Traxxas 1/16 Slash/Revo
#61
Postat 30 May 2010 - 09:43 AM
1/16 Revo
#62
Postat 30 May 2010 - 10:02 AM
As putea sa dau sus, in cupola, chiar deasupra coolerului.
Sau as putea sa dau in parbriz...cu cat viteza e mai mare cu atat creste si presiunea aerului in aceasta zona, prin urmare ventilatia ar fi mult mai eficienta.
Tinand cont de legile din dinamica fluidelor, as merge mai mult pe prima varianta. Si cred ca am sa mesteresc si un sistem de colectare asemanator cu cel de pe capota masinilor cu motor puternic pentru a ascunde partial gaura... Am sa revin cu poze...
P.S. De ce nu cauti un cooler de 5volti, pe care sa il alimentezi din unul din canalele suplimentare din receptor? Receptorul stock are parca vreo 5 canale...:rolleyes:
Cred ca ar fi mult mai eficient asa...
Aceasta postare a fost editata de Marius Sava: 30 May 2010 - 10:05 AM
Art-tech Cessna 182
#64
Postat 30 May 2010 - 10:18 AM
justbart2002, la May 30 2010, 11:12 AM, a spus:
Ai loc de 2 coolere sub caroserie? Sau ai inaltat-o? Daca ai timp si nu iti e incomod poti sa atasezi o poza te rog?
Art-tech Cessna 182
#66
Postat 30 May 2010 - 01:39 PM
justbart2002, la May 30 2010, 11:12 AM, a spus:
Incap culerele sub caroserie, pentru ca sunt sub 5 mm grosime. Gandeste-te ca eu am sub caroserie un pack 3s, pentru ca in compartimentele pentru acumulatori nu a incaput.
Traxxas E-Maxx Brushless 3908R
#67
Postat 30 May 2010 - 08:50 PM
Art-tech Cessna 182
#68
Postat 30 May 2010 - 10:06 PM
Marius Sava, la May 30 2010, 09:50 PM, a spus:
Exista sute de tipuri si dimensiuni de coolere. Vad ca nu esti din Bucuresti. Oricum daca ajungi mergi pe Maica Domnului si gasesti acolo coolere de diverse marimi si tensiuni.
Coolerele, cele doua, nu le pui unul peste celalalt, ci unul langa celalalt, dar nu ai nevoie de doua coolere pe motor. Unul pe motor si unul mai mic pe ESC.
Si e normal sa mai reglezi inaltimea la care pui caroseria, in functie de spatiul de care ai nevoie. Ce ma deranjeaza pe mine cel mai mult la revo este ca poti modifica inaltimea la care pui caroseria, dar nu poti modifica inaltimea eleronului. Pentru ca la un moment dat caroseria, partea din spate a ei, loveste in eleron si ... nu e bine.
Traxxas E-Maxx Brushless 3908R
#69
Postat 31 May 2010 - 08:28 AM
1/16 Revo
#70
Postat 31 May 2010 - 08:34 AM
Din ce am citit pe net pare o treaba buna acest diferential, imbunatateste considerabil comportamentul masinii, mai ales pe iesirile din curbele luate la viteze mari, l plecarea de pe loc.....
Insa, ca si revers, unii afirma ca ar lua ceva din viteza maxima si ceva din demaraj....
Dintre voi a incercat cineva? Al meu e pe drum catre mine, sa vad cand am timp sa il montez si revin cu pareri...
Art-tech Cessna 182
#71
Postat 31 May 2010 - 10:26 AM
Marius Sava, la May 31 2010, 09:34 AM, a spus:
Din ce am citit pe net pare o treaba buna acest diferential, imbunatateste considerabil comportamentul masinii, mai ales pe iesirile din curbele luate la viteze mari, l plecarea de pe loc.....
Insa, ca si revers, unii afirma ca ar lua ceva din viteza maxima si ceva din demaraj....
Dintre voi a incercat cineva? Al meu e pe drum catre mine, sa vad cand am timp sa il montez si revin cu pareri...
Din moment ce nimeni nu ti-a raspuns legat de diferentialul central, inseamna ca nu avem si nici nu am vazut cum lucreaza, decat ce am citit pe net ca si tine. Iar daca tot l-ai comandat si este pe drum, probabil ca o sa ne zici tu concluziile tale, nu?
Traxxas E-Maxx Brushless 3908R
#72
Postat 31 May 2010 - 12:44 PM
#73
Postat 31 May 2010 - 01:18 PM
Cel mai simplu, o bucata de Al, adaptata bine pe motor, si daca mai are si ceva lamele dispuse radial devine un radiator foarte bun.Eventual cu ceva pasta termica de se pune la procesoare....O fanta in caroserie si motorul racit destul de bine...
Art-tech Cessna 182
#74
Postat 31 May 2010 - 03:11 PM
Marius Sava, la May 31 2010, 02:18 PM, a spus:
Cel mai simplu, o bucata de Al, adaptata bine pe motor, si daca mai are si ceva lamele dispuse radial devine un radiator foarte bun.Eventual cu ceva pasta termica de se pune la procesoare....O fanta in caroserie si motorul racit destul de bine...
Mai prietene, tu esti pe din afara complet. Cum poti sa spui ca cuprul este mai prost conducator termic si electric decat aluminiul??? Se foloseste aluminiu, de obicei, pentru ca este mai ieftin, si nu ca este el mai bun.
Iar ca raspun pentru turnu magurele: poti folosi o sarma de cupru, dar sa fie mai groasa de 1 sau 1 si ceva, dar trebuie sa dai pe motor cu pasta termoconductiva, din aia pentru procesoare. O solutie mai eleganta ar fi sa folosesti un radiator special pentru motor. Uite aici cateva exemple: https://www.modelsport.co.uk/index.php?Call...tString=heatsin. Sunt si la noi magazine care comercializeaza asa ceva, costa undeva la 35 ron.
Traxxas E-Maxx Brushless 3908R
#75
Postat 31 May 2010 - 03:27 PM
Cred ca nu prea stii sa citesti...ceva atentie in plus nu ar strica......
Cum poti sa recomanzi sa foloseasca sarma pentru radiator? Oare s-a intors logica cu susul in jos?
Ca sa ai eficienta iti trebuie o suprafata cat mai mare de preluare a caldurii si o suprafata mult mai mare de degajare a caldurii raspective.. Studiaza putin cele mai eficiente radiatoare de caldura si ai sa te convingi rapid. Efectiv e aberant sa afirmi ca 7 spire de sarma folosesc ca si radiator.
Art-tech Cessna 182
#77
Postat 31 May 2010 - 05:57 PM
Alexandru Barbat, la May 31 2010, 06:31 PM, a spus:
Eu sunt de acord sa ne intalnim. De fapt eu vin prin parc in fiecare weekend.
Traxxas E-Maxx Brushless 3908R
#78
Postat 01 June 2010 - 10:17 AM
Aseara am montat un diferential central pe al meu 1/16. Nu am apucat sa fac probe dar, asa "la mana" cred ca nu o sa fie o schimbare in bine... adica nu cred ca voi mai iesi dintr-o groapa cu nisip ... de exemplu... sau, nu cred ca se va mai ridica pe rotile din spate la un demaraj "blana". Incerc sa vad si partile bune: logic ar fi sa castig mai multa stabilitate si sa zic ca al meu are 3 diff.
Dupa o iesire in parc (loclul de joaca pentru copii din fata strandului Cara), care sper sa fie in noaptea asta, voi posta parerile... daca voi avea vreuna.
Alte probleme, aparute in timpul demontarii-montarii modelului, au fost:
- 2 surubele nu mai prind chiar asa de bine;
- amortizoarele m-au cam pus pe ganduri... ;
- intre spur si pinionul motor intra o gramada de firicele de nisip care dau un zgomot de "model defect" si te face sa te gandesti la buzunarul din care trebuie sa finantezi piesele de schimb;
Una peste alta, pentru distractie, 1/16-le asta, este un model perfect.
P.S. Intr-o zi, cand veneam din IOR, am vazut doi posesori de E-Revo 1/16, care se dadeau pe soseaua de langa strand... daca vor citi acest topic, poate vor veni si ei pe traseul din parculet... in jur de orele 23.00 (telefonul meu este in semnatura)
Distractie placuta!
ionristea@yahoo.com
Orange 0744.515.435
Vodafone 0749.151.297
#79
Postat 01 June 2010 - 11:24 AM
Aceasta postare a fost editata de justbart2002: 01 June 2010 - 11:25 AM
1/16 Revo
#80
Postat 01 June 2010 - 03:23 PM
Brussolo, la Jun 1 2010, 11:17 AM, a spus:
Aseara am montat un diferential central pe al meu 1/16. Nu am apucat sa fac probe dar, asa "la mana" cred ca nu o sa fie o schimbare in bine... adica nu cred ca voi mai iesi dintr-o groapa cu nisip ... de exemplu... sau, nu cred ca se va mai ridica pe rotile din spate la un demaraj "blana". Incerc sa vad si partile bune: logic ar fi sa castig mai multa stabilitate si sa zic ca al meu are 3 diff.
Dupa o iesire in parc (loclul de joaca pentru copii din fata strandului Cara), care sper sa fie in noaptea asta, voi posta parerile... daca voi avea vreuna.
Alte probleme, aparute in timpul demontarii-montarii modelului, au fost:
- 2 surubele nu mai prind chiar asa de bine;
- amortizoarele m-au cam pus pe ganduri... ;
- intre spur si pinionul motor intra o gramada de firicele de nisip care dau un zgomot de "model defect" si te face sa te gandesti la buzunarul din care trebuie sa finantezi piesele de schimb;
Una peste alta, pentru distractie, 1/16-le asta, este un model perfect.
P.S. Intr-o zi, cand veneam din IOR, am vazut doi posesori de E-Revo 1/16, care se dadeau pe soseaua de langa strand... daca vor citi acest topic, poate vor veni si ei pe traseul din parculet... in jur de orele 23.00 (telefonul meu este in semnatura)
Distractie placuta!
daca e asa cum scrie pe site-ul traxxas la diferentialul central:
traxxas.com a spus:
The optional center differential helps balance the E-Revo VXL’s power distribution to reduce front end lift on acceleration and improve steering responsiveness. Differential action is fully tunable by changing the silicone fluid. Factory-filled with pure silicone oil; other viscosities sold separately.
atunci totul se va rezolva din uleiuri.
* Kyosho Mini-Z MR03 Modified by Kyosho, Atomic & Pn-Racing
* Kyosho TF5-S
* HPI Sprint 2 Drift
* Traxxas Slash
* Associated B44 ma vinde
* Control by Spektrum[/color]
#81
Postat 01 June 2010 - 10:21 PM
Da, asa scrie si pe hartiuta cu care a venit ambalat "ca se tuneaza din tipul de ulei" (traducere aproximativa). Pot sa spun ca, atunci cand l-am scos din cutie, am crezut ca nu este diferential, functiona exact ca piesa originala (stoc)... L-am fortat putin si a inceput sa "diferentieze" ... atunci am banuit ca are ulei foarte vascos si ca o sa faca treaba buna. Dupa ce l-am mai invartit, a inceput "sa-si dea drumu`" si mai apoi sa se miste foarte usor...
Inca nu am reusit sa-l probez pe traseu, dupa ce amcuratat o noapte intreaga la el (sa scot tot nisipul) nu am vrut sa-l murdaresc pe ploile astea.
Distractie placuta!
ionristea@yahoo.com
Orange 0744.515.435
Vodafone 0749.151.297
#82
Postat 01 June 2010 - 11:25 PM
Citeaza
The optional center differential [...] improve steering responsiveness.
Corect. De-aia se si pun diferentiale centrale pe modelele mai mari.
Citeaza
Aici e cu dus-intors. Practic nu reduce efectul de wheelie ca prin magie. Nu o sa faca altceva decat sa trimita puterea motorului la rotile cu cuplu mic (cele fata) invartindu-le aproape in gol, iar cele spate vor primi o mica parte din putere (ce se mai transmite prin frecarile cu uleiul din diferentialul central) pana cand modelul accelereaza. Un fel de controlul tractiunii usor stupid, pentru ca sunt alte moduri mai eficiente de a face asta (ambreiaj mecanic, dozajul acceleratiei prin programarea timing-ului si punch-ului din ESC, dozajul acceleratiei prin activarea expo in radiocomanda, dozajul acceleratiei de catre utilizator prin apasarea progresiva a acceleratiei :rolleyes: ).
#83
Postat 02 June 2010 - 09:47 AM
Dar cand cineva o v-a scoate pe teren as fi chiar curios sa aflu ce comportament are cu central diff.
1/16 Revo
#84
Postat 02 June 2010 - 11:38 AM
Art-tech Cessna 182
#85
Postat 06 June 2010 - 11:51 PM
Prima impresie a fost "ce naspa, nu se mai ridica pe rotile din spate"... bineinteles eu ma dau cu ea doar de "fun", deci chestia cu ridicatul pe rotile din spate era o chestie "buna".
Dupa asta, am incercat sa vad ce am castigat:
- este mult mai controlabila la demaraje sau accelerari bruste,
- directia este imbunatatita,
- pe nisip este mai controlabila (in limitele unui 1:16 nervos rau)
Am impresia, totusi, ca mananca mai repede acumulatorii ???? sau o fi doar o impresie??? Nu vad care ar fi cauza, logica mea zice ca ar fi trbuit sa consume mai putin...
In afara de astea, a aparut un troscanit ca de roti dintate uzate... trebuie sa desfac sa verific, cred ca e din cauza nisipului.
Distractie placuta!
ionristea@yahoo.com
Orange 0744.515.435
Vodafone 0749.151.297
#86
Postat 07 June 2010 - 11:38 AM
Bateria o papa mai repede din cauza ca rotile din fata (la plecari si la acceleratii bruste) se invart mult "in gol". Datorita diferentialului central, mereu rotile care se invart mai usor se vor invarti mult mai repede, in gol.
Fara diferential central, e cam la fel ca si cand ai avea diferential central blocat. 50% din cuplul motrului este transmis pe puntea spate, care efectiv va impinge masina.
Cu acest diferential central, la plecare, pe puntea spate se va transmite mult mai putin de 50% din cuplu iar restul va fi transmis care puntea fata(care are tentinda sa se invarta in gol). Acest lucru se intampla mai ales cand motorul e in sarcina maxima...si implicit in aceste momente cnsumul de curent tinde spre maxim...
De exemplu, pentru a atinge viteza de xx/km/h cu plecare de pe loc, cu motorul in blana, o masina fara diferential central va ajunge prima, pe cand cea cu diferential central va ramane in urma. Tocmai datorita acelei puteri irosita priin intermediul puntii fata.
Motorul va functiona in regim de turatie maxima mai mult timp la masina echipata cu diferential central. De aici un timp de joaca redus.
Insa, se castiga foarte mult la stabilitate pe teren lunecos, la plecariel de pe loc in blana, in curbele luate cu viteza mare si in acceleratie....... Pe undeva se comporta ca un ASR+ ESP rudimentar......nu actioneaza franele ci lasa unele roti sa se invarta in gol....
Un alt avantaj, cel putin teoretic, e ca ar trebui sa reduca uzurile pe puntea spate...
Art-tech Cessna 182
#87
Postat 07 June 2010 - 05:45 PM
Marius Sava, la Jun 7 2010, 12:38 PM, a spus:
Bateria o papa mai repede din cauza ca rotile din fata (la plecari si la acceleratii bruste) se invart mult "in gol". Datorita diferentialului central, mereu rotile care se invart mai usor se vor invarti mult mai repede, in gol.
Fara diferential central, e cam la fel ca si cand ai avea diferential central blocat. 50% din cuplul motrului este transmis pe puntea spate, care efectiv va impinge masina.
Cu acest diferential central, la plecare, pe puntea spate se va transmite mult mai putin de 50% din cuplu iar restul va fi transmis care puntea fata(care are tentinda sa se invarta in gol). Acest lucru se intampla mai ales cand motorul e in sarcina maxima...si implicit in aceste momente cnsumul de curent tinde spre maxim...
De exemplu, pentru a atinge viteza de xx/km/h cu plecare de pe loc, cu motorul in blana, o masina fara diferential central va ajunge prima, pe cand cea cu diferential central va ramane in urma. Tocmai datorita acelei puteri irosita priin intermediul puntii fata.
Motorul va functiona in regim de turatie maxima mai mult timp la masina echipata cu diferential central. De aici un timp de joaca redus.
Insa, se castiga foarte mult la stabilitate pe teren lunecos, la plecariel de pe loc in blana, in curbele luate cu viteza mare si in acceleratie....... Pe undeva se comporta ca un ASR+ ESP rudimentar......nu actioneaza franele ci lasa unele roti sa se invarta in gol....
Un alt avantaj, cel putin teoretic, e ca ar trebui sa reduca uzurile pe puntea spate...
#88
Postat 07 June 2010 - 05:53 PM
Marius Sava, la Jun 7 2010, 12:38 PM, a spus:
Teoretic curentul este mai mic cu diferential central, pt ca motorul nu este solicitat la maxim cand pleaca de pe loc, daca nu ar fi diferential central sigur consumul creste pentru ca se forteaza motorul mai tare.
In concluzie cu diferential central se reduce consumul!!
Custom CNC parts GNS Racing
#89
Postat 07 June 2010 - 05:59 PM
Asa ca si din pct meu de vedere pas
1/16 Revo
#90
Postat 07 June 2010 - 07:32 PM
justbart2002, la Jun 7 2010, 06:59 PM, a spus:
Asa ca si din pct meu de vedere pas
Asa este, are dreptate justbart2002, a mea se ridica pe doua roti, si nu puteam sa il iau la liniuta. Cei drept eu aveam 3s si el mergea cu 2s. Cu toate ca a mea ar fi avut demarajul mai mare nu puteam sa o tin pe pamant, isi lua zborul.
Bafta tuturor!
Felicitari lui justbart2002, inca o data, pentru noua sa achizitie. Sa o stapanesti sanatos si fara accidente, sa nu ai parte de ea ca un bibelou, cum am eu acum de ale mele.
Traxxas E-Maxx Brushless 3908R