Modelism - RHC Forum: Trex 600esp 12s - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Trex 600esp 12s How to

#1 Useril este offline   morph 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 951
  • Inregistrat: 18-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 December 2009 - 11:50 AM

How to 12s Trex 600e.

Pentru cine detine sau o sa-si achizitioneze pe viitor un 600 electric, mai jos aveti cateva guidelines-uri in alegerea corecta si nu tocmai scumpa a componentelor necesare in vederea conversiei la 12s.

Sa presupunem ca déjà detineti kitul de trex 600 esp. Intr-o prima faza aveti nevoie de:

Castle Creations 85HV ESC, ~200$
Scorpion 4025-630kv Outrunner, ~135$
Mikado 3012 12T Pinion, ~6$
Packuri 3000 6s 30discharge ~600gr ~ 49$ (turnigy - hobbyking.com) Merg si de 20c deoarece in serie o sa ai 40c la 3000mah, adica 120Amp pe un esc de 85 de amp si un motor care suge 65Amp continuu. (sunt mai ieftine ~34$ si mai usoare-greutate finala mai mica)

Un prim pas este sa ajustati putin frame-ul cu un dremel pentru ca motorul e ceva mai maricel decat locul din mainframe.

Un al doilea pas este punerea unui al treilea rulment pe un main shaft mai lung. Versiunea de trex 600e se tinea in 3 rulmenti, la esp vad ca s-a renuntat si se tine ca la trex 450. Acest mod ii da rigiditate mai mare la frame, un lucru foarte util daca tinem cont ca un esp 12s e ceva mai greu ca versiunea stoc.

Un al treilea mod este punerea unui al doilea rulment la bladeholderele de pe coada, acest lucru eliminand tail wag-ul la valori mai mari ale gainului de pe gyro. Iarasi, un gain mai mare duce la o stabilitate ridicata a cozii in figurile care solicita coada foarte mult.
Acest setup va da 2700w continuu, asta insemnand aprox 3,6cai pentru aproximativ 5-6minute cu packurile 70-80% consumate. Mult peste termic.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: rulment.jpg
  • Imagine atasata: AT600_600N_700N_PTU_Installation_Diagram.jpg
  • Imagine atasata: rulment_coada.jpg

0

#2 Useril este offline   alexvid 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1494
  • Inregistrat: 30-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 December 2009 - 11:56 AM

Salut Morph, e gresita faza cu rata de descarcare : "Merg si de 20c deoarece in serie o sa ai 40c la 3000mah"

In serie o sa aiba tot 20C dar tensiune dubla.
0

#3 Useril este offline   morph 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 951
  • Inregistrat: 18-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 December 2009 - 12:19 PM

Defapt, tensiunea creste si scade amperajul consumat.
0

#4 Useril este offline   docmarius 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 398
  • Inregistrat: 05-July 08

Postat 08 December 2009 - 02:04 PM

Vezi postareamorph, la Dec 8 2009, 12:19 PM, a spus:

Defapt, tensiunea creste si scade amperajul consumat.


Tot nu e clar. 3000mAh la 20C permite 60A. Daca motorul suge 65A continuu nu prea potriveste.
Esti cu 5A peste raing-ul acumulatorului.
Chiar t-i se pare ca de prosti cumpara oamenii packuri de 10-12s/3750mAh/30C de la hacker si flightpower si dau 300EUR pe ele?

Aceasta postare a fost editata de docmarius: 08 December 2009 - 02:06 PM

West Hobby Team
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
0

#5 Useril este offline   morph 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 951
  • Inregistrat: 18-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 December 2009 - 02:49 PM

Vezi postareadocmarius, la Dec 8 2009, 02:04 PM, a spus:

Chiar t-i se pare ca de prosti cumpara oamenii packuri de 10-12s/3750mAh/30C de la hacker si flightpower si dau 300EUR pe ele?


Da.

Solutia data de mine e cea buget, pentru 15$in plus poti lua packurile de 30c si scapi si de intrebarile astea.
65Amp continuu ii poate livra motorul in full load. Consumul acesta poate veni din mai multe variabile, nu numai din stilul de zbor ci si din greutatea modelului. Si chiar daca accumulatorul nu-ti poate livra amperajul necesar nu inseamna ca iti moare heliul in aer, ci doar ca nu poti ajunge la puterea maxima care ti-o poate livra motorasul.

Oricum, 2700w motorul/44.4v setupul da vreo 60,8 Amp pentru a atinge puterea maxima. Merg, dar probabil vor rezista 30 de cicluri, nu 80.

Te rog spune-mi ca nu credeai ca in hover iti suge motorul 65Amp.
0

#6 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 08 December 2009 - 03:06 PM

Eu cand am " tras " mai mult dintr-un pack care nu avea suficienta rata de descarcare , nu stiu daca a atins sau nu puterea maxima motorul dar stiu sigur ca pack-urile au ajuns ca niste gogosi - umflate rau si asa au ramas ! Cred ca exista si riscul sa ia foc - intr-un Heli nu cred ca o sa dea bine dupa tratamentul s.p.a. cu fum de LiPo !!

P.S. Si nu erau niste pack-uri ieftine noname ci d'alea bune dar nu bune pentru aplicatia mea !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#7 Useril este offline   Primus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3026
  • Inregistrat: 14-June 07
  • Gender:Male
  • Location:FR

Postat 08 December 2009 - 03:14 PM

Stati domnilor linistiti ca 20C e ok pentru majoritatea amatorilor de heli din Ro.
Pui timer-ul un pic mai jos si asta e, daca nu ai bani evident de un C mai mare.
Dar e suficient pentru basic aerobatics, si mild 3D.

