Modelism - RHC Forum: proiect zbor mare altitudine - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 10 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

proiect zbor mare altitudine

#61 Useril este offline   aantikk 

  • ex aantik
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 11-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Buzau\Kalamata

Postat 16 September 2009 - 04:08 PM

Vezi postareaSILVIU66, la Sep 16 2009, 04:40 PM, a spus:

Financiar vreau sa contribui si eu.
Despre legislatii o sa incep sa ma interesez de maine.
@mig29
poti urca un excel pe forum.....schimba-i extensia in .jpg.



Bun asa,o sa cotizez si eu,nu stiu cu cat dar cu siguranta DA.

Ar fi bine sa hotaram cand si unde se va tine experimentul pentru ca imi doresc sa fiu de fata si eu ca sa vad minunatia.Las la o parte faptul ca sunt la aproape 2000 km departare de experiment,nu pot rata acest eveniment.

Hotarati cand si cum se vor face donatiile.

Aceasta postare a fost editata de aantikk: 16 September 2009 - 04:11 PM

0

#62 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 16 September 2009 - 04:11 PM

Perfect. Chiar ne-ar ajuta mult!
Imi pare bine ca creste echipa!

Tocmai am primit si o promisiune de sponsorizare (sub forma de imprumut) cu o dacie papuc si o dubita pentru transport materiale pana la locul lansarii. Sofer, benzina inclus in sponsorizare.

Vizavi de partea financiara: cred ca cel mai OK este ca cei care doresc sa se implice financiar sa cumpere dispozitivele care apar necesare pe parcurs sau sa contribuie la cumpararea lor. Trebuie gandit un mod transparent ca sa nu apara discutii ulterior.
Oricum vom gandi impreuna o metoda care sa fie OK pentru toata lumea.
Nu vreau sa se simta nimeni jignit ca zic acest lucru dar am vazut alte proiecte (chiar si pe alte meleaguri) unde au aparut discutii de la asa ceva... asa ca e bine sa gandim un lucru transparent. Ne scuteste de discutii mai tarziu.

MIG-29

Vezi postareaSILVIU66, la Sep 16 2009, 04:40 PM, a spus:

Financiar vreau sa contribui si eu.
Despre legislatii o sa incep sa ma interesez de maine.
@mig29
poti urca un excel pe forum.....schimba-i extensia in .jpg.

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 16 September 2009 - 04:14 PM

0

#63 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 16 September 2009 - 04:26 PM

Ma pot baza pe vreo 20 metri cubide heliu. Proaspat si asteapta sa fie folosit. Am toate fittingurile, manometru, stuturile etc. necesare pentru umplerea unui zepelin si deci si a unui balon meteo. Daca mai e nevoie de ceva ma pot ocupa.

MIG-29

Vezi postareaAhernar, la Sep 16 2009, 03:05 PM, a spus:

Cati metri cubi de heliu ai in butoiul ala al tau ? Am observat ca la HALO au folosit un balon de 4mc , cu ceva de genul 1.5kg sarcina si 1.4kg extra lift iar deviatia la zborul lor a fost cam de 2/1 (2 km parcursi orizontal pentru fiecare km in inaltime ) . E adevarat , au lansat pe o zi vantoasa , dar poti sa ai calm plat jos si vant puternic sus , tu ar trebui sa stii cel mai bine cum stau lucrurile astea .
O idee cu burst-ul - camera nr 2 ar putea avea o mica oglinda in fata sau si mai bine suport cu tilt , iar in urcare sa fie indreptata catre balon , imediat ce se vede burst-ul se comanda detasarea . Daca legam aripa de balon cu un cablu lunguiet (10-15m) nu cred ca o sa fie probleme .Devine chiar necesara prezenta a doua emitatoare , fiecare cu camera lui

0

#64 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 16 September 2009 - 06:04 PM

In legatura cu eficienta senzorilor IR a autopilotului.
Cred ca cel mai elegant s-ar rezolva cu adaptarea unui autopilot bazat pe accelerometre/giroscoape si seznor de presiune pt altitudine.
Cei de la mikrokopter.de au ceva asemanator dar pt heli, ar trebuii sa se poata adapta smecheria.
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#65 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 September 2009 - 07:04 PM

Nu exista nici un motiv ca senzorii IR sa nu mearga acolo , poate doar decalibrarea sa ne faca ceva probleme , acolo este ideal pt ei - spatiu rece absolut , pamantul cald jos , fara nori sau dealuri care sa-i pacaleasca .

Solutiile elegante costa .

Aceasta postare a fost editata de Ahernar: 16 September 2009 - 07:05 PM

HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#66 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 16 September 2009 - 07:30 PM

Update: a ramas ca ahernar si renatoa sa stabileasca partea de onboard systems si ground station. 1-2 zile... e bine?

Preliminar onboard systems vor include: 2 Tx-uri video, 1 camera HD/FPV, 1 camera FPV, OSD-uri pe fiecare stream video, copilot/autopilot, GPS/GSM/SMS tracker (are baterie separata) + baterii.
Daca cineva doreste sa contribuie la partile respective ar fi bine sa ia legatura direct cu ei.

Ground station: similar cu FPV standard cu unele particularitati (urmarire telescop optic, antena parabolica pentru video). Vor exista doua ground station-uri: una montata pe o masina (fara parabolica si telescop) si una fixa intr-un punct predefinita (va include telescop optic si parabolica).

Dupa ce se stabileste partea de onboard systems (in special masa si volumul) incep design-ul aripii zburatoare. Eu estimez un onboard system de 600 grame si deci o aripa undeva la 1.6 metri anvergura cu viteza de angajare 15-20 km/h la nivelul solului. La 25 km altitudinea viteza de angajare va fi de 5-6 ori mai mare. Imediat ce onboard systems sunt inghetate voi definiva aripa aerodinamic si structural.

Dupa ce definitivam onboard/ground station si aripa zburatoare decidem ce balon cumparam (net lift).

Bineinteles la orice capitol sunt binevenite sugestii, contributii, critici etc.

Pana atunci cred ca vom avea si partea de legislatie pusa la punct.

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 16 September 2009 - 07:31 PM

0

#67 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 16 September 2009 - 07:37 PM

pe mine m-ai uitat :rolleyes: Pot contribui si ca pilot/helper si financiar si la constructia aripii, utilare etc.


0

#68 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 16 September 2009 - 08:03 PM

Poate ca nu sunt in masura sa dau vreun sfat, intreb doar, din cate stiu la altitudinea de aproximativ 11 km se pot intalni curenti de tip jet care depasesc 300 km/h (avioanele de pasageri chiar folosesc acesti curenti facand economie de combustibil), ati luat in calcul acest lucru? Banuiesc ca daca nimeriti peste asa ceva nu mai vedeti inapoi banii/bunurile investite.Daca gresesc va rog sa ma corectati :(

Aici am gasit o definitie exacta.
curent-jet
Definiţie:
"Curent aerian de mare altitudine, extrem de
rapid şi deosebit de periculos pentru navigaţia aeriană.
Curentele-jet se produc între 6-13 km, au formă tubulară,
secţiune ovală, lăţime de până la 500 km şi grosime de
până la 7 km şi viteze de 100-400 km/h care cresc
dinspre exterior spre interior. Locul lor se schimbă zilnic
şi în funcţie de anotimp.

Aceasta postare a fost editata de ktalyn15bn: 16 September 2009 - 08:04 PM

0

#69 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 16 September 2009 - 08:14 PM

Nu am uitat si nici nu am ignorat! Doar nu am mentionat. Imi asum vina!
Am sa rog pe orice persoana interesata sa se "bage" (scuzati expresia) sa mentioneze pana luni task-urile la care ar dori sa se bage. Lista task-urilor e publicata cateva posturi mai devreme.
Daca persoana simte ca e un task pe care-l poate indeplini si nu e trecut in lista respectiva sa mentioneze clar task-ul si adaugam si-l si assignam :(

Astept deci pana luni lucrurile de mai sus!

Multumesc inca o data!
MIG-29

Raspunsurile/feedback-ul primit pe forum sunt/este mai mult decat incurajatoare/incurajator. AS putea chiar paria ca acest proiect va fi dus la indeplinire si se va realiza. Doamne ajuta!

Vezi postareaCalin, la Sep 16 2009, 08:37 PM, a spus:

pe mine m-ai uitat :( Pot contribui si ca pilot/helper si financiar si la constructia aripii, utilare etc.

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 16 September 2009 - 08:21 PM

0

#70 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 16 September 2009 - 08:17 PM

aici sunt hartile JetStream-ului:
http://squall.sfsu.e.../jetstream.html


0

#71 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 16 September 2009 - 09:20 PM

Proiectare, constructie aripa: stiu eu doua maini dibace care executa niste aripi superbe dpdv aerodinamic. FarmFly daca esti pe receptie.... si ai si timp?
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#72 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 16 September 2009 - 09:29 PM

Cautam de curiozitate si alte surse de baloane meteorologice...
Una dintre ele si pe care am folosit-o in USA (deci pot garanta pentru calitate etc.): http://www.kaymont.com/

De asemenea exista si ebay-ul...: http://shop.ebay.com...eather+balloons
Cu grija cred ca putem gasi un pret competitiv pe ebay pentru un astfel de balon meteorologic... daca e impachetat/sigilat atunci e foarte bine.

MIG-29
0

#73 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 17 September 2009 - 08:02 AM

Chiar ma gindeam si eu la conditiile de mai sus de 15Km si vin cu urmatoarea propunere: de la Hmax pina 10...15Km nu cred ca poate face mare lucru autopilotul, cu atit mai putin pilotul cu picioare. Cred ca nu va face altceva decit sa traga aiurea zeama din baterii. Poate ar fi utila o parasuta-balon pentru stabilizare cu largare pe altimetru, moment in care, ar intra in functiune autopilotul si, la distanta respectiva ar avea control si pilotul uman.
Cum ziceti si voi...

bizu
0

#74 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 September 2009 - 08:07 AM

Vezi postareabizu, la Sep 17 2009, 09:02 AM, a spus:

Chiar ma gindeam si eu la conditiile de mai sus de 15Km si vin cu urmatoarea propunere: de la Hmax pina 10...15Km nu cred ca poate face mare lucru autopilotul, cu atit mai putin pilotul cu picioare. Cred ca nu va face altceva decit sa traga aiurea zeama din baterii. Poate ar fi utila o parasuta-balon pentru stabilizare cu largare pe altimetru, moment in care, ar intra in functiune autopilotul si, la distanta respectiva ar avea control si pilotul uman.
Cum ziceti si voi...

bizu

Aripa nu va avea motor, deci zeama cea multa o vor trage echipamentele video.
Cat sa traga un RC si doua servo ?
Dar ai dreptate, de la desprindere mai mult de jumatate din drum va fi practic "prabusire" sub un unghi de 45 grade.
Daca sugerezi alimentarea AP in aer, e prea riscant, nu poti stii daca functioneaza si daca booteaza corect.
Plus ca, comenzile RC trec prin el, sa fie inactive tot timpul pana la decuplare :unsure:

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 17 September 2009 - 08:11 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#75 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 September 2009 - 08:27 AM

Eu sunt foarte sceptic in privinta AP-ului . Atat timp cat nu e vorba sa avem RTH automat atunci utilitatea lui ar fi doar sa asigure o filmare mai stabila. Semnalul video ramane veriga slaba , din cate vad avem doar o singura antena cu castig mare , am mai avea nevoie de un panel sau grid de 18dbi sau pe-acolo (ca sa aiba intre ce sa comute oracle-ul lui Laur ). Pt backup o sa incerc sa fac rost de un yagi in 2.4 pe care sa-l pun pe telescop dar sunt ingrijorat de efectul tubului metalic asupra receptiei , chit ca va fi paralel si ca 30-40cm distanta.
Cum stam cu emitatoarele video , eu cumpar unul de 1W , o sa ne mai trebuiasca unul la fel .

Iar "ground stations" , cred ca o sa avem trei , una de pilotaj ,principala, cu oracle si doua antene de castig mare , dar langa ele se va gasi telescopul care cel putin in faza de ascensiune le va asigura ghidajul (va indica directia aproximativa) . Pe telescop se va gasi o alta antena cu un yagi (sau panel de 18) vedem noi ce voi gasi care va trimite semnal in TV-ul de 15" pt backup si noi ,ceilalti . Pt statia de urmarire ar fi buna antena mea de 12 , cu receptor in 2.4 si camera video - utilitatea ei ar fi sa prinda in caz de belea coordonatele prabusirii ca sa stim unde sa cautam resturile .

Aceasta postare a fost editata de Ahernar: 17 September 2009 - 08:38 AM

HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#76 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 September 2009 - 08:51 AM

Vezi postareaAhernar, la Sep 17 2009, 09:27 AM, a spus:

Eu sunt foarte sceptic in privinta AP-ului . Atat timp cat nu e vorba sa avem RTH automat atunci utilitatea lui ar fi doar sa asigure o filmare mai stabila. Semnalul video ramane veriga slaba , din cate vad avem doar o singura antena cu castig mare , am mai avea nevoie de un panel sau grid de 18dbi sau pe-acolo (ca sa aiba intre ce sa comute oracle-ul lui Laur ). Pt backup o sa incerc sa fac rost de un yagi in 2.4 pe care sa-l pun pe telescop dar sunt ingrijorat de efectul tubului metalic asupra receptiei , chit ca va fi paralel si ca 30-40cm distanta.
Cum stam cu emitatoarele video , eu cumpar unul de 1W , o sa ne mai trebuiasca unul la fel .

Iar "ground stations" , cred ca o sa avem trei , una de pilotaj ,principala, cu oracle si doua antene de castig mare , dar langa ele se va gasi telescopul care cel putin in faza de ascensiune le va asigura ghidajul (va indica directia aproximativa) . Pe telescop se va gasi o alta antena cu un yagi (sau panel de 18) vedem noi ce voi gasi care va trimite semnal in TV-ul de 15" pt backup si noi ,ceilalti . Pt statia de urmarire ar fi buna antena mea de 12 , cu receptor in 2.4 si camera video - utilitatea ei ar fi sa prinda in caz de belea coordonatele prabusirii ca sa stim unde sa cautam resturile .

Pai de RTH vorbim :D
...
De ce inca un Tx la fel? E un bun prilej de a studia diversitatea :D Eu ma gandesc la al doilea canal in 1.3Ghz, Tx de 850mW, mai ales ca un anume receptor in 1.3GHz este mai sensibil decat orice pe piata, ca sa il citez pe TS: unui sistem in 2.4Ghz i-ar trebui un emitator de 2W ca sa obtina ce poate sistemul "acela" cu 300 mW in 1.3Ghz. Iar antene... se face :) sau se cumpara http://www.aerialsan...ls.html#Yagi18s

Cat despre urmarirea prin telescop :unsure: ai incercat vreodata sa urmaresti un model cu un binoclu 10x?
Eu ma bazez pe latitudinea si longitudinea trimise din minut in minut de sms tracker, dar si aia e cu semnul intrebarii, depinde de ce semnal GSM va fi la altitudinea aceea.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 17 September 2009 - 08:54 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#77 Useril este offline   Sebathorus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 196
  • Inregistrat: 06-June 02

Postat 17 September 2009 - 08:52 AM

Ceva legislatie referitor la Baloanele libere nepilotate, gasiti aici la Anexa 4.

www.mt.ro/transparenta/OMTCT_RACR-RA_vers_dtran.pdf
Logica te va duce din punctul A in punctul B. Imaginatia te va duce oriunde vei vrea.
0

#78 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 September 2009 - 08:52 AM

Alta completare . Cineva , dotat cu ochelari va trebui sa asigure orientarea antenelor principale .Ochelarii lui vor avea aceeasi imagine pe care o are pilotul , dar job-ul lui va fi sa asigure un semnal de calitate maxima , scanand dupa el .
Asta implica sa construim o montura aproximativa pt antene , eu am un trepied foto dar nu stiu daca e suficient de solid pt doua antene mari .

Buna ideea , Renatoa !!!
E foarte bine sa adunam cu ocazia experimentului asta cat mai multe informatii .

Aceasta postare a fost editata de Ahernar: 17 September 2009 - 08:54 AM

HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#79 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 September 2009 - 08:58 AM

Cu urmarirea prin telescop ma ocup eu , personal . Trust me , nu e o problema . Desi personal nu am facut-o stiu oameni care au executat fotografii urmarind ISS la puteri mari , iar ISS are o deplasare unghiulara fata de telescop cu un ordin de marime superior balonului nostru .
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#80 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 September 2009 - 08:59 AM

Vezi postareaAhernar, la Sep 17 2009, 09:52 AM, a spus:

Alta completare . Cineva , dotat cu ochelari va trebui sa asigure orientarea antenelor principale .Ochelarii lui vor avea aceeasi imagine pe care o are pilotul , dar job-ul lui va fi sa asigure un semnal de calitate maxima , scanand dupa el .
Asta implica sa construim o montura aproximativa pt antene , eu am un trepied foto dar nu stiu daca e suficient de solid pt doua antene mari .

Buna ideea , Renatoa !!!
E foarte bine sa adunam cu ocazia experimentului asta cat mai multe informatii .

Avem ochelari, cel putin 4 bucati, 2 splittere video cu 5 iesiri, deci se va putea urmari de catre multe persoane.
Si e musai sa avem spotter(i) diferiti de pilot(i?)
Am si trepied foto de carbon de 4kg, o sa fie destule la capitolul asta.
Ai dreptate, capabilitatile video cred ca ar trebui sa dicteze inaltimea maxima, nu dragul de a face recorduri.
In momentul in care ori RC-ul ori video incep sa se balbaie, cred ca ar trebui decuplat, indiferent de inaltime.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#81 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 September 2009 - 09:15 AM

Vezi postarearenatoa, la Sep 17 2009, 09:59 AM, a spus:

Si e musai sa avem spotter(i) diferiti de pilot(i?)


Sigur , pilotul are mainile ocupate cu stick-urile , spotter-ul electronic le are ocupate cu antenele .
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#82 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 September 2009 - 09:26 AM

Vezi postareaAhernar, la Sep 17 2009, 10:15 AM, a spus:

Sigur , pilotul are mainile ocupate cu stick-urile , spotter-ul electronic le are ocupate cu antenele .

Am formulat cam alambicat propozitia, nu era o interogare, ci o afirmatie.
Da, musai pilot si spoter separat.
Semnul intrebarii nu era pus la sfarsit, ci in paranteza la pluralul pentru pilot.
Ma intrebam daca ar putea sa apara posibilitatea / necesitatea sa fie mai mult de un pilot ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#83 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 17 September 2009 - 09:42 AM

Ar fi necesar mai multi piloti, daca se va pune pan tilt "manual" la una din camere sau mai multe sisteme care necesita pornire in aer, mai multe decat canalele care le ofera statia pilotului principal. In rest, as vedea necesitatea si ca redudanta in caz ca are fail la semnal unul din cei doi.
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#84 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 September 2009 - 09:56 AM

"Statia pilotului principal" va fi un concept cam abstract.
Rx-ul long range are 12 canale, care vor fi folosite din plin, si cum nici unul din noi nu are o statie cu asemenea capabilitati, probabil vom apela la o fuziune cu un cockpit virtual (laptop + joystick-uri) care il dezvoltam deja in momentul cand MIG a sarit cu ... balonul :unsure:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#85 Useril este offline   Sebathorus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 196
  • Inregistrat: 06-June 02

Postat 17 September 2009 - 10:02 AM

Din ce am vazut pe site-urile unor oameni care au incercat zboruri la mare inaltime cu baloane meteo, unele reusite altele nu, eu as merge pe un sistem automat care sa controleze zborul, cel putin pana la coborarea aeromodelului sub 1500-1000 de metri.

Inregistrarea video sa fie facuta onboard iar sistemul video FPV sa fie doar un "bonus" si nu grosul incarcaturii si in nici un
caz largarea balonului si/sau a parasutei de stabilizare sa nu depinda de sistemul FPV.

Pe hartie suna bine, dar in practica nu poti stii precis catde departe va ajunge balonul sau cum va fi propagarea semnalului video prin mediul in continua schimbare pe care-l traverseaza balonul la urcare, aripa la coborare.

Avand in vedere ca toata actiunea implica cadru legal(autorizatie de lansare, zbor, etc), probabil si partea de comunicatie radio va trebui sa
fie la fel iar din ce am vazut ca se foloseste acum la FPV cred ca doar 2.4GHz e legal.

Daca as vrea sa ridic cu un balon meteo un aeromodel, pana la limita la care merge balonul, si sa recuperez modelul dupa ce se sparge balonul, eu as face cam asa toata treaba, e o sugestie desigur:
- as lega sub balon o parasuta + reflector radar + aeromodel
- sistemul automat care urmareste si comanda toata actiunea sa aiba GPS + altimetru, si sa interpreteze permanente datele primite de la senzori
- in momentul in care sesizeaza o descendenta de 20-30 m, sa taie legatura cu balonul (cel mai probabil acesta s-a spart)
- la o altitudine la care suprafetele de comanda ale modelului devin eficiente (zic din burta 10000m trebuie sa ma documentez) sa decupleze parasuta + reflector si sa se indrepte in mod autonom spre locul de lansare sau spre un punct de aterizare considerat acceptabil pe care pilotul automat il selecteaza pe baza conditiilor de zbor si a coordonatelor GPS dintr-o lista inregistrata inainte de lansare - adica se introduc in memorie o lista de locatii posibile de aterizare, date fiind conditiile meteo si altitudinea de intrare in modul autonom de zbor, iar autopilotul socoteste in TIMP REAL care ar fi cel mai apropiat "safespot" de pozitia de lansare pe care il poate atinge.
- daca modelul ajunge in raza corespunzatoare pilotarii FPV fie din punctul de lansare fie de pe un vehicul de urmarire, se preia controlul manual.

Daca vreti sa ridicati un model pana la inaltimea la care merge echipamentul FPV si apoi sa-l pilotati inapoi, atunci e asa cum ziceti voi :unsure:.
Logica te va duce din punctul A in punctul B. Imaginatia te va duce oriunde vei vrea.
0

#86 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 September 2009 - 10:24 AM

Da in principiu asta o sa fie , cu precizarea ca o sa incercam sa avem raza de actiune a sistemului FPV superioara celei la care poate ajunge balonul .Am mai zis , un abort la 25 km ar fi succes (daca stau bine sa ma gandesc asta mi-ar aduce un receptor gratis de la Thomas <_< )
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#87 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 September 2009 - 10:35 AM

Apropo de canale , statia mea are 7 dar sunt suficiente
1,2 Elevoane
3-Tilt camera 2
4- liber pt altceva , eventual pan camera2
5-releu power pt aipteck (reset in zbor)
6-on off inregistrare video , nu vreau sa avem un fisier gigantic cu 2 ore de inregistrare video HD
7-Release payload


PS - musai trebuie sa ne incadram in categoria balon usor , altfel reglementarile sunt mult mai dure

Aceasta postare a fost editata de Ahernar: 17 September 2009 - 10:37 AM

HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#88 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 September 2009 - 11:27 AM

Propun layout-ul asta pt sistemele onboard .
Cine are un Z500 , poate sa experimenteze pentru noi reboot-ul ? Adica daca merge taiat curent , realimentat -apasat record -porneste inregistrarea sau nu ? .Am eu o senzatie ca ar trebui manevrat si ecranul , asta inseamna ca trebuie sa ne multumim doar cu inregistrare video on/off

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Ahernar: 17 September 2009 - 11:28 AM

HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#89 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 17 September 2009 - 01:11 PM

Zborul la mare altitudne nu este pe atat de complicat pe cat e crede. Nu trebuie mitizat totul.
Cineva spunea despre curenti cu viteze de 300 km/h... chiar si cu un astfel de curent trebuie luat in considerare faptul ca densitatea aerului la 24 km altitudine este cateva procente (parca 3%) din cea de la nivelul solului.

Convectie nu prea se intampla (la partea termica in modul ma refer) acolo sus; transportul de energie termica apare mai degraba prin fenomene "radiative" decat prin fenomene uzuale de convectie/conductie. Principala mea grija este sa nu ne supaincalzim avand in vedere sursele termice-tx-urile video de la bord.

Daca se obtine viteza peste viteza de angajare nu vad de ce trebuie sa consideram zborul pana la 10-15 km un picaj de 45 de grade. Puteti sa va uitati din nou pe filmul de la Dryden. Si ei nu aveau ceva cu mult mai mare decat aripa noastra zburatoare. Or fi avand avionica superioara insa controlul era tot clasic si aerodinamica de asemenea clasica... astept pareri.

Ar fi preferabil sa nu depasim cu sistemele de la bord (inclusiv baterii) o masa de 700 grame.

Edit: multumesc pentru pdf-ul cu legislatia respectiva! Cu siguranta il vom studia!

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 17 September 2009 - 01:21 PM

0

#90 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 September 2009 - 05:36 PM

Reboot-ul nu merge pe Aiptek-ul meu , 99% Z500 o sa faca la fel , asa ca o sa tinem degetele incrucisate si mai taiem o parte din schema (releu power si circuit ).

Am urmarit si eu niste proiecte cu baloane - toti erau disperati din cauza frigului . In mod sigur la inceput cat este sus la 8000-10000 o sa se faca totul bocna daca nu avem ceva izolatie apoi la inaltimea maxima in perioada aia de 30 minute s-ar putea incalzi , dar nu stiu cat de mult . As adauga 2 termometre pe OSD , unul in interior si altul pe radiatorul extern al unuia din emitatoare . Asa am culege niste date interesante .
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

Arata acest topic


  • 10 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

7 useri citesc topicul
0 membri, 7 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro