Salutari,
Asa cum ziceam ieri seara listez aici deciziile luate pe partea de sisteme de bord/statie de sol.
Onboard systems:
In paranteze am trecut consumurile individuale.
1.) 2.4 Ghz Tx video (300mA) cu camera HD (700mA). Putere: 1 Watt. OSD intercalat (120mA). Consum total estimat: 1120 mA.
2.) 1.3 Tx video (300 mA) cu camera "normala" - 420 linii orizontale (150mA). Putere: 850 mW. OSD intercalat (120mA). Consum total estimat: 620 mA.
3.) copilot si autopilot. Copilotul va fi de tip FMA iar autopilotul ramane sa decidem ce montam si ce va face.
4.) receptor RC 433 Mhz cu diversity (practic doua antene la 90 de grade).
5.) servo-uri comenzi (2 bucati) si servo-uri pan/tilt (doar pentru camera "normala). Servo-urile vor fi de cuplu mare si vom testa intre mai multe tipuri.
6.) Baterii: aici inca sunt discutii si probabil decizia finala o vom lua dupa testele de frig ce intentionez sa le facem toamna aceasta. Cerint este ca aceste baterii sa poata asigura o autonomie de 4 ore.
7.) modul GPS/GSM/SMS cu alimentare separata. Practic e o "cutie neagra" ce merge interpelata prin SMS si transmite coordonatele locului de cadere. Pentru detalii suplimentare despre acest modul consultati posturile precedente ale lui renatoa.
8.) sistem cutdown- practic sistemul ce asigura taierea legaturii mecanice dintre aripa si balon. Aici vom testa doua sisteme si vom alege pe cel mai bun sau combinatie din cele doua. Un sistem consta din taierea mecanica a legaturii (ahernar a descris intr-un post precedet) si un sistem consta in taierea termica a legaturii (cutit termic). Cel de-al doilea necesita un puls de curent pentru taiere. Consumul este totusi infim avand in vederea durata mica a pulsului.
Ground station:
Vor exista doua statii de sol. O statie de sol mobila-ambarcata pe o masina si o statie de sol fixa. Statia de sol mobila va avea doar capacitatea de a receptiona datele video/OSD precum si coordonatele de la locatorul GPS/GSM/SMS.
Statia fixa va avea si capacitatea de a trasmite comenzi de zbor aripii zburatoare prin intermediul unui emitator in 433 Mhz cu putere amplasata de 7 Watti.
In mod ideal receptia pe 2.4 Ghz se va realiza cu parabolica la distanta mare si cu patch-uri la distante mai mici (testele vor stabili ce inseamna distante mari/mici in conditiile noastre). Receptia pe 1.3 Ghz se va realiza cu YAGI si patch 8dbi.
De asemenea la sol vom beneficia si de tracking optic cu telescoape de 200, 250, 300 si 400 mm precum si de spotteri optici cu binocluri. Aceste facilitati precum si oamenii pentru operare vor fi puse la dispozitie de astrocubul Calin Popovici Galati. Am mai colaborat cu dansii pentru misiuni de tracking optic si sunt antrenati pentru asa ceva.
Masa totala de zbor a aripii vom intentiona sa o tinem sub 2 kg.
Profilul misiunii:
Lansarea va avea loc din sudul Romaniei (locul ramane inca sa-l decidem) iar data optima ar fi intre Martie si Mai 2009. Locul si data inca nu sunt stabilite si vor fi comunicate ulterior.
Decolarea se face cu aripa zburatoare agatata sub balon. Dupa ce se ajunge la altitudina maxima de zbor (~30 km altitudine) se detaseaza aripa de balon. Este preferabil sa facem asta inainte de burstul balonului sau imediat dupa.
Se revine apoi planat la baza de sol folosind comenzile de zbor transmise de la sol.
Deocamdata ne gandim la zbor comandat in totalitate de la sol dar exista optiunea (am trecut in lista de echipamente) instalarii unui copilot/autopilot pentru a reveni automat aripa la sub 15000 metri si de acolo sa se preia comanda de catre pilotul de la sol.
Oricum copilotul va fi de ajutor pilotului uman.
Vom avea un zbor de teste pentru sistemele electronice cu un balon meteo si o nacela recuperata cu parasuta. Acest zbor va determina daca toate linkurile de comunicatii sunt stabile pana la altitudinea maxima si ne va da si experienta in operarea statiilor de sol pentru o astfel de misiune.
Zborul de test ar fi optim sa-l putem face pana in luna Decembrie 2009 pentru a avea toata iarna la dispozitie sa pregatim zborul cu aripa in urma concluziilor trase de pe zborul de test.
De asemenea premergator acestui zbor de teste vom efectua teste la sol atat pentru range-ul sistemelor FPV/uplink RC (desi la sol nu sunt chiar relevante) precum si teste de temperatura pentru verificarea functionarii sistemelor electronice in conditiile extreme.
Pe langa verificarea functionarii sistemelor electronice se vor testa baterii: Lipoly si Life ca sisteme de furnizare de putere pentru experiment.
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 21 September 2009 - 11:55 AM