si machete, inclusiv poze in care MlGore cu lacrimi in ochi in strange in brate pe Silviu pe terenul de la Adunati. Simplul fapt ca ii discutam atat si ne dam cu parerea arata cat de buni sunt.
In final un clip tot de pe youtube care vine manusa:
http://www.youtube.c...h?v=Y4eIIkoYfOg
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#164
Postat 08 October 2010 - 05:33 PM
liviu123, la Oct 8 2010, 07:01 AM, a spus:
................................................................................
.................................................................................
....
Haas.
Am spus mai demult ca acea macheta a fost construita numai pentru reclama, modul de constructie, dimensiunile, imbinarile sunt complet in afara de discutie in cazul unei constructii reale. Ea a vrut sa dea o idee cat mai socanta, in scopul atragerii atentiei. O persoana cu cunostinte in domeniu poate demola cu usurinta fiecare afirmatie din acel prospect. La cativa ani de la lansarea pe piata a acelei machete din plastic, vazand cum se desfasoara ostilitatile pe campul de lupta constatam cat de departe de realitate a fost acel concept.
Pentru a fi trecut spre realizare, acel concept va trebui sa faca loc motoarelor (macheta nu are motoare, sunt figurate doar ajutajele exact in stilul in care deseneaza rachete copiii de la scoala primara), structurile de imbinare, separare, etc.
Au pus caruta inaintea boilor, mai intai au gandit un obiect de 30 tone, dupa aceea au zis ca fac ei acolo si un balon solar care se umfla singur si duce dracia la 20 kilometri.
Dl-e RL, in teorie multe lucruri sunt posibile, mai ales daca se sare peste cateva principii fundamentale, care deranjeaza.
Problema este realizarea practica. Cand eram copil, prin anii 60, lumea era sigura ca "peste 20 ani" vom merge curent in concedii pe Luna iar anul 2000 era intotdeauna "desenat" numai cu sosele suspendate si nave spatiale pline de calatori.
Mai toate cunostintele de baza in tehnica spatiala fusesera deja acumulate si nenumarate companii testau fel de fel de lucruri savante. Uite ca inca nu mergem in concedii pe Luna...
Vreau sa spun ca a face e foarte diferit de a vrea si inca si mai diferit de a visa (cai verzi pe pereti, ca in cazul Haas).
Fara vise desigur nu se poate, dar fara CAP, visezi degeaba.
Personal am mari dubii de ani de zile ca proiectele celor de la ARCA vor ajunge undeva.Problema este ca mie imi place sa studiez problemele din punct de vedere fizic,chimic,...... ca sa inteleg daca un lucru functioneaza.
Despre proiectul HAAS am vorbit deoarece am gasit un site cu cateva date tehnice despre el(era prima data).
Si am aflat ca este o racheta hibrida care functioneaza cu H2O2 70% cu combustibil pe baza de bitum , aflat chiar in interiorul sferei cu oxidant(daca a remarcat cineva).Deci ideea ca nu are motor nu este adevarata.Am mai aflat ca sfera este facuta din compozite pe baza de fibre de sticla si fibre de carbon.Presiunea maxima este modesta, in jur de 24 bari.
Rezervorul sferic parca am mai spus are cea mai mica greutate(dintre toate formele geometrice) raportat la volumul interior.Faptul ca combustibilul se afla in interior este un avantaj deoarece presiunea de ardere din motor si presiunea din sfera sunt aproximativ egale , ceea ce permite o grosime f. mica a peretilor cilindrului unde se afla combustibilul).
Am mai aflat ca are Isp=245 Ns(chiar daca nu sunt de acord).Aceasta valoare este absolut necesara pentru un proiect spatial.Faptul ca nu are sistem de orientare pe traiectorie asta este altceva.
Am scris aceste lucruri nu ca as crede in succesul lui ci pentru ca din punct de vedere fizic este mai realist.
Personal nu am crezut , nici macar in copilarie ca ne vom face concediul pe luna , ca vom merge cu elicopterul la servici.
Actualmente cred ca in viitor nici cu masina nu vom mai merge toti la servici(deoarece petrolul ieftin este pe duca).
Chiar daca mi-a placut sa visez intotdeauna am fost cu picioarele pe pamant.
Ca un lucru sa functioneze practic(chiar daca nu este suficient) trebuie sa fie macar teoretic posibil.
