Modelism - RHC Forum: Echilibrat elici - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Echilibrat elici balancer bun...ieftin...scump...de care

#1 Useril este offline   EZ* 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1695
  • Inregistrat: 10-November 04
  • Gender:Male
  • Interests:aero&auto r/c

Postat 10 October 2009 - 10:28 PM

Cred ca am ajuns la faza in care si elicile trebuie echilibrate...deci care e cea mai buna achizitie ??? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/dry.gif ...sau home made? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/blink.gif
0

#2 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 10 October 2009 - 10:39 PM

Eu sunt foarte multumit de:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXK247&P=0
0

#3 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19171
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 11 October 2009 - 07:02 AM

http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...st&p=324694
... cu picioarele pe pamant ...
0

#4 Useril este offline   mayer 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 37
  • Inregistrat: 27-April 08

Postat 11 October 2009 - 07:59 AM

eu sunt multumit de magnetic balancer top flite...de la tower hobbies....

Fisiere atasate


0

#5 Useril este offline   trf 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 14
  • Inregistrat: 10-October 09
  • Location:AR...deal

Postat 11 October 2009 - 08:36 AM

Buna dimineata,
care este procedura la un astfel de dispozitiv...ce se face cand se constata dezechilibrul? :blink:
0

#6 Useril este offline   mayer 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 37
  • Inregistrat: 27-April 08

Postat 11 October 2009 - 10:07 AM

eu de exemplu,daca o pala e mai grea ,ori pun putina vopsea sau scotch pe pala mai usoara sau altii am auzit ca dau mici gauri cu un burghiu mic pe pala mai grea! :blink:
0

#7 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 11 October 2009 - 04:56 PM

Cred ca varianta cea mai corecta este sa smirgheluiesti cu un smirghel mai marisor...100...pe intradosul palei mai grea. Inspre varf.
Gaurile ies din discutie iar ceva lipit, pe langa ca strica profilul nu prezinta nici siguranta, mai ales imbibat cu combustibil.
Bineinteles este doar parerea mea.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
0

#8 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19171
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 11 October 2009 - 05:03 PM

Vezi postareadan_mitea, la Oct 11 2009, 05:56 PM, a spus:

Cred ca varianta cea mai corecta este sa smirgheluiesti cu un smirghel mai marisor...100...pe intradosul palei mai grea. Inspre varf.
Gaurile ies din discutie iar ceva lipit, pe langa ca strica profilul nu prezinta nici siguranta, mai ales imbibat cu combustibil.
Bineinteles este doar parerea mea.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaa.


Si asta nu inseamna schimbare profil si in consecinta comportament elice? Adica cu o pala trage intr-un fel si cu ala in alt fel ?
Ma intreb si eu, e posibil ca efectul sa fie neobservabil/masurabil.
Pe alte forumuri vad ca cea mai recomandata este varianta inversa, in loc de smirgheluit pala grea, putin lac de unghii la capatul palei usoare.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#9 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 11 October 2009 - 05:08 PM

Adaugatul presupune ceva ce se lipeste. La turatiile acelea si prezenta combustibilului...parca am dubii. In plus daca folosesti ceva cu diluant...gen oja...dupa uscare se shimba greutatea.
Prin smirgheluire pot lua un strat foarte mic si in asa fel distribuit incat sa nu stric profilul. Va fi cu cateva sutimi mai subtire dar pot pastra profilul aproximativ asemanator.
La o elice APC vorbim de a indeparta un strat de ordinul sutimilor de mm. Adica putin.
0

#10 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 11 October 2009 - 05:29 PM

O fotografie cu cateva elici APC. Se vede cat de putin am slefuit pentru a fi echilibrate:

Fisiere atasate


0

#11 Useril este offline   mayer 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 37
  • Inregistrat: 27-April 08

Postat 11 October 2009 - 05:44 PM

totusi, ceea ce spune domnul mitea, este corect,in legatura cu smirhelul!!! eu oricum gauri nu am dat niciodata ca nu mi se pare buna ideea iar cu schotchul la fel in timp se desprinde...deci smirghel da,dar nu in mari proportii!!!...ultima solutie ...vopsea...

Aceasta postare a fost editata de mayer: 11 October 2009 - 05:48 PM

0

#12 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 11 October 2009 - 05:54 PM

metoda cu smirgel e buna, cea cu gauri nu...
Daca elicea e injectata, matrita teoretic e simetrica iar unicele defecte ce pot aparea sunt ori in rotor ori pe muchii. Eu echilibrez elicile in felul urmator:
- smirgluiesc fin toate muchiile
- o pun pe stand si mai iau din muchiile palei grele foarte putin cu grija sa nu stric forma
- daca nu se echilibreaza iau de pe spatele elicii, cat mai aproape de varf, cu smirglu mai abraziv.
- daca nu se echilibreaza sau daca palele nu au acelasi unghi, o arunc.

Am mai pus mai demult filmul asta pe forum, dar uite-l inca o data:

Aceasta postare a fost editata de Calin: 11 October 2009 - 05:57 PM



0

#13 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 13 October 2009 - 12:23 PM

Vezi postareaCalin, la Oct 11 2009, 06:54 PM, a spus:

metoda cu smirgel e buna, cea cu gauri nu...
Daca elicea e injectata, matrita teoretic e simetrica iar unicele defecte ce pot aparea sunt ori in rotor ori pe muchii. Eu echilibrez elicile in felul urmator:
- smirgluiesc fin toate muchiile
- o pun pe stand si mai iau din muchiile palei grele foarte putin cu grija sa nu stric forma
- daca nu se echilibreaza iau de pe spatele elicii, cat mai aproape de varf, cu smirglu mai abraziv.
- daca nu se echilibreaza sau daca palele nu au acelasi unghi, o arunc.

Am mai pus mai demult filmul asta pe forum, dar uite-l inca o data:



Foarte util filmul ! Multumim Calin. Dar ce te faci cu cei care dupa ce echilibreaza elicea le majoreaza gaura de ax cu foarfeca , cu pila triunghiulara etc , mai putin cu un alezor dedicat ?
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#14 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 13 October 2009 - 06:24 PM

asta nu e vina mea... e vina lor. Ce tu pui roti de bicicleta cand faci pana la masina? E treaba lor daca fac porcaria aia http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif

Alezarea se face 50/50 dintr-o parte in alta si invers, cu alezor conic, pentru a nu descentra gaura. Asta daca ai apc care nu vine alezat prost din fabrica (mai nou e o moda).


0

#15 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 October 2009 - 07:44 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Oct 13 2009, 01:23 PM, a spus:

Foarte util filmul ! Multumim Calin. Dar ce te faci cu cei care dupa ce echilibreaza elicea le majoreaza gaura de ax cu foarfeca , cu pila triunghiulara etc , mai putin cu un alezor dedicat ?



Cred ca gaura se majoreaza inainte de echilibrare, nu dupa.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#16 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 14 October 2009 - 08:28 AM

Vezi postareaCalin, la Oct 13 2009, 07:24 PM, a spus:

pentru a nu descentra gaura. Asta daca ai apc care nu vine alezat prost din fabrica (mai nou e o moda).

No shit, Sherlock... Am vazut un APC (electric) cu gaura descentrata aproape 2 mm! Culmea e ca dupa o portie de zeama de pila a mers brici...
Ave
0

#17 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 October 2009 - 09:51 AM

Acum, ca sa o spun p'aia dreapta: echilibratul asta static e fix o mare frectie la picior de lemn. (vorbesc de cele cateva miligrame eliminate prin pilire, nu de dezechilibre grosolane). O elice se poate considera echilibrata doar atunci cand echilibrarea se face dinamic, pe un stand adecvat.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#18 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 15 October 2009 - 08:52 AM

Una la mana, elimini cateva sutimi sau chiar zecimi de gram. A doua la mana, la turatii de ordinul 10k rpm (adica 150 rot/s sau mai bine) dezechilibrul ala se simte, din pacate. Poate nu imediat... dar toaca la rulmenti si la structura (din cauza vibratiilor). Deci macar "ochiometric", cu un dispozitiv d-ala ieftin de care zicea dl. Mitea (ca si eu tot d-ala am) si merita sa-ti bati putin capul, mai ales ca nu ia foarte mult timp. Exemplu: eu am acum o elice descentrata la nivelul BUTUCULUI :D (vorbesc serios!).
Si apoi, cati oameni au acces la un asemenea stand "adecvat" - o denumire de altfel foarte corecta? Asta ar trebui sa semene cu instalatiile de echilibrat roti auto, deci o droaie de electronica pe ea, deci un pret... pe masura. Dar, daca tot ai adus ideea in discutie, poate fi un proiectel interesant pentru hobbystii care le mai au si cu electronica. :D
Ave
0

#19 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 October 2009 - 11:19 PM

Ceea ce voiam eu sa subliniez era urmatoarea chestie: Nu totdeauna o elice echilibrata static este echilibrata dinamic si viceversa. Avand in vedere ca motoarele noastre invart aceste elici la "n" mii de rotatii pe minut, ma doare fix in cot daca elicea e echilibrata static sau nu, atat timp cat nu stiu ce se intampla in regim dinamic. Am si eu device d'ala de echilibrat elice si nu cred ca l-am folosit vreodata. O scula de echilibrat dinamic se poate face relativ usor cu un traductor de pozitie si o doza de pick-up pe post de traductor de oscilatii.

Aceasta postare a fost editata de MLGore: 16 October 2009 - 11:20 PM

Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#20 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 October 2009 - 11:22 PM

Vezi postareaave, la Oct 15 2009, 09:52 AM, a spus:

Si apoi, cati oameni au acces la un asemenea stand "adecvat" - o denumire de altfel foarte corecta?


Nu inteleg aluzia...
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#21 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 17 October 2009 - 03:50 AM

Va spun un caz concret.
Un coleg de club zbura cu elice APC asa cum venise din punga. Asa cum zbura de douazeci de ani. I-am dat un APC echilibrat static cu dispozitivul de doi bani si omul nu-si mai venea in fire de uimire, cat de rotund ii mergea motorul.
Eu cred ca, in practica, acea minima echilibrare este mult mai buna decat nimic si suficienta...parea mea.
Pace tuturor.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 17 October 2009 - 03:52 AM

0

#22 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 October 2009 - 04:13 PM

Sa nu uitam un subiect mai vechi despre echilibrarea elicelor.
Lasand la o parte faptul ca ne-am mai aberatzionat nitzel pe acolo, sunt totusi niste informatii interesante.

MLGore, iti jur si io cu mana pe inima (inima lu' dan_mitea!) ca este foarte important sa ai o elice echilibrata static. Poti sa faci o experienta cu o elice de sacrificiu. Tureaza motorul la maxim cu elicea echilibrata si dupa aia, dezcentreaz-o cioplindu-i un pic dintr-un varf de pala. Observa cum vibreaza toata sandramaua in cazul al doilea.
Eu unul, oricum, echilibrez (sau macar verific) fiecare elice inainte de a o pune pe motor.

Si revin si aici cu vechea mea obsesie legata de corectitudinea in exprimare, pt. ca vad pe peste tot, chiar si la case de 'telectuali, felurite moduri gresite de a face pluralul pt. ELICE.
Pluralul este tot ELICE. Nu elici, eliciiii si alte bazaconii.
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#23 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 17 October 2009 - 05:00 PM

Valteras, sa fii iubit o mie de ani. Cum le spui tu, mai rar.
Acum inteleg de ce acest forum da dependenta: este un tezaur de cunostinte.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, zburatorilor.
0

#24 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 October 2009 - 01:45 AM

Vezi postareaValteras, la Oct 17 2009, 05:13 PM, a spus:

Sa nu uitam un subiect mai vechi despre echilibrarea elicelor.
Lasand la o parte faptul ca ne-am mai aberatzionat nitzel pe acolo, sunt totusi niste informatii interesante.

