AKIBA - Grand Slam powered by Magnum XLS .46
#1
Postat 23 January 2009 - 12:27 PM
Cu binevointa sponsorului si project managerului, am demarat constructia primului meu avion R/C.
AKIBA
Grand Slam EP
8040.jpg (13.92K)
Number of downloads: 768
Specificatiile sunt cam asa:
Anvergura: aprox. 1390 mm
Lungime: aprox. 1370 mm
Suprafata portanta: aprox. 34 dm²
Masa neechipat: aprox. 1750 grame
Masa complet echipat: aprox. 3000 g - asta ramane de vazut, probabil fiind cantarit cel electric.
Iar kitul cuprinde:
- Fuselaj in constructie clasica acoperit cu balsa si monokot
- Aripi in constructie clasica, acoperite si decorate cu folie
- Roti si alte accesorii
- Tren de aterizare din aluminiu si carenaje pentru roti
- Instructiuni de montaj in limba engleza
Motorul suna cam asa :
l Bore: 22mm (.46)
l Stroke: 19.6mm (.46)
l Displacement:7.45cc (.46)
l Practical RPM: 2,000 - 17,500 (.46)
l Weight w/Muffler: 16oz ô€€€ w/o Muffler: 13.1oz. (.46)
si nici una dintre specificatii nu imi zice nimic.
Pentru rodaj, producatorul recomanda elice APC 10x6, dar fiindca motorul este deja rodat voi folosi 11x6.
Poze cu kitul deseara, si mai multe pe parcurs.
#2
Postat 23 January 2009 - 12:34 PM
Cel mai probabil va trebui sa decupez botul de tot si dupa ce il " mulez " dupa motor, sa il pun la loc.
Nu stiu cum inca dar toate la timpul lor.
cheers.
#4
Postat 23 January 2009 - 04:20 PM
Multumesc de recomandare.
#5
Postat 23 January 2009 - 04:37 PM
FlyHat, la Jan 23 2009, 12:34 PM, a spus:
Cel mai probabil va trebui sa decupez botul de tot si dupa ce il " mulez " dupa motor, sa il pun la loc.
Nu stiu cum inca dar toate la timpul lor.
cheers.
Ai inceput prost. Trebuia sa fixezi intai cele doua semiaripi pe fuselaj, apoi sa aliniezi ampenajul orizontal in functie de aripa . Grija mare la unghiul dinntre aripa si AO (unghiul de incidenta). Trebuie sa fie 0.
BAFTA!
Aceasta postare a fost editata de MLGore: 23 January 2009 - 04:38 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#6
Postat 23 January 2009 - 04:39 PM
anume :
1 - Sistemul de prindere al aripilor nu le strangea bine ( se slabea si balanganeau dupa fiecare zbor ) si a trebuit schimbat intregul sistem
caci altfel risca sa le piarda in aer.
2 - Trenul de aterizare foarte flexibil, bun intr-un fel ca atenua socul , dar se flamba asa tare ca mai sa atinga elicea de sol
de fiecare data ( schimbat cu unul de carbon ar fi ideeal ).
Si ca parere personala ( nu o lua chiar de buna caci nu am experienta ) avand in vedere ca ajunge la minim 3 Kg si este model de F3A, as opta ca motorizare pentru un O.S. 55 sau chiar O.S. 61 FX daca incape, panoul de foc banuiesc ca este cam mic.
In rest spor la lucru si numai zboruri si aterizari reusite !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 23 January 2009 - 04:42 PM
#7
Postat 23 January 2009 - 05:45 PM
REAL DESIGN, la Jan 23 2009, 04:39 PM, a spus:
anume :
1 - Sistemul de prindere al aripilor nu le strangea bine ( se slabea si balanganeau dupa fiecare zbor ) si a trebuit schimbat intregul sistem
caci altfel risca sa le piarda in aer.
2 - Trenul de aterizare foarte flexibil, bun intr-un fel ca atenua socul , dar se flamba asa tare ca mai sa atinga elicea de sol
de fiecare data ( schimbat cu unul de carbon ar fi ideeal ).
Si ca parere personala ( nu o lua chiar de buna caci nu am experienta ) avand in vedere ca ajunge la minim 3 Kg si este model de F3A, as opta ca motorizare pentru un O.S. 55 sau chiar O.S. 61 FX daca incape, panoul de foc banuiesc ca este cam mic.
In rest spor la lucru si numai zboruri si aterizari reusite !
Corecte observatiile.
La cea cu prinderea, clar trebuie inlocuita smecheria existenta cu prezoanele, cu alta solutie. O sa fac si la al meu.