Ca e mai bine sa ai o rata mai mare de descarcare, asta e cert, dar trebuie puse in balanta si pretul, si masa acumulatorului cu mai multi C.

Aceasta postare a fost editata de Primus: 08 December 2009 - 03:15 PM

0

#8 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8306
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 December 2009 - 04:01 PM

Ne-am abatut putin de la subiect - care era legat de trex 600 12s dar pun si eu cateva observatii.

- ce intereseaza in final este puterea pe care o ai la dispozitie. Aceasta este produsul intre amperi si tensiune. Noi avem aplicatii in care curentii sunt oricum foarte mari - se invart in domeniul 20-100 A, mult peste ceea ce avem in gospodarie, de aceea folosim cabluri cu mult cupru in ele. Peste 100A nu este practic sa treci si este mult mai rational sa maresti tensiunea. Un ESC HV care merge la 12s de 45 A va fi echivalent cu unul de 6s si 90A numai ca o sa fie de 2 ori mai mic/usor cu perderi mai mici pe sarme. Trex 600e este cam la limita superioara a unui sistem 6s, de aceea kiturile noi vin cu ESC de 100A.

- la bateriile LIPo nu conteaza pana la urma daca le pui 3s, 6s sau 12s, conteaza doar masa lor, ele au o energie specifica pe masa care e cam aceeasi indiferent de tipul pakului. Asa ca daca vrem sa zburam cu un Trex 600 in conditii decente trebuie sa avem pakuri care au vreo 800g. Ca le punem in configuratie 6s sau 12s nu conteza prea mult pana la urma din punct de vedere a energiei pe care o avem la dispozitie. La heli este un raport optim intre masa heli si cea a pakului care se cam pastreaza indiferent de marimea acestuia.

- la fel nu conteaza ce configuratie folosim pentru curentul de descarcare C; fie ca este configuratie 6s sau 12s pakurile vor muncii la fel de greu. Sa zicem ca avem 2 pakuri de 2500mah 6s. Le putem pune in paralel si avem un consum de 50A sau le punem in serie si avem un consum de 25A, consumul per pack este acelasi.

- rata de descarcare e importanta dar intr-un fel mai subtil. Aplicatiile uzuale heli sunt asa facute ca un pak tine cam 6 minute de zbor (+- 2 minute). Asta inseamna o rata de descarcare de 10C. Daca pakul ar tine doar 3 minute ar insemna o rata de descarcare de 20C. Pakurile 15-20C sunt asadar suficiente diferentele apar la urmatoarele:

- curentii momentani la manevre dure pot fi dublii fata de cei de hover - deci ar ajunge la limita celor 20C.
- viata unui pak depinde curentii la care a fost descarcat. De pe site-ul poliquest: daca se descarca un pak cu curent 1C viata lui este de 500 cicluri, la 20C (ratingul pakului) viata este de 50 cicluri (dupa care pakul nu moare dar are numai 80% din capacitatea initiala si se degradeaza si mai repede). Dar daca ai un pak 30C si il folosesti la 10-20C poate avea viata de 100 sau mai multe cicluri - asta daca nu il infigi in pamant bineinteles.
- tensiune unui pak scade puternic si simtibil pe masura ce se consuma (se moaie heli), pakurile tari de 30-40C tin tensiunea mult mai bine pana la sfarsit.

In heli sunt curenti mari dar predictibili, noi cam stim cat se consuma. Nu la fel sta treaba la aero - acolo pui un motor cu o elice mai mare si te trezesti ca sugi la blana 80A. De zburat zbori 15 minute ca tragi in medie putin dar la blana poti sa tragi mult mai mult fara sa iti dai seama - si se umfla pak-ul asa cum a patit RealDesign cu pak-uri de firma. De aceea e bine sa ai un Watmetru - eu am avut surprize - nu e usor sa estimezi consumul din ochi.

In ultimi ani C-urile pakurilor au fost puse din burta dintr-o cursa de marketing. Pakuri chinezesti erau cotate 20-25C si ele nu duceau nici macar 8C in mod decent. Acelasi fenomen a fost si cu pakurile de firma. Se pare ca acum au inceput sa se mai apropie dar inca este riscant sa ii crezi.

Aparent un pak de 40C (dupa parerea producatorului) inseamna ca poate da 40C constant odata - dupa aceea poti sa il arunci - cam asa vad producatorii aceste ratinguri.

Stefan
0

#9 Useril este offline   docmarius 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 398
  • Inregistrat: 05-July 08

Postat 08 December 2009 - 04:02 PM

Asa o fi, nu vreau sa dau cu parul. Mie Raptorul la 10s imi da varfuri de 70A in conditii in care consumul mediu este in jur de 20A. Iar motorul are dat consumul maxim de 60A (Inrunner Mega). Si nu bruschez in mod exagerat, si nu fac nici hard 3D. Acum de aici trag concluzia ca 20C la 3000mAh nu sunt neaparat suficienti.
De retinut ca un motor supraincarcat trage mai mult decat maximul data in foaia de catalog, acela fiind curentul maxim admis in functionare normala. Practic in exploatare exista situatii in care il depasesti, de exemplu la schimbari bruste de pe pas colectiv.

Eu as opta macar pentru accu de 30C, si pentru un ESC care sa duca 100A. Ca sa nu fie surprize fumigene.

Numai bine si succese.
West Hobby Team
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro