Modelism - RHC Forum: Model F3A 2m scratchbuilt - proiectare si constructie - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Model F3A 2m scratchbuilt - proiectare si constructie

#61 Useril este offline   Bloodhound 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 408
  • Inregistrat: 23-April 08

Postat 04 October 2009 - 09:53 PM

Dupa o pauza de 2 saptamani, am reluat lucrul si am imbracat cu balsa partea superioara a fuselajului. Intre timp au sosit tubul de carbon pentru aripa si ajustoarele de incidenta. Am comandat de asemenea un ansamblu tub-manson pentru ampenajul orizontal, insa spre surpriza mea teava e din aluminiu si pare foarte grea, asa ca va trebui s-o inlocuiesc cu una de carbon.

http://www.videostop.ro/alex/DSCF1773.JPG

http://www.videostop.ro/alex/DSCF1774.JPG

http://www.videostop.ro/alex/DSCF1775.JPG

http://www.videostop.ro/alex/DSCF1776.JPG

http://www.videostop.ro/alex/DSCF1790.JPG

http://www.videostop.ro/alex/DSCF1793.JPG

http://www.videostop.ro/alex/DSCF1799.JPG

http://www.videostop.ro/alex/DSCF1800.JPG

http://www.videostop.ro/alex/DSCF1805.JPG

http://www.videostop.ro/alex/DSCF1807.JPG
0

#62 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 04 October 2009 - 10:04 PM

Frumoase linii .....
0

#63 Useril este offline   andriu 

  • Membru
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 884
  • Inregistrat: 06-March 07
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 04 October 2009 - 10:06 PM

si mie i-mi palce sa i-mi "mesteresc " propriile avioane.
dar cred ca ma las.
nu am cuvinte.

"That's sooo oshemmm !!!!!"
0

#64 Useril este offline   p_cipri 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 20-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Baia Mare
  • Interests:Muzica, Navomodelism, Aeromodelism, Multicoptere

Postat 05 October 2009 - 05:52 AM

E super finisat. imi place sa ai zboruri frumoase.
Turnigy 9X cu modul audio si Frsky telemetry
https://www.youtube....HuEcHGiek&t=14s

Quad S500 cu Naza V2

EasyGlider Pro
0

#65 Useril este offline   Bloodhound 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 408
  • Inregistrat: 23-April 08

Postat 09 November 2009 - 02:52 PM

In ultima vreme n-am avut timp sa lucrez la model decat in weekend, asa ca am progresat destul de incet.

Am lipit placa suport a bateriei si am adaugat cateva coltare de balsa pentru o mai buna fixare a suportului trenului de aterizare. Interiorul este destul de spatios si poate incapea chiar si un pack Lipo 12s de 5000 mAh. 10s este insa maximul admis pentru categoria F3A.
Nu stiu exact ce suprasarcini suporta un model F3A, insa la -10g vor fi aproape 15kg care vor trage de tava bateriei. E important deci sa fie bine fixata, asa ca am adaugat coltare de balsa la toate imbinarile de sub ea.

M-am hotarat sa folosesc balamale Radiosouth 1/4 scale CA hinges care sunt mult mai rezistente decat majoritatea balamalelor CA care se pot gasi pe piata. Au sosit saptamana trecuta, asa ca am reluat lucrul la directie si in cateva seri a fost gata.

Probabil ca voi modifica forma cabinei asa ca am atasat o imagine din Solidworks cu noua forma. Este mai putin bombata si pare mai integrata in forma fuselajului.

http://www.videostop.ro/alex/DSCF1832.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1836.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1866.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1843.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1840.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1856.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1846.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1851.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1859.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1864.JPG
0

#66 Useril este offline   Bloodhound 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 408
  • Inregistrat: 23-April 08

Postat 09 November 2009 - 02:54 PM

http://www.videostop.ro/alex/DSCF1867.JPG
http://www.videostop.ro/alex/canopy_new.jpg
0

#67 Useril este offline   mr.tim 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 96
  • Inregistrat: 14-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 November 2009 - 05:53 PM

Foarte foarte frumos, deosebit chiar, la cat estimezi ca o sa te coste in final tot proiectul si cat de mult te-a costat pana in momentul de fata....
Bafta!
0726 109 561
0

#68 Useril este offline   Bloodhound 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 408
  • Inregistrat: 23-April 08

Postat 12 November 2009 - 09:27 AM

Vezi postareamr.tim, la Nov 11 2009, 05:53 PM, a spus:

Foarte foarte frumos, deosebit chiar, la cat estimezi ca o sa te coste in final tot proiectul si cat de mult te-a costat pana in momentul de fata....
Bafta!


~ 400 RON materiale (placaj, balsa, etc.)
500 RON taiere laser
400 RON tub carbon aripa+ajustoare incidenta+tub ampenaj
300 RON ESC Turnigy 100A 12s
~ 80 RON /set aripa+ampenaje taiate CNC din polistiren
------------
1680 RON total investit pana acum

Urmeaza:
~600RON motor
~780RON baterii 2 seturi 10s
~600RON 5 servo
~180RON 4 elici
~180RON tren aterizare
-------------
2340 RON ramas de investit

Mai sunt o gramada de alte maruntisuri de cumparat, iar daca vreau sa schimb si statia asa cum intentionez suma o sa creasca si mai mult.
Asta e, F3A nu-i o categorie chiar ieftina.
0

#69 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2183
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 November 2009 - 10:23 AM

esti tare frate! bafta in continuare!

ps : asta e cel mai ieftin f3A de 2m pe care l-am vazut. daca o sa il scoti sub 5 kg ca sa poata participa la competitii esti un zeu :rolleyes:
bafta!
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#70 Useril este offline   Bloodhound 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 408
  • Inregistrat: 23-April 08

Postat 12 November 2009 - 10:47 AM

Asa cum arata in poza de mai jos plus directie are fix 1kg, dar cantarul care il folosesc nu-i foarte precis si in trecut a indicat ceva mai mult decat in realitate. Fata de estimarea data de calculator, e cam cu 100g mai greu, ceea ce s-ar putea sa fie chiar cantitatea de adeziv folosita. Capota si cabina le estimez cam la 70-90g fiecare, iar batiul motorului am de gand sa-l refac, folosind un placaj mai subtire si o prindere mai sigura pentru placa suport a motorului.

Am incredere ca pot sa-l scot sub 5Kg, dar trebuie sa supraveghez atent greutatea pe parcursul constructiei si sa updatez modelul in Solidworks.

http://www.videostop.ro/alex/DSCF1851.JPG

Aceasta postare a fost editata de Bloodhound: 12 November 2009 - 10:48 AM

0

#71 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 12 November 2009 - 03:45 PM

Foarte interesant dar si profesional executat - se vede de la o posta ca este facut de specialisti.
Daca nu deranjez cateva intrebari :
1 - Cu ce urmeaza sa il infoliezi ? se poate castiga sau pierde la greutate din cauza tipilui de folie ?
2 - O canopie ( carlinga ) de carbon ar fi mai usoara decat una de plexic sau este greu de executat ?
3 - Ar fi ajutat la greutate niste " ferestre " in fuselaj pe laterale la partea din spate sau strica rezistenta structurii modelului ?

Spor la treaba in continuare !

P.S.

Merge o productie de serie mica sau comanda cu caracter de unicat ?
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#72 Useril este offline   Bloodhound 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 408
  • Inregistrat: 23-April 08

Postat 12 November 2009 - 04:21 PM

N-as vrea sa folosesc folie... Planul e sa-l acopar cu fibra de sticla de 20g/m2 si microbaloons, apoi slefuit si vopsit. Procedura e descrisa mai in detaliu aici:
http://www.rcuniverse.com/forum/m_6180279/..._12/key_/tm.htm
Cabina vreau s-o fac din fibra de sticla; carbonul e scump si mai si ecraneaza, iar plexiglasul e greu si trebuie facut un mulaj foarte rezistent. Ferestrele in fuselaj probabil ar fi ajutat la greutate, dar micsoreaza rezistenta si as fi fost obligat sa-l acopar cu folie.

Daca exista interes, as putea pune la un loc cateva kit-uri simple care sa cuprinda piesele taiate la laser, capota si cabina. Balsa pentru invelis, baghete si alte maruntisuri va trebui sa si le procure fiecare insa. Oricum, nu poate fi vorba de asta decat dupa ce zboara prototipul. Deja am o lista de modificari pentru urmatoarea versiune, dar e posibil sa mai vreau sa schimb ceva si dupa testele in zbor.
0

#73 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2259
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 17 November 2009 - 09:00 PM

Foarte frumos lucrat, jos palaria !

Parerea mea:
Te-ai complicat prea mult la fuselaj. E frumos dar foarte costisitor, laborios si GREU. Aici e problema. Ideea de baza era ca cea ce faci din lemn sa iti serveasca pentru a face o matrita din fibra de sticla ca apoi sa poti turna fuselaje de 350 - 400 g.
Carlinga si capota le poti face din PVC prin termoformare. Umple complet cu balsa spatiile dintre placile de placaj de la matritele pe care le-am vazut in poze si apoi le invelesti cu folie termoretractabila de PVC de 1 mm ( din care sunt facute PET -urile de apa/Pepsi... ). Termoformarea dureaza 2 minute si iti ies sub 20g fiecare. Apoi vopsesti capota pe interior ca la automodele. Mai compensezi asa din greutatea fuselajului.
Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#74 Useril este offline   Bloodhound 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 408
  • Inregistrat: 23-April 08

Postat 18 November 2009 - 12:47 AM

Vezi postareaERASER, la Nov 17 2009, 09:00 PM, a spus:

Foarte frumos lucrat, jos palaria !

Parerea mea:
Te-ai complicat prea mult la fuselaj. E frumos dar foarte costisitor, laborios si GREU. Aici e problema. Ideea de baza era ca cea ce faci din lemn sa iti serveasca pentru a face o matrita din fibra de sticla ca apoi sa poti turna fuselaje de 350 - 400 g.
Carlinga si capota le poti face din PVC prin termoformare. Umple complet cu balsa spatiile dintre placile de placaj de la matritele pe care le-am vazut in poze si apoi le invelesti cu folie termoretractabila de PVC de 1 mm ( din care sunt facute PET -urile de apa/Pepsi... ). Termoformarea dureaza 2 minute si iti ies sub 20g fiecare. Apoi vopsesti capota pe interior ca la automodele. Mai compensezi asa din greutatea fuselajului.


Nu-i chiar asa de greu. Daca te uiti la link-ul care l-am pus deasupra, o sa vezi ca fuselajul de Black Magic VF3 (care e un F3A profesional) are 900g fara directie, cabina sau capota. Al meu are 1 kg cu directie cu tot, ceea ce inseamna ca e poate cu 50g mai greu. Nu-i rau pentru o prima incercare.
Nu stiu de unde ai datele astea, dar nu ai cum sa scoti un fuselaj de 2m la 350g, fie el si din compozit. De exemplu un fuselaj facut din aramid honeycomb iese la 550g, si asta fara absolut nimic pe el (suport de tren, batiu si altele). Aramid honeycomb cred ca e cel mai usor compozit din care poti face fuselajul, si chiar si asa daca faci un calcul sare lejer de 750g.

Fuselajul de lemn l-am facut pur si simplu pe masa din bucatarie, fara nici o figura de stil. Cred ca esti de acord cu mine ca pentru o matrita de fuselaj iti trebuie cu totul alte conditii. Prin urmare am avut de ales intre a sta degeaba si a face ceva.

Termoformarea este un procedeu util la modele mici, dar la dimensiunile astea nu se pune problema sa il folosesc. Ar iesi o capota extrem de flexibila, care pur si simplu se indoaie cand o apesi cu degetul. La vitezele si solicitarile unui F3A, nu-i de dorit asa ceva. Pana si la jucaria mea de 1.4m capota vibreaza extrem de neplacut in zbor in cutit, si e facuta din fibra de sticla.

Aceasta postare a fost editata de Bloodhound: 18 November 2009 - 12:51 AM

0

#75 Useril este offline   Bloodhound 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 408
  • Inregistrat: 23-April 08

Postat 09 December 2009 - 01:49 PM

In ultimele saptamani am lucrat la capota; a durat ceva timp dar cu ajutorul prietenului meu Horia (pe care unii dintre voi il cunosc pentru seria de motoplanoare din compozit), totul a iesit bine.

In prima etapa a trebuit sa finalizez modelul CAD al capotei adaugand prizele de aer laterale si avand grija ca forma acestora sa asigure demularea si sa nu impiedice scoaterea din matrita. Am umplut structura de placaj a pozitivului capotei cu blocuri de depron, am slefuit pe forma si am acoperit-o cu fibra de sticla. A urmat adaugarea prizelor de aer laterale (realizate din placaj si balsa) si realizarea racordarilor acestora din chit auto. Totul a fost apoi suflat cu gelcoat si slefuit atent.

Constructia matritei (negativului) este clasica si nu are rost sa intru in detalii.

Am atasat cateva poze cu principalele etape ale realizarii pozitivului, matrita in forma ei finala si capota din fibra de sticla asa cum arata scoasa din matrita.

http://www.videostop.ro/alex/cowl1.jpg

http://www.videostop.ro/alex/DSC00233.jpg

http://www.videostop.ro/alex/DSC00238.jpg

http://www.videostop.ro/alex/DSC00239.jpg

http://www.videostop.ro/alex/DSCF1869.JPG

http://www.videostop.ro/alex/DSCF1875.JPG

http://www.videostop.ro/alex/DSCF1872.JPG

http://www.videostop.ro/alex/DSCF1878.JPG

http://www.videostop.ro/alex/DSCF1879.JPG

http://www.videostop.ro/alex/DSCF1885.JPG

Aceasta postare a fost editata de Bloodhound: 09 December 2009 - 02:01 PM

0

#76 Useril este offline   Bloodhound 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 408
  • Inregistrat: 23-April 08

Postat 09 December 2009 - 01:51 PM

http://www.videostop.ro/alex/DSCF1890.JPG
0

#77 Useril este offline   raul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 193
  • Inregistrat: 22-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara, Romania

Postat 14 December 2009 - 04:40 PM

Foarte frumos lucrat! Felicitari!

Incet ... dar sigur! :rolleyes:
If every change is for better then why put them to the test.
0

#78 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 14 December 2009 - 10:51 PM

Pe masura ce modelul avanseaza constructiv sunt tot mai incantat . Deabia astept sa-l vad gata de zbor ....
0

#79 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 14 December 2009 - 11:09 PM

Deabia astept sa vad pasul urmatorul.
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#80 Useril este offline   robin 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 68
  • Inregistrat: 11-January 06

Postat 15 December 2009 - 07:16 PM

E ceva de vis...Outstanding knolwledge, design and masterpiece.
Pe viitor intentionati sa-l dati in "productie de serie"? Pentru binele intregii omeniri...
Ca si rcuniverse duduie de ovatii binemeritate.

Cu deosebita stima,
R
"Oare zborul se poate realiza numai cum stim noi ca se realizeaza?" - Doru Davidovici
0

#81 Useril este offline   Bloodhound 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 408
  • Inregistrat: 23-April 08

Postat 16 December 2009 - 09:26 AM

Vezi postarearobin, la Dec 15 2009, 07:16 PM, a spus:

E ceva de vis...Outstanding knolwledge, design and masterpiece.
Pe viitor intentionati sa-l dati in "productie de serie"? Pentru binele intregii omeniri...
Ca si rcuniverse duduie de ovatii binemeritate.

Cu deosebita stima,
R


Multumesc pentru aprecieri, dar nu cred ca e cazul sa ne entuziasmam peste masura ;) Deocamdata e doar un prototip, nu e nici macar terminat, nu se stie ce greutate finala va avea si cum va zbura. Am toate motivele sa fiu optimist, dar e devreme sa vorbim despre "productii de serie".
0

#82 Useril este offline   Bloodhound 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 408
  • Inregistrat: 23-April 08

Postat 07 January 2010 - 10:56 PM

Constructia modelului continua cu ultima componenta majora din ansamblul fuselajului: cabina. Procedeul de realizare este acelasi ca si pentru capota motorului (fibra de sticla). In plus, am proiectat si taiat laser un cadru care ajuta la rigidizarea si fixarea cabinei pe fuselaj. Mai e nevoie de putina munca pentru a face cabina sa se potriveasca perfect, dar e destul de bine deocamdata. Astept sosirea trenului de aterizare si a fibrei de sticla cu care voi acoperi fuselajul (25g/m2).

http://www.videostop.ro/alex/DSCF1906.JPG

http://www.videostop.ro/alex/DSCF1911.JPG

http://www.videostop.ro/alex/DSCF1913.JPG

http://www.videostop.ro/alex/DSCF1914.JPG

http://www.videostop.ro/alex/DSCF1923.JPG

http://www.videostop.ro/alex/DSCF1932.JPG

http://www.videostop.ro/alex/DSCF1934.JPG

http://www.videostop.ro/alex/DSCF1941.JPG

http://www.videostop.ro/alex/DSCF1950.JPG
0

#83 Useril este offline   raul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 193
  • Inregistrat: 22-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara, Romania

Postat 08 January 2010 - 03:20 PM

Mda! Si noi asteptam sa-l vedem cu tren! :lol:
O iesit foarte fain!
Bafta in continuare!

Aceasta postare a fost editata de raul: 08 January 2010 - 03:20 PM

If every change is for better then why put them to the test.
0

#84 Useril este offline   liviu mic 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 33
  • Inregistrat: 26-February 10
  • Gender:Male
  • Location:oradea

Postat 28 February 2010 - 04:29 PM

E o opera de arta.Esti un adevarat maestru.

BRAVO.Succes in continuare
0

#85 Useril este offline   Bloodhound 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 408
  • Inregistrat: 23-April 08

Postat 24 April 2010 - 05:33 PM

Dupa o calatorie de 2 luni in Franta, am reinceput lucrul la model. Am cateva noutati (atat parti bune cat si proaste) asa ca iata-le:

- Partea proasta: am dat-o in bara destul de rau cu etapa de finisare a fuselajului de lemn. Incercand sa astup toate spatiile dintre panourile de balsa si sa elimin toate defectele de suprafata, am dat un strat de lac amestecat cu pudra de talc, care urma sa-l slefuiesc dupa intarire. Am folosit acelasi procedeu si pentru directie cu rezultate f. bune, asa ca m-am gandit ca o sa mearga la fel de bine si in cazul fuselajului, dar in cele din urma s-a dovedit a fi o alegere gresita. Invelisul de balsa a fost "inmuiat" de lacul din amestec si s-a deformat formand suprafete usor concave in spatiile dintre cadre sau baghete.
Si mai rau, asta a rezultat in multa greutate in plus, fiindca e foarte greu de slefuit excesul de amestec aflat in zonele concave ale invelisului.

Singura solutie ar fi sa dau jos invelisul de balsa si s-o iau de la inceput, insa mi-ar lua f. mult si, dupa cum veti vedea, am alte planuri. N-am de gand sa renunt si planul e sa termin fuselajul si sa zbor modelul cat mai curand posibil. Prin urmare am montat trenul de aterizare si bechia, dupa care am fixat rapid cabina cu cateva suruburi:

http://www.videostop.ro/alex/DSCF1981.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1987.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1988.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1989.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1990.JPG
http://www.videostop.ro/alex/DSCF1996.JPG
0

#86 Useril este offline   Bloodhound 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 408
  • Inregistrat: 23-April 08

Postat 24 April 2010 - 05:43 PM

- Partea buna: un fuselaj integral din compozit ar trebui sa fie gata curand. Pozitivul fuselajului (masterul) a fost facut de mine cu multa vreme in urma, iar in timp ce am fost plecat prietenul meu Horia a reusit sa faca matritele. Am scos cateva fuselaje din matrita insa au iesit un pic cam grele (~900g cel mai usor) fata de ce reusesc altii sa scoata, insa incercam sa imbunatatim procesul de lucru. Deja am comandat materiale mai bune si tot ce avem nevoie pentru o instalatie de vacuum, asa ca ma astept ca greutatea sa scada curand.
Am facut cateva poze in timpul realizarii masterului pentru fuselaj, asa ca poate am sa le pun aici mai tarziu pentru a arata principalii pasi ai realizarii.

http://www.videostop.ro/alex/P3080033.JPG
http://www.videostop.ro/alex/P3090058.JPG
http://www.videostop.ro/alex/P3130069.JPG
0

#87 Useril este offline   Bloodhound 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 408
  • Inregistrat: 23-April 08

Postat 31 May 2010 - 09:00 PM

Un mic update: am taiat prizele de aer ale capotei, am fixat cabina si capota cu cateva suruburi si am inceput lucrul la ampenajele orizontale. Inca mai am de adaugat placutele de fixare pentru echii, balamalele si suporturile pentru servo, dar voi face toate astea mai tarziu cand primesc servourile. Sunt destul de multumit de greutatea ampenajelor deocamdata (76g fiecare, cu ajustorul de incidenta inclus).
Am ales sa folosesc un unghi diedru negativ de -5 grade pentru ampenajele orizontale, care ar trebui sa aduca un plus de stabilitate in figurile negative si sa reduca semnificativ miscarile pe alte axe provocate de bracarea directiei.

http://www.videostop.ro/alex/DSCF2018.JPG

http://www.videostop.ro/alex/DSCF2019.JPG

http://www.videostop.ro/alex/DSCF2021.JPG

http://www.videostop.ro/alex/DSCF2022.JPG

http://www.videostop.ro/alex/DSCF2023.JPG

http://www.videostop.ro/alex/DSCF2025.JPG
0

#88 Useril este offline   Bloodhound 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 408
  • Inregistrat: 23-April 08

Postat 31 May 2010 - 09:05 PM

Si ceva vesti despre varianta de compozit: am scos inca un fuselaj din matrita, dar inca mai e de lucru pentru a scoate ceva cu adevarat competitiv. N-am reusit deocamdata sa fac instalatia de vid sa functioneze prea bine, dar iata ce a iesit deocamdata:

http://www.videostop.ro/alex/DSCF2008.JPG

http://www.videostop.ro/alex/DSCF2011.JPG
0

#89 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 31 May 2010 - 09:48 PM

Arata foarte bine in imagini . Care sunt zonele cu probleme ? ( doar din imagini eu nu le vad )...forma fuselajului este pur si simplu eleganta !!!

Aceasta postare a fost editata de pccdtk: 31 May 2010 - 09:49 PM

0

#90 Useril este offline   Bloodhound 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 408
  • Inregistrat: 23-April 08

Postat 31 May 2010 - 09:57 PM

Vezi postareapccdtk, la May 31 2010, 10:48 PM, a spus:

Arata foarte bine in imagini . Care sunt zonele cu probleme ? ( doar din imagini eu nu le vad )...forma fuselajului este pur si simplu eleganta !!!


Daca te referi la fuselajul de lemn, problemele intr-adevar nu prea se vad in pozele facute cu blitzul. Invelisul de balsa nu mai are forma curba continua, ci lasa sa se ghiceasca usor structura de dedesubt. Planul este sa-l zbor asa cum e, si daca nu apar alte probleme poate o sa-i dau jos invelisul de balsa si o sa-l acopar din nou. Fuselajul de compozit a iesit cam flexibil si mai necesita rigidizari interioare.
0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro