Model F3A 2m scratchbuilt - proiectare si constructie
#61
Postat 04 October 2009 - 09:53 PM
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1773.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1774.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1775.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1776.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1790.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1793.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1799.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1800.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1805.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1807.JPG
#62
Postat 04 October 2009 - 10:04 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#64
Postat 05 October 2009 - 05:52 AM
https://www.youtube....HuEcHGiek&t=14s
Quad S500 cu Naza V2
EasyGlider Pro
#65
Postat 09 November 2009 - 02:52 PM
Am lipit placa suport a bateriei si am adaugat cateva coltare de balsa pentru o mai buna fixare a suportului trenului de aterizare. Interiorul este destul de spatios si poate incapea chiar si un pack Lipo 12s de 5000 mAh. 10s este insa maximul admis pentru categoria F3A.
Nu stiu exact ce suprasarcini suporta un model F3A, insa la -10g vor fi aproape 15kg care vor trage de tava bateriei. E important deci sa fie bine fixata, asa ca am adaugat coltare de balsa la toate imbinarile de sub ea.
M-am hotarat sa folosesc balamale Radiosouth 1/4 scale CA hinges care sunt mult mai rezistente decat majoritatea balamalelor CA care se pot gasi pe piata. Au sosit saptamana trecuta, asa ca am reluat lucrul la directie si in cateva seri a fost gata.
Probabil ca voi modifica forma cabinei asa ca am atasat o imagine din Solidworks cu noua forma. Este mai putin bombata si pare mai integrata in forma fuselajului.
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1832.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1836.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1866.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1843.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1840.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1856.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1846.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1851.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1859.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1864.JPG
#68
Postat 12 November 2009 - 09:27 AM
mr.tim, la Nov 11 2009, 05:53 PM, a spus:
Bafta!
~ 400 RON materiale (placaj, balsa, etc.)
500 RON taiere laser
400 RON tub carbon aripa+ajustoare incidenta+tub ampenaj
300 RON ESC Turnigy 100A 12s
~ 80 RON /set aripa+ampenaje taiate CNC din polistiren
------------
1680 RON total investit pana acum
Urmeaza:
~600RON motor
~780RON baterii 2 seturi 10s
~600RON 5 servo
~180RON 4 elici
~180RON tren aterizare
-------------
2340 RON ramas de investit
Mai sunt o gramada de alte maruntisuri de cumparat, iar daca vreau sa schimb si statia asa cum intentionez suma o sa creasca si mai mult.
Asta e, F3A nu-i o categorie chiar ieftina.
#69
Postat 12 November 2009 - 10:23 AM
ps : asta e cel mai ieftin f3A de 2m pe care l-am vazut. daca o sa il scoti sub 5 kg ca sa poata participa la competitii esti un zeu :rolleyes:
bafta!
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#70
Postat 12 November 2009 - 10:47 AM
Am incredere ca pot sa-l scot sub 5Kg, dar trebuie sa supraveghez atent greutatea pe parcursul constructiei si sa updatez modelul in Solidworks.
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1851.JPG
Aceasta postare a fost editata de Bloodhound: 12 November 2009 - 10:48 AM
#71
Postat 12 November 2009 - 03:45 PM
Daca nu deranjez cateva intrebari :
1 - Cu ce urmeaza sa il infoliezi ? se poate castiga sau pierde la greutate din cauza tipilui de folie ?
2 - O canopie ( carlinga ) de carbon ar fi mai usoara decat una de plexic sau este greu de executat ?
3 - Ar fi ajutat la greutate niste " ferestre " in fuselaj pe laterale la partea din spate sau strica rezistenta structurii modelului ?
Spor la treaba in continuare !
P.S.
Merge o productie de serie mica sau comanda cu caracter de unicat ?
#72
Postat 12 November 2009 - 04:21 PM
http://www.rcuniverse.com/forum/m_6180279/..._12/key_/tm.htm
Cabina vreau s-o fac din fibra de sticla; carbonul e scump si mai si ecraneaza, iar plexiglasul e greu si trebuie facut un mulaj foarte rezistent. Ferestrele in fuselaj probabil ar fi ajutat la greutate, dar micsoreaza rezistenta si as fi fost obligat sa-l acopar cu folie.
Daca exista interes, as putea pune la un loc cateva kit-uri simple care sa cuprinda piesele taiate la laser, capota si cabina. Balsa pentru invelis, baghete si alte maruntisuri va trebui sa si le procure fiecare insa. Oricum, nu poate fi vorba de asta decat dupa ce zboara prototipul. Deja am o lista de modificari pentru urmatoarea versiune, dar e posibil sa mai vreau sa schimb ceva si dupa testele in zbor.
#73
Postat 17 November 2009 - 09:00 PM
Parerea mea:
Te-ai complicat prea mult la fuselaj. E frumos dar foarte costisitor, laborios si GREU. Aici e problema. Ideea de baza era ca cea ce faci din lemn sa iti serveasca pentru a face o matrita din fibra de sticla ca apoi sa poti turna fuselaje de 350 - 400 g.
Carlinga si capota le poti face din PVC prin termoformare. Umple complet cu balsa spatiile dintre placile de placaj de la matritele pe care le-am vazut in poze si apoi le invelesti cu folie termoretractabila de PVC de 1 mm ( din care sunt facute PET -urile de apa/Pepsi... ). Termoformarea dureaza 2 minute si iti ies sub 20g fiecare. Apoi vopsesti capota pe interior ca la automodele. Mai compensezi asa din greutatea fuselajului.
TEL. 0726.191.725
#74
Postat 18 November 2009 - 12:47 AM
ERASER, la Nov 17 2009, 09:00 PM, a spus:
Parerea mea:
Te-ai complicat prea mult la fuselaj. E frumos dar foarte costisitor, laborios si GREU. Aici e problema. Ideea de baza era ca cea ce faci din lemn sa iti serveasca pentru a face o matrita din fibra de sticla ca apoi sa poti turna fuselaje de 350 - 400 g.
Carlinga si capota le poti face din PVC prin termoformare. Umple complet cu balsa spatiile dintre placile de placaj de la matritele pe care le-am vazut in poze si apoi le invelesti cu folie termoretractabila de PVC de 1 mm ( din care sunt facute PET -urile de apa/Pepsi... ). Termoformarea dureaza 2 minute si iti ies sub 20g fiecare. Apoi vopsesti capota pe interior ca la automodele. Mai compensezi asa din greutatea fuselajului.
Nu-i chiar asa de greu. Daca te uiti la link-ul care l-am pus deasupra, o sa vezi ca fuselajul de Black Magic VF3 (care e un F3A profesional) are 900g fara directie, cabina sau capota. Al meu are 1 kg cu directie cu tot, ceea ce inseamna ca e poate cu 50g mai greu. Nu-i rau pentru o prima incercare.
Nu stiu de unde ai datele astea, dar nu ai cum sa scoti un fuselaj de 2m la 350g, fie el si din compozit. De exemplu un fuselaj facut din aramid honeycomb iese la 550g, si asta fara absolut nimic pe el (suport de tren, batiu si altele). Aramid honeycomb cred ca e cel mai usor compozit din care poti face fuselajul, si chiar si asa daca faci un calcul sare lejer de 750g.
Fuselajul de lemn l-am facut pur si simplu pe masa din bucatarie, fara nici o figura de stil. Cred ca esti de acord cu mine ca pentru o matrita de fuselaj iti trebuie cu totul alte conditii. Prin urmare am avut de ales intre a sta degeaba si a face ceva.
Termoformarea este un procedeu util la modele mici, dar la dimensiunile astea nu se pune problema sa il folosesc. Ar iesi o capota extrem de flexibila, care pur si simplu se indoaie cand o apesi cu degetul. La vitezele si solicitarile unui F3A, nu-i de dorit asa ceva. Pana si la jucaria mea de 1.4m capota vibreaza extrem de neplacut in zbor in cutit, si e facuta din fibra de sticla.
Aceasta postare a fost editata de Bloodhound: 18 November 2009 - 12:51 AM
#75
Postat 09 December 2009 - 01:49 PM
In prima etapa a trebuit sa finalizez modelul CAD al capotei adaugand prizele de aer laterale si avand grija ca forma acestora sa asigure demularea si sa nu impiedice scoaterea din matrita. Am umplut structura de placaj a pozitivului capotei cu blocuri de depron, am slefuit pe forma si am acoperit-o cu fibra de sticla. A urmat adaugarea prizelor de aer laterale (realizate din placaj si balsa) si realizarea racordarilor acestora din chit auto. Totul a fost apoi suflat cu gelcoat si slefuit atent.
Constructia matritei (negativului) este clasica si nu are rost sa intru in detalii.
Am atasat cateva poze cu principalele etape ale realizarii pozitivului, matrita in forma ei finala si capota din fibra de sticla asa cum arata scoasa din matrita.
http://www.videostop.ro/alex/cowl1.jpg
http://www.videostop.ro/alex/DSC00233.jpg
http://www.videostop.ro/alex/DSC00238.jpg
http://www.videostop.ro/alex/DSC00239.jpg
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1869.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1875.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1872.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1878.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1879.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1885.JPG
Aceasta postare a fost editata de Bloodhound: 09 December 2009 - 02:01 PM
#78
Postat 14 December 2009 - 10:51 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#80
Postat 15 December 2009 - 07:16 PM
Pe viitor intentionati sa-l dati in "productie de serie"? Pentru binele intregii omeniri...
Ca si rcuniverse duduie de ovatii binemeritate.
Cu deosebita stima,
R
#81
Postat 16 December 2009 - 09:26 AM
robin, la Dec 15 2009, 07:16 PM, a spus:
Pe viitor intentionati sa-l dati in "productie de serie"? Pentru binele intregii omeniri...
Ca si rcuniverse duduie de ovatii binemeritate.
Cu deosebita stima,
R
Multumesc pentru aprecieri, dar nu cred ca e cazul sa ne entuziasmam peste masura ;) Deocamdata e doar un prototip, nu e nici macar terminat, nu se stie ce greutate finala va avea si cum va zbura. Am toate motivele sa fiu optimist, dar e devreme sa vorbim despre "productii de serie".
#82
Postat 07 January 2010 - 10:56 PM
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1906.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1911.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1913.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1914.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1923.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1932.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1934.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1941.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1950.JPG
#85
Postat 24 April 2010 - 05:33 PM
- Partea proasta: am dat-o in bara destul de rau cu etapa de finisare a fuselajului de lemn. Incercand sa astup toate spatiile dintre panourile de balsa si sa elimin toate defectele de suprafata, am dat un strat de lac amestecat cu pudra de talc, care urma sa-l slefuiesc dupa intarire. Am folosit acelasi procedeu si pentru directie cu rezultate f. bune, asa ca m-am gandit ca o sa mearga la fel de bine si in cazul fuselajului, dar in cele din urma s-a dovedit a fi o alegere gresita. Invelisul de balsa a fost "inmuiat" de lacul din amestec si s-a deformat formand suprafete usor concave in spatiile dintre cadre sau baghete.
Si mai rau, asta a rezultat in multa greutate in plus, fiindca e foarte greu de slefuit excesul de amestec aflat in zonele concave ale invelisului.
Singura solutie ar fi sa dau jos invelisul de balsa si s-o iau de la inceput, insa mi-ar lua f. mult si, dupa cum veti vedea, am alte planuri. N-am de gand sa renunt si planul e sa termin fuselajul si sa zbor modelul cat mai curand posibil. Prin urmare am montat trenul de aterizare si bechia, dupa care am fixat rapid cabina cu cateva suruburi:
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1981.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1987.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1988.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1989.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1990.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1996.JPG
#86
Postat 24 April 2010 - 05:43 PM
Am facut cateva poze in timpul realizarii masterului pentru fuselaj, asa ca poate am sa le pun aici mai tarziu pentru a arata principalii pasi ai realizarii.
http://www.videostop.ro/alex/P3080033.JPG
http://www.videostop.ro/alex/P3090058.JPG
http://www.videostop.ro/alex/P3130069.JPG
#87
Postat 31 May 2010 - 09:00 PM
Am ales sa folosesc un unghi diedru negativ de -5 grade pentru ampenajele orizontale, care ar trebui sa aduca un plus de stabilitate in figurile negative si sa reduca semnificativ miscarile pe alte axe provocate de bracarea directiei.
http://www.videostop.ro/alex/DSCF2018.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF2019.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF2021.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF2022.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF2023.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF2025.JPG
#88
Postat 31 May 2010 - 09:05 PM
http://www.videostop.ro/alex/DSCF2008.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF2011.JPG
#89
Postat 31 May 2010 - 09:48 PM
Aceasta postare a fost editata de pccdtk: 31 May 2010 - 09:49 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#90
Postat 31 May 2010 - 09:57 PM
pccdtk, la May 31 2010, 10:48 PM, a spus:
Daca te referi la fuselajul de lemn, problemele intr-adevar nu prea se vad in pozele facute cu blitzul. Invelisul de balsa nu mai are forma curba continua, ci lasa sa se ghiceasca usor structura de dedesubt. Planul este sa-l zbor asa cum e, si daca nu apar alte probleme poate o sa-i dau jos invelisul de balsa si o sa-l acopar din nou. Fuselajul de compozit a iesit cam flexibil si mai necesita rigidizari interioare.