HK-T250 si HK-T500 - kit review Doua clone ieftine si vioaie din China
#1
Postat 13 October 2009 - 03:16 PM
O cutie mica cu HK-T250 si una mare cu HK-T500 - amandoua variantele din plastic. Le-am luat pe cele din plastic. Nu vreau sa patesc ca cei care cumpara o clona ieftina si tot mai cumpara cate un upgrade pana ajung la pretul originalului - in cazul asta Trex 250 si 500. Scopul meu e sa tin bugetul pentru ele sub control - in jurul a 100 USD. Pentru cei care vor calitate Trex250SE si Trex500ESP ofera tot ce trebuie intr-un pachet foarte bun ca pret. Pentru cei care vor sa vada cum e un heli de clasa respectiva clonele ofera o sansa ieftina.
Echiparea o sa fie ultraieftina
T250:
- motor Turnigy 3800 KV
- servo HXT-900
- ESC 25A Turnigy
- pe coada mai vedem
alternativ am un motor ramas de la Firefox de KV4500 - asta ar merge la 2s
T500
- Motor HK 1600 KV (la fel ca originalul)
- Servo TP 930
- ESC 60A Turnigy
- pale TIG carbon
- pe coada mai vedem
In cutie au mai fost si mici bonusuri dintre care se vede in poza un gyro Spartan 760 - care a fost mai scump decat tot ce mai este prin cutii adunat la un loc. Si a fost ieftin.
In poze se remarca si o mica sticluta cu threadlock putple. E goala, numai ce e culoare pe pereti.
Palele arata mai bine decat la HK450; si cele mari si cele mici, eu o sa zbor insa direct cu carbon.
Avand in vedere ce vreme e afara cred ca ma apuc de cel mic intai. In cutie sunt 2 perechi de pale nylon (putin diferite intre ele) si pe drum e o pereche pale carbon de 9USD.
Pentru inceput poze cu continutul cutiilor. O sa mai pun poze pe masura ce desfac pungulitele. Stefan
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#2
Postat 13 October 2009 - 03:54 PM
#3
Postat 13 October 2009 - 05:02 PM
Nu e rau. Pe tine te costa o gramada RX-ul Futaba.
Si mai raman si 74g in care poti sa pui un tricou sau 2 elici http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
Stock Product description Price Weight
HK-250 - HK-T250 CCPM Electric Helicopter Kit $29.99 469g
TR_P25A - TURNIGY Plush 25amp Speed Controller $15.95 47g
T800.3S.20 - Turnigy 800mAh 3S 20C Lipo Pack $7.09 113g
HXT900 - HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo $10.77 57g
DS480 - MKS DS480 Digital Servo 1.85kg / .068sec / 10.9g $22.95 47g
GA-410 - Assan GA-410 Tail Lock Gyro $27.95 110g
T2627-3800 - Turnigy 2627 Brushless Outrunner 3800kv $11.15 82g
Total: $125.85 925g
Recalculate
Your total cart weight is 925grams.
Weight category Price (USD) Weight remaining
International (Registered) Air Mail 751g - 1kg $19.95 74g left.
morph, la Oct 13 2009, 04:54 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#4
Postat 14 October 2009 - 11:47 PM
Probleme:
- servo HXT900 sunt prea inalte, daca le montezi precum servo Align stau bratele ca naiba. Le-am defacut si montat dinauntru, acu stau excelent. Unul din servo a decis sa moara in timpul operatiunii care altfel a fost de o mare blandete. HXT900 intra perfect, chiar mai usor decat la 450.
- motorul vine foarte bine, nu trebuie modificari dar are shaftul prea lung, dupa ce am pus pinionul (din kit, 15t) l-am taiat cu dremelul.
- Coada nu are joc, montarea e simpla si fara surprize. O singura problema, am rupt ghidul pentru tija de servo. Mergea mai greu, am fost neatent si am rupt motul prin care trecea tija, gata nu mai am ghid. In trusa mea au venit doar trei ball-uri pentru servo. La cel de coada am pus unul ramas de la saracul Firefox200.
- Flybarul a fost mai dificil. Intr-o parte nu am reusit sa insurubez paddle, filetul era stricat la inceput, l-am taiat cu dremelul si l-am infiletat in portiunea ramasa, nu sunt multumit ca poate sa zboare.
- Pe coada am pus un gyro Mystery (urias) si MKS480.
Palele de coada (vin 2 perechi) mi-au parut neechilibrate, in final am pus palele ramase tot de la saracul Firefox, astea sunt galbene si par bine echilibrate.
Pana imi apar la usa palele carbon am incercat palele din kit (din nou 2 perechi diferite). Una din ele para rezonabil echilibrata.
- Canopia este din celebrul plastic rezistent la orice vopsea, taiata dar fara gauri date, asta nu imi place ca trebuie sa ghicesc eu pozitia corecta. Este foarte groasa, mai groasa decat la HK450, imposibil de rupt.
Si am zburat in casa pret de 20 secunde. A plecat fara surprize, sta in hover foarte bine. Imi place. Acu trebuie sa il aranjez ca ies firele din el. Am pus un plumb in coada ca bateria de 1000mah e prea grea. Cred ca orice baterie e prea grea cu canopia aia.
Deci prima parere pozitiva.
Toate piesele sunt mici si cam fragile dar heli in final e destul de mare. Nu cred ca o sa-mi cumpar originalul niciodata. poze
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#5
Postat 14 October 2009 - 11:55 PM
Stefan
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#6
Postat 15 October 2009 - 07:35 AM
stiganas, la Oct 15 2009, 12:55 AM, a spus:
Stefan
Doua variante :
1 - cate o picatura de glue dupa ce il pui pe pozitie corect ( cred ca daca se rupe oricum il schimbi cu totul )
2 - da cate o gaura in lateral de 1 mm prin ambele piese dupa ce il pui corect ( doar pe fata sau pe spate ) si baga un stift din sarma de cupru prin gaura ca sa intre fortat.
#7
Postat 15 October 2009 - 11:30 PM
Multam de sfat, am lipit cu superglue. Am tras un pak in casa in hover, trackingul este aproape perfect, nu l-am reglat caci oricum trebuie sa vine palele carbon. Turatia cu motorul de 3800 pare cam mare (la ureche), am mai coborat-o din throtle curve. Nu a zburat nimic din el dar mi-e frica de flybar din cauza defectului. Am comandat si o baterie de 800 mah, de proba. Daca heli mai e inca in viata, vine bine, merge bine, comand mai multe. Ce am acum de 1000 mah are nevoie de plumb in coada sa se echilibreze.
Asta desii am pus ESC in mijloc si un gyro greu in spate. Cum am mai spus e un heli ieftin si vreau sa il tin asa. Nu ii cumpar nici un upgrade, nimic, inafara de palele carbon.
Cheia de 0.9 din setul Robbe este foarte prosta, Nu am reusit sa strang mai deloc cele 3 hexuri de 0.9 (doua la flybar si unul la colierul de pe mainshaft). Aveam o parere prosta despre Robbe si cu fiecare chestie de la ei se intareste. Nemtii astia din RC si-au pierdut complet vana, nu fac decat sa revanda chestii (buna sau proaste) facute de altii, si cand fac ei ceva e prost. Singura expectie sunt avioanele Multiplex (nu toate). Stefan
REAL DESIGN, la Oct 15 2009, 08:35 AM, a spus:
1 - cate o picatura de glue dupa ce il pui pe pozitie corect ( cred ca daca se rupe oricum il schimbi cu totul )
2 - da cate o gaura in lateral de 1 mm prin ambele piese dupa ce il pui corect ( doar pe fata sau pe spate ) si baga un stift din sarma de cupru prin gaura ca sa intre fortat.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#8
Postat 17 October 2009 - 06:16 PM
In final m-am prins ca e slabita rau cureau si sare peste dinti (coada statea insa bat - ce inseamna un gyro/servo bun). Zgomotul venea de la pasul elicii de coada care compensa variatiile de turatie.
L-am strans la loc, merge dar la o examinare mai atenta am vazut ca o parte din dintii curelei sunt dusi si se mai aude putin din sunetul ciudat.
Am decis ca nu sunt disperat si am dat comanda de curea si alte mici chestii (gen flybal, main, feathering, etc) in total 12 USD si acum astept. O sa astept destul de mult caci toate erau in backorder.
Este foarte reusit, in mod evident originalul dar si clona e facuta bine, chiar foarte bine pentru 30 USD.
Deci, urmatoarele posturi, mai incolo, dupa ce vin piesele. Acu urmeaza pozele cu constructie lui HK-T500.
Am tot ce trebuie cu o mica problema. Am servo TP MG930 (ieftine, digitale si MG) care au bratele foarte scurte, ca un dinozaur. Distanta recomandata de Align este de 16-19mm, astea au bratele de 14mm. Am comandat si brate mai lungi, sunt pe drum. Aceste servo le-am luat mai demult pentru Protos si pe hartie sunt foarte bune si ieftine. Unul insa a murit la primele teste. Am decis ca Protos merita mai mult dar pentru HK-T500 merg.
Acu am inceput sa il construiesc, merge usor, si astept bratele bune.
Stefan
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#9
Postat 18 October 2009 - 01:20 AM
Am demontat-o am dat cu dremelul (alta poza) si este OK. Mai trebuie sa ii pun palele, bratele la servo, ghidul antirotire, gyro+servo coada, sa rutez cablurile la RX si cam asta e. Il terminam in noaptea asta dar nu e bine sa intind coarda. Ultima poza e cu toate heli pe care le am acum montate, 7 la numar. Mai e unul in cutie.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#10
Postat 19 October 2009 - 01:13 AM
Am pus pe el 401+9257, cele adevarate. Sa vedem daca zboara dar constructia nu a pus nici o problema, trebuie doar atentie. Manualul de Trex este 99% bun. Sunt niste diferente pe la suruburi, asta are suruburi pentru plastic originalul pentru metal. Am gresit de cateva ori dar pana la urma s-au potrivit toate. Ca de obicei e si punguta cu suruburi de rezerva.
Am mai incercat putin pe 250 si cureaua e varza, in final sau rupt fibrele si a devenit elastica, nu mai putea fi intinsa. Am taiat-o si am dat-o jos. Cu ajutorul lui Primus o sa am o curea noua originala, o cheie de 0.9 originala si flybar pentru 500 (tot original).
Cateva poze. Stefan
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#11
Postat 19 October 2009 - 11:51 PM
O sa comand (nu foarte entuziast) si un swash de metal de 6 USD. Cum spune-am zboara si in zbor pare OK.
500 e gata - gata. La spool up fara pale a mers bine fara vibratii. Am rutat firele, am fixat gyro, am taiat canopia sa intre bateria (se vede in poza ca bateria asta de 3000 trebuie pusa destul de sus pentru echilibrare) - canopia am taiat-o urat, nu am mana, si am pus palele.
Am facut un spool de proba in casa cu o baterie 2s de 1000mah, doar sa vad cum se invarte. In felul asta nu era nici o sansa sa ajunga in TV sau tavan. Greutatea finala a iesit fix 1800g.
Vazut pe camp in aer nu pare mult mai mare decat 450 dar tinut in mana, acasa, diferenta este izbitoare. Este alta clasa de heli.
Am facut o mica socoteala cu ce am pus pe el si cu un gyro/servo de coada ieftine ajunge la 250 USD. Echipat mai ieftin poate ajunge la 200 USD. Fata de cei 500 USD cat costa un Trex 500 ESP e mai ieftin dar nu in mod spectaculos. Cine vrea calitate si nu are prin casa electronica in plus mai bine cumpara originalul.
Urmatorul post dupa primul zbor. Stefan
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#12
Postat 20 October 2009 - 04:08 PM
La inceput a mers rau, tracking aiurea, vibratii urate, mi-a fost frica ca se stramba mainshaft-ul. M-am prins ca linkurile scurte care dau pasul palelor sunt complet inegale. Le-am scos pe camp le-am adus la aceeasi lungine. Am mai dat dupa aceea o tura din linkul lung si trackingul a fost perfect, vibratuiile au disparut.
Ce pot sa zic, merge frumos, silentios, nu am stat mult dar primele impresii sunt pozitive.
O singura chestie e aparut. Suportul cozii nu sta fix pe boom. Dupa ce l-am pilit se poate misca cateva grade in jurul boom-ului. Eu l-am strans dar nu suficient caci pe camp s-a miscat.
Acu trebuie sa vad daca stransul e suficient sau mai trebuie ceva gen superglue sa o tina pe loc.
O sa testez si palele lui. A mers bine si cel mic, 250. Am mai citi pe forumuri si in mod clar cureaua e foarte slaba. Nu era vina mea ca nu am intins-o cum trebuie, au mai patit-o si altii. Sper sa nu am probleme cu cureaua Align.
Si bineinteles sa nu cada de pe dulap. Nu am pisica dar era de vreo 2 ori sa imi cada in cap ca nu le-am apucat bine.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#13
Postat 20 October 2009 - 07:55 PM
Citeaza
250-ul meu a cazul de pe dulap, cam de la 2m, si nu a avut decat un skid rupt. Direct pe gresie.
In legatura cu packul ala de 3000 de la 500, eu pun la Trex-ul meu acelasi pack, asezat mai jos pe tray, astfel incat carena intra perfect, fara nici o ajustare.
Cam fix, dar e in regula. Trebuie asezat de la suportii de cauciuc ( pe care se sprijina carena la interior) 3-4 mm mai in jos.
#14
Postat 22 October 2009 - 09:35 PM
Inca nu zboara. Seria problemelor continua. Azi pe camp am avut probleme.
- Cureau s-a slabit imediat, boom-ul aluneca inauntru (desii l-am strans de l-am inebunit).
- Rulmentul unisens s-a blocat , acum cand tai gazul, motorul se invarte in continuare.
In cele 20 secunde de zbor a fost OK, cam putin.
Acasa am pus pe boom masking tape sa il fac mai gros si niste lipici. Acum cureaua e intinsa cum trebuie si nu mai sunt sansa sa alunece. Degetele incrucisate sa nu fac crash (prea curand) ca nu stiu cum il scot de acolo.
Rulmentul unisens avea corpul interior pe care se invart bielele prin de crestaturi, bilele nu se mai invarteau. L-am slefuit si merge bine, deocamdata.
Poate reusesc sa dau o fuga maine pe camp sa mai fac un test.
Deja nu recomand nimanui acest heli, nu pot spune ca am avut probleme serioase dar adunat cu ce am citit la altii e slab. E clar ca HK-450 e de departe cel mai reusit.
Si eu am busit Minititanul CNC de 2 ori si nu am schimbat o saiba. Sunt totusi alta calitate. Nu sunt naiv sa imi inchipui ca sunt la fel http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
Stefan
Primus, la Oct 20 2009, 08:55 PM, a spus:
In legatura cu packul ala de 3000 de la 500, eu pun la Trex-ul meu acelasi pack, asezat mai jos pe tray, astfel incat carena intra perfect, fara nici o ajustare.
Cam fix, dar e in regula. Trebuie asezat de la suportii de cauciuc ( pe care se sprijina carena la interior) 3-4 mm mai in jos.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#15
Postat 23 October 2009 - 06:42 PM
#17
Postat 23 October 2009 - 11:26 PM
Daca vrei sa mai pui piciorul in casa parintilor. Poate te gandeai la T250, poti face hover cu el in pod si chiar mai mult cu atentie.
Azi a fost o zi buna, in sfarsit T500 merge.
Boom-ul nu se mai misca, cureaua e intinsa bine, pe camp a fost bine. La inceput, coada era slaba si avea deriva (cu GY401/9257) - am rezolvat misterul repede. Gain-ul era prea mic 55-60% cum am pus la heli mici. La asta abia la 95% a inceput sa bataie, la 90% o tine bine.
Cred ca un servo mai voinic, standard, e mai bun, are forta mai mare. Sta in hover foarte frumos, stabil. Turatia e relativ mica, am pus pinion de 12T.
ESC Turnigy de 60A ma dezamageste, soft start - nema si trecerea la iddle-up (de la 60 la 80% trotle) e cam brutala, Turnigy de 40A pe care il am pe HK450 pare mai bun. Motorul, ESC bateria abia se incalzesc putin. Am doar 2 pak-uri de 3000 mah, le-am papat repede. Rulmentul unisens a inceput din nou sa uruie, inca 1 -2 zboruri si se duce din nou, tre sa cumpar unul nou.
Palele cu care vine in cutie zboara dar trackingul era de 2 degete, cele carbon stau perfect. Daca schimbi o pereche de pale bune cu alte pale bune trackingul nu se schimba. Nu m-am obosit sa ajustez trakingul pentru cele de fibra din cutie. Nu sunt foarte linistit cu palele de carbon, au costat la HK cat heli.
Asta e, zboara, dar cu lipsuri. Sa vedem cat tine.
La cel mic am pus un gyro mai potrivit, ESKY 704A, multa lume il injura, mie imi place ca e mic. Tine coada bine, dar are un drift sanatos.
Stefan
Primus, la Oct 23 2009, 10:16 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#18
Postat 24 October 2009 - 07:53 AM
http://www.220.ro/YdMhkMoNmS/ALIGN-T-REX-6...OOR-CRASHFLIGHT
Beltul zboara pe acolo in regim de rutina , dar doar hover la 1m , sunt inebunit dupa sunetele pe care le scoate in zbor daca va intrebati ce placere mai e si asta :)
Oricum pare a fi o idee buna clona pentru ce vreau eu de la elicoptere . Eventual as putea sa schimb elementele care sunt proaste cu piese Align . Mai ales palele si blade holder-ele , am vazut parca pe rc groups termenul "Impaler 500" :D si m-au facut atent .
Apropo de ESKY 0704A , al meu nu se initializeaza din prima , la alimentare blink-uieste rosu-albastru dar daca il scot din radio cat timp acesta este pornit si il pun la loc se initializeaza si merge ok .Practic nu vrea sa plece o data cu radio-ul .
#20
Postat 12 November 2009 - 12:46 AM
Stefan
TUROK, la Nov 11 2009, 11:48 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#22
Postat 12 November 2009 - 02:01 PM
TUROK, la Nov 11 2009, 11:48 PM, a spus:
Sa il stapaneti sanatos ! - dar nu cred ca este o alegere buna. Ideea este sa iei o clona ( si Flasherul se pare ca este f. bun ) pentru inceput si dupa ce inveti sau constati ca nu iti place este de preferat sa iei unul " de firma " sau sa nu mai iei nimic - dupa caz.
De ce spun asta - un heli mare este mult mai periculos !
P.S.
Eu de exemplu :
1- am facut hover cu prostia aia de Falcon 3D
2- am montat Flasher-ul cu servouri f. bune si gyro 401 Futaba si sper sa zboare mult mai bine - am comndat piesa aia care avea filetul stricat si am luat una originala de T-Rex
3- am luat si un kit de Mini Titan versiunea SE - si se observa diferentele din start - am inceput montajul lui.
4 - am T-Rex - ul 600 asamblat - doar asteapta sa iasa la zbor de reglaj . Pana acum a stat pt, ca nu aveam incarcator pentru 6S.
5- daca reusesc sa il stapanesc cat de cat bine o sa iau un termic JR Vibe 50 sau 90.
A fost doar o parere. Oricum bafta si spor la antrenamente ca vad ca iti iese bine zborul. Eu fara tren ajutator nu am reusit la inceput.
#23
Postat 15 November 2009 - 12:50 AM
1: Diametru ax: 5 mm
Dimensiuni: 37(D) x 49(L) mm
Lungime ax: 18 mm
Greutate: 175 g
KV (Rmp/V): 1450
Curent fara sarcina: 2.6 A
Curent maxim: 40 A
Curent de eficienta maxima: 36 A
Acumulatori: 3-6 celule Lipo
ESC recomandat: 60 A
Putere: 800 W
2: Diametru ax: 5 mm
Dimensiuni: 37(D) x 50(L) mm
Lungime ax: 18 mm
Greutate: 175 g
KV (Rmp/V): 1500
Curent fara sarcina: 4.5 A
Curent maxim: 60 A
Acumulatori: 3-6 celule Lipo
ESC recomandat: 80 A
Putere: 1300 W
pe care sa-l iau ?/ stau in dilema :lol:
#25
Postat 15 November 2009 - 01:10 AM
Dimensiuni: 31.5 x 16.5 x 29 mm
Masa: 26 g
Tensiune nominala: 4.8 V
Cuplu: 2.8 kg-cm
Viteza: 0.16 sec/60°
Tensiune nominala: 6 V
Cuplu: 3 kg-cm
Viteza: 0.14 sec/60°
oricum nu o sa trag eu destul de tare ...problema mea este cu motorul.!!!Care din cele de sus specificate sa aleg?Ambele motoare sunt pt seria 500 .
#26
Postat 15 November 2009 - 07:18 AM
Eu o sa-l pun pe asta !
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/u...?idProduct=9764
#27
Postat 15 November 2009 - 07:20 AM
Despre ce motoare e vorba ? E ceva ciudat la specificatii, e diferenta mare de putere, curent in gol dar au cam acelasi dimensiuni si acelasi KV, nu imi vine a crede, cred ca motorul mai puternic are KV mai mare defapt. Iarasi daca nu vrei sa te doara capul e bine sa iei un motor precum cel de pe original. Adica cu KV1600.
Asta:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/u...0kv_(500_Class)
se potriveste 1:1 cu originalul dar nu mai e in stoc.
Asta:
http://www.dealextre...ls.dx/sku.20083
este ieftin, pe stoc si tot 1:1 cu originalul. Am citit lucruri bune despre el.
Altfel un motor mai puternic e mai bun dar, un motor cu Io=4.5A o sa manance 100W in gol, o sa pape bateriile repede.
Stefan
TUROK, la Nov 15 2009, 01:10 AM, a spus:
Dimensiuni: 31.5 x 16.5 x 29 mm
Masa: 26 g
Tensiune nominala: 4.8 V
Cuplu: 2.8 kg-cm
Viteza: 0.16 sec/60°
Tensiune nominala: 6 V
Cuplu: 3 kg-cm
Viteza: 0.14 sec/60°
oricum nu o sa trag eu destul de tare ...problema mea este cu motorul.!!!Care din cele de sus specificate sa aleg?Ambele motoare sunt pt seria 500 .
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#30
Postat 15 November 2009 - 10:20 AM
Motor BL F500EH, cel mai putin puternic, pe hartie. E de la Flasher 500, ar trebui sa fie OK.
Stefan
TUROK, la Nov 15 2009, 09:22 AM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/