Salut, azi am vazut si eu topicul asta. Mult succes, daca am cu ce poate ajut si eu.
Ce se mai poate face:
- cateva masini de recuperare imprastiate la 50-100km "downwind", care sa primeasca prin telefon coordonatele GPS ale planorului si mai ales a aterizarii. (asta in cazul ca pilotarea esueaza).
- baietii aia prin canada parca aveau si un soft care aproxima zona de aterizare in timp real.
- alocarea unui buget de recompensa in cazul in care se pierde totusi incarcatura sa lasam un bilet cu nota de recompensa. Ar fi util un buget si pentru doamne-fereste face ceva pagube - sparge un acoperis, parbriz sau face infarct vreo vaca.
- o alternativa la biletul de recompensa - se poate desena un cap de mort cu galben si ceva gen "pericol de explozie" in cateva limbi de circulatie internationala (incluzand romales, bulgareste si ruseste)
- cat mai multe testari la sol. De ex. sistemul de pilotare la distanta poate fi incercat cu aeromodel motorizat, observator la sol care-l ridica la 1km si pilot la 100km distanta pe un munte, comunicand prin telefon cu observatorul si testand legatura video. Daca testul se face iarna se pot verifica si comportamentul la temperaturi scazute
- daca folositi modul GSM e posibil ca de la 5-10km sa fie comunicatie GSM / Zapp? Asta ar permite transmitere coordonate si pilotare prin IP.
- cred ca am pe undeva un compas magnetic (integrat) daca va ajuta, ma refer pentru autopilot sau OSD sa stiti in ce directie e nasul. Asta daca ajungeti la altitudine la care GPS-ul face figuri, cel putin puteti mentine o directie de "homing" pana booteaza GPS-ul.
- daca aerodinamica e stabila se poate pilota si orb, pe legatura de date de 1200baud (APRS cum fac radioamatorii). Sau macar se poate testa, daca e timp.
- nu e necesar ca parasuta sa coboare viteza la 5m/sec (asta inseamna cadere de la 1.25m). Pentru un recipient din spuma groasa impactul de 2.5kg la 7m/sec si o parasuta de 1mp cred ca-s suficiente. Si e suficient de incet sa nu omoare persoane.
- camerele video/foto presurizate pot fi gaurite ca sa nu fie probleme cu presiunea la altitudine.
numai bine!
Aceasta postare a fost editata de ctotth: 16 November 2009 - 05:58 PM