Echilibrat elici balancer bun...ieftin...scump...de care
#1
Postat 10 October 2009 - 10:28 PM
#4
Postat 11 October 2009 - 07:59 AM
Fisiere atasate
-
topq5700.jpg (9.24K)
Number of downloads: 600
#5
Postat 11 October 2009 - 08:36 AM
care este procedura la un astfel de dispozitiv...ce se face cand se constata dezechilibrul? :blink:
#6
Postat 11 October 2009 - 10:07 AM
#7
Postat 11 October 2009 - 04:56 PM
Gaurile ies din discutie iar ceva lipit, pe langa ca strica profilul nu prezinta nici siguranta, mai ales imbibat cu combustibil.
Bineinteles este doar parerea mea.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
#8
Postat 11 October 2009 - 05:03 PM
dan_mitea, la Oct 11 2009, 05:56 PM, a spus:
Gaurile ies din discutie iar ceva lipit, pe langa ca strica profilul nu prezinta nici siguranta, mai ales imbibat cu combustibil.
Bineinteles este doar parerea mea.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
Si asta nu inseamna schimbare profil si in consecinta comportament elice? Adica cu o pala trage intr-un fel si cu ala in alt fel ?
Ma intreb si eu, e posibil ca efectul sa fie neobservabil/masurabil.
Pe alte forumuri vad ca cea mai recomandata este varianta inversa, in loc de smirgheluit pala grea, putin lac de unghii la capatul palei usoare.
#9
Postat 11 October 2009 - 05:08 PM
Prin smirgheluire pot lua un strat foarte mic si in asa fel distribuit incat sa nu stric profilul. Va fi cu cateva sutimi mai subtire dar pot pastra profilul aproximativ asemanator.
La o elice APC vorbim de a indeparta un strat de ordinul sutimilor de mm. Adica putin.
#10
Postat 11 October 2009 - 05:29 PM
Fisiere atasate
-
DSCN6481.jpg (448.18K)
Number of downloads: 625
#11
Postat 11 October 2009 - 05:44 PM
Aceasta postare a fost editata de mayer: 11 October 2009 - 05:48 PM
#12
Postat 11 October 2009 - 05:54 PM
Daca elicea e injectata, matrita teoretic e simetrica iar unicele defecte ce pot aparea sunt ori in rotor ori pe muchii. Eu echilibrez elicile in felul urmator:
- smirgluiesc fin toate muchiile
- o pun pe stand si mai iau din muchiile palei grele foarte putin cu grija sa nu stric forma
- daca nu se echilibreaza iau de pe spatele elicii, cat mai aproape de varf, cu smirglu mai abraziv.
- daca nu se echilibreaza sau daca palele nu au acelasi unghi, o arunc.
Am mai pus mai demult filmul asta pe forum, dar uite-l inca o data:
Aceasta postare a fost editata de Calin: 11 October 2009 - 05:57 PM
#13
Postat 13 October 2009 - 12:23 PM
Calin, la Oct 11 2009, 06:54 PM, a spus:
Daca elicea e injectata, matrita teoretic e simetrica iar unicele defecte ce pot aparea sunt ori in rotor ori pe muchii. Eu echilibrez elicile in felul urmator:
- smirgluiesc fin toate muchiile
- o pun pe stand si mai iau din muchiile palei grele foarte putin cu grija sa nu stric forma
- daca nu se echilibreaza iau de pe spatele elicii, cat mai aproape de varf, cu smirglu mai abraziv.
- daca nu se echilibreaza sau daca palele nu au acelasi unghi, o arunc.
Am mai pus mai demult filmul asta pe forum, dar uite-l inca o data:
Foarte util filmul ! Multumim Calin. Dar ce te faci cu cei care dupa ce echilibreaza elicea le majoreaza gaura de ax cu foarfeca , cu pila triunghiulara etc , mai putin cu un alezor dedicat ?
#14
Postat 13 October 2009 - 06:24 PM
Alezarea se face 50/50 dintr-o parte in alta si invers, cu alezor conic, pentru a nu descentra gaura. Asta daca ai apc care nu vine alezat prost din fabrica (mai nou e o moda).
#15
Postat 13 October 2009 - 07:44 PM
REAL DESIGN, la Oct 13 2009, 01:23 PM, a spus:
Cred ca gaura se majoreaza inainte de echilibrare, nu dupa.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#16
Postat 14 October 2009 - 08:28 AM
Calin, la Oct 13 2009, 07:24 PM, a spus:
No shit, Sherlock... Am vazut un APC (electric) cu gaura descentrata aproape 2 mm! Culmea e ca dupa o portie de zeama de pila a mers brici...
#17
Postat 14 October 2009 - 09:51 AM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#18
Postat 15 October 2009 - 08:52 AM
Si apoi, cati oameni au acces la un asemenea stand "adecvat" - o denumire de altfel foarte corecta? Asta ar trebui sa semene cu instalatiile de echilibrat roti auto, deci o droaie de electronica pe ea, deci un pret... pe masura. Dar, daca tot ai adus ideea in discutie, poate fi un proiectel interesant pentru hobbystii care le mai au si cu electronica. :D
#19
Postat 16 October 2009 - 11:19 PM
Aceasta postare a fost editata de MLGore: 16 October 2009 - 11:20 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#20
Postat 16 October 2009 - 11:22 PM
ave, la Oct 15 2009, 09:52 AM, a spus:
Nu inteleg aluzia...
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#21
Postat 17 October 2009 - 03:50 AM
Un coleg de club zbura cu elice APC asa cum venise din punga. Asa cum zbura de douazeci de ani. I-am dat un APC echilibrat static cu dispozitivul de doi bani si omul nu-si mai venea in fire de uimire, cat de rotund ii mergea motorul.
Eu cred ca, in practica, acea minima echilibrare este mult mai buna decat nimic si suficienta...parea mea.
Pace tuturor.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 17 October 2009 - 03:52 AM
#22
Postat 17 October 2009 - 04:13 PM
Lasand la o parte faptul ca ne-am mai aberatzionat nitzel pe acolo, sunt totusi niste informatii interesante.
MLGore, iti jur si io cu mana pe inima (inima lu' dan_mitea!) ca este foarte important sa ai o elice echilibrata static. Poti sa faci o experienta cu o elice de sacrificiu. Tureaza motorul la maxim cu elicea echilibrata si dupa aia, dezcentreaz-o cioplindu-i un pic dintr-un varf de pala. Observa cum vibreaza toata sandramaua in cazul al doilea.
Eu unul, oricum, echilibrez (sau macar verific) fiecare elice inainte de a o pune pe motor.
Si revin si aici cu vechea mea obsesie legata de corectitudinea in exprimare, pt. ca vad pe peste tot, chiar si la case de 'telectuali, felurite moduri gresite de a face pluralul pt. ELICE.
Pluralul este tot ELICE. Nu elici, eliciiii si alte bazaconii.
#23
Postat 17 October 2009 - 05:00 PM
Acum inteleg de ce acest forum da dependenta: este un tezaur de cunostinte.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, zburatorilor.
#24
Postat 18 October 2009 - 01:45 AM
Valteras, la Oct 17 2009, 05:13 PM, a spus:
Lasand la o parte faptul ca ne-am mai aberatzionat nitzel pe acolo, sunt totusi niste informatii interesante.
MLGore, iti jur si io cu mana pe inima (inima lu' dan_mitea!) ca este foarte important sa ai o elice echilibrata static. Poti sa faci o experienta cu o elice de sacrificiu. Tureaza motorul la maxim cu elicea echilibrata si dupa aia, dezcentreaz-o cioplindu-i un pic dintr-un varf de pala. Observa cum vibreaza toata sandramaua in cazul al doilea.
Eu unul, oricum, echilibrez (sau macar verific) fiecare elice inainte de a o pune pe motor.
Si revin si aici cu vechea mea obsesie legata de corectitudinea in exprimare, pt. ca vad pe peste tot, chiar si la case de 'telectuali, felurite moduri gresite de a face pluralul pt. ELICE.
Pluralul este tot ELICE. Nu elici, eliciiii si alte bazaconii.
Da sefu', perfect deacord, dar: daca ai o elice noua, nu te apuci sa o echilibrezi static, o pui pe model si daca nu ai trepidatii, o lasi asa ; daca ai trepidatii deranjante, atunci incepi printr-o echilibrare statica.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#25
Postat 19 October 2009 - 01:20 PM
Evident, fiecare face cum doreste si nici prin cap nu-mi trece sa oblig pe cineva sa si le verifice inainte. Dar eu le verific - imi ia maxim 10 min. de elice (asta daca am de aranjat la ea).
#26
Postat 19 October 2009 - 08:40 PM
ave, la Oct 19 2009, 02:20 PM, a spus:
Evident, fiecare face cum doreste si nici prin cap nu-mi trece sa oblig pe cineva sa si le verifice inainte. Dar eu le verific - imi ia maxim 10 min. de elice (asta daca am de aranjat la ea).
Eu spun in continuare ca e o loterie: elicea poate fi dezechilibrata static dar echilibrata dinamic de noua. Te apuci sa o echilibrezi static si se duce la garla echilibrarea dinamica. Eu i-as verifica comportamentul (daca are vibratii mari) inainte de a o echilibra static.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#27
Postat 19 October 2009 - 08:53 PM
La inceput incercam echilibrari etc, dar mai incolo preferam sa pun elicea noua, turez putin si daca vibra pur si simplu s-o arunc... prea mare bataia de cap.
In rest echilibrez elicile la modele mari si foarte mari, in special cele de lemn.
#28
Postat 13 July 2011 - 01:23 PM
Deci intrebarea mea este:daca fac echilibrarea statica a elicei,dar montajul pe motor nu se face corect,datorita in primul rand a bucsei de ghidare cu care vin elicele APC in dotare,si elicea nu mai este concentrica cu axul motorului atunci ce rol ar mai avea aceasta echilibrare?Pentru ca dinamic in acest caz nu mai este echilibrata.
Deci mai are rost sau nu echilibrarea? :)
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#29
Postat 14 July 2011 - 01:14 PM
Si cele APC trebuiesc echilibrate:
http://www3.towerhob...?&I=LXZL02&P=ML
'' ALL props require balancing, this is VERY important, use TOPQ5700.''
Cand ai spus ca ai avut probleme cu batiul eram sigur ca nu ai echilibrat elicea, dar nu am vrut sa ma mai bag in seama.
Pentru echilibrat este bun si dispozitivul de tinut in mana.
Sigur ca dinamic nu-s echilibrate, dar este mult mai bine decat nimic.
Foarte importanta este prinderea pe model. In nici un caz prop saver sau alta prindere elastica. Prins solid cu penseta cu trei falci sau cu adaptorul pentru BL. Neaparat trebuie sa verifici daca varfurile elicii, privite pe cant la tuarie mica, sunt in acelasi plan. Daca nu, desfaci, schimbi pozitia, strangi, privesti, etc. Vei gasi o pozitie in care varfurile vor fi in acelasi plan iar elicea va toarce ca o pisicuta. Vei fi surprins de diferenta. In acel moment vei vedea cat de necesara este operatiunea.
Pentru usurat, indepartezi din material, cu hartie abraziva, pe intrados, cat mai aproape de varf.
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 14 July 2011 - 01:16 PM
#30
Postat 15 July 2011 - 06:40 PM
dan_mitea, la 14 July 2011 - 01:14 PM, a spus:
Si cele APC trebuiesc echilibrate:
http://www3.towerhob...?&I=LXZL02&P=ML
'' ALL props require balancing, this is VERY important, use TOPQ5700.''
Cand ai spus ca ai avut probleme cu batiul eram sigur ca nu ai echilibrat elicea, dar nu am vrut sa ma mai bag in seama.
Pentru echilibrat este bun si dispozitivul de tinut in mana.
Sigur ca dinamic nu-s echilibrate, dar este mult mai bine decat nimic.
Foarte importanta este prinderea pe model. In nici un caz prop saver sau alta prindere elastica. Prins solid cu penseta cu trei falci sau cu adaptorul pentru BL. Neaparat trebuie sa verifici daca varfurile elicii, privite pe cant la tuarie mica, sunt in acelasi plan. Daca nu, desfaci, schimbi pozitia, strangi, privesti, etc. Vei gasi o pozitie in care varfurile vor fi in acelasi plan iar elicea va toarce ca o pisicuta. Vei fi surprins de diferenta. In acel moment vei vedea cat de necesara este operatiunea.
Pentru usurat, indepartezi din material, cu hartie abraziva, pe intrados, cat mai aproape de varf.
Multa, multa bafta.
Dane,
tocmai mi-am luat acel dispozitiv si surpriza elicea de care vorbeam era perfect echilibrata. In orice pozitie o pun nu se misca.Cat despre prinderea pe motor niciodata nu am fost adeptul prop saver,chit ca la inceput am mai stricat vreo 2 elice.Penseta de la MPX este chiar cu 4 falci si e destul de ok.Am verificat si planul in care se misca elicea si este perfect.Palele elicei bat in acelasi punct.Inclin sa cred ca problema era doar de la batiu,si anume daca stii modul de prindere de la MPX,la mine unul sau 2 din cele 4 suruburi de reglaj nu ajungeau pana la fund,si astfel capata acea vibratie.Acum cred ca va fi ok.O sa merg maine seara la zbor si voi face proba.
-_- :drinks:
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S