Modelism - RHC Forum: proiect zbor mare altitudine - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 10 Pagini +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

proiect zbor mare altitudine

#151 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 20 September 2009 - 11:24 PM

@frankie:
Maine public documentul respectiv. Multe dintre intrebarile tale isi vor afla raspunsul in cadrul documentului.
Multumesc pentru ele! Sunt pertinente!

@calin: corect vizavi de servo-uri. Tot hitec am folosit si eu aici: http://www.icarus.rallipro.com/ (da-i un click pe videos).

MIG-29

 Frankie, la Sep 20 2009, 11:25 PM, a spus:

1. Pentru statia de sol: sistem antena FPV1, sistem antena FPV2, telescop, Antena emisie ung...
Cu stima, Frankie.

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 20 September 2009 - 11:35 PM

0

#152 Useril este offline   Frankie 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 09-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucureti

Postat 20 September 2009 - 11:36 PM

 MIG-29, la Sep 21 2009, 12:18 AM, a spus:

Eu chiar as inclina sa folosim servo-uri analogice. Cele cu roti metalice pot fi tinute calde cu niste termoelementi lipiti de ele.
Oricum voi vrea sa testam mai multe tipuri e servo-uri la temperaturi scazute inainte de a le folosi pe zborul final.

Solutia GPS/GSM/SMS va fi folosita doar daca am pierdut legatura cu aripa zburatoare. Nu conteaza ca nu exista acoperire GSM la altitudine. Noi vom folosi doar dupa ce aripa va fi "cazut" pe Terra. Oriunde ar cadea, daca are semnal GSM, ne poate raspunde cu un SMS cu coordonatele unde se afla. Asta era ideea folosirii acestui dispozitiv. Este daca doriti un dispozitiv de siguranta.


MIG-29


Atunci activare separata doar la altitudine mica ( cum nu stiu -poate presostat de la submarine dar reglat pt. 0.7-0.9 bari ) sau senzor de impact ( gen cele auto ) pt. activare la sol. Altfel va consuma foarte mult si inutil

Frankie
0

#153 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3618
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 20 September 2009 - 11:44 PM

De vreo 2 ore tot citesc la acest topic, mie mi se pare o misune aproape imposibila, dar oricum va urez suces.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#154 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19173
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 21 September 2009 - 07:29 AM

 Frankie, la Sep 21 2009, 12:36 AM, a spus:

Atunci activare separata doar la altitudine mica ( cum nu stiu -poate presostat de la submarine dar reglat pt. 0.7-0.9 bari ) sau senzor de impact ( gen cele auto ) pt. activare la sol. Altfel va consuma foarte mult si inutil

Frankie

Se poate activa printr-un SMS, la care el raspunde cu coordonatele.
Cam asta este functia primara. Deci consum aproape nul, specificatiile dau 48 ore de autonomie in acest mod.
Putem testa si functia de transmisie coordonate continuu, dar nu la un minut, mai rar, si simulam pierderea semnalului prin inchiderea lui intr-o cusca Faraday, ca sa vedem ce autonome are, daca va cauta semnal in continuu.
De asemenea trebuie testat daca rezista la inghetare si, cel mai impotant, daca isi reia functionarea la revenirea la temperatura normala.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#155 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19173
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 21 September 2009 - 07:35 AM

> A ramas FPV in 2.4 si 1.3 ? Sistemul RC in ce frecventa?
Da, asta ar fi intentia, daca nu apar elemente noi.
RC in 433MHz.

> Pentru receptia de RC ( de ce nu si pentru emisia FPV ) neaparat diversitate spatiala
Da, exista.

> 3. Pentru testare sistem FPV nu ne trebuie booster. Putem incerca orb ceea ce avem ( antene, emitator si receptor ) -poate si sistemul de antene de pe modul si statia de sol cu tot cu telescop.
Nu s-a discutat de booster la FPV, doar la RC.

> Apropo de statia RC, nu faceti rabat la nr. de canale, cu 1 sau 2 canale disponibile si un multiplexor gen NAUTIK-multi split obtinem alte 4-8 canale ( este adevarat ca de 4 ori mai lente dar.. ) numai bune pt. comenzi auxiliare. Putem folosi ceva dedicat ( gata de cumparat ) sau ceva gen dispozitiv "Charlie"...
Exista in teste un sistem de 12 canale RC virtual laptop + joystick + mixare canale din Tx

> Asteptam deciziile "comitetului director" ( celor mai in tema si cu experienta in domeniu )
Exista asa ceva ? :) Aveam impresia ca aram pe teren virgin
... cu picioarele pe pamant ...
0

#156 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19173
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 21 September 2009 - 07:37 AM

 Frankie, la Sep 20 2009, 11:52 PM, a spus:

7. Poate stabiliti intr-un week-end o intilnire gen "sezatoare culturala" intr-un loc neutru ( la jumate' ). Asa va merge mai repede cu agenda si ne vom si cunoaste personal ( banuies ca unii deja au facut-o ).

Propun sambata 7 nov, cand afacerile ma aduc in Bucuresti.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#157 Useril este offline   iulian207 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 94
  • Inregistrat: 17-October 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 21 September 2009 - 09:39 AM

Ati stabilit pana la urma pe ce frecventa emiteti cu radiocomanda sau FPV-ul?
Cu cat frecventa pe care emiteti este mai mare cu atat atenuarea va fi mai mare.Daca ai doua emitatoare unul de 2,4Ghz si unul de 900Mhz la aceeasi putere cel de 900Mhz va emite pe o distanta aproape dubla fata de cel pe 2,4Ghz.
Alta chestie, daca sunt nori si vapori multi de apa in banda de 2,4ghz atenuarea este si mai mare.
Antenele directive vor fi bune daca aveti idee in ce directie e balonul.
Cred ca cel mai bine sa il lansati doar pe cer senin ca sa il puteti urmari cu telecscoapele.

Distanta intre emistator si receptor poate sa ajunga si pe la 60-70Km asa ca trebuie putere maricica in banda de 2,4ghz.
Nu mai bine emiteti in 35Mhz-40Mhz cu un amplificator de 5-10W si o antena calculata si ati rezolvat problema.
Doar sa nu fie ilegal,lucru pe care nu il conosc.

A incercat cineva simulatorul de traiectorie din linkul meu nu HALO flight2 ??
0

#158 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 21 September 2009 - 10:55 AM

Salut,

Am incercat simulatorul- stiam acest program de simulare zbor si produce rezultate relativ bune.
Radiocomanda: 433 Mhz. Putere: 7 Watti.
FPV: 2.4 (1Watt) si 1.3 Ghz(850 mW). Am scris detaliat despre aceste subiecte in posturile precedente.

MIG-29

 iulian207, la Sep 21 2009, 10:39 AM, a spus:

Ati stabilit pana la urma 5-10W si o antena calculata si ati rezolvat problema.
Doar sa nu fie ilegal,lucru pe care nu il conosc.
A incercat cineva simulatorul de traiectorie din linkul meu nu HALO flight2 ??

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 21 September 2009 - 11:07 AM

0

#159 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 21 September 2009 - 11:45 AM

 MIG-29, la Sep 21 2009, 11:55 AM, a spus:

Radiocomanda: 433 Mhz. Putere: 7 Watti.
FPV: 2.4 (1Watt) si 1.3 Ghz(850 mW). Am scris detaliat despre aceste subiecte in posturile precedente.


Ai ceva specificatii tehnice la emitatoarele video ? Transmit analogic cu video modulat FM sau ceva codare digitala? Desi dupa pret sunt aproape convins ca transmit analogic codat FM. In cazul acesta semnalul avind o banda de 6-8 MHz si modulat FM nu e foarte penetrant si sunt putine sanse sa aveti semnal pe 25 km pe verticala si cu posibile deviatii de la verticala de pina la 100km .

Aceasta postare a fost editata de Paul_L: 21 September 2009 - 11:48 AM

0

#160 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 21 September 2009 - 11:47 AM

Salutari,

Asa cum ziceam ieri seara listez aici deciziile luate pe partea de sisteme de bord/statie de sol.

Onboard systems:

In paranteze am trecut consumurile individuale.
1.) 2.4 Ghz Tx video (300mA) cu camera HD (700mA). Putere: 1 Watt. OSD intercalat (120mA). Consum total estimat: 1120 mA.
2.) 1.3 Tx video (300 mA) cu camera "normala" - 420 linii orizontale (150mA). Putere: 850 mW. OSD intercalat (120mA). Consum total estimat: 620 mA.
3.) copilot si autopilot. Copilotul va fi de tip FMA iar autopilotul ramane sa decidem ce montam si ce va face.
4.) receptor RC 433 Mhz cu diversity (practic doua antene la 90 de grade).
5.) servo-uri comenzi (2 bucati) si servo-uri pan/tilt (doar pentru camera "normala). Servo-urile vor fi de cuplu mare si vom testa intre mai multe tipuri.

6.) Baterii: aici inca sunt discutii si probabil decizia finala o vom lua dupa testele de frig ce intentionez sa le facem toamna aceasta. Cerint este ca aceste baterii sa poata asigura o autonomie de 4 ore.

7.) modul GPS/GSM/SMS cu alimentare separata. Practic e o "cutie neagra" ce merge interpelata prin SMS si transmite coordonatele locului de cadere. Pentru detalii suplimentare despre acest modul consultati posturile precedente ale lui renatoa.
8.) sistem cutdown- practic sistemul ce asigura taierea legaturii mecanice dintre aripa si balon. Aici vom testa doua sisteme si vom alege pe cel mai bun sau combinatie din cele doua. Un sistem consta din taierea mecanica a legaturii (ahernar a descris intr-un post precedet) si un sistem consta in taierea termica a legaturii (cutit termic). Cel de-al doilea necesita un puls de curent pentru taiere. Consumul este totusi infim avand in vederea durata mica a pulsului.

Ground station:

Vor exista doua statii de sol. O statie de sol mobila-ambarcata pe o masina si o statie de sol fixa. Statia de sol mobila va avea doar capacitatea de a receptiona datele video/OSD precum si coordonatele de la locatorul GPS/GSM/SMS.
Statia fixa va avea si capacitatea de a trasmite comenzi de zbor aripii zburatoare prin intermediul unui emitator in 433 Mhz cu putere amplasata de 7 Watti.

In mod ideal receptia pe 2.4 Ghz se va realiza cu parabolica la distanta mare si cu patch-uri la distante mai mici (testele vor stabili ce inseamna distante mari/mici in conditiile noastre). Receptia pe 1.3 Ghz se va realiza cu YAGI si patch 8dbi.

De asemenea la sol vom beneficia si de tracking optic cu telescoape de 200, 250, 300 si 400 mm precum si de spotteri optici cu binocluri. Aceste facilitati precum si oamenii pentru operare vor fi puse la dispozitie de astrocubul Calin Popovici Galati. Am mai colaborat cu dansii pentru misiuni de tracking optic si sunt antrenati pentru asa ceva.

Masa totala de zbor a aripii vom intentiona sa o tinem sub 2 kg.

Profilul misiunii:
Lansarea va avea loc din sudul Romaniei (locul ramane inca sa-l decidem) iar data optima ar fi intre Martie si Mai 2009. Locul si data inca nu sunt stabilite si vor fi comunicate ulterior.
Decolarea se face cu aripa zburatoare agatata sub balon. Dupa ce se ajunge la altitudina maxima de zbor (~30 km altitudine) se detaseaza aripa de balon. Este preferabil sa facem asta inainte de burstul balonului sau imediat dupa.
Se revine apoi planat la baza de sol folosind comenzile de zbor transmise de la sol.
Deocamdata ne gandim la zbor comandat in totalitate de la sol dar exista optiunea (am trecut in lista de echipamente) instalarii unui copilot/autopilot pentru a reveni automat aripa la sub 15000 metri si de acolo sa se preia comanda de catre pilotul de la sol.
Oricum copilotul va fi de ajutor pilotului uman.

Vom avea un zbor de teste pentru sistemele electronice cu un balon meteo si o nacela recuperata cu parasuta. Acest zbor va determina daca toate linkurile de comunicatii sunt stabile pana la altitudinea maxima si ne va da si experienta in operarea statiilor de sol pentru o astfel de misiune.
Zborul de test ar fi optim sa-l putem face pana in luna Decembrie 2009 pentru a avea toata iarna la dispozitie sa pregatim zborul cu aripa in urma concluziilor trase de pe zborul de test.

De asemenea premergator acestui zbor de teste vom efectua teste la sol atat pentru range-ul sistemelor FPV/uplink RC (desi la sol nu sunt chiar relevante) precum si teste de temperatura pentru verificarea functionarii sistemelor electronice in conditiile extreme.
Pe langa verificarea functionarii sistemelor electronice se vor testa baterii: Lipoly si Life ca sisteme de furnizare de putere pentru experiment.


MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 21 September 2009 - 11:55 AM

0

#161 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19173
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 21 September 2009 - 11:50 AM

 Paul_L, la Sep 21 2009, 12:45 PM, a spus:

Ai ceva specificatii tehnice la emitatoarele video ? Transmit analogic cu video modulat FM sau ceva codare digitala? Desi dupa pret sunt aproape convins ca transmit analogic codat FM. In cazul acesta semnalul avind o banda de 6-8 MHz si modulat FM nu e foarte penetrant si sunt putine sanse sa aveti semnal pe 25 km pe verticala

Da, din cele folosite pentru FPV, adica camere de supraveghere mai exact.
Si ce alternative (umane) am avea ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#162 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 September 2009 - 11:56 AM

Apropo de sistemul video , ne bazam pe ce a fost expus la postul 119 :
"Repet ce am vazutr la niste colegi polonezi: cu parabolica jos si cu video sus (Tx 500mW) si antena omni pe Tx (stock antenna) au primit video de la peste 150 km distanta."
pe faptul ca s-au obtinut 15km cu 500mw si antena de 14dbi in atmosfera terestra si pe faptul ca absorbtia semnalelor in 2.4 este mult mai scazuta in atmosfera inalta fata de cea joasa .
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#163 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 21 September 2009 - 11:57 AM

Da, am dat si link cu filmul respectiv.

MIG-29

 Ahernar, la Sep 21 2009, 12:56 PM, a spus:

Apropo de sistemul video , ne bazam pe ce a fost expus la postul 119 :
"Repet ce am vazutr la niste colegi polonezi: cu parabolica jos si cu video sus (Tx 500mW) si antena omni pe Tx (stock antenna) au primit video de la peste 150 km distanta."
pe faptul ca s-au obtinut 15km cu 500mw si antena de 14dbi in atmosfera terestra si pe faptul ca absorbtia semnalelor in 2.4 este mult mai scazuta in atmosfera inalta fata de cea joasa .

0

#164 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 21 September 2009 - 12:10 PM

Faceti probe voi cu echipamentul vostru . Nu poti sa compari corect echipamentul lor cu al vostru chiar daca la putere au specificatii similare. Conteaza foarte mult si receptorul ca selectivitate, sensibilitate, raport s/n acceptat de demodulator in functie de tehnologia de realizare. si nu faceti doar un test trebuie mai multe
0

#165 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 21 September 2009 - 12:15 PM

Da, corect. De aceea vroiam sa testam atat la sol (proba frigului) precum si in zbor cu sistem clasic: toata electronica intr-o cutie si recuperata cu parasuta. Comanda de detasare se va face data de la sol atunci cand indicele de semnal receptionat sus scad sub o anumita valoare.
Ca si siguranta putem eventual detasa sus atunci cand s-a pierdut complet semnalul de comanda de jos.

SkySpy cam pe cand poti sa ne faci parasute (drogue si main) pentru recuperarea a 2 kg aruncate de la mare altitudine? Daca doresti iti pot dimensiona eu parasutele necesare dar sunt convins ca te pricepi cel putin la fel de bine ca si mine pentru dimensionare de parasute.
Pana primim parasutele si cutia de la SkySpy putem face testele la sol legate de temperatura.

MIG-29

 Paul_L, la Sep 21 2009, 01:10 PM, a spus:

Faceti probe voi cu echipamentul vostru . Nu poti sa compari corect echipamentul lor cu al vostru chiar daca la putere au specificatii similare. Conteaza foarte mult si receptorul ca selectivitate, sensibilitate, raport s/n acceptat de demodulator in functie de tehnologia de realizare. si nu faceti doar un test trebuie mai multe

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 21 September 2009 - 12:17 PM

0

#166 Useril este offline   MihaiD 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 112
  • Inregistrat: 24-September 08
  • Gender:Male
  • Location:.ro

Postat 21 September 2009 - 12:31 PM

Nu stiu daca sa discutat, dar daca o sa folositi antena de high gain, se recomanda un antenna tracker, bazat pe informatia data de GPS.

http://vimeo.com/5263889

http://alai.h3m.com/~s0350672/catalogo/pro...products_id=419

De asemenea poate sa transmita si pozitia avionului daca acesta se pierde.

Aceasta postare a fost editata de MihaiD: 21 September 2009 - 12:31 PM

0

#167 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 21 September 2009 - 12:36 PM

Nu ar fi rau sa faceti si niste teste de presiune pe linga cele de temperatura. Multe echipamente electronice au trecute in specificatii tehnice o limita de altitudine (1000-3000) din cauza zonelor etanse cu aer la presiune atmosferica ( ex intre lentile si senzor la o camera care in conditii de presiune redusa pot duce la deformari care fac sistemul inutilizabil .

Aceasta postare a fost editata de Paul_L: 21 September 2009 - 12:45 PM

0

#168 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 September 2009 - 12:51 PM

De-aia avem doua camere , in momentul in care una cedeaza (sa zicem aiptek-ul ca e mai complexa) se comanda abort iar reintoarcerea se va face cu cealalta . Daca o sa tratam totul ca la NASA atunci o sa avem nevoie de un buget asemanator
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#169 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 21 September 2009 - 12:56 PM

Bateriile de acumulatori LiPo si LiFe tin la scaderea accentuata a presiunii atmosferice ? La 32 Km presiunea este de 0.01 atm a suta parte din presiunea de la sol .

Aceasta postare a fost editata de Paul_L: 21 September 2009 - 12:59 PM

0

#170 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19173
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 21 September 2009 - 01:07 PM

Life da, caci carcasa este solida, ca si continutul, spre deosebire de Lipo, care stim ca se ... umfla :-s ele si la presiunea de la sol...
Asta si fi curios si eu sa aflu, daca nu exista ceva in chimia lor care sa creeze o presiune interna, oricat de mica, care la sol sa fie anulata de presiunea atmosferica, dar la inaltime...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#171 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 September 2009 - 01:12 PM

In plus am o idee destul de creata . As folosi pt control in loc de 2 suprafete activate de doua servouri ,6 suprafete , fiecare cu servo-ul ei ,cate un HTX900 . Asa situatia in care oricare din servo-uri s-ar defecta , in orice pozitie nu ar duce la prabusire . Camera cu pan-tilt ar putea sa monitorizeze suprafetele de control , in caz ca se observa disfunctionalitati se comanda abort.
Asa scapam de teroarea defectarii vreunui servo , desi au mai zburat diverse servo-uri la inaltimile alea nimic nu garanteaza faptul ca ale noastre nu vor ceda .

Aceasta postare a fost editata de Ahernar: 21 September 2009 - 01:23 PM

HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#172 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 21 September 2009 - 01:14 PM

Variatia presiunii si temperaturii cu altitudinea :

http://www.scientia.ro/univers/40-terra/51...a-terestra.html

Tare cred ca va trebui incinta presurizata.
0

#173 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 21 September 2009 - 01:36 PM

[quote name='MIG-29' date='Sep 21 2009, 01:15 PM' post='332402']
SkySpy cam pe cand poti sa ne faci parasute (drogue si main) pentru recuperarea a 2 kg aruncate de la mare altitudine? Daca doresti iti pot dimensiona eu parasutele necesare dar sunt convins ca te pricepi cel putin la fel de bine ca si mine pentru dimensionare de parasute.
Pana primim parasutele si cutia de la SkySpy putem face testele la sol legate de temperatura.

MIG-29

Aia de franare e gata,mai ramane principala,cred ca 1,5m diametru ajunge nici sa nu vina ca melcu in jos si sa zboare aiurea nici ca bolovanu sa se faca praf.Cutia vreau sa o fac din styrodur de 20mm de forma paralelipipedica dar nu stiu cat de mare.Sa spuneti voi.Nu o voi mai acoperi cu rasina si fibra ca sa nu-i crestem greutatea inutil.
Am mai sapat si eu pe internet si am gasit ca sant GPS-uri care functioneza si peste 18km altitudine dar trebuie intrebat direct la producator ca numai ala stie precis nu comerciantul.Cutia vreau sa o acopar cu o banda reflectorizanta argintie ca asa am vazut si la altii.
In fata orificiilor unde vor iesi obiectivele va trebui pus iún filtru de UV care se gaseste la accesorii pentru aparatele de fotografiat.
As mai sugera inchirierea unui ATV de 2 persoane ca forta de interventie rapida :angry2: in cazul in care aripa sau parasuta va cadea intr-un sat marginas ca sa nu puna mana tiganii sau smecherii pe ea ca altfel nu o mai vedem si pacat de aparatura scumpa de pe ea.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#174 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 21 September 2009 - 06:20 PM

Nu trebuie incinta presurizata. Ar creste pretul si complexitatea experimentului. S-au folosit in alte experimente simple cutii de polistiren cu electronica in ele. Un clip din New Mexico: http://www.youtube.c...h?v=VrtxhPvGSXg

Camera era controlata in acel moment de un amic din Romania in timp real. Balonul se afla la 35 km deasupra Arizonei.
Cutiile din imagine sunt cutii cu experimente. Bineinteles ca nu sunt presurizate. Materialul de constructie: polistiren. Electronica din cutii: off the shelf.

Vizavi de condens: Camerele video nu sunt presurizate si de aceea nu apare condens (nu va fi diferenta de temperatura intre cele doua fete ale lentilei).
Nu vreau sa minimizez importanta testelor sau sa dau de inteles ca tratez lucrurile superficial DAR nu doresc sa crestem costurile inutil. Daca ceva a functionat inainte, nu are rost sa schimbam.

MIG-29

 Paul_L, la Sep 21 2009, 02:14 PM, a spus:

Variatia presiunii si temperaturii cu altitudinea :

http://www.scientia.ro/univers/40-terra/51...a-terestra.html

Tare cred ca va trebui incinta presurizata.

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 21 September 2009 - 06:22 PM

0

#175 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 21 September 2009 - 06:25 PM

@skspy:
o cutie cu latura de 10-12 cm este mai mult decat suficienta. Poti sa o plachezi si cu polistiren de 1 cm expandat pe interior?
Daca nu ai cum, fac eu placarea ca am polistiren la atelier.

Ce-ar fi daca am reveni doar cu parasuta de franare? Am simplifica procedura de declansare a parasutelor. Cat de mare ai facut parasuta de franare?

@ahernar si renatoa: Se impune un test de frig pentru baterii. Cred ca acest test va elimina una dintre chimii. Daca nu elimina, le caram pe amandoua pana sus.

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 21 September 2009 - 06:28 PM

0

#176 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 September 2009 - 07:33 PM

http://www.pegasushabproject.org.uk/wiki/d...firefly:fhalp-2
http://www.ve3kbr.co...2008_Report.pdf

Ei vorbesc de Lipo .

Aici e un proiect asemanator cu al nostru
http://members.shaw....de/launch_1.htm
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#177 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 21 September 2009 - 07:40 PM

Sa inteleg ca am dreptate si nu-i dracul chiar asa de negru? :)
Asa cum ziceam lucrurile se pot face simplu si eficient. A functionat pentru altii->TREBUIE sa functioneze si pentru noi.
Linkurile confirma: asa cum stiam si eu, zboara lumea fara greturi baterii Lipoly pe baloane meteo.

MIG-29

 Ahernar, la Sep 21 2009, 08:33 PM, a spus:


0

#178 Useril este offline   Sebathorus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 196
  • Inregistrat: 06-June 02

Postat 22 September 2009 - 12:47 PM

O idee de a testa functionarea servourilor cu ocazia lansarii de test de anul asta, ar fi sa faceti containerul in forma aprox. aerodinamica cu o coada cu 2,3,4 aripioare care sa (incerce sa) stabilizeze incarcatura in momentul coborarii cu parasuta.
Se pot pune servouri diferite pt a putea vedea care reactioneaza mai bine. In felul asta obtineti informatiile in conditii reale.

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  test1.JPG (14.73K)
    Number of downloads: 286

Aceasta postare a fost editata de Sebathorus: 22 September 2009 - 12:48 PM

Logica te va duce din punctul A in punctul B. Imaginatia te va duce oriunde vei vrea.
0

#179 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 22 September 2009 - 01:22 PM

[quote name='MIG-29' date='Sep 21 2009, 07:25 PM' post='332491']
@skspy:
o cutie cu latura de 10-12 cm este mai mult decat suficienta. Poti sa o plachezi si cu polistiren de 1 cm expandat pe interior?
Daca nu ai cum, fac eu placarea ca am polistiren la atelier.

Ce-ar fi daca am reveni doar cu parasuta de franare? Am simplifica procedura de declansare a parasutelor. Cat de mare ai facut parasuta de franare?

Styrodur e tot polistiren dar extrudat si nu expandat.E mult mai rezistent ca si cel expandat.O sa fac o cutie cu spatiul interior de 20x15cm sa nu fie dubii de volum si spatiu.
Parasuta de franare are cam 1m diametru.L-am testat pe masina pana pe la 120-130km/h si rezista.La 2 kg ar fi cam mica pentru 5m/s viteza de coborare dar daca ziceti voi o putem lasa asa fara parasuta mare.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#180 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 22 September 2009 - 04:29 PM

am una bucata parasuta de 3m, cross-type care momentan nu o folosesc la nimic, Florine daca ai nevoie de ea anunta-ma.
Mai am si una de 1 sau 1,5m rotunda.
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

Arata acest topic


  • 10 Pagini +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro