radugns, la Jun 7 2010, 06:53 PM, a spus:
In concluzie cu diferential central se reduce consumul!!
Te contrazic...Motorul lucreaza in sarcina pentru ca este puntea spate care va avea aderenta maxima...La plecare 80% din greutatea masinii se lasa pe aceasta punte, motorul fiind obligat sa traga pentru a depasi aceasta rezistenta transmisa prin intermediul puntii spate.
Cu diferential central, puntea fata se va invarti mai mult(opune o rezistenta mult mai mica la inaintare) in timp ce puntea spate se va invarti mai putin( rezistenta la inaintare este maximala pe aceasta punte). Prin urmare consumul de curent este crescut...fapt sustinut si in practica de altfel, dupa spusele colegului....
Fara diferential central puterea motorului se transmite 50% si 50% pe fata, respectiv spate... In acest caz fortele ce se anuleaza reciproc in puntea spate sunt mult mai mari, ceea ce va genera o uzura net mai accentuata...in principal asupra cardanului spate, diferential, planetare si in masura mai mica, gumele spate.
Am spus ca diferentialul central ajuta la plecare in sensul ca tine masina sub control, nicidecum in sensul ca ar imbunatati demarajul. Desi cu un ulei suficient de vascos in acest diferential se poate ajunge la un raport de transmisie fata/spate care sa imbunatateasca si demarajul si care sa protejeze si transmisia pe spate...
Si-a pus cineva intrabarea de ce la masinile 1:1 cu transmisie 4x4 rapoartele variaza intre aproximativ 60% pe fata si 40% pe spate si 75 fata , respectiv 25 spate?Ma refer la cele cu raport de transmisie fix. Dinamica masinii este aceeasi, indiferent de scara, cu precizarea ca automodelele sunt supramotorizate in comparatie cu cele 1/1...
Acum majoritatea sunt controlate de calculatoare pentru a modifica mereu raportul de transmisie functie de conditiile de rulare, pentru a optimiza aderenta si stabilitatea...
Sa o luam altfel...Fara diferential central masina se va comporta ca una cu diferential central complet blocat. In dinamica masinii, pentru aderenta maxima la viteze mici se merge cu diferentialul blocat complet, dar la viteza situatia se schimba. La viteza diferentialul blocat mai mult incurca decat ajuta pentru ca destabilizeaza masina. Nu mai vorbesc de curbe, unde fara diferential central , la o accelerare masina se intoarce macar 180 grade. Cu diferential central nu se va intoarce decat foarte greu.
Parerea mea e ca un diferential central cu un ulei de vascozitate 7-8 pe o scara de la 1 la 10, va ajuta mult masina atat la demaraj, la viteza maxima, stabilitate la viteza mare, in curbele luate cu viteza...........si nu in ultimul rand amelioreaza uzurile...