Model F3A 2m scratchbuilt - proiectare si constructie
#91
Postat 01 July 2010 - 08:54 PM
Ajustoarele de incidenta care le-am cumparat sunt cam flexibile si prezinta jocuri, asa ca a trebuit sa fac unele noi din aluminiu. N-a fost usor, dar cu ajutorul unor prieteni care mi-au pus la dispozitie un strung si un CNC micut, au iesit destul de bine. Fiecare ajustor cantareste 8g.
Iata si cateva poze din timpul constructiei:
http://www.videostop.ro/alex/DSCF2027.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF2030.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF2031.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF2033.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF2036.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF2039.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF2041.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF2049.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF2050.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF2048.JPG
#92
Postat 01 July 2010 - 08:55 PM
http://www.videostop.ro/alex/DSCF2077.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF2052.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF2058.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF2059.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF2068.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF2070.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF2071.JPG
#93
Postat 01 July 2010 - 09:06 PM
esti TARE !
LE: ce greutate are pana acum?
Aceasta postare a fost editata de hash84: 01 July 2010 - 09:07 PM
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#94
Postat 01 July 2010 - 09:29 PM
hash84, la Jul 1 2010, 10:06 PM, a spus:
esti TARE !
LE: ce greutate are pana acum?
Asa cum arata in imaginile de mai sus, fara nimic pe el, are 2525g. Smacolina cu care am dat fuselajul (lac+pudra de talc) are cel putin 150g si n-am apucat s-o slefuiesc inca. Sper sa mai scap de ceva greutate de acolo, dar oricum, daca zboara ok, o sa dezbrac fuselajul si o sa-l acopar din nou cu balsa.
#97
Postat 08 September 2010 - 11:02 PM
Ceea ce ramane de facut e sa reglez incidentele aripii si ampenajului si sa programez statia.
Cu toate ca nu cred ca va zbura in concurs la F3A anul acesta, am tinut sa-l termin cat mai repede asa ca l-am acoperit rapid cu folie alba si albastru inchis pentru intrados.
E un pic peste greutatea maxima de 5kg, dar daca demontez conul elicii probabil va fi sub. Voi mai posta detalii zilele urmatoare.
http://www.videostop.ro/alex/DSCF2107.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF2109.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF2110.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF2111.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF2121.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF2122.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF2123.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF2124.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF2127.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF2130.JPG
#99
Postat 09 September 2010 - 07:03 AM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#100
Postat 09 September 2010 - 07:24 AM
Remarcabil! - incepand, de la concept pana la executie
Sa te'ntreb o chestie la care eu nu ma pricep
Programelul asta cu care ai lucrat, poate determina CG (centrul de greutate) si CP (centrul de presiune) pentru orice corp 3D?
Te intreb,
ca as dori sa scanez 3D, o barcuta, la care apoi sa determin aceste doua puncte de maxima importanta pt stabilitate
Este usor off-topic, motiv pt care-mi cer scuze
0728.26.93.19
#101
Postat 09 September 2010 - 11:09 AM
@ Il Padrino: CG se poate determina usor, trebuie doar sa ai piesele modelate si pozitionate corect, apoi sa alegi materialele/densitatile potrivite astfel incat fiecare piesa sa aiba masa reala.
CP se poate determina pentru orice corp 3D, dar trebuie sa folosesti un program CFD dedicat. Cu Floworks eu n-am reusit sa obtin valori credibile pentru forte/momente, asa ca n-as pune baza nici pe pozitia CP.
#102
Postat 09 September 2010 - 12:10 PM
Ar fi interesant si de maxima utilitate pentru orice obiect zburator (avion, rachetomodel si extrapolat la cazul meu - navomodel de viteza, care este de fapt mai mult "imersat" in aer de cat in apa), daca acest CP ar putea fi determinat la marele fix
mersi inca o data si multa bafta
0728.26.93.19
#103
Postat 10 September 2010 - 10:02 AM
Nu vreau sa fiu carcotas, dar am totusi cateva remarci super minore:
1. Cred ca ar fi fost mai bine ca nervura din capatul aripii (inspre fuselaj) sa fie lipita inainte de a placa polistierenul cu balsa pentru a oferi o priza mai buna;
2. Nu ar fi rau daca batiul de la motor ar avea niste deflectoare care sa conduca aerul de la prizele laterale din capota direct pe motor.
#104
Postat 10 September 2010 - 11:33 AM
Lateralele fuselajului sunt curbate (in vedere de sus) asa ca aripa a trebuit decupata dupa forma fuselajului inainte de a lipi nervura de la baza. E mult mai simplu sa tai si sa slefuiesti impreuna invelisul de balsa si miezul de polistiren decat sa faci operatia asta separat pentru fiecare in parte. Oricum nervura a fost lipita cu adeziv poliuretanic, care in prezenta umezelii expandeaza si umple foarte bine golurile.
Deflectoarele pentru racirea motorului sunt lipite in interiorul capotei demontabile. Le-am facut taind un spray deodorant, care e din aluminiu si e destul de usor. Vom vedea cat de eficace sunt, dar cel putin avionul miroase bine :)
#105
Postat 10 September 2010 - 12:26 PM
Ti-a iesit foarte frumos!
Da' parca era termic la un moment sau tin eu minte gresit?
Ti-a dat multa bataie de cap infolierea?
Oricum foarte frumos si te felicit pentru rabdare si devotament!
#107
Postat 10 September 2010 - 02:19 PM
Citeaza
Citeaza
Ok, am inteles.
Abia astept sa il vad zburand! Spor maxim in continuare!
#108
Postat 10 September 2010 - 06:05 PM
@Raul: era vorba de fuselajul de compozit, care a fost proiectat sa poata fi motorizat si cu termic. Pentru mine personal intotdeauna am intentionat sa-l fac electric.
#109
Postat 20 September 2010 - 09:51 AM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#110
Postat 20 September 2010 - 11:05 AM
ALLEN, la Sep 20 2010, 10:51 AM, a spus:
In mare am urmarit pasii din tutorialul asta: http://mackrc.net/pa...ings2/index.htm
Singura diferenta e ca nu am mai folosit voal de carbon sau rovinguri pentru rigidizare.
#111
Postat 26 September 2010 - 05:50 PM
Decolarea a fost scurta si n-a fost nevoie decat de 1 click dreapta din eleroane si 1 click de profundor sus pentru trimare. Primul zbor a fost destul de timid, dar deja la al treilea capatasem suficienta incredere pentru a incerca un knife edge loop. A mers f. bine, probabil ar fi trebuit sa pun motor mai devreme in a doua jumatate, dar cu un pic de exercitiu o sa iasa si mai bine.
Coboara pe verticala foarte incet, si chiar daca viteza de intrare e mai mare modelul incetineste in coborare daca tai complet motorul. Pentru majoritatea ranversarilor am uitat directia pe low rate, asa ca nu mi-am facut inca o impresie clara.
Am atasat cateva poze si 2 clipuri; primul arata chiar maiden-ul iar pentru al doilea am incercat sa adun cateva figuri acrobatice din cateva clipuri. Nu va asteptati la prea multe, fiind primele zboruri am cautat mai mult sa ma familiarizez cu modelul.
Multumiri lui Dragos si Vlad de la Aeropower care m-au ajutat f. mult, de asemenea lui Hash84 si Victor Pricop pentru filmari si lui Alexvid pentru editare video.
Aceasta postare a fost editata de Bloodhound: 26 September 2010 - 05:50 PM
#113
Postat 26 September 2010 - 06:20 PM
Este un exemplu de urmat in toate etapele de constructie.
Felicitari si sa-ti aduca numai bucurii.
Muuuuulta, muuuulta bafta.
#114
Postat 26 September 2010 - 06:35 PM
#118
Postat 27 September 2010 - 09:31 AM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#119
Postat 27 September 2010 - 10:35 AM
Banuind ca dimensional se inscrie in clasa, cum au iesit greutatea si zgomotul ?
Pentru ca este model proiectat si realizat de tine, ar fi interesant sa ii faci o fisa
completa cu caracteristici, dotari, etc., inclusiv toate caracteristicile ce tin de clasa
careia ii este dedicat modelul. Binenteles, cand timpul iti va permite (de altfel, avand
in vedere cu cata seriozitate ai tratat subiectul, sunt convins ca ai in intentie sa adresezi
subiectul complet, si fiecare detaliu cere timp ...)
Inca o data, bravo, SUPER TARE ! Iti urez ca anul viitor, la data concursului, sa fii cu modelul
intreg, bine antrenat si legitimat - parte a unei echipe. Si evident inscris in concurs ...
Hai, domn'e, ca parca mai e o sansa ...
Concursul de anul viitor are potenial sa fie foarte foarte interesant, inclusiv prin abordarea mai
serioasa, din ce in ce mai serioasa, a subiectului, de catre toate partile implicate.
Asta avand in vedere ca F3A este ramura a unei discipline SPORTIVE.