Modelism - RHC Forum: proiect zbor mare altitudine - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 10 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

proiect zbor mare altitudine

#91 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 September 2009 - 05:50 PM

Vezi postareaAhernar, la Sep 17 2009, 06:36 PM, a spus:

Reboot-ul nu merge pe Aiptek-ul meu , 99% Z500 o sa faca la fel , asa ca o sa tinem degetele incrucisate si mai taiem o parte din schema (releu power si circuit ).

Am urmarit si eu niste proiecte cu baloane - toti erau disperati din cauza frigului . In mod sigur la inceput cat este sus la 8000-10000 o sa se faca totul bocna daca nu avem ceva izolatie apoi la inaltimea maxima in perioada aia de 30 minute s-ar putea incalzi , dar nu stiu cat de mult . As adauga 2 termometre pe OSD , unul in interior si altul pe radiatorul extern al unuia din emitatoare . Asa am culege niste date interesante .

Pentru Aiptek, trebuie pacalit magnetul care ii zice ca este lcd-ul deschis. Dar, ai facut to reboot, adica introducere baterie, nu ? in Aiptek cu LCD-ul deschis si nu a plecat ?

Daca toata electronica ar fi inchisa in ceva de spuma subtire (tavite de friptura), caldura degajata de tx video, BEC si OSD ar fi suficienta sa incalzeasca toata incinta confortabil, zic eu. Ce te faci insa cand revii, atunci va fi prea multa... ejectam capacul, lol
... cu picioarele pe pamant ...
0

#92 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 September 2009 - 06:23 PM

Vezi postarearenatoa, la Sep 17 2009, 05:50 PM, a spus:

Pentru Aiptek, trebuie pacalit magnetul care ii zice ca este lcd-ul deschis. Dar, ai facut to reboot, adica introducere baterie, nu ? in Aiptek cu LCD-ul deschis si nu a plecat ?

Daca toata electronica ar fi inchisa in ceva de spuma subtire (tavite de friptura), caldura degajata de tx video, BEC si OSD ar fi suficienta sa incalzeasca toata incinta confortabil, zic eu. Ce te faci insa cand revii, atunci va fi prea multa... ejectam capacul, lol


Da , am testat si nu a plecat deloc . In plus cand scrie trage 700mah . In schimb doi acumulatori li-ion (pt alimentare aiptek) sunt doar 100g si putem scade din asta si cele 27g ale acumulatorului original .

Cu caldura ... pana la lansare mai gasim noi ceva date despre spatiu <_< , sa stim cu cine votam .
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#93 Useril este offline   Frankie 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 09-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucureti

Postat 17 September 2009 - 08:00 PM

Vezi postarearenatoa, la Sep 17 2009, 09:51 AM, a spus:

...

Eu ma bazez pe latitudinea si longitudinea trimise din minut in minut de sms tracker, dar si aia e cu semnul intrebarii, depinde de ce semnal GSM va fi la altitudinea aceea.



Nu va bazati pe servicii GSM/DCS/UMTS la altitudini de peste 100 m. Probleme majore apar in oras pe cladiri inalte ( 17 etaje ). Mai sus sigur nu exista semnal suficient ( deci consum inutil de energie pentru nimic ).

In faza de testare va pot ajuta cu amalizor de spectru/powermetru ( 1GHz-20Ghz ), eventual generator de semnal si alte maruntisuri ( imprumut de la munca ). Contact pe MI.
0

#94 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 17 September 2009 - 08:18 PM

Intervin si eu cu 2 observatii:
1)Daca balonul va fi suspendat de un singur fir se va roti in timpul ascensiunii si va da imagini rotite.Deci va trebui gasit un mijloc sa impiedice rotirea.
2)Sistemul de decuplare balon aripa va trebui sa aiba macar 2 cai de redundanta daca nu 3 pentru a avea certitudinea ca balonul se va degaja sigur de aripa.Doua ar putea fi telecomanda de la sol si sistem pirotehnic printr-un senzor de presiune.Pe date GPS nu va puteti baza la altitudini de peste 16km pentru ca guvernul american a limitat aplicatiile "domestice" pana la aceasta inaltime din motive de securitate.(arme teroriste ,etc).
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#95 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 September 2009 - 09:08 PM

1 Imaginile in urcare oricum nu sunt puctul forte al proiectului , ce se doreste este filmarea si mai ales succesul revenirii la sol la punctul de plecare .
2 cu GPS-ul - Interesant , trebuie studiat .
Cu decuplarea ... nu prea vad ce ar putea sa se intample rau daca sistemul e proiectat si realizat bine . Gheata pe tija ? Daca nu putem face un servo sa se miste si sa traga o tija ce sa mai zic de controlul zborului .
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#96 Useril este offline   Sebathorus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 196
  • Inregistrat: 06-June 02

Postat 17 September 2009 - 09:38 PM

Eu stiu ca GPS-ul are limitare de altitudine si viteza luate impreuna, adica e ceva de genul sa nu se deplaseze cu mai mult de 300km/h la 20km altitudine, valorile sunt orientative. In cazul asta doar o conditie se indeplineste, cea de altitudine. In cazul proiectelor ce le-am vazut pe net, s-au folosit GPS-uri comerciale la peste 20km altitudine si au functionat.

In legatura cu ecranarea termica, eu zic ca daca toate componentele sunt montate intr-o incinta bine izolata termic (polistiren de 10-15mm) si vopsita in alb sau argintiu, va fi ok. Echipamentele nu cred sa produca atata caldura in interior incat sa se defecteze sau sa iese din parametrii normali. O incinta bine izolata o sa protejeze atat de caldura cat si de frig.

Cred ca cel mai important este sa fie etansa si suficient de groasa incat sa nu se produca condens sau sa intre apa din atmosfera, ca de inghetat sigur nu ingheata echipamentele. Se poate testa usor la sol inchizand totul intr-o cutie de polistiren si vazut cat se incalzesc in 3-4 ore, banuiesc ca drumul dus-intors nu dureaza mai mult de 2 ore.
Logica te va duce din punctul A in punctul B. Imaginatia te va duce oriunde vei vrea.
0

#97 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 September 2009 - 09:43 PM

Emitatorul video se incinge rau de tot... unele chiar nu se recomanda sa le alimentezi decat cand ai pornit la zbor, mentinerea lor fara ventilatie cateva minute aducandu-le la limita care o da de obicei orice fabricant de electronice, 70-80 grade.
Nu as inchide asa ceva intr-o incinta ermetic.
Vopsita in alb sau argintiu ? :) pai ne ferim de frig sau de caldura ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#98 Useril este offline   Sebathorus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 196
  • Inregistrat: 06-June 02

Postat 18 September 2009 - 12:16 AM

Hmm, se incalzesc cam tare... Poate o solutie ar fi incastrarea in peretii incintei a unor radiatoare (etans desigur) de care sa fie prinse echipamentele generatoare de temperatura mare.

Din spusele lui Mig, la altitudine mare ne ferim si de caldura.

QUOTE MIG-29
"Intr-unul dintre experimentele pe baloanele de mare altitudine realizate in New Mexico a trebuit sa acopar sarcina utila cu material reflectorizant pentru a NU creste temperatura continutului datorita radiatiei solare. Deci problema principala nu este neaparat asigurarea unei temperaturi ridicate cat asigurarea unei raciri consistente mai ales in cazul in care exista transmitatoare de putere pe sarcina utila respectiva."
Logica te va duce din punctul A in punctul B. Imaginatia te va duce oriunde vei vrea.
0

#99 Useril este offline   entech 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 52
  • Inregistrat: 07-June 08

Postat 18 September 2009 - 12:28 AM

salut
o idee de autopilot: http://paparazzi.ena.../wiki/Main_Page
downlink:http://paparazzi.enac.fr/wiki/Modems
sistemul e destul de mic sa incapa in funjet si stie si de mai multi senzori, are gcs (poti vedea atitudinea realtime)
pt legatura video/date un al doilea balon/avion/dirijabil cu o pereche de rx pe txul de sus si tx pe frecventa de receptie de la sol credeti ca ar fi o idee buna?
back up pt sistemul de desprindere credeti ca poate fi un dispozitiv mecanic bazat pe (lipsa de)presiune ?
toate cele bune
0

#100 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:BucureÈ™ti... în weekend

Postat 18 September 2009 - 08:08 AM

Vezi postarearenatoa, la Sep 17 2009, 10:43 PM, a spus:

Vopsita in alb sau argintiu ? :) pai ne ferim de frig sau de caldura ?

La altitudine mare, unde aerul este foarte rarefiat, singurul mod prin care se disipa caldura e prin radiatie. La sol, la presiunea normala a aerului, cea mai mare parte a caldurii se disipa prin contact direct (cu aerul care circula peste suprafata radianta). Acolo sus practic ai doar radiatie IR, si trebuie sa maximizezi suprafata radianta.

Si cum spuneau si antevorbitorii mei, in timpul zilei este foarte posibil ca aportul energetic al radiatiei solare sa fie imens (nu ai nori sau aer care sa mai absoarba cine stie ce; ideal ar fi sa faci o asemenea incercare noaptea - desigur, strict din punct de vedere al gestiunii caldurii :)) ca atare problemele de disipare a caldurii degajate de diversele sisteme electronice sunt mult mai mari ca la sol.

Si ca o paranteza suplimentara, cel mai bun transfer energetic prin radiatie se intalneste la corpul negru. Deci un radiator eficient este negru (radiatoarele albe sau argintii sunt cele mai ineficiente, din acest punct de vedere). Dar, desigur, negrul nu doar radiaza mai bine, ci si absoarbe mai bine...
Ave
0

#101 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 September 2009 - 10:03 AM

E clar acum . Sunt amandoua .
"
Balloon systems must operate under a range of harsh environments. During ascent, systems cool rapidly as they pass through the tropopause and, if unprotected, may cool to as low as −40°C. At float altitude during the day the Sun provides a large heat input, and systems can reach 55°C. At night, systems cool again as they radiate energy to space. Since at float altitude the ambient pressure is less than 1000 Pa, there is little convective cooling, and thermal designs must use conductive or radiative solutions."

Solutia . Vtx-urile o sa fie pe burta aripii , la umbra , lipite pe un radiator de mari dimensiuni (dar usor , din al) iar interiorul modulului sa fie plin cu bobite de polistiren . De asemenea de vor acoperi toate gaurile pt minimizarea circulatiei aerului .
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#102 Useril este offline   MihaiD 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 112
  • Inregistrat: 24-September 08
  • Gender:Male
  • Location:.ro

Postat 18 September 2009 - 10:13 AM

In privinta acumulatorilor, s-ar putea folosi acumulatori Li-Fe, teoretic functioneaza intre -30°C to +60°C ... Problema este ca sunt mai grei decat LiPo.
0

#103 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 18 September 2009 - 10:15 AM

Vezi postareaAhernar, la Sep 18 2009, 11:03 AM, a spus:

Solutia . Vtx-urile o sa fie pe burta aripii , la umbra , lipite pe un radiator de mari dimensiuni (dar usor , din al)


Care se intampla sa fie acelasi cu backplane-ul patch-ului, care va fi inglobat in aripa.
cool... :) ce bine se brodesc toate :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#104 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 18 September 2009 - 10:21 AM

Vezi postareaMihaiD, la Sep 18 2009, 11:13 AM, a spus:

In privinta acumulatorilor, s-ar putea folosi acumulatori Li-Fe, teoretic functioneaza intre -30°C to +60°C ... Problema este ca sunt mai grei decat LiPo.


Nu mult mai grei, avem in vedere o astfel de alimentare duala, va fi unul din aspectele studiate, Life vs Lipo in conditii extreme.
Mai precis lipo 2200mAh 3s (11V) 25c 195 grame ( il am pe masa in fata :) ) fata de life 2300 mAh 3s (10V) 30c 210 grame.
De fapt analizam si posibilitatea ca sa se poata alimenta aproape tot din 2s, daca vom folosi video tx-uri de 5V, numai camera fpv va mai cere 12V, dar la un curent mic, care va putea fi furnizat de un stepup de 2 grame si 19 lei. Daca rezolvam alimentare din 2s, probabil ca vom dubla capacitatea si vom merge pe 4400/4600mAh pe fiecare cale. Adica aproape 600 grame numai in baterii :)
Alimentarea, asa cum e gandita pana acum, va consta in doua sisteme video independente (camera, osd, vtx) fiecare cu alimentarea proprie din cele doua chimii diferite, ambele packuri urmand sa dea alimentare RC-ului prin BEC-uri separate, astfel incat oricare din ele va ceda, fie pe alimentare, fie pe video, celalalt sa mentina RC-ul in viata.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 18 September 2009 - 10:27 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#105 Useril este offline   Sebathorus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 196
  • Inregistrat: 06-June 02

Postat 18 September 2009 - 10:31 AM

Eventual la urcare sa fie folosite doar o parte din echipamentele FPV (care am inteles ca genereaza cea mai multa caldura) iar la coborare, unde aerul o sa circule cu viteza mai mare si chiar e nevoie de FPV pt pilotaj, sa fie activat tot ce se poate. Mai ramane de rezolvat problema de a porni/opri remote diversele echipamente.

QUOTE Skyspy
"1)Daca balonul va fi suspendat de un singur fir se va roti in timpul ascensiunii si va da imagini rotite.Deci va trebui gasit un mijloc sa impiedice rotirea."

Chiar daca s-ar suspenda sarcina in mai multe puncte (de o plasa trecuta peste balon de ex.), balonul tot s-ar roti pt ca nu are nici un mod de ghidare si stabilizare. In plus, mai multe pct. de prindere -> sistem de largare mai complex si mai supus erorilor de functionare.

Am vazut ca solutia preferata a fost o lita care se incalzeste si topeste sfoara de legatura. Sigur merge si mecanic, dar sistemul trebuie gandit sa functioneze in conditii extreme de temperatura.
Logica te va duce din punctul A in punctul B. Imaginatia te va duce oriunde vei vrea.
0

#106 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 18 September 2009 - 10:35 AM

Vezi postareaSebathorus, la Sep 18 2009, 11:31 AM, a spus:

Am vazut ca solutia preferata a fost o lita care se incalzeste si topeste sfoara de legatura. Sigur merge si mecanic, dar sistemul trebuie gandit sa functioneze in conditii extreme de temperatura.

Bigfoot a sugerat si asta:
http://shop.lindinge...oducts_id=72129
Le putem inseria, mai multe sisteme, sa fim siguri ca se desprinde :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#107 Useril este offline   Sebathorus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 196
  • Inregistrat: 06-June 02

Postat 18 September 2009 - 10:47 AM

Arata bine, totul e ca sistemul(e) sa fie suficient de tolerante si sa functioneze impecabil in conditii extreme. Altfel, greu de pilotat un model cu 5-6m de sfoara dupa el si un balon spart la capat :)
Logica te va duce din punctul A in punctul B. Imaginatia te va duce oriunde vei vrea.
0

#108 Useril este offline   iulian207 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 94
  • Inregistrat: 17-October 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 18 September 2009 - 11:19 AM

Salutare.Sunt si eu foarte interesat de participarea la acest proiect,pentru ca am vrut acum un an sa fac acest proiect dar m-am lovit de lipsa de materiale si de bani.

Din ce m-am documentat pot spune:

1. Gps-ul functioneaza pana pe la 20-24km altitudune.(la 10 km l-am testat eu si indica 900km/h, eram in avion),

2. In cazul in care nu mai putem controla coborarea aripii trebuie sa avem un sitem care sa ne transmita coordonatele gps de la aterizare ca sa putem recupera aripa.

Propun folosirea unui modul GPS cuplat la unul GSM care sa transmita prin sms coordonatele aripii,De asemenea GSM-ul functioneaza pana pe la aprox.5Km din ce am citit pe la altii care au lansat baloane.

De sistemul acesta as putea sa ma ocup eu (GSM+GPS) prin sms
La fel si de monitorizarea acceleratiei folosind un accelerometru, acesta masurand acceleratii de doar pana la 6G din cate tin minte.(ramane de vazut daca il gasesc)
Accelerometrul l-am folosit la diversi roboti autonomi pe care i-am construit pentru concursul Eurobot.

3.Am gasit un program care calculeaza traiectoria destul de exact a unui balon meteorologic in functie de coordonatele de lansare ale balonului,altitudina maxima si de vremea in acea zi.
Am facut o simulare cu lansare din jud teleorman langa localitatea "BOGDANA",rezultatul vazandu-se in poza,din pacate se observa ca "jucaria" iese din tara noastra :)
Programul este pentru un balon care ajunge sus pe la 30.000 metri si se sparge singur, el aterizand cu o parasuta impreuna cu electronica.
Programul se gaseste aici: Baloon Trajectory


4.Am putea sa facem fara aripa,doar cu un balon si cu o parasuta.cum fac majoritatea.

5.Sugerez sa ne cumparam cel putin 2 daca nu 3 baloane,

6.Partile care trebuie protejate de frig e suficient sa le bagam in polistiren iar ce se inginge tare Tx video si ce mai e pe acolo lasam mai la exterior intr-o decupatura.

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  Clip.jpg (464.83K)
    Number of downloads: 380

0

#109 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 18 September 2009 - 11:44 AM

Vezi postareaiulian207, la Sep 18 2009, 12:19 PM, a spus:

... Propun folosirea unui modul GPS cuplat la unul GSM care sa transmita prin sms coordonatele aripii,De asemenea GSM-ul functioneaza pana pe la aprox.5Km din ce am citit pe la altii care au lansat baloane.

De sistemul acesta as putea sa ma ocup eu (GSM+GPS) prin sms

La fel si de monitorizarea acceleratiei folosind un accelerometru, acesta masurand acceleratii de doar pana la 6G din cate tin minte.(ramane de vazut daca il gasesc)
Accelerometrul l-am folosit la diversi roboti autonomi pe care i-am construit pentru concursul Eurobot.
...


A fost prevazut la #32, costa 100USD gata facut, daca il poti realiza sub acest pret, esti binevenit !
Economii se pot face prin utilizarea GPS(urilor) deja existenta la cele doua OSD-uri, si a alimentarii aferente. Ar ma ramane de adaugat doar modulul sim gsm.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#110 Useril este offline   MihaiD 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 112
  • Inregistrat: 24-September 08
  • Gender:Male
  • Location:.ro

Postat 18 September 2009 - 12:01 PM

Vezi postarearenatoa, la Sep 18 2009, 11:35 AM, a spus:

Bigfoot a sugerat si asta:
http://shop.lindinge...oducts_id=72129
Le putem inseria, mai multe sisteme, sa fim siguri ca se desprinde :)


Ceva asemanator :)


Singura problema este ca servoul trebuie protejat de temperaturile alea.

Aceasta postare a fost editata de MihaiD: 18 September 2009 - 12:01 PM

0

#111 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 18 September 2009 - 12:08 PM

Salut,

Recapituland... avem doua sisteme separate FPV alimentate din doua baterii de chimii diferite?
Ambele sisteme FPV au pan/tilt sau doar cel cu camera de 480 linii orizontale?
Ce chimii folosim? Lipo si Life?

Nu am incercat sisteme de detasare mecanice pana acum. In toate zborurile am folosit doar sisteme de detasare termice dar asta nu inseamna ca cele mecanice NU pot functiona!

Repet, as prefera ca toate sistemele de bord impreuna cu bateriile aferente sa nu depaseasca 700-750 grame. Ne va fi mai simplu de lansat, mai simplu de construit aripa si incadrandu-ne la categoria: baloane usoare nepilotate ne va fi mai simplu de rezolvat legal zborul...

MIG-29

Vezi postarearenatoa, la Sep 18 2009, 12:44 PM, a spus:

A fost prevazut la #32, costa 100USD gata facut, daca il poti realiza sub acest pret, esti binevenit !
Economii se pot face prin utilizarea GPS(urilor) deja existenta la cele doua OSD-uri, si a alimentarii aferente. Ar ma ramane de adaugat doar modulul sim gsm.

0

#112 Useril este offline   Sebathorus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 196
  • Inregistrat: 06-June 02

Postat 18 September 2009 - 12:52 PM

Vezi postareaiulian207, la Sep 18 2009, 12:19 PM, a spus:

3.Am gasit un program care calculeaza traiectoria destul de exact a unui balon meteorologic in functie de coordonatele de lansare ale balonului,altitudina maxima si de vremea in acea zi.
Am facut o simulare cu lansare din jud teleorman langa localitatea "BOGDANA",rezultatul vazandu-se in poza,din pacate se observa ca "jucaria" iese din tara noastra :rolleyes:
Programul este pentru un balon care ajunge sus pe la 30.000 metri si se sparge singur, el aterizand cu o parasuta impreuna cu electronica.
Programul se gaseste aici: Baloon Trajectory



Probabil lansarea ar trebui facuta mai dinspre centrul tarii si undeva prin vara, cand vantul nu mai sufla asa tare. Nu stiu care e situatia in zona din care vreti voi sa lansati, dar aici in Campia de Vest, primavara bate rau vantul, vara fiind mult mai domol.
Logica te va duce din punctul A in punctul B. Imaginatia te va duce oriunde vei vrea.
0

#113 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 September 2009 - 01:10 PM

Totusi nu ar trebui sa uitam faptul ca si atunci cand folosim o baterii de aproximativ 2200mah consumul pe ramura este de sub 0.5C . Inteleg scaderea performantelor cu temperatura si faptul ca un LiPo nu ar mai putea sa invarta un motor , dar chiar sa moara de tot nu cred .
Daca lansam cand bate tare vantul dinspre Est sau ESE este ideal , oricum la altitudine circulatia este de la V la E si il aduce inapoi.

Am de ridicat un mare semn de intrebare . Daca ne punem serios problema functionarii unui mecanism simplu de eliberare atunci care este situatia suprafetelor de control ?
Pentru a simplifica design-ul si al face realizabil (in loc de o colectie de dorinte) as zice ca doar o camera sa fie rotativa , nr2 , cea de pilotaj . Ea ar trebui sa asigure si inspectia suprafetelor de control ... de exemplu daca mai merg . Trevbuie sa vedem de asemenea ce servo-uri folosesc eskimosii :rolleyes:

LE
Din pacate ideea cu antena patch de emisie cam pica . Toate traiectoriile pe care le-am vazut pana acum sunt sub 45grade , mai degraba folosim doua bete de 3dbi , usor in V , tot sub burta aripii . Dar radiatorul poate sa constitue un ground plane , poate ajuta .

Aceasta postare a fost editata de Ahernar: 18 September 2009 - 01:20 PM

HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#114 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 18 September 2009 - 01:16 PM

Putem face teste in congelator :)
Atat camera, sa vedem cat inregistreza cu bateria din dotare li-ion, iar subiectul inregistrarii poate fi un servo, care il miscam din cand in cand :rolleyes:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#115 Useril este offline   docmarius 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 398
  • Inregistrat: 05-July 08

Postat 18 September 2009 - 01:24 PM

Vezi postareaAhernar, la Sep 18 2009, 02:10 PM, a spus:

Inteleg scaderea performantelor cu temperatura si faptul ca un LiPo nu ar mai putea sa invarta un motor , dar chiar sa moara de tot nu cred .


Salutare,

Mie mi-a murit un pack Kokam subit la cca -10grade pe un planor, deci as fi foarte precaut.
In schimb dupa cate stiu NiCd se preteaza la temperatura joasa, chiar le place.

Succese cu proiectul!
West Hobby Team
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
0

#116 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 18 September 2009 - 01:29 PM

Si mie asta iarna la -4 grade :rolleyes: Adevarat ca pe propulsie...
Dupa probele cu congelatorul s-ar putea sa ne hotaram pe LiFe only, vom vedea.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#117 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 18 September 2009 - 01:34 PM

Vom intentiona sa lansam si la asa zisul turnaround... De exemplu in Suedia la ESRANGE ei lanseaza preponderent toamna cand e momentul cel mai favorabil. Secundar un moment similar exista primavara.

Practic in acele perioade curentii de mare altitudine isi schimb directia si prinzandu-i la turn around ai practic sansa sa ai deviatie minima pe orizontala.

Trebuie vazut exact pentru zona Romaniei cand sunt momentele respective. Si cred ca stiu si pe cine sa intreb :)

Referinte http://www.eoss.org/onlinepubs/turnaround/...round_winds.htm

MIG-29

Vezi postarearenatoa, la Sep 18 2009, 02:29 PM, a spus:

Si mie asta iarna la -4 grade :rolleyes: Adevarat ca pe propulsie...
Dupa probele cu congelatorul s-ar putea sa ne hotaram pe LiFe only, vom vedea.

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 18 September 2009 - 01:36 PM

0

#118 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 September 2009 - 01:50 PM

Ok , atunci in congelator cu ei , la teste . Mai bag si niste servo-uri ca sa-mi fac o idee desi -25 grade e parfum fata de ce o sa intalnim acolo in prima faza .
PS. LRS-ul e testat la -70

Interesanta treaba cu vanturile , dar din ce am inteles eu din grafice ideal ar fi vara in iulie cand pe jumate a traiectoriei deviatia este intr-o directie iar in cealalta jumatate in directia opusa . Am inteles bine sau nu ? Oricum nu as vrea sa intarziem atat doar din motivul asta ar merge si cu o traiectorie de 1:1.
Atentie ! La in 1:2 deja am vorbi de 70+km pt altitudinea maxima adica aproape garantat in afara razei de actiune a sist video (s-ar putea sa avem surprize placute totusi, absorbtia undelor radio e mult mai scazuta sus ).
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#119 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 18 September 2009 - 01:53 PM

Repet ce am vazutr la niste colegi polonezi: cu parabolica jos si cu video sus (Tx 500mW) si antena omni pe Tx (stock antenna) au primit video de la peste 150 km distanta.

MIG-29

Vezi postareaAhernar, la Sep 18 2009, 02:50 PM, a spus:

Ok , atunci in congelator cu ei , la teste . Mai bag si niste servo-uri ca sa-mi fac o idee desi -25 grade e parfum fata de ce o sa intalnim acolo in prima faza .
PS. LRS-ul e testat la -70

Interesanta treaba cu vanturile , dar din ce am inteles eu din grafice ideal ar fi vara in iulie cand pe jumate a traiectoriei deviatia este intr-o directie iar in cealalta jumatate in directia opusa . Am inteles bine sau nu ? Oricum nu as vrea sa intarziem atat doar din motivul asta ar merge si cu o traiectorie de 1:1.
Atentie ! La in 1:2 deja am vorbi de 70+km pt altitudinea maxima adica aproape garantat in afara razei de actiune a sist video (s-ar putea sa avem surprize placute totusi, absorbtia undelor radio e mult mai scazuta sus ).

0

#120 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 September 2009 - 02:11 PM

Ok , banuiam eu asta dupa ce am citit o discutie teoretica .

In alta ordine de idei .
Am gasit si eu site-ul asta :
http://www.scientificsales.com/8243-Weathe...ural-p/8243.htm
cu 3 baloane de 1000 obtinem 3kg tractiune la 270$
fata de 395$ cat costa unul singur de 3kg . In plus cand primul face burst e putem comanda drop-ul fara sa avem probleme cu resturile .
Poate aceeasi abordare ar merge si pe alte sit-uri mai ieftine .
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

Arata acest topic


  • 10 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro