Model F3A 2m scratchbuilt - proiectare si constructie
#121
Postat 27 September 2010 - 05:44 PM
Iata cateva date ale modelului, impreuna cu comentarii pentru componentele electronice:
Lungime: 1996mm
Anvergura: 1880mm
Suprafata aripii: 63.5 dm2
Diedru aripa: 1.5 grade
Diedru ampenaj: -5grade
Greutate: ~5040g asa cum a zburat, fara con elice (urmeaza sa mai scada peste iarna) :D
Motor: Scorpion S5525-225kV (un pic cam greu si prea puternic pentru model, a fost nevoie sa-l limitez la 90 din puterea maxima pentru a nu depasi capacitatea regulatorului)
Elice: APC electric 19x12
Regulator: Castle Creation ICE 80HV
Baterii: 2 x Rhino 5S 4900mAh 20C inseriate (usurate cu 50g prin scurtarea cablurilor si eliminarea shrink wrapping-ului)
Radio: Airtronics Sanwa SD-10G, receptor 92104 cu 10 canale
Servo: Hyperion DS20-UMD pe directie, 2x DS20FMD pe eleroane, 2x DS16FMD pe profundoare
Cu zgomotul nu am idee, dar nu pare foarte zgomotos. Daca am uitat ceva va rog sa-mi spuneti.
#123
Postat 28 September 2010 - 08:09 AM
Vivi, la Sep 27 2010, 11:07 PM, a spus:
Comportamentul in zbor in cutit este cel care dicteaza unghiul diedru potrivit. Daca diedrul este prea mic, va avea tendinta de a se rasturna singur (a trece pe spate). Daca este prea mare, va avea tendinta sa revina la orizontala singur. In general la F3A se face extradosul drept iar aripa va avea automat diedru din cauza diferentei de grosime dintre profilul de la incastrare si cel de la capatul aripii.
Ampenajele cu diedru negativ erau la moda in anii '70, apoi au disparut complet pana recent, cand au fost reintroduse. Se pare ca fata de ampenajul cu diedru 0, ofera o mai mare stabilitate pe directie in figurile in care se impinge de mansa din zbor pe spate (acceleratii negative) si de asemenea comenzile din directie nu induc oscilatii nedorite pe celelalte axe ale avionului (daca dai doar directie, nu urca sau coboara, nu se inclina pe o parte sau alta).
Ca o completare la postul anterior, profilul aripii si ampenajelor este NACA 64A012, incidenta aripii este 0.5 grade iar a ampenajului orizontal 0.
Aceasta postare a fost editata de Bloodhound: 28 September 2010 - 08:15 AM
#124
Postat 28 September 2010 - 08:30 AM
Un pic de "fitness", cu masura si intelepciune, ca este bine sa ai o rezerva de greutate, sa fii
mai sub limita clasei - si metodele astea de cantarire, poate mai difera si ele functie de densitatea
aerului, de temperatura, poate mai bate vantul generand o forta de apasare ... ;
plus ca si pentru viitor - poate vrei sa mai lipesti un scotch, mai un decor cu epoxy ...
Daca nu ai acces mai facil la un "decibelmetru", am eu, ti-l pun la dispozitie cu mare placere.
Prietenii de la Aeropower cu siguranta te pot ajuta, direct si cu "know-how"-ul, cu procedura
(iti spune Catalin si ce pozitie trebuie sa aiba aparatul, si unde trebuie sa fie soarele pe cer,
si ce inaltime si densitate trebuie sa aiba iarba, aerul, raul, ramul ...)
Asta asa, ca e parametru la clasa, si sa fie cercul rotund.
#126
Postat 07 January 2011 - 10:55 PM
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#128
Postat 08 January 2011 - 06:54 AM
oachidori, la Jan 7 2011, 10:55 PM, a spus:
Pentru ca pozele nu au fost incarcate pe forum,Bloodhound doar a pus link catre aceste poze hostate pe alta pagina care pare ca nu mai este accesibila.
Am intrat sa vad ce este cu posturile lui si arata cam asa:
Deci ,trebuie rugat omul sa-si reposteze atasamentele intr-o forma sau alta.
#130
Postat 08 January 2011 - 07:59 PM
SILVIU66, la Jan 8 2011, 06:54 AM, a spus:
Am intrat sa vad ce este cu posturile lui si arata cam asa:
post.jpg
Deci ,trebuie rugat omul sa-si reposteze atasamentele intr-o forma sau alta.
Merci Silviu.Apreciam foarte mult aceasta constructie si vroiam sa o revad.O sa astept sa se vada din nou.Mai ales ca ma interesau cele de la inceputul constructiei.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#131
Postat 14 September 2011 - 10:29 AM
ca si costuri ( doar modelul ) cam pe la ce ordin de marime se situeaza ?
As vrea sa intru in posesia unui F3A ( ce am eu e o imitatie - nici trainer nu se poate numi - prea mic - Wind 50 Sebart ) si am o dilema - ori sa ma apuc sa construiesc unul desi nu am mai facut-o niciodata si exista riscul sa nu iasa chiar nimic ori sa cumpar unul - eventual cel mai ieftin model - am gasit undeva vechiul OTOP composit - varianta curata de F3A la doar 500 Euro ( au si o varianta care merge si ca acrobat - cred ca are compensatoare la profundor si suprafete poate putin mai mari ).
#132
Postat 14 September 2011 - 11:34 AM
Pe mine m-a costat 500 RON taiatul laser si cam inca atat materialele. Ca timp, mi-a luat vreo 10 luni sa-l fac, lucrand insa mai mult in weekend.
#133
Postat 14 September 2011 - 02:42 PM
Multumesc tare mult !
E clar 5 + 5 = 10 mil ( plus maruntisuri tren, roti, echii, cabluri etc + termoformat carlinga, capota motor .... cam greu )
Otop 500 x 4,3 = 21,5 mil - diferenta nu e catastrofala dar as avea sigur un model de F3A