La sistemul existent, eu pierd 15 minute ca sa montez aripile, numai strangand piulitele alea M3. M-am mai si taiat la maini in muchiile partii de fibra de sticla a fuselajului. Ai foarte greu acces la piulite, printre servouri, etc.
Mi-am pus tren de aterizare de carbon, e aprox. 100 lei la Miercurea-Ciuc.
Se potriveste bine. E si la Lindinger, absolut la fel geometric, dar mai scump. Cam greu de gaurit, trebuie sa ascuti burghiul dupa.....
Trenul original nu flamba, ci se indoia (incovoia) pur si simplu. Amortizarea elasto-plastica era foarte buna, dupa fiecare aterizare trebuia indreptat, dar era evident ca o sa trebuiasca schimbat.
Servouri standard sunt cam grele, poate la directie s-ar merita. La eleroane e pacat sa nu se puna micro, nu merita sa mai adaugi inca vreo 40g cu de-astea standard.
Tija de comanda de profundor este foarte grea, are peste 30g. In loc de asta, daca pui doua servo de 10g la semiprofundoare, iesi mai bine, dar trebuie vazut cu centrajul.
La 3 Kg se ajunge la 80g/dmp, ceea ce e acceptabil.
Volumul de ampenaj vertical e cam mic: la ranversari, le cam da din coada ca pestele.
Snap roll cam greu, dar mai trebuie umblat si regulat.
Elici de 10-11 in diametru sper sa nu fie prea mici pentru h'aerodinamica lui....
Eu am mers cu 12x8 la electric 1200W, dar e supraturata si nu e chiar bine.....
Am mers si cu 14x10, un singur zbor, cand s-a ars ESC-ul. Mergea bestial, oricum. Un ESC s-a mai ars si la sol, la 20-30% gaz.....
La batiul motorului o sa fie ceva de munca, plus modificat carenajul, dar asta cautam, nu?
Aripa ar putea sa aiba niste nervuri de balsa cu bucatele lipsa din cauza decupajelor de usurare prea mari.
Infolierea nu e cine stie ce, dar mie nu prea mi-a pasat, l-am lasat asa.
I-am montat si ampenajul orizontal cam stramb, dar ce sa zic, la tara merge.....
Poate dificultatile pe care le-am avut au fost din cauza ca am probleme cu mestereala, dar sunt multumit de model.
Am un singur film foarte scurt din pacate, facut pe aeroportul din Bacau:
http://www.youtube.c...h?v=Yn4WXVeI-8I
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#8
Postat 23 January 2009 - 06:54 PM
- motorul ala ramane.
- pana la tren de carbon mai e drum lung
- nu am inceput prost, fiindca nu am inceput de capul meu si sub stricta supraveghere :-s
- stablizatoarele le-am pozitionat in functie de aceea bara care sustine aripile.
- pentru montatul aripilor si mie mi s-a parut ca e oarecum dificil, cu toate ca nu am ajuns inca acolo.
- elicea maxima recomandata de producatorul motorului este 11x7 daca nu ma insel.
- intradevar, folia este pusa parca de un macelar dar nici ea nu e sus in lista cu prioritati.
#9
Postat 23 January 2009 - 07:14 PM
FlyHat, la Jan 23 2009, 06:54 PM, a spus:
..........................................
Scrieti fratilor ce vreti, bateti-va capul, ca eu fac tot ce vreau!
Cred ca Victor (MVPRICOP) ti-a dat niste indicatii foarte la obiect. Daca tu vii cu asemenea replici, mai ales la primul model, ce ajutor crezi ca vei mai primi?
Spor la lucru!
Adrian
#10
Postat 23 January 2009 - 07:16 PM
FlyHat, la Jan 23 2009, 06:54 PM, a spus:
- nu am inceput prost, fiindca nu am inceput de capul meu si sub stricta supraveghere :-s
- stablizatoarele le-am pozitionat in functie de aceea bara care sustine aripile.
Banuiesc nu prea ai cum sa verifici incidenta doar punand acea bara......dar tu stii mai bine.
Aceasta postare a fost editata de adyc: 23 January 2009 - 07:17 PM
#11
Postat 23 January 2009 - 08:08 PM
atro, la Jan 23 2009, 07:14 PM, a spus:
Cred ca Victor (MVPRICOP) ti-a dat niste indicatii foarte la obiect. Daca tu vii cu asemenea replici, mai ales la primul model, ce ajutor crezi ca vei mai primi?
Pai ..... cine va pune?
Zod avea mare dreptate cand spunea ca unii din cei care posteaza pe forum (la aero cel putin) nu vor sfaturi reale, vor doar aprobarea comunitatii pentru ceea ce s-au gandit ei sa faca.
Nici nu conteaza daca e bine sau nu...ei asa vor sa faca si vor sa li se spuna ca este ok!
#12
Postat 23 January 2009 - 08:22 PM
Daca nu face bine va trage concluzii si le va posta aici, ca altii sa nu faca la fel, sau daca vor, sa le faca la fel.
Sau?
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
#13
Postat 23 January 2009 - 08:33 PM
Da, incidenta am verificat-o ochiometric conform bunului simt. Oricum kitul e made in china , deci nu o sa imi cumpar aparatura laser de verificat unghiuri.
Pe langa asta am facut destule machete imobiliare ( ptr care am primit bani, deci au fost calitative ) incat sa am un ochi destul de bine format in ale modelismului.
Apreciez si multumesc ptr orice sfat primit.
Si cum acest topic e in KIT review si nu un topic in Coltul incepatorului, s-ar presupune ca isi are scopul sa ii ajute si pe altii in caz ca vor face pe viitor acest model si nu sa mi se faca mie analiza psihologica, cat de incapatanat sunt si de ce aprobari am eu nevoie.
@atro:
Da si sunt de acord cu aproape tot ce a spus mvpricop. Sunt niste indicatii bune de care am sa tin cont la momentul lor.
ontopic:
Producatorul motorului recomanda ca elice maxima 12x4 ( si nu 11x7 cum am zis mai sus )
De asemenea ei recomanda ca turatia pe sol sa fie intre 13k si 16.5k indiferent de ce model de elice aleg.
In manualul kitului ei recomanda un 14x8 ( probabil ptr modelul electric)
Voi folosi APC 11x6 fiindca asta am si acelasi motiv este valabil si ptr modelul motorului.
#14
Postat 23 January 2009 - 09:01 PM
Doar am decojit si impanat stabilizatorul pentru a fii gata de lipit.
SP_A0009mic.jpg (244.03K)
Number of downloads: 517
SP_A0011mic.jpg (235.97K)
Number of downloads: 508
#16
Postat 23 January 2009 - 09:23 PM
Romulus, la Jan 23 2009, 09:09 PM, a spus:
Fanta se regleaza cu pila si se pot bune adaosuri de balsa in golurile ramase. Imi aduc aminte de topicul despre Pink Lady cand propietarul se intreba de ce ii vine modelul in nas (si a trebuit mult trim la profundor) cand CG-ul era corect. Raspunsul ar fi unghi de incidenta negativ la aripa.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#17
Postat 23 January 2009 - 10:57 PM
Aceasta postare a fost editata de Abburo: 23 January 2009 - 10:57 PM
#18
Postat 28 January 2009 - 12:23 PM
Dupa principiul pauzele lungi si dese.... am revenit cu ceva poze:
Am reusit sa montez ampenajul orizontal si trenul de aterizare.
La ampenaj totul e ok ( poate ceva esteticizare la sf).
HPIM0697.JPG (274.37K)
Number of downloads: 371
Dar trenul de aterizare, dupa cum spuneau si Real Design si pricop este f flexibil.
Ca solutie pana la trenul din carbon ma gandeam la o intaritura cu un fel de "chinga" finuta, cam asa
HPIM0699.JPG (209.07K)
Number of downloads: 371,
care oricum ar fii mai sus decat elicea si zic eu ar ajuta in prevenirea indoirii trenului.
#19
Postat 28 January 2009 - 12:31 PM
In momentul de fata aripile au 2 bolturi de ghidaj si 2 piulite captive M3 daca nu ma insel.
Ceea ce inseamana ca tre sa vin cu 4 suruburi cu cap de imbus printre ce o mai aparea pe acolo si sa le strang la fiecare zbor.
Ce m-am gandit eu, e sa fac invers:
HPIM0698.JPG (215.58K)
Number of downloads: 172
Sa incastrez 2 suruburi M4 in aripa si sa le prind cu o piulita "fluture" care poate fii stransa mult mai usor doar cu mana.
Next pe to do list, este decuparea botului pentru a permite montarea motorului.
HPIM0700.JPG (235.77K)
Number of downloads: 152
Cum il fixez la loc si cat va trebui sa decupez din el, intr-un alt episod ;)
Bineinteles, orice sugestie este binevenita.
numa' bine!
Aceasta postare a fost editata de FlyHat: 28 January 2009 - 12:32 PM
#20
Postat 28 January 2009 - 05:51 PM
#22
Postat 01 September 2009 - 12:50 AM
nu de alta dar tocmai am acest model si urmeaza sa il motorizez...
era frumos sa pot citi si continuarea... asa am ramas doar curios...