De ce vin heli asamblate si se mai indoieste careva de 2,4 Ghz Doua chestiuni existentiale
#1
Postat 12 September 2009 - 09:49 AM
De ce le vin cu headul montat ? Cum se justifica economic ? Align vinde un heli cu 300-400 USD, poate absorbii costul preasamblarii, desii tot nu ii inteleg logica. Se vand catre hobisti care pot zbura si repara un heli, nu catre copii de 12 ani.
Dar ce ma lasa scarpinandu-ma sunt clonele de 29 USD. De ce si cu ce costuri le asambleaza. De ce nu le vand in pungi ?
Nu cred ca din motive de marketing, ce marketing e mai bun decat pretul ?
SIngura explicatie, care pare stupida, dar posibila, este ca pentru chinezi e mai ieftin asa. Adica e mai ieftin sa le asambleze decat sa le puna in pungute cu eticheta. Ma gandesc la pufuletii cu surprize de 2 RON. Au inauntru o jucarie aproape nefunctionale din cauza calitatii plasticului dar cu un volum mare de munca de asamblare. Aparent in China cel mai ieftin lucru e omul.
A doua chestie de care sunt curios; mai crede cineva in statiile clasice in FM, mai crede careva in viitorul lor?
Apar non stop anunturi de vanzari de statii si mai ales RX-uri clasice la preturi putin sub pretul de catalog. Senzatia mea e ca sunt 100% istorie, sunt convins ca de altfel nici nu se mai produc, acum se vand stocuri vechi. Toate statiile noi, fara exceptie sunt in 2,4Ghz. Pana si Multiplex care faceau pe nebunii au intors-o. Cred ca sunt mai condamnate la disparitie decat aparatele foto cu film. Acolo inca mai sunt artisti care vad in film ceva ce nu e in digital dar la statiile clasice nu e nimic de vazut in afara de antena lunga bineinteles. Mai sunt unii care zic da dar PCM-ul e beton, nu as da PCM-ul meu pentru nimic. Dar iarasi PCM-ul e o chinuiala de tehnologie digitala altoita pe frecventele clasice. E cam ca videodiscul de la Philips de acum 30 de ani.
Daca are cineva o opinie, o citesc cu placere si eu si restul forumului.
Stefan
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#2
Postat 12 September 2009 - 09:57 AM
Aceasta postare a fost editata de misumat: 12 September 2009 - 09:58 AM
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#3
Postat 12 September 2009 - 10:00 AM
stiganas, la Sep 12 2009, 10:49 AM, a spus:
De ce le vin cu headul montat ? Cum se justifica economic ? Align vinde un heli cu 300-400 USD, poate absorbii costul preasamblarii, desii tot nu ii inteleg logica. Se vand catre hobisti care pot zbura si repara un heli, nu catre copii de 12 ani.
Dar ce ma lasa scarpinandu-ma sunt clonele de 29 USD. De ce si cu ce costuri le asambleaza. De ce nu le vand in pungi ?
Nu cred ca din motive de marketing, ce marketing e mai bun decat pretul ?
SIngura explicatie, care pare stupida, dar posibila, este ca pentru chinezi e mai ieftin asa. Adica e mai ieftin sa le asambleze decat sa le puna in pungute cu eticheta. Ma gandesc la pufuletii cu surprize de 2 RON. Au inauntru o jucarie aproape nefunctionale din cauza calitatii plasticului dar cu un volum mare de munca de asamblare. Aparent in China cel mai ieftin lucru e omul.
A doua chestie de care sunt curios; mai crede cineva in statiile clasice in FM, mai crede careva in viitorul lor?
Apar non stop anunturi de vanzari de statii si mai ales RX-uri clasice la preturi putin sub pretul de catalog. Senzatia mea e ca sunt 100% istorie, sunt convins ca de altfel nici nu se mai produc, acum se vand stocuri vechi. Toate statiile noi, fara exceptie sunt in 2,4Ghz. Pana si Multiplex care faceau pe nebunii au intors-o. Cred ca sunt mai condamnate la disparitie decat aparatele foto cu film. Acolo inca mai sunt artisti care vad in film ceva ce nu e in digital dar la statiile clasice nu e nimic de vazut in afara de antena lunga bineinteles. Mai sunt unii care zic da dar PCM-ul e beton, nu as da PCM-ul meu pentru nimic. Dar iarasi PCM-ul e o chinuiala de tehnologie digitala altoita pe frecventele clasice. E cam ca videodiscul de la Philips de acum 30 de ani.
Daca are cineva o opinie, o citesc cu placere si eu si restul forumului.
Stefan
de ce vin heliurile in pungi ... raspunsul corect e degeaba.Oricum trebuie remontate.
Un amic de al meu "cel ce m-a prostit " sa ma apuc de elicoptere, primul helicopterist din timisoara , care acum rusinica lui nu mai practica si care a stat mult timp in china imi spunea ca cele mai bine vandute produse de acolo erau cele rtf il luai zburai spargeai recuperai bateria si telecomanda apoi il puneai la cos .
A fost greu sa il cred pana cand odata cand s-a intors din china nu mi-a cadolisit " o cutie " maare de telecomenzi , packuri, piese, etc, pe care il rugasem eu sa le pastreze.
De asemenea cred ca totusi ele vin mai bine montate decat cele asamblate de cineva care a vazut un filmulet pe youtube in care cineva facea " neste chesti" cu un elicopter si vrea si el la fel.
35- 40 vs 2,4 e un subiect dezbatut in alta parte a forumului sunt argumente si pro si contra.
Argumentele mele pro 2.4 legate strict de heli sunt 2:Viteza de reactie e mai buna (real time ) in 2,4 si lipsa antenei.
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#4
Postat 12 September 2009 - 01:04 PM
Ramane partea cu asamblarea la heli. De ce o fac chinezii fara sa ii roage nimeni ?
Stefan
misumat, la Sep 12 2009, 10:57 AM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#5
Postat 12 September 2009 - 01:46 PM
Daca te uiti pe la distribuitorii locali, primele repere out of stock sunt modelele RTF. Apoi cele ARF.
Kiturile pure raman ultimele. Este chestie de capacitate, comoditate si timp. Trebuie pasiune multa sa iei un avion de ex. sub forma de surcele, sa-l asamblezi si sa-l infoliezi si sa si iasa prost. Daca e gata facut de altii care se pricep la un pret rezonabil, de ce nu?
Si sa pui un surub in punguta si s-o etichetezi pe linie ia tot atata timp ca si cand l-ai insuruba la locul lui.
Oricum platesti un om sa-l bage in punga, si apoi nici punga si nici eticheta nu e gratis. In plus logistica la 30 de repere fata de unul e mult mai simpla. Mai ales cand trebuie sa ai grija sa fie totul intr-o cutie, si sa nu uiti nimic.
Mai ai nevoie si de un manual care descrie corect si amanuntit cum se asambleaza headul. Alte costuri...
In final e tot pe acolo, dar acoperi mult mai multi clienti.
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
#6
Postat 12 September 2009 - 03:36 PM
La heli treaba sta totusi altfel. Un heli il faci in 5-10 ore daca nu te grabesti. Chiar daca il cumperi facut tot trebuie sa il refaci dupa un crash (cu dezavantajul ca nu l-ai facut tu cu manuta ta) - de cate ori trebuie sa demontezi un avion ARF ? - numai cand il pui pe foc.
Adevarata problema a acestor heli preasamblate e ca muncesti mai mult - trebuie intai sa il desfaci si, cel mai neplacut, trebuie sa fie 2-3 suruburi prinse cu treadlock atomic care se scot cu dremelul.
Oricum ar fi nu am vazut nicaieri un statement clar de la un producator in care zice: noi preasamblam heli pentru ca asa au cerut clientii sau asa e mai ieftin sau o chestie acolo.
Discutia aceea de pe forum cu statile FM vs 2.4Ghz era o caterinca. Am senzatia ca foarte putini din cei care au pasiunea asta au notiuni cat de mici despre cum merge legatura TX/RX. Eu stiu foarte putin, mai mult inteles din context din ce am citit pe alte forumuri insa este clar ca nivelul general de intelegere este la nivel de pensionar privitor de OTV. Cred ca e vina producatorilor care in cele 5-6 linii pe care le pun pe cutii nu scriu cateva chestii fundamentale.
Eu eram curios mai mult sa vad daca cineva mai vrea/crede in statiile clasice. Nu se pune problema ca statiile clasice nu faceau treaba buna; s-au facut poze fantastice pe film si muzica se auzea bine si pe discuri de vinil. Pur si simplu vremea lor a trecut.
Stefan
docmarius, la Sep 12 2009, 02:46 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#7
Postat 12 September 2009 - 04:06 PM
Din motive financiare, trecerea la 2.4GHz a aeromodelistilor cu ceva vechime, va dura inca cativa ani buni. (pe mine modulele si receptoarele m-ar costa peste 1500Euro, si in plus m-am obisnuit cu echipamentul in frecventele clasice)
Pentru cine se apuca acum de aeromodelism si are un buget mai substantial, e de preferat sa treca direct la 2.4GHz. Chiar si E-Fly s-au apucat sa faca pe 2.4GHz.
TEL. 0726.191.725
#8
Postat 12 September 2009 - 04:19 PM
stiganas, la Sep 12 2009, 04:36 PM, a spus:
pe cat posibil incearca sa jignesti cat mai putini useri ! (cititori sau care posteaza)
la nivelul general vorbesc!
#9
Postat 12 September 2009 - 06:56 PM
stiganas, la Sep 12 2009, 04:36 PM, a spus:
Vezi Stefan,asta este chestia. Nu TREBUIE ci VREI sa il desfaci.
Personal cred ca daca verifici cu atentie ce e pe acolo nu e nevoie sa desfaci tot head-ul.
Si nu-ti ia 10 ore sa pui in functiune un heli.
E o chestie de optiune. Sau de gust.
In plus sunt convins cand ma uit da headul ala asamblat ca nu au uitat nimic, ca rulmentii si saibele sunt unde si in pozitia in care trebuie etc.
La 50-100 de piese si un manual superficial cu un exploded view e o problema.
Numai ca exemplu: Comanzi din China si lipsesc 2 saibe de alama de la articulatia inversorului de cursa de la flybar. Nici nu stii ca trebuie sa fie acolo...
Ma rog. Din nou spun: chestie de optiune personala. Probabil au analizat si ei piata ca tampiti nu-s. Si Align-ul si copiatorii.
Aceasta postare a fost editata de docmarius: 12 September 2009 - 06:57 PM
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
#10
Postat 12 September 2009 - 07:30 PM
SILVIU66, la Sep 12 2009, 05:19 PM, a spus:
la nivelul general vorbesc!
Trecand la heli preasamblate docmarius cred ca ai dreptate, intr-un fel mi-ai deschis ochii. Cand vezi un head gata asamblat e mai usor sa intelegi ce se intampla. Da si placerea sa-l faci e mare http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
Peste asta ramane suspiciunea ca la un heli de 30 USD calitatea asamblarii nu e aceeasi ca la unul de 400, la piese nu e nici o suspiciune, nu sunt la acelasi nivel. Intr-o lume ideala ar trebui sa putem alege cum il vrem asamblat sau in pungute.
Astept sa vad si eu cum e heli de 30 USD de la HK si ca piese si ca asamblare.
Stefan
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#11
Postat 12 September 2009 - 09:11 PM
tocmai am terminat de asamblat un hkh 450 (copie, normal) putin cu manualul, cu niste filme de pe youtube, de pe you tube am invatat cum sa echilibrez niste pale si ... mai multe, norocul meu a fost ca palele mari sunt perfect echilibrate, ptr spate au venit 2 perechi de pale dar diferite, o pereche neagra si cealalta alb cu negru, dar si diferite, o pereche mai subtire si mai ingusta si cealalta mai groasa si mai lata. Din moment ce nu am avut alt heli si asta e primul , nu pot sa ma exprim in calitatea pieselor, dar oricum este un heli superb din partea mea, si platicul e de calitate buna, chiar daca te chinui sa strangi un subrub mai mult decat trebuie , nu dai filetul peste cap, chiar e de calitate buna copia asta, acum am o intrebare, stii cum se intampla de obicei cand reasamblezi un obiect, iti mai raman cateva piulite sau suruburi, cam asta s-a intamplat si la mine, problema e ca nu stiu unde sa folosesc aceste piese-suruburi ce or mai fi ele, deci daca stie cineva rog sa ma ajute cu un sfat.
Multumesc.
#16
Postat 12 September 2009 - 11:36 PM
Si da, raman mai multe suruburi suplimentare.
Nu zic sa nu iti faci griji...verifica de multe ori ca e totul la locul lui, dar da raman suruburi!
Referitor la palele de coada, unele sunt de fibra de sticla si altele de plastic. Pentru inceput, e posibil ca cele de plastic sa fie mai ok (cele negre).
Mergi cu cele de plastic si daca se duc, schimba-le cu cele de fibra.
Cele de plastic isi fac treaba foarte bine, pe cele de fibra nu le-am testat inca!
#17
Postat 13 September 2009 - 07:24 AM
- cele care sunt cumparate ca piese de schimb, trebuie sa satisfaca o nevoie acuta (de schimb). Daca atunci cind dai cu heli-ul, daca primesti o cutie ca piesele de lego, sau Kit-urile macheta, nu e sigur ca reusesti sau vrei sa o mai asamblezi pe miine. Dai cu iel, cauti, iei piesa si te astepti sa o inlocuiesti nu sa mai muncesti o saptamina la alte proceduri, ai un heli cazut pe care vrei sa-l readuci in linie nu sa bibilesti machete.
- ansamble din kit-uri, ca sa aiba valoare - 200g plastic negru, nu valoreaza ca 200g ferchezeturi de elicopter. Piesele, fiind in majoritate produse industrial (serie), au bavuri tolerante si erori la gramada. Trebuie aranjate, pasuite, finisate (ar trebui sa fi vazut o linie de fabricatie sa intelegeti asta), alfel am fi nevoiti sa asamblam multe kit-uri pina sa facem unul sa zboare
#18
Postat 13 September 2009 - 09:54 AM
vlad1, la Sep 13 2009, 08:24 AM, a spus:
- cele care sunt cumparate ca piese de schimb, trebuie sa satisfaca o nevoie acuta (de schimb). Daca atunci cind dai cu heli-ul, daca primesti o cutie ca piesele de lego, sau Kit-urile macheta, nu e sigur ca reusesti sau vrei sa o mai asamblezi pe miine. Dai cu iel, cauti, iei piesa si te astepti sa o inlocuiesti nu sa mai muncesti o saptamina la alte proceduri, ai un heli cazut pe care vrei sa-l readuci in linie nu sa bibilesti machete.
-
ansamble din kit-uri, ca sa aiba valoare - 200g plastic negru, nu valoreaza ca 200g ferchezeturi de elicopter. Piesele, fiind in majoritate produse industrial (serie), au bavuri tolerante si erori la gramada. Trebuie aranjate, pasuite, finisate (ar trebui sa fi vazut o linie de fabricatie sa intelegeti asta), alfel am fi nevoiti sa asamblam multe kit-uri pina sa facem unul sa zboare
vlad cu greu am inteles ce vrei sa zici ex:
"ansamble din kit-uri, ca sa aiba valoare - 200g plastic negru, nu valoreaza ca 200g ferchezeturi de elicopter"
" nu e sigur ca reusesti sau vrei sa o mai asamblezi pe miine. Dai cu iel, cauti, iei piesa si te astepti sa o inlocuiesti nu sa mai "
ideea de baza am descifrat-o.stop.cu greu.stop
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#19
Postat 13 September 2009 - 10:12 AM
#21
Postat 13 September 2009 - 01:11 PM
Tot timpul am vazut numai probleme si frustrari la majoritatea elicopteristilor din jur asa ca am preferat sa zic pas. Oportunitatea s-a aratat si am luat un heli si RTF si zburat si reglat. De cineva in care aveam incredere. Deci acel heli mi-a inspirat incredere de la inceput si pot spune ca am progresat mai rapid si din aceasta cauza.
Daca venea kit, il asamblam eu, incepator fiind nu aveam incredere ca as fi facut o munca OK si poate-l zburam mai conservator si ma plafonam mult mai rapid. Sau poate nu l-as fi luat deloc... cine stie.
Aceasta postare a fost editata de Calin: 13 September 2009 - 01:12 PM