Modelism - RHC Forum: proiect zbor mare altitudine - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 10 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

proiect zbor mare altitudine

#121 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 18 September 2009 - 02:20 PM

Sau poate reusim sa folosim un astfel de balon: http://laspace.lsu.e...deo/videos.html :rolleyes:

Aici gasiti detalii suplimentare: http://laspace.lsu.edu/HASP/forums/viewtop...cb80d192c10e2c2
E un forum tip blog realizat de cei care coordoneaza programul HASP.

CDR/FRR documente folosite pentru pregatirea unei misiuni gen HASP: http://laspace.lsu.e...cipantinfo.html
Cred ca nu strica o privire acolo...
Luna vazuta cu un webcam de pe un balon de mare altitudine: http://laspace.lsu.edu/HASP/forums/viewtop...cb80d192c10e2c2

Uitati-va la sectiunea multimedia de pe forumul respectiv... merita!

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 18 September 2009 - 02:29 PM

0

#122 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 18 September 2009 - 02:57 PM

O incercare de zburat planor: http://laspace.lsu.edu/hasp/images/2005-20...2006/index.html vedeti pozele de jos unde un planor din polistiren este atasat la nacela balonului.

Cel care a propus planorul este si proprietarul www.cosmocam.com
A fost o adaugare de ultim moment; stiu ca planorul il cumparase de la sectia de jucarii din Walmart etc. Din pacate un comutator mecanic nu a functionat cum trebuie...

Poze suplimentare cu "operatiunea- instalatul planorului" :) http://laspace.lsu.edu/hasp/images/2005-20...006/index3.html

Ce vremuri frumoase :rolleyes:

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 18 September 2009 - 03:00 PM

0

#123 Useril este offline   iulian207 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 94
  • Inregistrat: 17-October 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 18 September 2009 - 03:13 PM

Am gasit linkul pe care il cautam, http://www.natrium42.com/halo/flight2/

Ce parere aveti?
0

#124 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 18 September 2009 - 03:15 PM

Parere vizavi de ce? Toate experimentele clasice pe balon se fac in regimul respectiv cu recuperare cu parasuta... tipul care are pagina respectiva e consecvent si muncitor!

MIG-29

Vezi postareaiulian207, la Sep 18 2009, 04:13 PM, a spus:

Am gasit linkul pe care il cautam, http://www.natrium42.com/halo/flight2/

Ce parere aveti?

0

#125 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 18 September 2009 - 08:13 PM

Vezi postareaMIG-29, la Sep 18 2009, 04:15 PM, a spus:

Parere vizavi de ce?
MIG-29


E buna pagina ca da detalii despre presiune, temperaturile pe toata durata zborului, inaltime maxima a GPS-ului functionala.

Ce e mai important, camera era expusa si a continuat sa mearga si la acele temperaturi. La fel si servo (motorul?) de la functia de tilt a camerei.
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#126 Useril este offline   scimitar 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 293
  • Inregistrat: 04-July 08

Postat 18 September 2009 - 09:10 PM

bafta la proiect!
unsurati camera de lcd si alte chestii daca se poate.
t
0

#127 Useril este offline   Frankie 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 09-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucureti

Postat 18 September 2009 - 09:31 PM

Vezi postareaprotheus, la Sep 18 2009, 09:13 PM, a spus:

E buna pagina ca da detalii despre presiune, temperaturile pe toata durata zborului, inaltime maxima a GPS-ului functionala.

Ce e mai important, camera era expusa si a continuat sa mearga si la acele temperaturi. La fel si servo (motorul?) de la functia de tilt a camerei.


Poate este util un sistem automat de mentinere a temperaturii in camera electronicii ( din interiorul planorului ):

Izolam incinta si instalam in mijloc un tub vertical de sectiune patrata din aluminiu construit din profil "pieptene" atit la interior cit si la exterior.

Daca transferul termic intre interior si exterior la altitudine si viteza mica pentru temperatura aerului 20-25 grade este suficient pentru mentinerea echipamentelor la o temperatura acceptabila, la altitudine mare si temperatura mica obturam tubul interior atit sus cit si jos cu ajutorul a doua clape actionate de un servo comandat de un senzor intern de temperatura ( pentru a nu mai fi "spalat" de aer ).

