Modelism - RHC Forum: Echilibrat elici - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Echilibrat elici balancer bun...ieftin...scump...de care

#31 Useril este offline   EZ* 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1695
  • Inregistrat: 10-November 04
  • Gender:Male
  • Interests:aero&auto r/c

Postat 18 July 2011 - 12:39 PM

deci?
:drinks:
0

#32 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 18 July 2011 - 03:20 PM

Vezi postareaEZ*, la 18 July 2011 - 12:39 PM, a spus:

deci?
:drinks:
:drinks: :unsure: :unsure:
habar n-am de unde e?Nu am apucat sa schimb regulatorul, ca cel de 40A pe care il am de la Junior are mufele invers si trebuie sa le schimb si la motor si la regulator.Si n-am avut chef.
Deci am pus cele 2 elice de 13x4 si face la fel.Cu aia de 13x6 nu face.Toate sunt echilibrate.Deci banuiesc ca ar fi vorba de regulator.Am zis ca merita sa elimin si aceasta varianta.Ca altceva nu mi-a mai ramas. :good:
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#33 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1824
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC din 2016 - prezent
    Paramotoare RC din 2007 - 2014.

Postat 21 July 2011 - 08:42 PM

Va salut !

eu pina acum consideram ca APC-urile vin echilibrate. Dupa am citit topicul acesta, am comandat un dispozitiv de echilibrare si cum aveam 4 APC Electric 10x7 din doua surse, am inceput verificarea lor. Prima a fost ok. Urmatoarele 3 nu. Asa ca le-am echilibrat.

Fisier atasat  TruSpin.JPG (51.23K)
Number of downloads: 80Fisier atasat  DSCN1031.JPG (199.45K)
Number of downloads: 76Fisier atasat  DSCN1040.JPG (186.14K)
Number of downloads: 82
Aterizari fericite !

PopaD
0

#34 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1824
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC din 2016 - prezent
    Paramotoare RC din 2007 - 2014.

Postat 21 July 2011 - 08:46 PM

Si o elice de lemn, dupa spusele producatorului, gata echilibrata:

Fisier atasat  DSCN1049.JPG (147.88K)
Number of downloads: 75

E prea frumos lacuita ca s-o echilibrez cu smirghel. Care ar fi metoda cea mai buna, in acest caz ?
Aterizari fericite !

PopaD
0

#35 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 22 July 2011 - 12:20 AM

Vezi postareapopad, la 21 July 2011 - 08:46 PM, a spus:

Si o elice de lemn, dupa spusele producatorului, gata echilibrata:

Atasament DSCN1049.JPG

E prea frumos lacuita ca s-o echilibrez cu smirghel. Care ar fi metoda cea mai buna, in acest caz ?

Cu smirghel, pe intrados. Iei mai mult decat necesar pentru a compensa lacul pe care il vei da la sfarsit.
Nu am vazut, inca, elice echilibrata din fabrica, dar mai sper....
0

#36 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 22 July 2011 - 10:01 AM

Vezi postareapopad, la 21 July 2011 - 08:46 PM, a spus:

Si o elice de lemn, dupa spusele producatorului, gata echilibrata:

Atasament DSCN1049.JPG

E prea frumos lacuita ca s-o echilibrez cu smirghel. Care ar fi metoda cea mai buna, in acest caz ?

Cand nu este convenabila usurarea,poti incerca metoda inversa,ingreunezi pala mai usoara,cateva straturi de lac sau niste dungi......Atentie totusi ce lac folosesti sa nu fie atacat
cel original.
0

#37 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 15 December 2011 - 01:12 PM

Fratilor, am vazut pe aici o groaza de pareri in privinta echilibrarii elicelor, dar putine avizate.
1.Datorita formei lor care se apropie de plan, adica grosime mult mai mica decat lungime, dezechilibrul dinamic ajunge la nivel de procent in raport cu cel static, deci nu are cum sa va deranjeze.Practic vorbim de distribuirea perfect simetrica a centrelor de greutate ale palelor in raport cu axul, intr-un plan perpendicular pe directia axului.
Concluzia ar fi ca este arhisuficienta echilibrarea statica in cazul elicelor avioanelor. Intr-adevar, dispozitivul magnetic este cel mai recomandat pentru noi fiind ieftin si foarte bun pentru ca elimina din start erorile datorate frecarii. Singura chestie care v-ar putea pacali la acest dispozitiv este centrarea corecta initiala a axului, care poate fi verificata si facuta la fel, dar fara elice pe el si cu toate elementele de prindere montate. Rotindu-l, trebuie sa ramana pe cat posibil in echilibru indiferent si sa nu apara excentricitati(bataie) in zona de centrare a elicei.
2.Ceea ce aveti de verificat si eventual corectat dupa echilibrarea statica si montare pe axul motorului de lucru este asezarea in acelasi plan a palelor, lucru usor de verificat si corectat prin rotirea elicei cu mana si urmarirea eventualei deviatii in lungul axei de rotatie a varfurilor elicei - varfurile sa treaca prin acelasi plan la rotire
Se poate corecta usor prin corectia planului de asezare pe flansa de prindre, pe fetele opuse si in directii opuse la 180 grade, chestie realizabila prin ajustarea cu smirghel in vecinatatea gaurii de prindere pe ax. Ar trebui poate sa postez si un desen; o voi face poate daca nu ati inteles despre ce am scris.
3. Au remarcat bine unii colegi ca exista situatii in care o elice echilibrata static, provoaca vibratii in functionare. Acest lucru se datoreaza geometriei diferite a palelor(unghiuri inegale, suprafete diferite ca arie, forma si chiar rugozitati diferite) ceea ce face ca masa de aer antrenat pe tura sa fie diferita pe fiecare pala si solicitarile pe pale in sarcina sa fie diferite. Ceva in genul dezechilibrului de unghi de atac al rotorului de elicopter, numai ca acolo fenomenul este dorit pentru stabilitatea orizontala a aparatului si este corectat ciclic.
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#38 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 15 December 2011 - 01:16 PM

Fratilor, am vazut pe aici o groaza de pareri in privinta echilibrarii elicelor, dar putine avizate.
1.Datorita formei lor care se apropie de plan, adica grosime mult mai mica decat lungime, dezechilibrul dinamic ajunge la nivel de procent in raport cu cel static, deci nu are cum sa va deranjeze.Practic vorbim de distribuirea perfect simetrica a centrelor de greutate ale palelor in raport cu axul, intr-un plan perpendicular pe directia axului.
Concluzia ar fi ca este arhisuficienta echilibrarea statica in cazul elicelor avioanelor. Intr-adevar, dispozitivul magnetic este cel mai recomandat pentru noi fiind ieftin si foarte bun pentru ca elimina din start erorile datorate frecarii. Singura chestie care v-ar putea pacali la acest dispozitiv este centrarea corecta initiala a axului, care poate fi verificata si facuta la fel, dar fara elice pe el si cu toate elementele de prindere montate. Rotindu-l, trebuie sa ramana pe cat posibil in echilibru indiferent si sa nu apara excentricitati(bataie) in zona de centrare a elicei.
2.Ceea ce aveti de verificat si eventual corectat dupa echilibrarea statica si montare pe axul motorului de lucru este asezarea in acelasi plan a palelor, lucru usor de verificat si corectat prin rotirea elicei cu mana si urmarirea eventualei deviatii in lungul axei de rotatie a varfurilor elicei - varfurile sa treaca prin acelasi plan la rotire
Se poate corecta usor prin corectia planului de asezare pe flansa de prindere, pe fetele opuse si in directii opuse la 180 grade, chestie realizabila prin ajustarea cu smirghel in vecinatatea gaurii de prindere pe ax. Ar trebui poate sa postez si un desen; o voi face poate daca nu ati inteles despre ce am scris.
3. Au remarcat bine unii colegi ca exista situatii in care o elice echilibrata static, provoaca vibratii in functionare. Acest lucru se datoreaza geometriei diferite a palelor(unghiuri inegale, suprafete diferite ca arie, forma si chiar rugozitati diferite) ceea ce face ca masa de aer antrenat pe tura sa fie diferita pe fiecare pala si solicitarile pe pale in sarcina sa fie diferite. Ceva in genul dezechilibrului de unghi de atac al rotorului de elicopter, numai ca acolo fenomenul este dorit pentru stabilitatea orizontala a aparatului si este corectat ciclic.
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#39 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 15 December 2011 - 01:27 PM

Admin, scuze, am vrut sa editez pentru o corectie si a iesit dublura!
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

8 useri citesc topicul
0 membri, 8 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro