Cessna 182 cmpro 1650mm
#1
Postat 02 September 2009 - 03:28 PM
Asta este visul care a mutat Craciunul in toiul verii ;)
Cessna 182 Skylane de la Cmpro http://www.cmpairpla...0%2050Size.html
Wingspan 1650mm
Length 1250mm
Weight 2950~3100g
Wing Loading 81~85 dm/2
Airfoil Naca2412
Wing Area 36.5 dm/2
Radio Control 5 Ch 7 Servos purchase separately
2 Strok Engine 46~50 purchase separately
4 Strok Engine 52~63 purchase separately
Va fi echipat cu robbe roxxy 4250/07
robbe roxxy 950-6 bl-control 900-serie
lipo desire power 4s 4200 mAh
Modelul arata foarte bine, fuselajul este din fibra de sticla si aripile nu au nici o cuta. ;) Chinezul care l-a facut era treaz, dar cam uituc. Din 2007 acest model nu mai are logo-ul Cessna 182 Skylane cred ca din cauza drepturilor de autor.
Complet echipat cu toata electronica pe el cantareste 3206g. Tractiunea motorului cu lipo de 4s este de 2800g, iar cu 5s este de 3500g.
Diferenta de greutate dintre cele doua lipo este de 100g.
jpg]
#8
Postat 02 September 2009 - 04:10 PM
La vremea respectiva voi reveni cu un Kit rewiev la biplan......
Apropo, nici eu nu am experienta la termice, nu stiu de ce dar imi este frica, mai ales ca de cele mai multe ori zbor singur......imi place linistea totusi.....dar nu se stie ce va fi in viitor.....
Aceasta postare a fost editata de tetea: 02 September 2009 - 04:13 PM
#10
Postat 02 September 2009 - 06:18 PM
silver arrow, la Sep 2 2009, 04:40 PM, a spus:
nu stiu daca e mai fiabil, dar mai curat sigur e motorul electric ;)
Zgomotul e dupa gust...mie imi place la nebunie bombanitul motoarelor in 4 timpi...
daca zici ca nu-ti place, nu te cred :(
Misto modelul! cand il zbori?
#11
Postat 02 September 2009 - 06:22 PM
Eu l-as lasa termic. Cred ca ar fi mai usor. 81-85g/dmp nu mi se par o joaca. In plus ar fi si mai apropiat de cel 1:1.
Flapsurile le-as lasa pentru mai traziu. Trebuie ceva indemanare sa le utilizezi. In plus mai economisesti ceva greutate (a servo-ului ori servo-urilor respective).
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 02 September 2009 - 06:25 PM
#12
Postat 02 September 2009 - 06:50 PM
-Si eu as scoate-o daca eram in locul tau. ;)
Dupa ce am bagat 2100 de lei in el nu stiu daca mi-as permite sa-i schimb motorul. Am discutat cu aia de la rc groups si modelul are viteza de zbor cam mare asa ca flapsurile cred ca ar fi folositoare. As mai dori sa-mi fac mana pe luckystar 40 inaite sa-l zbor. Vreau sa-i pun lumini nav, strobe, beacon, tot pachetul si as dori niste sfaturi de la voi ca prin comert nu se prea gasesc.
Aceasta postare a fost editata de silver arrow: 02 September 2009 - 06:52 PM
#13
Postat 02 September 2009 - 07:03 PM
silver arrow, la Sep 2 2009, 07:50 PM, a spus:
-Si eu as scoate-o daca eram in locul tau. ;)
Dupa ce am bagat 2100 de lei in el nu stiu daca mi-as permite sa-i schimb motorul. Am discutat cu aia de la rc groups si modelul are viteza de zbor cam mare asa ca flapsurile cred ca ar fi folositoare. Vreau sa-i pun lumini nav, strobe, beacon, tot pachetul si as dori niste sfaturi de la voi ca prin comert nu se prea gasesc.
nu ziceam sa-l schimbi, am facut doar o sugestie pentru urmatorul proiect ;)
#14
Postat 02 September 2009 - 07:24 PM
#15
Postat 02 September 2009 - 08:14 PM
#17
Postat 03 September 2009 - 01:17 AM
Daca nu ai mai zburat cu flapsuri, iti sugerez, sa nu faci experiente la primele zboruri.
Faptul ca are nevoie de viteza este dat de incarcarea alara foarte mare. Asta ar trebui, dupa parea mea, sa-ti fie tot timpul in vizor. Deci sa-l faci cam mai usor. Da jos tot ce se poate. In nici un caz nu adauga lumini si alte lucruri similare...parerea mea.
#19
Postat 03 September 2009 - 12:20 PM
Flapsurile ajuta in ambele situatii .
Ce este foarte important este sa ai o pista foarte buna ,lunga ,foarte dreapta si cu iarba tunsa bine.
Astfel vei putea prinde suficienta viteza pentru decolare , si de asemenea vei putea veni cu viteza la aterizare
si sa il " filezi " lung la maxim 30 cm de sol pana se aseaza singur.
Avand si jamba de bot , orice denivelare la decolare il impieica sa ia viteza si am vazut destule modele
decolate in limita de viteza si cazute intr-o aripa dupa ce nu au ajuns nici la 6-7 m inaltime.
La aterizare aceleasi denivelari vor indoi jamba, o vor rupe eventual si de aici restul ... capotaj etc.
Cu flapsurile faci un fel de antrenament la inaltime mai mare sa vezi tendinta modelului cand le activezi pe grade diferite.
Idea ar fi sa nu le pui pe un switch cu 2 sau 3 pozitii deoarece cand le actionezi sar brusc direct pe unghiul setat
si de aici o reactie brusca si imprevizibila a modelului.
Bine ar fi daca statia permite activarea dintr-un buton rotativ ca sa le duci pe pozitie in mod lent si treptat.
Bafta si spor la treaba !
P.S.
Modelele electrice mari presupun pack-uri scumpe ( daca nu sunt de firma FlightPower, RoPower ,Kokam etc sunt bani aruncati si nu putini ).
Ca sa te duci la zbor cu un model asa mare si sa bati km. buni sa zbori doar 1 - 2 zboruri ca doar atatea pack-uri ai devine enervant.
Ca sa incarci pe camp de la masina pack-uri mari pierzi timp si risti sa ramai si cu masina acolo.
Ca sa investesti in 6-7 pack-uri zeci de milioane si sa busestui modelul dupa cateva zboruri, ramai cu ele si obligat sa faci tot un nou model electric.
Daca este termic zbori, aterizezi, lasi sa se raceasca , refill si iar zbori si iar aterizezi pana se impaienjenesc ochii !
Cade modelul , ramane motorul si il pui pe altul sau il vinzi.
De curatat nu este chiar asa de nasol.
Si atentie caci nu am fost atent : alimenteaza receptia separat cu UBEC separat ca daca se arde regulatorul de la motor, te lasa
si fara curent pe receptie si nu il mai poti controla deloc ! Sau ia un regulator super !
#20
Postat 03 September 2009 - 01:07 PM
REAL DESIGN, la Sep 3 2009, 12:20 PM, a spus:
Flapsurile ajuta in ambele situatii .
Doar ca stanjenesc un incepator. Este nevoie de ceva practica.
Planul B ar fi de a usura modelul pentru a reduce viteza minima necesara...nu?
#21
Postat 03 September 2009 - 01:13 PM
M-a impresionat lista modelelor detinute. Asemenea experinta este de apreciat. In Radauti zborul 1:1 ia amploare. Asta da sperante aeromodelistilor ca vor avea o pista ingrijita. Aerodromul exista si mai asteptam un hangar. :D Cessna pentru mine este un avion de suflet. Cmpro a realizat un model scale foarte frumos, ingrijit si cu multe detalii. Asta nu il face un model practic de zi cu zi. Pentru a cupla bateria la esc am de desfacut tot avionul. Experienta mea este materializata in cateva filmulete pe youtube http://www.youtube.c...er/alpha25flyer Aproape toti de pe rc groups i-au inlocuit jamba fata cu una telescopica de la robart. Legat de regulator, eu folosesc un robbe roxxy 950-6, ar mai fi nevoie de ubec?
Inca o data multumesc.
#22
Postat 07 October 2010 - 08:05 AM
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#23
Postat 07 October 2010 - 08:11 AM
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#24
Postat 07 October 2010 - 08:18 AM
Aceasta postare a fost editata de misumat: 07 October 2010 - 08:20 AM
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#25
Postat 07 October 2010 - 08:22 AM
P.S.
Este un domn care zboara impreuna cu noi si are un astfel de model - este jale ! Cu flapsuri decoleaza FOARTE greu, si aterizeaza la fel FOARTE greu ( viteza imensa - cum reduce, pur si simplu cade )
A tot cazut si reparat si a ajuns foarte greu !
Deci daca puteti reduce greutatea ar fi foarte bine !
#26
Postat 07 October 2010 - 08:24 AM
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#27
Postat 07 October 2010 - 08:28 AM
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#28
Postat 07 October 2010 - 08:38 AM
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#29
Postat 07 October 2010 - 08:39 AM
In legatura cu pack-ul: eu l-as schimba cu unul sudat, de obicei cand ii cositoresti se cam bulesc (le scade capacitatea).
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#30
Postat 07 October 2010 - 08:43 AM
Aceasta postare a fost editata de misumat: 07 October 2010 - 08:45 AM
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6