#166
Postat 08 October 2010 - 06:13 PM
ARCA : Asociatia Romana a Cizmarilor Aerospatiali
Pt. aducere aminte: http://www.rhcforum.ro/index.php?showtopic...p;hl=competitia zece&st=0
Aceasta postare a fost editata de MLGore: 08 October 2010 - 06:18 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#167
Postat 08 October 2010 - 11:32 PM
RL10, la Oct 8 2010, 06:33 PM, a spus:
Despre proiectul HAAS am vorbit deoarece am gasit un site cu cateva date tehnice despre el(era prima data).
Si am aflat ca este o racheta hibrida care functioneaza cu H2O2 70% cu combustibil pe baza de bitum , aflat chiar in interiorul sferei cu oxidant(daca a remarcat cineva).Deci ideea ca nu are motor nu este adevarata.Am mai aflat ca sfera este facuta din compozite pe baza de fibre de sticla si fibre de carbon.Presiunea maxima este modesta, in jur de 24 bari.
Rezervorul sferic parca am mai spus are cea mai mica greutate(dintre toate formele geometrice) raportat la volumul interior.Faptul ca combustibilul se afla in interior este un avantaj deoarece presiunea de ardere din motor si presiunea din sfera sunt aproximativ egale , ceea ce permite o grosime f. mica a peretilor cilindrului unde se afla combustibilul).
Am mai aflat ca are Isp=245 Ns(chiar daca nu sunt de acord).Aceasta valoare este absolut necesara pentru un proiect spatial.Faptul ca nu are sistem de orientare pe traiectorie asta este altceva.
Am scris aceste lucruri nu ca as crede in succesul lui ci pentru ca din punct de vedere fizic este mai realist.
Personal nu am crezut , nici macar in copilarie ca ne vom face concediul pe luna , ca vom merge cu elicopterul la servici.
Actualmente cred ca in viitor nici cu masina nu vom mai merge toti la servici(deoarece petrolul ieftin este pe duca).
Chiar daca mi-a placut sa visez intotdeauna am fost cu picioarele pe pamant.
Ca un lucru sa functioneze practic(chiar daca nu este suficient) trebuie sa fie macar teoretic posibil.
Ceea ce citesti pe prospectele de reclama nu are intotdeauna corespondent in realitate.
Citirea articolelor de pe net nu poate suplini bagajul de cunostinte care se acumuleaza in facultate si mai ales in practica.
Am mai spus ca cifrele in sine nu reprezinta mare lucru. Cred ca stii formula aceea simpla, cea mai simpla si cea mai ciudata E=mc**2. E simplu, nu. Atunci du-te si scoate energia aia!
A pune o camera de ardere (care are pereti calzi si vibreaza foarte puternic in functionare) in interioarul unei unei incinte cu substante instabile sub presiune reprezinta un risc foarte mare si cere multa experienta in materie. Peroxidul se poate descompune la caldura si vibratii. In plus, se reduce mult din volumul rezervorului intrucat camera in sine cu "cartusul" de catalizator ocupa volum foarte mare. Ca urmare, rezervorul trebuie sa fie si mai mare. Notiunea de "eficienta" este o mare necunoscuta pentru cel care a "gandit" acea configuratie. Considera ca acea camera de ardere exista si inainte de a porni motorul, deci are presiune zero inauntru: tot trebuie sa aibe pereti rezistenti, calculul se face si la compresiune. La urma urmei ce se castiga aici: cativa mm de grosime a camerei si pentru asta sunt necesare etansari, izolari, cresterea complexitatii si diametrului rezervorului, risc sporit, etc. E o prostie cat sferele acelea de mare. Nu crezi, calculeaza, nu te margini sa inghiti pe nemestecate ineptiile alora.
Motoare cu peroxid de hidrogen si bitum au fost testate indelung in anii anteriori (nu de Arca, ei oricum zic de parafina) si deocamdata au ramas la stadiul de incercari si motare mici pentru amatori. La un motor hibrid o mare problema este transmiterea caldurii inspre interiorul cilindrului de combustibil de la stratul care arde. Caldura modifica parametrii fizico-chimici sau starea de agregare a combustibilului. In cazul parafinei, pur si simplu cilindrul se poate topi sau deforma inainte ca frontul de flacara sa parcura tot drumul radial. Asta e valabil si la alte materiale de aceea se adauga tot felul de substante care sa impiedice transferul de caldura.
Pentru ca un motor sa functioneze eficient si sa aiba destula putere, presiunea in camera e ardere trebuie sa fie mai mare. Cu 25 bari nu faci mare lucru, tine cont ca in rezervor presiunea trebuie sa fie mai mare ca presiunea din camera de ardere in functiune si in plus presiunea scade pe masura consumarii combustibiluiui, daca nu este compensata de introducerea de gaz sub presiune de la alt rezervor.
Din machetele acelea lipsesc toate elementele de legatura dintre trepte (nu merge sa fie prinse doar prin ajutaj, acela are rolul lui, nu de legatua intre trepte) sistemele de control, adica marea necunoscuta care a fortat ideea cu cablurile, sistemul de pridere de cablurile balonului (nu merge lansat fara balon), etc. Am vazut ce probleme au fost cu balonul solar si cu cel de heliu, care se rup singure, dar sa mai agati si o greuate de 30 tone, adica de 50 de ori mai mult decat ati vazut pe 1 Octombrie.
Citeaza
Fara asta nu se poate, degeaba faci racheta. Sa vada mai intai ce sistem de comanda trebuie si dupa aia sa umfle baloane.
La asa un lucru complex fiecare element conteaza, cum ai strans un surub, cum ai legat o sarma. Se strica alea, se duce naibii tot.
Aceasta postare a fost editata de liviu123: 08 October 2010 - 11:35 PM
#168
Postat 09 October 2010 - 01:30 AM
Eu am spus doar ca are toate(aproape toate) ingredientele necesare dar nu ca si va functiona.
Probabil mult mai simplu ar fi fost sa ridice cu balonul o racheta cu combustibil solid stabilizata aerodinamic si cred ca ar fi atins(daca nu lovea balonul) fara probleme 40 Km.
Alte proiecte de rachete din Romania:
http://overdeath.eu/2007/romanii-fac-exper...chete-spatiale/
Si aici:
http://stiri.rol.ro/Racheta-cu-zahar-a-exp...idia-65486.html l
#169
Postat 12 October 2010 - 07:09 PM
Adica in spatele paravanului ``stiintific``, plin de detalii tehnice in care sa te pierzi si sa intri in polemici interminabile, in spatele muntilor de hartie scrisa, cred ca este doar o cacialma economica, poate o spalatura de banuti mai rafinata decat aia cu firma la vecini.
Bravo tuturor celor care stiu sa profite de marile interese care se invart pe langa ei si care daca stiu sa le canalizeze pot scoate ceva si pt ei si pasiunile lor.
Am auzit ca armata plateste bine 150 bucati de aeromodele pt tinte. :rolleyes: Spor!
Poate ma insel, poate chiar e pe bune si baietii vor pe Luna, dar eu sunt sigur ca nu va fi asa. Si bunicu` vroia o acadea cu Angela Similea si....
E doar un alt unghi al abordarii.
Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 12 October 2010 - 07:16 PM
#170
Postat 16 October 2010 - 03:18 PM
Racheta romaneasca Helen-2 pendulind intre mit si realitate
Initial, sub influenta stirilor si comentariilor despre Helen-2, intrasem pe rhcforum.ro sa pun o intrebare referitoare la posibilitatea stabilizarii cit mai simple a unei rachete de maxim 5 kg lansata dintr-un balon care pluteste la 25-30 km, intr-un aer ultrararefiat.
Am dat click pe rubrica de rachetomodelism a sitului vostru, si ce vad, subiectul despre vehiculele spatiale construite de ARCA ocupa primul loc in lista.
#171
Postat 16 October 2010 - 07:24 PM
Pentru o racheta mare singurul avantaj al lansarii de la inaltime este cresterea randamentului motorului.
Lansarea unei racheta de la inaltime ridica problema riscului lovirii ei de balon.Randamentul motorului creste cu 20% ; rezistenta la inaintare nu este prea mare(deci nu este un mare avantaj).Cel mai dificil lucru in acest caz este ca un sistem aerodinamic de stabilizare nu-ti este de prea mare ajutor la inceput datorita aerului rarefiat si a vitezei mici.
Probabil ca o solutie este ca racheta sa fie lansata de la o inaltime de 15...20 km.Sa fie prinsa deasupra centrului de greutate cu un cablu foarte lung si sa se afle intr-un lansator la un unghi(cateva grade) ce-i va permite sa evite balonul.Sa fie stabilizata aerodinamic.Ar trebui folosite 2 motoare.Unul cu ardere rapida la inceput pentru a obtine viteza necesara stabilizarii aerodinamice.Iar dupa aceea sa porneasca al doilea cu viteza mica de ardere si cu raport mare de destindere.
#172
Postat 17 October 2010 - 05:18 AM
Ziarul Libertatea este primul care in articolul Intr-un an, romanii vor sa ajunga pe Luna face dezvaluirea acestui nou plan al lui Dumitru Popescu, seful grupului ARCA.
Aceasta postare a fost editata de beamrider: 17 October 2010 - 05:20 AM
#173
Postat 17 October 2010 - 09:59 PM
Nu e poveste veche, e doar aceasi poveste repetata din nou, de amatori, fara nici un milion de euro sponsorizare.
S-a intamplat din nou povestea de anul trecut:
http://www.hotnews.ro/stiri-international-...an-fiul-sau.htm
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 17 October 2010 - 09:59 PM
#174
Postat 17 October 2010 - 11:31 PM
Cred ca, de fapt, racheta a ars, sau a explodat. In orice caz nu au mai recuperat nimic. Cred ca or fi avut si ei o camera de filmat acolo sus....zic si eu.
#175
Postat 18 October 2010 - 12:13 AM
renatoa, la Oct 17 2010, 10:59 PM, a spus:
Nu e poveste veche, e doar aceasi poveste repetata din nou, de amatori, fara nici un milion de euro sponsorizare.
S-a intamplat din nou povestea de anul trecut:
http://www.hotnews.ro/stiri-international-...an-fiul-sau.htm
Nu trebuie sa fim duri cu ei.
In primul rand noi nu cunoastem nici 1% din planul lor de lansare, deci nu cred ca suntem in masura sa-i criticam pentru ceea ce au facut pana acum.
Totusi racheta aia are ceva kilograme, nu poti compara o lansare a unui balon cu o camera si un telefon atasate cu o racheta .
#177
Postat 18 October 2010 - 05:52 PM
Data, la Oct 18 2010, 01:13 AM, a spus:
In primul rand noi nu cunoastem nici 1% din planul lor de lansare, deci nu cred ca suntem in masura sa-i criticam pentru ceea ce au facut pana acum.
Totusi racheta aia are ceva kilograme, nu poti compara o lansare a unui balon cu o camera si un telefon atasate cu o racheta .
In 11 ani de cand s-a infiintat ARCA nu a lansat decat o racheta in 2004 si a zburat la o inltime de 1000m fata de cei 3000m propusi.In rest nu au lansat decat baloane si testat aparatura de telecomunicatii(cumparate de la altii).Din cate am citit s-au cheltuit 900000 euro pana acum cu rezultate ce tind catre zero.
Nu inteleg de ce isi spun ARCA , ca doar nu sunt o institutie a statului roman.Mai corect era sa-si spuna ACA si atunci nu supara pe nimeni.Era o afacere cu fonduri private fara legatura cu Romania.
Daca ne uitam la celebrul exemplu "NAKKA" vedem ca este o celebritate printre rachetomodelisti(site-ul sau este o adevarata biblie a rachetomodelistului) si cu toate astea conduce "Sugar Shot to Space" ca o persoana privata fara legatura cu statul canadian.Ceea ce face el de multe ori are legatura cu cercetarea si deloc cu imaginea personala.
Nu inteleg de ce trebuie sa ma entuziasmez si sa aplaud ce face ARCA?
Aceasta postare a fost editata de RL10: 18 October 2010 - 05:53 PM
#178
Postat 21 October 2010 - 06:10 PM
http://focustaiwan.tw/ShowNews/WebNews_Det...ID=201010190020
Se pare ca sunt la a doua abatere dupa ce in mai 2009 au lansat pana la 2km.
Parca si la Aeronave in UPB era un proiect... NERVA, dar se pare ca inainteaza in liniste.
Succese.
#179
Postat 22 October 2010 - 11:00 PM
http://www.google.ro/url?sa=t&source=w...ZtkS4cq8aONKoow
Aceeasi racheta cu explicatiile necesare din Encyclopedia Astronautica:
http://www.astronaut...vs/quieach2.htm
#180
Postat 22 October 2010 - 11:57 PM