MLGore, iti jur si io cu mana pe inima (inima lu' dan_mitea!) ca este foarte important sa ai o elice echilibrata static. Poti sa faci o experienta cu o elice de sacrificiu. Tureaza motorul la maxim cu elicea echilibrata si dupa aia, dezcentreaz-o cioplindu-i un pic dintr-un varf de pala. Observa cum vibreaza toata sandramaua in cazul al doilea.
Eu unul, oricum, echilibrez (sau macar verific) fiecare elice inainte de a o pune pe motor.

Si revin si aici cu vechea mea obsesie legata de corectitudinea in exprimare, pt. ca vad pe peste tot, chiar si la case de 'telectuali, felurite moduri gresite de a face pluralul pt. ELICE.
Pluralul este tot ELICE. Nu elici, eliciiii si alte bazaconii.



Da sefu', perfect deacord, dar: daca ai o elice noua, nu te apuci sa o echilibrezi static, o pui pe model si daca nu ai trepidatii, o lasi asa ; daca ai trepidatii deranjante, atunci incepi printr-o echilibrare statica.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#25 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 19 October 2009 - 01:20 PM

Ba tocmai, ca daca e noua si nu o verifici inainte s-ar putea sa-ti genereze niste vibratii pe care tu sa nu le observi, de exemplu pe un termic unde oricum ai vibratiile motorului, si risti sa "ti-o furi" cand ti-e lumea mai draga.

Evident, fiecare face cum doreste si nici prin cap nu-mi trece sa oblig pe cineva sa si le verifice inainte. Dar eu le verific - imi ia maxim 10 min. de elice (asta daca am de aranjat la ea).
Ave
0

#26 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 October 2009 - 08:40 PM

Vezi postareaave, la Oct 19 2009, 02:20 PM, a spus:

Ba tocmai, ca daca e noua si nu o verifici inainte s-ar putea sa-ti genereze niste vibratii pe care tu sa nu le observi, de exemplu pe un termic unde oricum ai vibratiile motorului, si risti sa "ti-o furi" cand ti-e lumea mai draga.

Evident, fiecare face cum doreste si nici prin cap nu-mi trece sa oblig pe cineva sa si le verifice inainte. Dar eu le verific - imi ia maxim 10 min. de elice (asta daca am de aranjat la ea).



Eu spun in continuare ca e o loterie: elicea poate fi dezechilibrata static dar echilibrata dinamic de noua. Te apuci sa o echilibrezi static si se duce la garla echilibrarea dinamica. Eu i-as verifica comportamentul (daca are vibratii mari) inainte de a o echilibra static.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#27 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 19 October 2009 - 08:53 PM

pana acum cel mai "fitzos" model din acest punct de vedere mi-a fost acromasterul... A trecut multe APC-uri prin botul lui si destule prost echilibrate/alezate chiar din fabrica. Un model care daca elicea e oricat de putin descentrata va vibra zgomotos cu tractiunea scazuta vizibil...
La inceput incercam echilibrari etc, dar mai incolo preferam sa pun elicea noua, turez putin si daca vibra pur si simplu s-o arunc... prea mare bataia de cap.

In rest echilibrez elicile la modele mari si foarte mari, in special cele de lemn.


0

#28 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 13 July 2011 - 01:23 PM

Fac o resuscitare a acestui topic deoarece am oaresce nedumeriri.Am mai multe avioane electrice si folosesc doar elice APC.Problema e ca pana acum nu le-am echilibrat niciodata si nu am avut probleme,dar in ultimul timp cele 2 avioane Multiplex din dotare Funcub si Parkmaster au avut de suferit.Pe alte site-uri spun ca de vina este sistemul suport-batiu al acestor 2 avioane,dar eu mi-am pus intrebarea si daca elicele au avut vreun cuvant de spus.
Deci intrebarea mea este:daca fac echilibrarea statica a elicei,dar montajul pe motor nu se face corect,datorita in primul rand a bucsei de ghidare cu care vin elicele APC in dotare,si elicea nu mai este concentrica cu axul motorului atunci ce rol ar mai avea aceasta echilibrare?Pentru ca dinamic in acest caz nu mai este echilibrata.
Deci mai are rost sau nu echilibrarea? :)
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#29 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 14 July 2011 - 01:14 PM

Da.
Si cele APC trebuiesc echilibrate:
http://www3.towerhob...?&I=LXZL02&P=ML
'' ALL props require balancing, this is VERY important, use TOPQ5700.''
Cand ai spus ca ai avut probleme cu batiul eram sigur ca nu ai echilibrat elicea, dar nu am vrut sa ma mai bag in seama.
Pentru echilibrat este bun si dispozitivul de tinut in mana.
Sigur ca dinamic nu-s echilibrate, dar este mult mai bine decat nimic.
Foarte importanta este prinderea pe model. In nici un caz prop saver sau alta prindere elastica. Prins solid cu penseta cu trei falci sau cu adaptorul pentru BL. Neaparat trebuie sa verifici daca varfurile elicii, privite pe cant la tuarie mica, sunt in acelasi plan. Daca nu, desfaci, schimbi pozitia, strangi, privesti, etc. Vei gasi o pozitie in care varfurile vor fi in acelasi plan iar elicea va toarce ca o pisicuta. Vei fi surprins de diferenta. In acel moment vei vedea cat de necesara este operatiunea.
Pentru usurat, indepartezi din material, cu hartie abraziva, pe intrados, cat mai aproape de varf.
Multa, multa bafta.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 14 July 2011 - 01:16 PM

0

#30 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 15 July 2011 - 06:40 PM

Vezi postareadan_mitea, la 14 July 2011 - 01:14 PM, a spus:

Da.
Si cele APC trebuiesc echilibrate:
http://www3.towerhob...?&I=LXZL02&P=ML
'' ALL props require balancing, this is VERY important, use TOPQ5700.''
Cand ai spus ca ai avut probleme cu batiul eram sigur ca nu ai echilibrat elicea, dar nu am vrut sa ma mai bag in seama.
Pentru echilibrat este bun si dispozitivul de tinut in mana.
Sigur ca dinamic nu-s echilibrate, dar este mult mai bine decat nimic.
Foarte importanta este prinderea pe model. In nici un caz prop saver sau alta prindere elastica. Prins solid cu penseta cu trei falci sau cu adaptorul pentru BL. Neaparat trebuie sa verifici daca varfurile elicii, privite pe cant la tuarie mica, sunt in acelasi plan. Daca nu, desfaci, schimbi pozitia, strangi, privesti, etc. Vei gasi o pozitie in care varfurile vor fi in acelasi plan iar elicea va toarce ca o pisicuta. Vei fi surprins de diferenta. In acel moment vei vedea cat de necesara este operatiunea.
Pentru usurat, indepartezi din material, cu hartie abraziva, pe intrados, cat mai aproape de varf.
Multa, multa bafta.

Dane,
tocmai mi-am luat acel dispozitiv si surpriza elicea de care vorbeam era perfect echilibrata. In orice pozitie o pun nu se misca.Cat despre prinderea pe motor niciodata nu am fost adeptul prop saver,chit ca la inceput am mai stricat vreo 2 elice.Penseta de la MPX este chiar cu 4 falci si e destul de ok.Am verificat si planul in care se misca elicea si este perfect.Palele elicei bat in acelasi punct.Inclin sa cred ca problema era doar de la batiu,si anume daca stii modul de prindere de la MPX,la mine unul sau 2 din cele 4 suruburi de reglaj nu ajungeau pana la fund,si astfel capata acea vibratie.Acum cred ca va fi ok.O sa merg maine seara la zbor si voi face proba.

-_- :drinks:
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

14 useri citesc topicul
0 membri, 14 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro