Flasher 450 clona t-rex
#31
Postat 12 October 2009 - 05:00 PM
Un filet dus se mai carpeste cu superglue. Am descoperit si eu ca in head-ul meu de plastic un surub nu parea ca mai tine cum trebuie. Nu am mers mai departe, am pus un strop de superglue si l-am insurubat la loc. Acu pare beton.
Uite ce se intampla cand o pala din fibra se rupe:
http://www.youtube.c...h?v=Mn9-BZLv8YY
Pe vremuri erau pale din lemn si fibra, facute de firme serioase gen Thunder Tiger, Align si altii mai tari ca ei. Palele erau beton. Acum se fac la kilogram si se vand cu 4 USD. Nu e de mirare ca unele mai zboara (cum a zburat a mea de noua). Cred ca o pala de carbon si facuta prost se rupe spontan mai greu. Cred ca nu e accident mai destructiv (si periculos) decat o pala care zboara la turatie maxima.
Apropo de intins coada. La zbor normal, relaxat, de incepator, nu e nevoie de o curea superintinsa, defapt cureaua poate sta destul de lax. Scad frecarile si uzura. Daca tragi de ea la greu in 3d poate sarii peste dinti si nu e bine. Deci, pentru inceput lasati cureaua mai libera.
Stefan
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#32
Postat 12 October 2009 - 09:53 PM
stiganas, la Oct 12 2009, 06:00 PM, a spus:
Un filet dus se mai carpeste cu superglue. Am descoperit si eu ca in head-ul meu de plastic un surub nu parea ca mai tine cum trebuie. Nu am mers mai departe, am pus un strop de superglue si l-am insurubat la loc. Acu pare beton.
Uite ce se intampla cand o pala din fibra se rupe:
http://www.youtube.c...h?v=Mn9-BZLv8YY
Pe vremuri erau pale din lemn si fibra, facute de firme serioase gen Thunder Tiger, Align si altii mai tari ca ei. Palele erau beton. Acum se fac la kilogram si se vand cu 4 USD. Nu e de mirare ca unele mai zboara (cum a zburat a mea de noua). Cred ca o pala de carbon si facuta prost se rupe spontan mai greu. Cred ca nu e accident mai destructiv (si periculos) decat o pala care zboara la turatie maxima.
Apropo de intins coada. La zbor normal, relaxat, de incepator, nu e nevoie de o curea superintinsa, defapt cureaua poate sta destul de lax. Scad frecarile si uzura. Daca tragi de ea la greu in 3d poate sarii peste dinti si nu e bine. Deci, pentru inceput lasati cureaua mai libera.
Stefan
Gata imi iau pale de carbon ....urat filmuletul , bine ca am vazut . :D
#34
Postat 12 October 2009 - 11:32 PM
Ale mele au zburat inainte de turatia nominala, de aceea nici nu au distrus heli complet. Este o problema de reliability si QC.
Care este diferenta intre un servo de 3 USD si unul de 30 USD (Hitec sa zicem). Amandoua au aceleasi specificatii si testate merg la fel. Deci, de ce sunt nebun si dau de 10 ori mai mult. Pentru ca servo Hitec tine de 10 ori mai mult ? Nu, nici vorba, tine la fel de mult ca cel de 3 USD.
Dau banii astia pentru ca sunt sanse mult mai mici sa crape in mod aleator. In lumea RC nu exista statistici si studii. Tot ce avem este folclor si reputatie cladita in ani de producatori gen Futaba, Hitec. Si servo Futaba/Hitec crapa cand nu te astepti dar experienta colectiva arata ca se intampla rar comparat cu cele TP90. Un TP90 bun tine la fel de mult si e la fel de bun ca un Hitec, dar unul prost ....
La fel si cu palele. Cele din FG sunt foarte bune si accidentele sunt rare. Dar, la cat de grav poate fi un astfel de accident te intrebi daca merita. O pereche FG este cam 6 USD adusa in tara, una CF este cam 13 USD, diferenta mult mai mica decat la servo. Peste aspectele legate de siguranta cele carbon sunt mult mai bine facute, echilibrate, etc.
Si inca o chestie, verificati bine daca axul dintre pale a bine pus si are threadlock, suruburile sunt bune, etc. Acele suruburi tin palele, daca zboara efectul este acelasi.
Asteptam poze si clipuri. Stefan
alexvid, la Oct 12 2009, 11:03 PM, a spus:
daca in loc de motor de ~3500KV pui motor de 4000 si eventual si cu pinion de 13...cam asta iese
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#35
Postat 13 October 2009 - 07:40 AM
Si Loganul este tot Renault dar nu este Laguna si nici BMW. Cu carbonul eu m-am lamurit de la sculele de pescuit caci la fel i-mi puneam intrebarea de ce o lanseta costa 2000 ron si
alta din aceeasi clasa doar 250 RON si inca asta de 250 Ron este din cele foarte bune caci gasesti si la 50 Ron.
P.S.
Am si eu rugamintea cine are Flasher 450 sa masoare daca se pote lungimea Boom-ului de carbon care ramane vizibil dupa ce intra in capete in cele doua piese de fixare.
Cum am spus eu am taiat din el ca nu ajungea cureaua si daca nu era cumva buna cureaua inseamna ca o sa am probleme cu reactia cozii fiind mai scurta . Nici nu am verificat daca nu ating cumva palele de palele cozii.
#37
Postat 13 October 2009 - 08:59 AM
#38
Postat 13 October 2009 - 09:34 AM
TUROK, la Oct 13 2009, 09:59 AM, a spus:
La ce spui tu main - frame ? Sau te referi la Main Rotor Housing - adica te uti de sus la discul ala din capul head-ului ( capul capului ??!!!) pe care toretic pui si mana ca sa opresti palele din inertie dupa ce ai aterizat si oprit motorul ?
#39
Postat 13 October 2009 - 09:41 AM
TUROK, la Oct 13 2009, 09:59 AM, a spus:
E posibil ca acel tremurat sa fie generat si de faptul ca palele de coada (in cazul in care sunt instalate si nu sunt stranse foarte tare sa nu miste), trebuie sa se echilibreze singure prin centrifugare si asta se intampla doar peste anumite turatii... care sa invinga fortele de greutate ce actioneaza asupra lor respectiv forta surubului care le tine cat de cat pe o pozitie. E posibil ca slabind suruburile care tin palele de coada, sa scapi de tremurat.
Pe scurt cand rotorul de coada, devine eficient (palele se pozitioneaza cum trebuie), ar trebui sa nu mai vibreze deloc .
#40
Postat 13 October 2009 - 09:49 AM
REAL DESIGN, la Oct 13 2009, 10:34 AM, a spus:
DA la ala . oscileaza cand il pornesc la turatie foarte mica ...L a turatie mare ..de la jumatate de mansa in sus ..se centreaza .
care sa fie cauza?..unde sa ma uit ca reglaje?
#42
Postat 13 October 2009 - 10:17 AM
alexvid, la Oct 13 2009, 10:41 AM, a spus:
Pe scurt cand rotorul de coada, devine eficient (palele se pozitioneaza cum trebuie), ar trebui sa nu mai vibreze deloc .
Nu coada ii creaza probleme, El spune ca are " bataie " la Head cand se uita de sus la turatie mica si ca se centreaza ( dispare " bataie " ) la turatie mare ! Nici nu stiu daca a pus coada inca !
Turok - daca ai bataie la head este din calitatea pieselor si alinierea lor ( rulmenti, rulment unsens , fixarea lor in frame etc. ) si NU AI CE SA REGLEZI . Daca era axul batea ot timpul.
Daca atunci cand pui palele principale nu trepideaza si se centreaza si cu alea bine in turatie, asta este - daca nu cumpara un T-Rex original ! - glumeam - poti sa iei un MiniTitan original , sau Mikado original ..... sau ce vei tu !
Bafta !
P.S.
I-mi spune si mie cineva totusi cat este de lung boom-ul ala din care am taiat ! Please ! Nu tot boom-ul ci doar ce se vede din el dupa montaj !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 13 October 2009 - 10:18 AM
#43
Postat 13 October 2009 - 10:20 AM
Aceasta postare a fost editata de alexvid: 13 October 2009 - 10:21 AM
#44
Postat 13 October 2009 - 10:35 AM
REAL DESIGN, la Oct 13 2009, 11:17 AM, a spus:
Turok - daca ai bataie la head este din calitatea pieselor si alinierea lor ( rulmenti, rulment unsens , fixarea lor in frame etc. ) si NU AI CE SA REGLEZI . Daca era axul batea ot timpul.
Coada am dat-o jos momentan , pana refac piesa ce mi-a creat probleme la strangere . ALTA IDEE CU OSCILATIA?..DE UNDE PROVINE?..A MAI INTALNIT TREABA ASTA CINEVA DE AICI? :D
#45
Postat 13 October 2009 - 11:03 AM
Sunt putine heli care nu tremura putin la turatii mici. Cele mai multe au un o usoara vibratie la pornire si oprire dar stau perfect la turatia nominala.
Sunt greu de diagnosticat/eliminat si daca nu sunt prea intense (chicken dance) nici nu conteaza.
In mod special MiniTotanul are frecvent problema asta. Cel stoc se scutura de ziceai ca se rupe, cel CNC foarte putin dar totusi prezenta.
Originea palelor carbon este un mister pentru mine. De pilda cele Radix sunt facute tot in China, fabrica unde se fac face cu siguranta si pentru altii si poate ca faca si pale negre noname. Oricum ce am luat eu noname sunt surprinzator de bune si tot ca am citit la altii au avut aceeasi experienta.
De altfel multi sunt convinsi ca clone precum Tarot sunt defapt tot originale facute de Align dar la pret mai mic ramase din productia prea mare. Ce faci daca poti produce 100.000 pe luna dar vinzi doar 70.000 ? Restul de 30.000 le faci sub alt nume si le dai ieftin, fara motor/ESC, etc. In felul asta ocupi mai multe segmente de piata.
Stefan
REAL DESIGN, la Oct 13 2009, 11:17 AM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#46
Postat 13 October 2009 - 11:13 AM
alexvid, la Oct 13 2009, 11:20 AM, a spus:
Am verificat ( fara sa masor ) ci doar punand elicopterele unul langa altul Flasher 450 si un T-Rex 450 PRO si T-Rex-ul era mai lung putin !
Dar tu nu ai unul montat sau zbori cu altceva mai de " firma " ?
Turok - Nu ai cum sa scoti oscilaia aia ! Axul sta in doi rulmenti fixat ! Daca nu sunt pefect aliniati sau au usor joc ( unul sau amandoi ) va avea o bataie usoara la turatie mica si se va autocentra la turatie mare daca bataia nu este foarte mare , daca este mare , cand vei pune si pale ori se dezmembreaza ca in film ori ........
Cand iei o clona este ca la pantofii sport : la Nike este O.K. la Nyke sau Naike sigur se desfac talpile mai devreme decat te astepti - dar sunt si unii care rezista mai mult .
Un lucru este clar : daca intrebi un membru de forum care zboara numai heli si o face foarte bine nu o sa recomande nici odata clone avand experienta in spate.
Sun si unii pasionati de heli care au casa plina de clone mai mici sau mai mari, cu servouri de 1 euro , gyro de 10 Euro, pack-uri de 15 Euro si tot repara la ele si se chinuie sa le
regleze, sa le repare dupa crash-uri care sunt mai multe din cauza proastei calitati a componentelor dar ei se simt bine asa , poate asa le permite si bugetul !
Sa speram ca " adidasul " nostru o fi din ala la care se dezlipesc talpile mai greu , desi pana acum a inceput sa se desfaca usor pe la " colturi " !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 13 October 2009 - 11:26 AM
#47
Postat 13 October 2009 - 11:43 AM
stiganas, la Oct 13 2009, 12:03 PM, a spus:
Sunt putine heli care nu tremura putin la turatii mici. Cele mai multe au un o usoara vibratie la pornire si oprire dar stau perfect la turatia nominala.
Sunt greu de diagnosticat/eliminat si daca nu sunt prea intense (chicken dance) nici nu conteaza.
In mod special MiniTotanul are frecvent problema asta. Cel stoc se scutura de ziceai ca se rupe, cel CNC foarte putin dar totusi prezenta.
Originea palelor carbon este un mister pentru mine. De pilda cele Radix sunt facute tot in China, fabrica unde se fac face cu siguranta si pentru altii si poate ca faca si pale negre noname. Oricum ce am luat eu noname sunt surprinzator de bune si tot ca am citit la altii au avut aceeasi experienta.
De altfel multi sunt convinsi ca clone precum Tarot sunt defapt tot originale facute de Align dar la pret mai mic ramase din productia prea mare. Ce faci daca poti produce 100.000 pe luna dar vinzi doar 70.000 ? Restul de 30.000 le faci sub alt nume si le dai ieftin, fara motor/ESC, etc. In felul asta ocupi mai multe segmente de piata.
Stefan
Nu conteaza ca sunt facute in China , caci acolo produc majoritatea. Conteaza standardul de calitate impus ! Si Sebart de exemplu face modele in China , dar toate piesele decupate laser au cate o stampiluta mica pe ele de la CTC, plus si calitatea " lemnelor" utilizate ( placaj, balsa etc ) si a adezivilor.
Si DAM face lansete de pescuit in China - dar cele de concurs de peste 2000 euro au altceva........ asa si cu palele de carbon . Noi daca facem dor hover nu se simte dar ia sa pui astfel de pale noname lui Szabo si sa traga putin de model sa vezi cum zboara in toate partile.
Nu cred ca un producator face un produs in mai multe exemplare identice dar pe unele le comercializeaza ca produs de TOP iar altele noname doar ca sa scape de productie - la nivelul lor sigur au planuri de productie corelate cu piata si studii de marketing.
Ar putea fi o explicatie : se trec toate produsele printr-un filtru de CTC , iar cele cu "anomalii acceptabile " ca sa nu le arunce ca deseuri intra la noname fie au o linie separata de productie unde : piesele metal sau plastic au alte aliaje mai ieftine, rulmentii sunt din alta clasa de precizie etc si fac produse similare optic dar total diferite calitativ tehnic.
#48
Postat 13 October 2009 - 12:20 PM
REAL DESIGN, la Oct 13 2009, 12:43 PM, a spus:
Si DAM face lansete de pescuit in China - dar cele de concurs de peste 2000 euro au altceva........ asa si cu palele de carbon . Noi daca facem dor hover nu se simte dar ia sa pui astfel de pale noname lui Szabo si sa traga putin de model sa vezi cum zboara in toate partile.
Nu cred ca un producator face un produs in mai multe exemplare identice dar pe unele le comercializeaza ca produs de TOP iar altele noname doar ca sa scape de productie - la nivelul lor sigur au planuri de productie corelate cu piata si studii de marketing.
Ar putea fi o explicatie : se trec toate produsele printr-un filtru de CTC , iar cele cu "anomalii acceptabile " ca sa nu le arunce ca deseuri intra la noname fie au o linie separata de productie unde : piesele metal sau plastic au alte aliaje mai ieftine, rulmentii sunt din alta clasa de precizie etc si fac produse similare optic dar total diferite calitativ tehnic.
REAL ...lasa-m studiul de piata pt mai tarziu ..hai sa vedem ce facem cu clonele noastre , cum rezolvam micile probleme aparute pe parcursul constructiei...
Asteptam idei , pareri si in ultimul rand SFATURI UTILE de la cei care stiu si se pricep la heli .
#49
Postat 13 October 2009 - 01:32 PM
#50
Postat 13 October 2009 - 02:45 PM
http://www.rcgroups.com/forums/showthread....ghlight=flasher postul 284 arata 2 tailboom-uri si diferenta dintre ele...
canalul de fixare pare sa fie mai scurt...poate asta a fost si problema lui real design...
#51
Postat 13 October 2009 - 03:32 PM
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 13 October 2009 - 03:41 PM
#52
Postat 16 October 2009 - 10:16 AM
Am cumparat pale carbon ! cele din fibra , le bag ca rezerva .
#53
Postat 16 October 2009 - 10:54 AM
TUROK, la Oct 16 2009, 11:16 AM, a spus:
Am cumparat pale carbon ! cele din fibra , le bag ca rezerva .
Ti-a " casunat " pe chestia asta ! Fa asa :
1 - vezi cum se comporta un model de firma de aceeasi clasa - T-REX 450, MiniTitan etc si daca face la fel asta e ! ( daca ai la cine sa vezi )
daca nu atunci :
2 - pune doar axul pe heli ( cel care a fost primul ca sa nu mai demontezi tot Head-ul de pe noul ax ) si vezi daca ai " bataie " doar cu axul "chel " - DECI TE UTI LA CAPUL AXULUI ! Daca nu are bataie inseamna ca prelucrarea head-ului in care intra axul este de vina si ca sa il schimbi costa cam mult si nu ai nici garantia ca vine O.K.
Daca bate si axul inseamna ca este o hiba de aliniament a rulmenilor sau axul nu este perfect drept ( axul intra mai greu prin rulmenti ? ) . Ca sa verifici , dar cam empiric axul, il pui pe o suprafata de sticla si il "rostogolesti" usor si vezi cum ruleaza, sau il pui intr-o bormasina profesionala cu mandrina noua si o pornesti la turtie mica .Daca vrei precizie il pui pe o masina de rectificat si il veifici cu ceas comparator daca ai la serviciu undeva.
P.S. Parerea mea este ca nu poti scoate bataia din reglaje caci nu se regleaza nimic la ansamblul ax - head - rulmenti , ci doar la link-uri pentru a avea swash-ul perfect orizontal, pentru a scoate tracking-ul palelor, pentru a sincroniza perfect cursa servourilor de platou etc.
Bafta in continuare !
P.S. Eu astept piesa stricata, pale carbon Align sau Sab, si ESC Align. Am pus Gyro 401 Futaba uar ca servo de coada am luat de la Align cum este la Trex 450.
#54
Postat 16 October 2009 - 11:33 AM
Aceasta postare a fost editata de TUROK: 16 October 2009 - 11:38 AM
#55
Postat 16 October 2009 - 11:45 AM
TUROK, la Oct 16 2009, 12:33 PM, a spus:
Pai si daca am surpriza ce pot sa fac ?
1 - daca dupa ce pun palele principale si il ridic in hover si nu se bataie din toate inchieieturile ca apucat de " friguri " este O.K.
2 - daca se bataie si sare in toate partile il ARUNC si imi este leac cu clone si no-name - stii ca eu si la avioane am avut un post depre brand VS no name ! Eu avioane de la producatori indoielnici nu am , nici motoare nici pack-uri nimic si totul este O.K. mai putin experienta de pilot.
Daca se combina Marfa Proasta cu Experienta indoielnica e dezastru mai ales la heli , si nici nu inveti ca nu stii unde e vina ta si unde a aparatului ! Eu l--am luat mai mult ca sa nu fac ca in proverbul cu drobul de sare ! Baba frumosa, copil cuminte si marfa ieftina si buna pe deasupra ....... ?!?!
P.S. Vrei sa rezolvi situatia ? Ia distanta 1-2 Km cu binoclu si porneste jucaria ! glumeam .. dar e o varianta !
P.S.S. Ai vazut cate sfaturi am primit ?! Ti am spus ca atunci cand iei clona esti un fel " proscris ", de Robin Hood !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 16 October 2009 - 11:51 AM
#56
Postat 16 October 2009 - 12:01 PM
- tremura caciulita de oprit rotorul principal ?(tremura? sau doar se vede la rotatii foarte mici ca nu este perfect orizontala cu pamantul ?)
- tremura tot elicopterul ?
De ce nu incerci sa bagi un filmulet ca sa vedem despre ce e vorba ?
Ultima discutie care am avut-o cu cineva care zicea ca tremura tremura sa se rupa nu alta, s-a dovedit de fapt ca se referea la miscarea cozii stanga dreapta de la gain prea mare la gyro....si asta dupa ce a desfacut tot headul.
Tremura elicopterul rau ? Deranjant ? Daca vrei perfectiune, sa nu clinteasca nimic cand il pornesti, nu o sa vezi asa ceva!
Incearca inainte de a te chiui sa vezi ce nu este in regula sa ai un reper...elicopterul cuiva care stie si roaga-l sa il porneasca incet incet .
De obicei in pilotajul elicopterelor, se trece rapid de la pozitia de 0 la mijlocul cursei. De asta in filmuletele de pe youtube si in real life cand te uiti la cineva, nu vezi tremuratul.
Orice elicopter are o turatie sub care rezoneaza...trebuie sa treci rapid peste ea.
Caciulita aia nu este niciodata perfecta. O sa se vada intotdeauna la turatii mici ca are o miscare womble...nici nu stiu cum sa o descriu.
Atata timp cat nu induce un tremurat in tot elicopterul nu face probleme.
Uite o chestie care poate sa iti induca tremuratul : flybar-ul. Reglajul flybar-ului se face manual si nu poate fi perfect. Poti doar sa tinzi spre perfectiune.
verifica si ca flybarul este bine echilibrat (lungimea bratelor egale) sau ca flybar paddle sunt insurubate cat trebuie si sunt perfect paralele.
De asemenea chiar flybar paddle. Se intampla destul de des ca chiar paletele sa aiba greutati diferite in kituri.
Daca ai vazut cand este oprit, flybar-ul nu este o chestie fixa...este mobil.
Ei bine, acel flybar genereaza vibratii in tot elicopterul pana cand flybar paddle devin eficiente din cauza vitezei si se echilibreaza singur. Sub viteza aia, tremura de nu se poate.
Aceasta postare a fost editata de alexvid: 16 October 2009 - 12:03 PM
#57
Postat 16 October 2009 - 12:28 PM
Eu cand am pornit prima data Falcon-ul sa dus tarsit pe lateral direct in batatorul de covoare care era la 6-7 metri distanta cat ai clipi si era reglat de cineva care se pricepea si care
il si zburase - Eu insa nu m-am uitat la stick-uri cand la zburat ci la model - a II a oara am vazut cum dadea din degetele ca sa il tina pe loc !
#58
Postat 16 October 2009 - 08:42 PM
REAL DESIGN, la Oct 16 2009, 01:28 PM, a spus:
Eu cand am pornit prima data Falcon-ul sa dus tarsit pe lateral direct in batatorul de covoare care era la 6-7 metri distanta cat ai clipi si era reglat de cineva care se pricepea si care
il si zburase - Eu insa nu m-am uitat la stick-uri cand la zburat ci la model - a II a oara am vazut cum dadea din degetele ca sa il tina pe loc !
Ma nu o fi strung ..dar mecanica trebuie sa fie de precizie nu?..eu asa stiu .Elicopterele sunt cam cele mai complexe masinari de zburat , NU CA LA AVIOANE MAI MERGE O MICA EROARE ..LA ASTEA NU!.
#59
Postat 16 October 2009 - 08:55 PM
TUROK, la Oct 16 2009, 09:42 PM, a spus:
Pune odata palele principale, baga o scandura sau coada de matura prin trenul de aterizare, pune ceva greutati serioase pe capetele cozii de matura si porneste motorul maxim 40 % si vezi daca trepideaza. Daca se mentine real bataia aia de o vezi tu ar trebui sa sara palele pe pereti ( metaforic vorbind )
si chiar nu stiu ce ai mai putea face daca e asa.
Daca insa nu trepideaza si se stabilizeaza in turatie poti continua proiectul si sa il scoti la primele zboruri. O sa vezi ca e complicat rau de tot cu elicopterele astea si doare rau la pusculita dupa fiecare iesire din casa mai ales la inceput !
P.S. Uite acum m-am uitat la Falcon 3D - ul care e apt de zbor si tot asa balangane caciulita aia , daca accelerez incet in continuare se mareste trepidatia dupa care daca continui acceleratul se stabilizeaza dar in schimb incepe sa trepideze coada pe verticala si orizontala din cauza tijei de carbon si a rulmentilor prin care trece - am schimbat-o si am pus si alti rulmenti si nu mai tremura. Rulmentii nu mai erau pe pozitia lor in interiorul boom-ului.
( nu are curea e cu un fel de torque tube ).
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 16 October 2009 - 09:02 PM
#60
Postat 16 October 2009 - 09:22 PM
REAL ..o sa fie si un t-rex ( nu clona ) mai tarziu , dar decat sa dau cu unul de cateva milioane de pamant din diverse cauze de incepator mai bine dau cu asta ca doar nu este un capat de tara ... :rolleyes:Bom-ul ..inca mai are de suferit pana il fac ..cel tarziu luni ..e gata .
Aceasta postare a fost editata de TUROK: 16 October 2009 - 09:27 PM