Tot sistemul arata gen rotorul central pt. tractiune verticala de la F35.

Eventual aerul din incinta poate fi turbionat de un foarte mic ventilator pt. uniformizarea temperaturii interne si eficientizarea schimbului de caldura.

Evident, asta cu consum de energie si greutate suplimentara.....

Sau poate gasiti alta idee de transfer termic controlat ?

Fisier atasat  Radiator_racire.JPG (89.77K)
Number of downloads: 539
0

#128 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 September 2009 - 06:32 AM

Am rontait si eu putin ideea cu ventilatorul pana mi-am dat seama ca nu are ce ventila.E ca in spatiu, 95-98% spatiu , 2-5% presiune aer tot atat inseamna si la eficacitatea ventilatorului . Izolarea e cea mai sigura cale , se izoleaza cat mai bine componentele din interior , astfel incat in timpul relativ scurt petrecut acolo sa nu atinga temperaturi extreme . In sens invers , protectia vtx-urilor la temperaturi ridicate , placa de aluminiu pe care le-as monta ar asigura o disipare radiativa decenta .
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#129 Useril este offline   Frankie 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 09-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucureti

Postat 19 September 2009 - 10:48 AM

Vezi postareaAhernar, la Sep 19 2009, 07:32 AM, a spus:

Am rontait si eu putin ideea cu ventilatorul pana mi-am dat seama ca nu are ce ventila.E ca in spatiu, 95-98% spatiu , 2-5% presiune aer tot atat inseamna si la eficacitatea ventilatorului . Izolarea e cea mai sigura cale , se izoleaza cat mai bine componentele din interior , astfel incat in timpul relativ scurt petrecut acolo sa nu atinga temperaturi extreme . In sens invers , protectia vtx-urilor la temperaturi ridicate , placa de aluminiu pe care le-as monta ar asigura o disipare radiativa decenta .


Daca izolam compartimentul interior temperatura va creste functie de puterea disipata, coeficientul de izolatie si temperatura exterioara ( dar la disipata mentionata de voi sigur "coacem" tot ).

Radiatorul trebuie sa aiba o fata la exterior pt. a functiona, asta inseamna ca trasferul se face si invers ( si asta implica rasirea interiorului poate mai mult decit trebuie ).

Nu stiu ce inseamna timp scut ( probabil ore ), dar sigur ambalarea termica apare in minute..

Partea urita este ca avem o diversitate de dispozitive, unele care disipa ( si sunt relativ imune la temperaturi scazute ) si altele termic pasive ( dar sensibile ). Idea era sa le tinem in aceeasi incinta si sa eliberam surplusul de caldura din incinta ( controlat ).

Ventilatorul era la interior ( si putem face incinta etansa foarte usor ).

Am preluat idea de la cutii profesionala de exterior care au intern disitari de 500-2000W si sunt etanse, racirea facindu-se prin schimb de caldura intre aerul din interior circulat de un ventilator pe o suprafata mare de aluminiu ( o tabla de 0.5-1mm ondulata stil armonica ) si aerul de la exterior ( care spala cealalta fata a tablei ) pus in miscare de un alt ventilator-la noi nu este nevoie de acesta......

Fisier atasat  Radiator.JPG (28.4K)
Number of downloads: 469
0

#130 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 19 September 2009 - 11:34 AM

Inca o propunere:un zbor de test cu electronica simplificata pentru atesta solutiile constructive la fata locului(adica la 20-30km inaltime).Coborarea cu o parasuta de franare si dupa aceea cu una normala pentru o aterizare lina.Eventual daca ar exista mijloace de achizitie a unei parasute RC care ar avea o finete de 4 teoretic de la inaltimea de 10.000 de metri cand devine manevrabil si vizibil s-ar putea parcurge(teoretic) inca 40km care ar reprezenta cam distanta parcursa de balon de la punctul de lansare.

Pot asigura balonul si parasutele(din matase artificiala :lol: ) adica alea normale.Una RC costa 125 de dolari.Mai pot sa fac si containerul pentru electronica din fibra de carbon.Ar mai ramane gazul care propun sa fie hidrogen ca e mult mai ieftin ca si heliul.Poate ne-ar putea sponzoriza Linde daca am lega un banner publicitar de balon.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#131 Useril este offline   Frankie 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 09-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucureti

Postat 19 September 2009 - 12:21 PM

[quote name='Skyspy' date='Sep 19 2009, 12:34 PM' post='331861']
Inca o propunere:un zbor de test cu electronica simplificata pentru atesta solutiile constructive la fata locului(adica la 20-30km inaltime).

Pot sa ajut eu la sponsorizarea ( 400-500E ) unui zbor de test pt. electronica si mai ales viabilitate solutie comunicare radio.

Banuiesc ca balonul este de unica folosinta, dar consider util testul deoarece fara legatura radio suficienta pt. control planor sau banda suficienta pt. FPV nu va ramine decit "un planor donat in vint"....

In prezentarea de la http://www.natrium42.com/halo/flight2/ tocmai controlul radio a fost cel care nu a functionat.

Se poate include in calendar acest zbor ( evident dupa relizare sisteme electronice ) ?

Cu stima, Frankie
0

#132 Useril este offline   nicajohn 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 20-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Brasov-Codlea / Vâlcele-Covasna
  • Interests:aeromodele

Postat 19 September 2009 - 06:13 PM

NU STIU CUM VETI REUSI SA CONTROLATI BALONUL LA ASA ALTITUDINE...PUTIN PROBABIL SA LANSATI ARIPA .....LA CURENTII CARE SUNT ACOLO V-ATI PIERDE REPEDE CONTROLUL BALONULUI, DUPA CUM STITI E GREU DE CONTROLAT UN BALON CU ECHIPAJ UMAN, DAR UNUL RC, PROBABIL CA TOAT ECHIPAMENTUL VA FI GASIT PRIN CHINA........DE ACEEA AM PROPUS CONSTRUCTIA SI FOLOSIREA UNUI DIRIJABIL.....MATERIALELE SUNT ACELEASI.....MA ROG.....CRED CA NICI NU ATI CITIT PROPUNEREA.....AS FI DORIT SA PARTICIP DAR M AM RAZGANDIT.....ORICUM IMI DORESC SA IASA ACEST PROIECT... SUCCES!
pasarile fac oua si din ele ies pui iar avioanele fac oua de aluminiu si ies aeromodele....din intelepciunile lui fiu-meu<span style='font-size:8pt;line-height:100%'> </span><!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro--> <!--colorc--></span><!--/colorc-->
0

#133 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 September 2009 - 06:38 PM

Nu cred ca ai inteles estenta proiectului . Scopul e sa aducem inapoi pe pamant o aripa lansata de la 25-30-35 km altitudine .
In parametrii misiunii nu intra lansare exact deasupra localitatii Fetesti si aterizare la Slobozia , desi s-ar putea sa avem de-a face cu asemenea distante .
Dirijabilul intra in cu totul alta categorie legislativa si pe scurt , vrei sa dirijezi un balon - ok dar nu mai poti zbura sus .

In privinta unui zbor de test , si mie mi-ar conveni o misiune test cu lansare de la 15km altitudine .
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#134 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 September 2009 - 06:43 PM

Am descoperit ca pe siteul cu baloane ce dau ei este greutatea anvelopei si nu tractiunea neta . Un balon de 1200g are tractiune neta de 3kg si costa doar 110$
Cred ca putem ingrasa un pic aripa acum .

Iar in privinta sistemului radio sunt ferm convins ca o sa functioneze cu o ampla marja de siguranta. Nu are nici un motiv sa nu mearga , e proiectat pt asa ceva .

Aceasta postare a fost editata de Ahernar: 19 September 2009 - 06:47 PM

HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#135 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 19 September 2009 - 07:06 PM

[quote name='nicajohn' date='Sep 19 2009, 07:13 PM' post='331949']
NU STIU CUM VETI REUSI SA CONTROLATI BALONUL LA ASA ALTITUDINE...PUTIN PROBABIL SA LANSATI ARIPA .....LA CURENTII CARE SUNT ACOLO V-ATI PIERDE REPEDE CONTROLUL BALONULUI,

Bre Nica fara suparare mata faci o confuzie elementara.Balonul normal ca nu-l va controla nimeni ca nu poate (eventual inaltimea maxima) ci aripa care se detaseaza de balon.Daca ai niste notiuni elementare de aerodinamica si calculezi sectiunea transversala a unui dirijabil iti vei da seama ce puteri ar trebui la motoare ca sa stabilizezi ditamai hardughia la o viteza a curentilor de aer de 10-15m/s.Si motoarele care ar veni in discutie sant cele electrice canumai ele functioneaza la asa inaltimi.Deci s-arconsuma aproape toata "zeama" din acumulatoare pentru actionarea motoarelor si pentru electronica n-ar mai ramane nik.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#136 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 19 September 2009 - 07:56 PM

Daca te intorci mai in urma o sa vezi ca imediat dupa postul matale, in #15 am intrebat care ar fi diferenta.
Pentru ca un dirjabil nu prea cred ca poate "vasli" prin aerul din stratosfera...

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 19 September 2009 - 08:01 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#137 Useril este offline   scimitar 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 293
  • Inregistrat: 04-July 08

Postat 19 September 2009 - 10:11 PM

Dar aripa nu se va incinge la 'reintrarea' in atmosfera? totusi va lovi straturi de aer din ce in ce mai dense cu viteza enorma. Daca copilotul va functiona, nu o va readuce inapoi la zona de lansare? are de unde sa tot pice :rolleyes:)
0

#138 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 September 2009 - 06:40 AM

300-400km/h maximum e departe de 28.000 km/h . Nici o problema din partea asta .
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#139 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 20 September 2009 - 04:27 PM

Nu exista nici o problema cu reintrarea in atmosfera. Noi nu vom reintra in atmosfera deoarece nu vom avea viteza orbitala. Vom detasa aripa la viteza ascensionala practic zero si viteza orizontala neglijabila fata de viteza orbitala.

Pentru izolatie termica cel mult putem sa prevedem un container din polistiren cu staniol pe exterior- pentru a elimina efectul "negrului".

Eu nu imi fac griji vizavi de problemele termice cat mai ales de problema legaturii radio (in ambele sensuri) la distantele respective. Nu este o ideea rea sa incercam un test partial cu electronica respectiva- un sistem FPV, OSD, RC long range. Putem incerca chiar toamna aceasta un astfel de test. Acest test ne va permite si sa verificam structura statiei de sol precum si justetea alegerii punctului de lansare.

Pentru cel care a propus dirijabilul: tind sa cred ca frumusetea experimentului consta chiar in faptul ca intentionam sa controlam un planor la marginea atmosferei si sa-l readucem controlabil intr-o zona dorita.

MIG-29
0

#140 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 20 September 2009 - 04:45 PM

Io mi-am pregatit partea.Sa ziceti ce forma sa aiba containerul si cat de mare sa ma apuc de el.

Fisiere atasate


A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#141 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 September 2009 - 05:13 PM

Pt testare am putea incerca ceva de genul o legatura Ploiesti - Bucegi . Dar mai intai sa-mi vina booster-ul si noile receptoare .
Pentru sist video ocazia ar fi de asemenea buna dar testul sa fie facut la distanta mai mica , 20km , pana la Comarnic .
Acum mai ramane de gasit amatori se excursii la munte :angry2: , eu ma mut pana la Ploiesti cu Tx-ul
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#142 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 20 September 2009 - 06:12 PM

Felicitari pentru initiativa. E un proiect frumos . Am citit un pic thread-ul si discutiile sunt foarte interesante . Vreau sa particip si eu financiar la proiect cu o donatie. Proiectul insa e destul de amplu si organizarea trebuie sa fie "beton". Nu am experienta in domeniul recuperarii cu aripa zburatoare dar inginereste eu vad citeva probleme:


Controlul aripii la mare altitudine prin telecomanda mi se pare precar . Nu este acelasi lucru sa emiti de la Ploiesti la Vf. Omu cu emisia pe verticala in starturi atmosferice supuse ionizarii si perturbatiilor solare. Aici trebuie analizata foarte bine feresatra de propagare pentru toate link-urile pe care le preconizati. Poate ca ar fi bine sa fie facuta aripa sa coboare pina la altitudine de 2000-3000m in spirala autonom .

GPS-ul functioneaza pina la 10km altitudine fara nici o problema ( l-am folosit de multe ori in zboruri cu avionul pe curse de pasageri) . GSM functioneaza la altitudini de 10 km cu conditia ca sa aveti roaming pe cartele.

Cred ca ideea cu lansarea in partea sudica a Romaniei nu e foarte buna. As lansa chiar in mijlocul tarii ca sa stiu ca am cele mai mari sanse sa fie pe teritoriul Romaniei cu cea mai mare probabilitate tot experimentul .

Ca inginer electronist, problema critica pe care o vad este asigurarea temperaturilor de functionare in interiorul incintei . Testul cu congelatorul este minimal. La -18 grade cit este temperatura in congelator orice sistem electronic poate functiona . In acest experiment se pot atinge temperaturi exterioare de -70 grade celsius in conditii de presiune atmosferica foare scazuta. Si mai trebuie tinut cont de variatia relativ rapida de temperatura la urcarea balonului si evitarea aparitie condensului si ghetii pe echipamente, lentile de camere , dispozitiv de largare. Trebuie gindit temeinic si testat inainte orice pas.

Nici prin gind nu-mi trece sa va invat cum trebuie tratat un astfel de proiect dar mai intii as face o organigrama , sa stie fiecare ce face, cum si cu cine comunica, cu cine are interfete . Apoi analiza resurselor necesare . Un forum nu este mijlocul cel mai bun de gestiune a acestui proiect complex si foarte interesant .

Mult succes si va ajut cu placere macar si numai financiar

Aceasta postare a fost editata de Paul_L: 20 September 2009 - 06:14 PM

0

#143 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 20 September 2009 - 07:33 PM

Salut!

In primul rand iti multumim ca doresti sa ne ajuti si de ce nu poate te implici (daca ai timp) si in executia proiectului.

Partea sudica a Romaniei nu este inca batuta in cuie- doar ma gandeam ca e Campia Romana si sunt mai putin "orase"- densitate urbana mai mica. Ramane sa mai "gandim" vizavi de punctul de lansare.

Prin congelator m-am referit la posibilitatea de a testa pana la -60 grade celsius. Daca lucrurile merg cum trebuie ar trebui sa am acces la o asemenea facilitate. Crezi ca cele doua Tx-uri video de 1 Watt fiecare nu vor putea "incalzi" lucrurile din modulul de electronica?

La partea cu organigrama si interfetele mai e de lucru si intr-adevar ne gandim sa gestionam altfel tot proiectul iar forumul sa devina doar un sistem de notificare: un fel de jurnal de constructie/evolutie a proiectului.
Principala problema, pe care a sesizat-o renatoa, este ca suntem imprastiati prin diferite colturi ale tarii. Cu vointa rezolvam toate problemele!

MIG-29

Vezi postareaPaul_L, la Sep 20 2009, 07:12 PM, a spus:

Felicitari pentru initiativa. E un financiar

0

#144 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 20 September 2009 - 08:19 PM

Vezi postareaMIG-29, la Sep 20 2009, 08:33 PM, a spus:

Cu vointa rezolvam toate problemele!

MIG-29


Asta este una din abordarile pozitive. E foarte bine ca e asa. ;-)


Cu privire la analiza de temperatura si la intregul proiect ar trebui definite mai intii datele de intrarea cit se poate de univoc.

S-a definit clar altitudinea de la care se face lansarea aripii. 25 - 30 km . Suntem aici in mijlocul stratosferei.
Date care sunt necesare in continuare :

1. durata estimata a urcarii ?
2. durata estimata a coboririi ?
3. Temperatura minima . Din cite stiu eu stratosfera este un strat in care temperatura nu mai scade important cu inaltimea dar temperatura este intre -60 -80 grade celsius. Poate gresesc.
4. Presiunea atmosferica la 25 -30 km ?
5. Ce consumatori avem la urcare, la coborire si cum / daca comutam consumatorii in cele doua etape.


De aici se poate face un bilant energetic pentru a stii ce necesar de energie utila este si trebuie zic eu ca disponibilul sa fie cel putin de 2x mai mare. De aici se pot determina acumulatorii si implicit volumul si dimensiunile camerei instrumentale. Din dimensiuni si durate p[e etape putem calcula cum se incalzirea / racirea pentru camera instrumentala.


Ce parere aveti de coborirea autonoma fara telecomanda pina la o altitudine rezonabila si numai inregistrare video sau foto in acea perioada. Este tehnic posibila ? Care va fi viteza de deplasare si ascensionala pe diverse paturi atmosferice ?

Sunt multe intrebari care ar trebui clarificate de la inceput.
0

#145 Useril este offline   Frankie 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 09-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucureti

Postat 20 September 2009 - 10:25 PM

Vezi postareaMIG-29, la Sep 20 2009, 05:27 PM, a spus:

Eu nu imi fac griji vizavi de problemele termice cat mai ales de problema legaturii radio (in ambele sensuri) la distantele respective. Nu este o ideea rea sa incercam un test partial cu electronica respectiva- un sistem FPV, OSD, RC long range. Putem incerca chiar toamna aceasta un astfel de test. Acest test ne va permite si sa verificam structura statiei de sol precum si justetea alegerii punctului de lansare.

MIG-29


1. Pentru statia de sol: sistem antena FPV1, sistem antena FPV2, telescop, Antena emisie RC- propun sa construim un cadru cu articulatie 180grd/verticalx360grd/orizontal actionat electric ( 2 motoare demultiplicate comandate de un joystick de genul celor de la oglinzile auto cu slow si full speed ).
Pozitia de lucru poate deveni foarte incomoda pt. spoter si treaba ( deci si confortul....) este foarte importanta.
Putem monta o alta camera video pe telescop pt. vizualizare pe laptop, eventual cu OSD care sa afiseze RSSI de la receptorul de pe balon intors pe un canal auxiliar ??
Emitatoarele FPV au si canal audio ? -poate fi folosit acesta cu succes ( modem de rata mica ).

Ceva materiale ( profil ALU, teava fi 90-110, cornier si "biscuiti" de beton pt. stabilitate cred ca pot face eu rost.. )
Dar musai am nevoie de ceva dimensiuni si detalii ale sistemului de prindere al antenelor...

2. Apropo de antene, sigur trebuie aliniate prin masuratoare ( pentru a fi siguri de coliniaritate lob radio cu axa optica a telescopului ), ca alfel pointam optic si semnal jumate...

A ramas FPV in 2.4 si 1.3 ? Sistemul RC in ce frecventa?

Pentru receptia de RC ( de ce nu si pentru emisia FPV ) neaparat diversitate spatiala - ca nu cred ca poate cineva sa garanteze pentru o pozitie ( fie ea si doar in plan ) a planorului.
Extinctia ( pierderea de semnal ) la crosspolarizare ( perpendicularitate intre antena emitator si antena receptor ) ajunge in caz "fericit" la 30-35 dB adica pierdem tot.

Acum pentru trei antene baston nu cred ca stiu sa la leg adaptat ( am cam chiulit la cursul de antene :unsure: ) dar poate gasim ceva ajutor calificat; eu pot doar sa le testez calitatea semnalului receptionat ( rotite in toate directiile pentru a vedea semnalul maxim si minim ). Nu ar strica o verificare pe model pentru a vedea si influenta radiatorului, mai exact a intregului sistem electronic.

3. Pentru testare sistem FPV nu ne trebuie booster. Putem incerca orb ceea ce avem ( antene, emitator si receptor ) -poate si sistemul de antene de pe modul si statia de sol cu tot cu telescop.
Puterea suplimentara a boosterului ( nu stiu de cit este, 10-17dB ? ) va fi un bonus daca reusim o legatura cvasistabila pt. 20Km ( poate 25 ? ) Daca va hotariti si sistemul de antena nu este prea mare ( oricum trebuie facut demontabil pt. a putea fi transportat ), putem sa-l instalam undeva la 10-15-20Km in estul Bucurestiului si modulul sa emita/receptioneze de pe o cladire inalta pentru a avea LOS ( am acces pe citeva ).

Sau pentru doar antena ( 2.4 ) si telescop putem fi pe cladire si modulul la sol ( il deplasam cite 2-5 Km si vedem ce si cum ). Testam si imunitatea la zgomotul produs de oras ( nu-i tot aia da ...)

4. Cred ca statia de sol ar trebui sa fie undeva intre punctul de lansare si cel estimat de aterizare si decalat de la aceasta axa pt. a nu fi nevoiti sa facem manevre complicate de urmarire.

Apropo de statia RC, nu faceti rabat la nr. de canale, cu 1 sau 2 canale disponibile si un multiplexor gen NAUTIK-multi split obtinem alte 4-8 canale ( este adevarat ca de 4 ori mai lente dar.. ) numai bune pt. comenzi auxiliare. Putem folosi ceva dedicat ( gata de cumparat ) sau ceva gen dispozitiv "Charlie"...

5. Ce electronica auxiliara puneti pe modul ? Se pare ca senzorii de presiune comerciali au erori mari spre 0 milibari, iar GPS-ul nu merge peste 25 Km.

Putem folosi intoarcerea unui semnal ( cel de sincro-reset de la RC ) pe canalul auxiliar ( vezi punctul 1 RSSI ) si la sol cu un frecventmetru/cronometru dublu trigherat sa masuram timpul dus-intors - o functiona ??? -ne va da estimat distanta modul-statie de sol.

Asteptam deciziile "comitetului director" ( celor mai in tema si cu experienta in domeniu ) relativ la ce facem, cum si cind..pentru a putea trece la treaba.


P.S. Va rog eu mult, renuntati la modem GSM, lucrez in domeniu si stiu..

Caracteristica antenelor este de 3-6 grade pe verticala si in rural tiltul este de la 0 la -4 iar in urban pina la -10 pentru h antena 45-50m.
La inaltime mare ( 100m ) aveti disponibile o multime de celule cu semnal slab intre care modemul sa faca ping-pong.

Pentru h 1Km nici nu mai spun. Oricum celula GSM are 30Km raza mazima ( limitata de timpul dus-intors ) si asta cu booster si rec ( Tower Mounted Amplifier ).

Nu cred ca va doriti in modul un emitator de 2W cara sa semnalizeze ( emita in regim burst ) din 2 in 2 minute degeaba...

Scuze de "postul" asa lung...
Cu stima, Frankie.
0

#146 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 September 2009 - 10:31 PM

Vezi postareaPaul_L, la Sep 20 2009, 07:12 PM, a spus:

Felicitari pentru initiativa. E un proiect frumos . Am citit un pic thread-ul si discutiile sunt foarte interesante . Vreau sa particip si eu financiar la proiect cu o donatie. Proiectul insa e destul de amplu si organizarea trebuie sa fie "beton". Nu am experienta in domeniul recuperarii cu aripa zburatoare dar inginereste eu vad citeva probleme:


Controlul aripii la mare altitudine prin telecomanda mi se pare precar . Nu este acelasi lucru sa emiti de la Ploiesti la Vf. Omu cu emisia pe verticala in starturi atmosferice supuse ionizarii si perturbatiilor solare. Aici trebuie analizata foarte bine feresatra de propagare pentru toate link-urile pe care le preconizati. Poate ca ar fi bine sa fie facuta aripa sa coboare pina la altitudine de 2000-3000m in spirala autonom .

GPS-ul functioneaza pina la 10km altitudine fara nici o problema ( l-am folosit de multe ori in zboruri cu avionul pe curse de pasageri) . GSM functioneaza la altitudini de 10 km cu conditia ca sa aveti roaming pe cartele.

Cred ca ideea cu lansarea in partea sudica a Romaniei nu e foarte buna. As lansa chiar in mijlocul tarii ca sa stiu ca am cele mai mari sanse sa fie pe teritoriul Romaniei cu cea mai mare probabilitate tot experimentul .

Ca inginer electronist, problema critica pe care o vad este asigurarea temperaturilor de functionare in interiorul incintei . Testul cu congelatorul este minimal. La -18 grade cit este temperatura in congelator orice sistem electronic poate functiona . In acest experiment se pot atinge temperaturi exterioare de -70 grade celsius in conditii de presiune atmosferica foare scazuta. Si mai trebuie tinut cont de variatia relativ rapida de temperatura la urcarea balonului si evitarea aparitie condensului si ghetii pe echipamente, lentile de camere , dispozitiv de largare. Trebuie gindit temeinic si testat inainte orice pas.

Nici prin gind nu-mi trece sa va invat cum trebuie tratat un astfel de proiect dar mai intii as face o organigrama , sa stie fiecare ce face, cum si cu cine comunica, cu cine are interfete . Apoi analiza resurselor necesare . Un forum nu este mijlocul cel mai bun de gestiune a acestui proiect complex si foarte interesant .

Mult succes si va ajut cu placere macar si numai financiar



Pun la dispozitie freon pt. testarea la temperaturi joase (-60 grade celsius).
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#147 Useril este offline   Frankie 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 09-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucureti

Postat 20 September 2009 - 10:52 PM

Vezi postareaMIG-29, la Sep 20 2009, 08:33 PM, a spus:

Salut!

Prin congelator m-am referit la posibilitatea de a testa pana la -60 grade celsius. Daca lucrurile merg cum trebuie ar trebui sa am acces la o asemenea facilitate.

Principala problema, pe care a sesizat-o renatoa, este ca suntem imprastiati prin diferite colturi ale tarii. Cu vointa rezolvam toate problemele!

MIG-29


Tot am uitat ceva:

6. Ar trebui testate servo analogice modele mai vechi, sunt sanse mai mari sa functioneze la temperaturi joase.

Nu stiu ce sa spun de pinioanele de plastic ( vor deveni casante ), dar cele metalice vor trebui largite la interior pentru a nu se gripa pe ax datorita contractiei mari ).

7. Poate stabiliti intr-un week-end o intilnire gen "sezatoare culturala" intr-un loc neutru ( la jumate' ). Asa va merge mai repede cu agenda si ne vom si cunoaste personal ( banuies ca unii deja au facut-o ). Sau macar pe zone si intre cu video/audio conferinta ca este mai ieftin..

Cu stima, Frankie
0

#148 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 20 September 2009 - 11:07 PM

In legatura cu urmarirea cu telescopul, e functionala solutia doar in cazul de cer senin, dar ce se intampla daca vin norii? Care e a doua solutie, adica rezerva in cazul acesta?
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#149 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 20 September 2009 - 11:18 PM

Eu chiar as inclina sa folosim servo-uri analogice. Cele cu roti metalice pot fi tinute calde cu niste termoelementi lipiti de ele.
Oricum voi vrea sa testam mai multe tipuri e servo-uri la temperaturi scazute inainte de a le folosi pe zborul final.

Solutia GPS/GSM/SMS va fi folosita doar daca am pierdut legatura cu aripa zburatoare. Nu conteaza ca nu exista acoperire GSM la altitudine. Noi vom folosi doar dupa ce aripa va fi "cazut" pe Terra. Oriunde ar cadea, daca are semnal GSM, ne poate raspunde cu un SMS cu coordonatele unde se afla. Asta era ideea folosirii acestui dispozitiv. Este daca doriti un dispozitiv de siguranta.

Maine vom stabili preliminar ce ambarcam pe aripa si cum formam statiile de sol.
Voi publica lista noilor inscrisi cu domeniile pe care vor sa "activeze". Rog sa confirmati ferm lucrurile respective dupa publicare ca sa stim pe ce ne bazam. Legatura ulterioara propun sa o tinem prin videoconferinta saptamanala. De asemenea eu ajung des prin Bucuresti si deci ne putem vedea si direct in Bucuresti (inteleg ca pentru majoritatea e simplu sa ne vedem in Bucuresti).

Se intrevede un zbor separat cu electronica intr-o cutie si recuperare cu parasuta. Asta pentru testarea electronicii inainte de zborul propriu zi cu aripa zburatoare. In rincipal trebuie sa fim siguri ca vom avea legaturi radio asigurate pana la distanta maxima atinsa in timpul misiunii.
Data zborului: Noiembrie 2009.
Locul zborului: probabil tot Campia Romana.

De asemenea acest zbor ne va ajuta sa ne familiarizam cu procedurile legale si de asemene va scoate in evidenta punctele slabe ce trebuie rezolvate pana la zborul oficial.

@protheus: urmarirea cu telescopul e ca un ajutator. Daca sunt nori in general vom incerca sa nu lansam.
Chiar daca pica urmarirea cu telescopul dintr-un motiv sau altul, va trebui sa gandim sistemele astfel incat misiunea sa se poata desfasura in continuare.

MIG-29
0

#150 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 20 September 2009 - 11:24 PM

poate cu gear de carbonit, sa nu conduca "frigul" in el... hitec-urile sunt si ermetizate anti apa/condens.


0

Arata acest topic


  • 10 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro