Modelism - RHC Forum: KATANA 120 Sebart ! TERMICA ! - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

KATANA 120 Sebart ! TERMICA !

#31 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 12 October 2009 - 02:14 PM

Ieri pe Clinceni dupa multe asteptari Katana a fost zburata - nu de catre mine ci de un profesionist !
Calitatile de zbor erau previzibile si cunoscute de la alti psesesori ale aceluiasi tip de model - adica un model foarte precis in zbor .
Nestiute erau posibilitatile motorului Saito 150 pus pe acest model, si dupa acest prim zbor sa constatat :

- din zbor orizontal cu motorul in full cand tragi profundor sa urce pe verticala se ridica 4-5 metri hai sa zic 6-7 ( greu de aproximat ) si acolo ramanea , dupa care era pusa din nou pe orizontala sau se facea o mica ranvsare sa se iasa din pozitie .
Pecizez ca motorul este echipat cu elice 16X8 carbon Mejzlik si junge la 9300 - 9500 rpm iar carburant CoolPower 20X20 . O sa incerc si cu elice 17X8 sau 18X6 APC in loc de carbon si spune in manualul motorului ca daca se pune carburant cu 30 % nitro se obtine putere mai mare dar va trebui si o elice mai mare caci nu este bine sa treci de 9500 rpm maxim 10.000.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#32 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 October 2009 - 04:41 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Oct 12 2009, 03:14 PM, a spus:

Ieri pe Clinceni dupa multe asteptari Katana a fost zburata - nu de catre mine ci de un profesionist !
Calitatile de zbor erau previzibile si cunoscute de la alti psesesori ale aceluiasi tip de model - adica un model foarte precis in zbor .
Nestiute erau posibilitatile motorului Saito 150 pus pe acest model, si dupa acest prim zbor sa constatat :

- din zbor orizontal cu motorul in full cand tragi profundor sa urce pe verticala se ridica 4-5 metri hai sa zic 6-7 ( greu de aproximat ) si acolo ramanea , dupa care era pusa din nou pe orizontala sau se facea o mica ranvsare sa se iasa din pozitie .
Pecizez ca motorul este echipat cu elice 16X8 carbon Mejzlik si junge la 9300 - 9500 rpm iar carburant CoolPower 20X20 . O sa incerc si cu elice 17X8 sau 18X6 APC in loc de carbon si spune in manualul motorului ca daca se pune carburant cu 30 % nitro se obtine putere mai mare dar va trebui si o elice mai mare caci nu este bine sa treci de 9500 rpm maxim 10.000.


Felicitari pt. primul zbor! Neaparat trebuie incercat cu elice 18*6 daca zici ca motorul ajunge la vreo 9500 ture cu 16*8.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#33 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 12 October 2009 - 05:08 PM

Vezi postareaMLGore, la Oct 12 2009, 05:41 PM, a spus:

Felicitari pt. primul zbor! Neaparat trebuie incercat cu elice 18*6 daca zici ca motorul ajunge la vreo 9500 ture cu 16*8.


Multumesc dar nu eu l-am zburat ci prietenul nostru comun ! Si acum ca sa fiu sincer , caci vroiam sa te " prind ", am uitat un mic amanunt si anume : urca pe verticala doar cativa metri pentru ca asa vroia pilotul , altfel se tot ducea in sus, adevarat ca nu ca la tine cu 3W dar motorul este O.K. pentru model. Cred ca 17 x8 sau 18x6 va fi mai bine. Nu se gaseste 18x7 ca sigur mergea. Am de la Vlad un 18x6 W dar este asa de lata si asa de aplatizata ca tare mi-e teama sa nu se tureze motorul prea tare ( da o proba tot ii fac ).
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#34 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 18 February 2011 - 10:53 AM

Inca nu am achizitionat elice 18x6 dar am descoperit ceva - rau - si anume :

Modelul are balamale "pin" peste tot ( eleron, profundor si directie )asta nu e rau.
Toate balamalele de pe partea dreapta a modelului si directie au prin joc in boltul metalic , profundorul cel mai rau - asta este rau .

De ce doar cele de pe partea dreapta ?

La camp si-au dat cu parerea mai multi colegi si unii spuneau ca jocul este din lipitura ( adica joaca balamaua in balsa ) altii ca jocul este din boltul metalic deci din uzura.

Fiind iarna m-am apucat sa verific si primul lucru pe care l-am facut a fost sa presez cu un spit boltul ( sa il nituiesc putin ) si jocul a disparut
dar si stiftul metalic arata ca naiba .

Deci jocul era din uzura nu din lipire iar cauza uzurii nu putea sa fie decat surplusul de carburant cu ulei ars aruncat din belsug pe toba. Dupa fiecare zbor modelul era fleasca pe partea dreapta , deci pe partea cu toba.

Am taiat toate balamalele uzate si le am inlocuit cu altele tot PIN - aperatiunea nu este grea dar lasa loc de imprecizie pentru ca am vrut sa bag noile balamale tot in locul celor vechi iar gaurirea exact in capul celor taiate nu iese perfect desi am folosit o freza pusa la proxon asa ca profundorul a iesit bine, dar eleronul avand 5 balamale ( deci mai multe ) a iesit in afara aripii cu aprox 1 mm - nu se vede dar daca esti tipicar .....

Pentru a evita situatia la directie am decis sa pun balamale late Kavan dare dupa executarea slitului in care intra le poti plimba sus/jos pana aliniezi suprafata mobila cu cea fixa.

Dupa ce am facut schimbarea am acoperit spatiul dintre suprafete ( fixa si mobila ) cu folie pentru a nu mai intra ulei. Se freaca aceasta folie putin
si in timp s-ar putea rupe in dreptul balamalelor.

O sa pun si poze.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

11 useri citesc topicul
0 membri, 11 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro