P-51D Mustang .60 Will Hobby
#91
Postat 23 September 2009 - 05:38 PM
dupa capota nu este chiar gresit.De ce? Daca linia exterioara a capotei se prelungeste frumos cu fuselajul(curbura continua)ea este aliniata cu fuselajul.Gaura din capota este circulara deci trebuie ca varful axului motorului sa cada in centrul acesteia.Oricum nu este atat de grav daca esti mai sus sau mai jos cu 3-4 mm in caz ca ai capota nealiniata.Modelul are aripa cu usor diedru deci se vor compensa unii vectori de tractiune.Sfatul meu: fa-l sa arate frumos ! Probabil la primul zbor vei corecta fin din trimmerul profundorului sau usor eleroane spre stanga vazut dinspre coada.
Stai in spatele modelului la primul zbor ;poti corecta mai usor o traiectorie ciudata la un model cu aripa diedru sensibil la rasturnare in cazul folosirii directiei la desprindere.Vrei nu vrei la decolare trebuie sa actionezi directia pentru aliniere pe teren(iarba e iarba, mai schimba traiectoria).Ma ingrijoreaza carburatorul motorului.Desfa-l,spala-l bine cu "Wurth-bremse reinigung" sau cu alcool
etilic tehnic si unge cu ulei spray.Sufla bine canalul jiglerului principal si de aer.Un rahat de scama te poate scoate din nervi! Daca nu reusesti vin la Ploiesti si te ajut gratis.Ce numar e bujia ?Pune un
os nr.8(rece).
#92
Postat 24 September 2009 - 09:12 AM
Bujie am OS type F, pentru 4 timpi.
De pornit mai incerc sa-l pornesc in weekend...trebuie sa mearga, mai ales ca fostul proprietar asta sustine.
O intrebare...in caz ca mi se taie motorul in aer, pot sa-mi iau adio de la model? adica gen sunt la 40m inaltime si mi se taie motorul din varii motive, va plana?
Eu cred(sper) ca da, atata timp cat in picaj ajunge la viteza minima de zbor, ar trebui sa mai planeze ceva, nu?
intreb pentru ca si cu celalalt de 4 timpi mi s-a mai intamplat sa se opreasca, mai ales in picaj cu motorul in blana, asta cu needle-valve-ul setat putin pe plus...(doar ca ala era pe trainer si plana frumos pana jos).
#93
Postat 24 September 2009 - 01:16 PM
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, imblanzitorule de cai salbatici.
#94
Postat 24 September 2009 - 06:39 PM
#95
Postat 24 September 2009 - 06:47 PM
#96
Postat 24 September 2009 - 07:13 PM
Multumesc mult pentru propunere! :D dar nu ma grabesc asa tare, cred ca ii voi da de cap pana la urma motorului...sigur e din reglaje, calamina depusa si ricin intarit(asta o sa se curete dupa cateva rezervoare), deoarece compresie are chiar ca lumea.
Tactica mea este urmatoarea la aterizare...cel putin asa faceam la trainer.
Il aliniam de la 2-3m inaltime la vreo 20m departare si il lasam la ralanti, dand cate putin acceleratie inainte de a se cabra(acum s-ar putea sa nu mai am timp de asa ceva la mustang)...ateriza ca un fulg...
Flaperoane(mix din statie) nu o sa folosesc pentru ca pierd controlul aproape total pe eleroane...
Oricum, daca o sa zbor sau nu cu succes calul naravas, macar stiu ca am avut parte de cele mai bune sfaturi! va multumesc!
Numai bine!
Aceasta postare a fost editata de lefmir: 24 September 2009 - 07:18 PM
#97
Postat 27 September 2009 - 04:59 PM
foarte, foarte sensibil la reglajul amestecului de aer la ralanti, de aceea nu pornea. De asemenea i-am schimbat bujia cu una mai calda si a pornit mai bine. acum porneste cum dai un ciclu la demaror...
la turatie maxima, sincer sa fiu mi-a fost putin frica sa-l tin mult, una e cand e pe model, alta e cand e pe stand...esti mai expus si tu si motorul...
urmeaza sa-l leg de calul naravas...
p.s.: difera reglajul cand e cu capul in jos? ca nu prea vad de ce....
Aceasta postare a fost editata de lefmir: 27 September 2009 - 05:01 PM
#98
Postat 27 September 2009 - 06:14 PM
lefmir, la Sep 27 2009, 05:59 PM, a spus:
foarte, foarte sensibil la reglajul amestecului de aer la ralanti, de aceea nu pornea. De asemenea i-am schimbat bujia cu una mai calda si a pornit mai bine. acum porneste cum dai un ciclu la demaror...
la turatie maxima, sincer sa fiu mi-a fost putin frica sa-l tin mult, una e cand e pe model, alta e cand e pe stand...esti mai expus si tu si motorul...
urmeaza sa-l leg de calul naravas...
p.s.: difera reglajul cand e cu capul in jos? ca nu prea vad de ce....
bravo ma!!! in sfarsit!!!
da cred ca difera putin reglajul...vezi incearca :D bafta!
#99
Postat 28 September 2009 - 05:57 PM
acetona.Pentru ca eu am fost la inceput cu ideea de 15cmc/4 timpi am avut incontinuu certitudinea ca este ceva ce va merge ! Si uite ca merge !Felicitari!
#100
Postat 06 October 2009 - 09:37 PM
E cam gata...foarte putine mai sunt de facut...
Trebuie sa pun CG unde trebuie...apropo, ei zic 12cm de la leading edge, acum care este leading edge? ca aripa are o curbura ciudata...este cumva de unde incepe aripa de sub fuselaj?
later edit: am uitat de filmuletul cu motorul in actiune :lol:
Aceasta postare a fost editata de lefmir: 06 October 2009 - 09:49 PM
#105
Postat 07 October 2009 - 10:38 AM
greutate RTF(uscat), fara echilibrare(sper sa pot muta acumulatorul in functie de CG)...3100g
Will hobby recomanda intre 3200-3900g
Hangar 9 recomanda 3500g
deci eu cred ca am iesit bine cu greutatea <_<
Inca o intrebare...eu vreau sa refac profundorul, nu mi se pare egal deloc...voi ce spuneti?
#108
Postat 08 October 2009 - 07:47 PM
vad ca profundorul e din 2 parti unite cu o tija (se vede dupa directie)
mi se pare ca partea dreapta unde am pus sageata ii alunecat mai jos,sau balamaua nu tine cum trebuie
bafta
lefmir, la Oct 7 2009, 11:38 AM, a spus:
greutate RTF(uscat), fara echilibrare(sper sa pot muta acumulatorul in functie de CG)...3100g
Will hobby recomanda intre 3200-3900g
Hangar 9 recomanda 3500g
deci eu cred ca am iesit bine cu greutatea :rolleyes:
Inca o intrebare...eu vreau sa refac profundorul, nu mi se pare egal deloc...voi ce spuneti?
Aceasta postare a fost editata de Ice: 08 October 2009 - 07:48 PM
#109
Postat 09 October 2009 - 11:29 AM
eu cred ca l-am realiniat, dar drept tot nu e...orice ii faceam, tot nu vroia sa fie pe aceeasi linie.
@ice...da, ai dreptate, chestia asta s-a intamplat pentru ca l-am frecat mult pana am reusit sa fac sarma aia din mijloc egala stanga/dreapta.
Am setat CG unde trebuie....dar am descoperit cu stupoare inca o problema pe care ulterior am rezolvat-o...aripa nu era centrata pe mijloc ca greutate(ca rezolvare,am pus o piulita in spatiul unde se afla servoul, lipita cu epoxy).
poze dupa "realiniere"...mai mult de atat n-am ce sa-i fac, orice i-as face, semi profundorul din dreapta ramane "in urma" si la actionarea in sus si in jos...
Aceasta postare a fost editata de lefmir: 09 October 2009 - 11:30 AM
#112
Postat 09 October 2009 - 04:29 PM
Daca totusi nu asta e problema, atunci tija de otel e prea moale sau balamalele din dreapta n-au fost montate corespunzator (pe aceeasi linie cu restul) sau s-au blocat cu ce le-ai lipit.
Alta sugestie: mustang-ul este foarte sensibil la curse mari ale profundorului. Am avut un model similar chipurile pt combat dar NICI o sansa de viraje stranse. Se angaja imediat cand trageam mai tare de profundor. Ai grija sa ai cursele maxime sugerate de manual iar daca nu specifica, maxim 1cm sus/jos (masurat pe unghiul de fuga a profundorului). Zboara-l scale ca e un model frumos.
Aceasta angajare va fi accentuata daca nu sunt egale cursele profundoarelor, si daca e cum am zis in primul caz, profundorul nesustinut poate chiar intra in flatter.
Numai bine,
Calin
Aceasta postare a fost editata de Calin: 09 October 2009 - 04:30 PM
#113
Postat 09 October 2009 - 06:50 PM
Asa cum a zis si Calin, "tija de otel e prea moale sau balamalele din dreapta n-au fost montate corespunzator (pe aceeasi linie cu restul) sau s-au blocat".
La o viteza mare de zbor ai toate sansele ca semiprofundorul liber sa intre in flatter sau sa nu lucreze la fel cu cel pe care ai comanda.
Cat ti-e de greu sa montezi inca un servo pe celalalt semiprofundor?
Daca ai o statie potenta, sa faci un mix ca lumea, ai rezolvat elegant si safe problema.
Eu as merge pe ideea asta.
#114
Postat 09 October 2009 - 07:18 PM
sarma eu cred ca nu e moale, e de 2,5-3mm, am indoit-o cu patentul ca sa fie egala...
gaurile in prima faza(primele poze) aveau joc, dar acum am rezolvat, am bagat niste cepi de balsa cu epoxy si acum e teapana, la randul ei si sarma e lipita cu epoxy de gaura....
linia balamalelor era deja data(fante)...si pareau egale...
Cursele ei ziceau ceva fantasmagoric...1,5inch, adica vreo 3 si ceva cm....eu acum am pus pe el 1,6cm pe high rate si 1cm pe low rates...
mai exact...ce e ala flatter?cand semiprofundorul nesustinut de servo este impins la pozitie orizontala, pe cand cel sustinut de servo ramane la pozitie normala(sus sau jos)?astfel dandu-i o traiectorie ciudata?
2 servo pe profundor....nu stiu ce sa zic...mix pe statie nu am. si parca nu-mi vine sa pun pentru ca nu e model de acrobatie sa fac elevon(sau cum se numeste)
maine pornesc motorul, pe avion fiind, ii fac ultimele reglaje si astept o zi frumoasa si insorita.
Aceasta postare a fost editata de lefmir: 09 October 2009 - 07:19 PM
#115
Postat 09 October 2009 - 07:35 PM
lefmir, la Oct 9 2009, 08:18 PM, a spus:
sarma eu cred ca nu e moale, e de 2,5-3mm, am indoit-o cu patentul ca sa fie egala...
gaurile in prima faza(primele poze) aveau joc, dar acum am rezolvat, am bagat niste cepi de balsa cu epoxy si acum e teapana, la randul ei si sarma e lipita cu epoxy de gaura....
linia balamalelor era deja data(fante)...si pareau egale...
Cursele ei ziceau ceva fantasmagoric...1,5inch, adica vreo 3 si ceva cm....eu acum am pus pe el 1,6cm pe high rate si 1cm pe low rates...
mai exact...ce e ala flatter?cand semiprofundorul nesustinut de servo este impins la pozitie orizontala, pe cand cel sustinut de servo ramane la pozitie normala(sus sau jos)?astfel dandu-i o traiectorie ciudata?
2 servo pe profundor....nu stiu ce sa zic...mix pe statie nu am. si parca nu-mi vine sa pun pentru ca nu e model de acrobatie sa fac elevon(sau cum se numeste)
maine pornesc motorul, pe avion fiind, ii fac ultimele reglaje si astept o zi frumoasa si insorita.
Daca sarma este doar de 2,5 mm este subtire ( depinde si cat este de otelita ). Conteaza si cat de bine ai indoit-o - adica cele doua capete care intra in semiprofundoare sa fie in acelasi plan - se verifica punand sarma pe un plan drept - un geam orizontal, marmura , mobilier etc.
Flatter - suprafetele de comanda incep sa" fluture " cu mare viteza precum aripile unei pasari Colibri pana se dezmembreaza daca nu iei masuri..
Tu trebuie sa faci ceva !
P.S.
Intrebare : daca misti incet din statie profundorul, cele doua suprafete raman la acelasi nivel o portiune din traseu sau pleca din start decalate, sau se
descentreaza doar la capat de cursa cand servoul trage tare de echie ?
Daca este ultima varianta stabilesti cursa maxima asa incat sa nu se decalibreze cele doua semi profundoare!
#116
Postat 09 October 2009 - 07:38 PM
vezi:
da jos tija de la servo si uita-te sa se miste usor profundorul. De obicei cel nesustinut ramane in urma cand:
- balamalele sunt blocate/dezaxate
- semiprofundoarele nu sunt pe aceeasi axa, fiind necesara torsiunea pentru a obtine curse maxime (vezi fig 1)
- tija dintre ele nu e suficient de rigida
- au jocuri in gaurile in care intra tija.
#117
Postat 09 October 2009 - 07:40 PM
REAL DESIGN, la Oct 9 2009, 08:35 PM, a spus:
descentreaza doar la capat de cursa cand servoul trage tare de echie ?
Daca este ultima varianta stabilesti cursa maxima asa incat sa nu se decalibreze cele doua semi profundoare!
e ultima varianta...
la cursele spuse de mine...
pe High rates(cursa de 1,8cm)....1mm diferenta...
pe Low rates(cursa de 1cm)...nici o diferenta....
eu in poze am dat din mana de servo pana am ajuns la maximul cursei, cred ca erau vreo 3cm.
#118
Postat 09 October 2009 - 08:07 PM
lefmir, la Oct 9 2009, 08:40 PM, a spus:
la cursele spuse de mine...
pe High rates(cursa de 1,8cm)....1mm diferenta...
pe Low rates(cursa de 1cm)...nici o diferenta....
eu in poze am dat din mana de servo pana am ajuns la maximul cursei, cred ca erau vreo 3cm.
Ia un placaj, fa in el o taietura in care sa intre directia , desfa comanda de la echie, du placajul peste semiprofundoare si mobilizeazale de placaj cu ajutorul a 2 sau 4 clesti de plastic ( gasesti la magazinele de bricolaj ) ca sa fie aliniate - la acelasi nivel ca si cum ar fi dintr-o singura bucata. Dupa care injecteaza cu o seringa epoxy dar de 30 min ( nu 5 min ca nu ai timp sa si stergi surplusul cu alcol , se intareste pe ac si in seringa ) si lasa-l asa 24 de ore - beton ar trebui sa iasa . Mare atentie sa fie la nivel - lipite amandoua de placaj sau plastic - ceva mai greu deformabil dar foarte drept.
#119
Postat 10 October 2009 - 12:35 AM
Calin, la Oct 9 2009, 08:38 PM, a spus:
vezi:
da jos tija de la servo si uita-te sa se miste usor profundorul. De obicei cel nesustinut ramane in urma cand:
- balamalele sunt blocate/dezaxate
- semiprofundoarele nu sunt pe aceeasi axa, fiind necesara torsiunea pentru a obtine curse maxime (vezi fig 1)
- tija dintre ele nu e suficient de rigida
- au jocuri in gaurile in care intra tija.
Flutter-ul reprezintă o instabilitate dinamică caracterizată prin viteză critică si pulsaţie critică a unei mişcări oscilatorii. Apariţia fenomenului de flutter în cadrul anvelopei de zbor a unei aeronave duce la deformaţii structurale ireversibile şi în consecinţă la avarii grave.
Fisiere atasate
-
untitled.bmp (351.05K)
Number of downloads: 50
Aceasta postare a fost editata de alex_sky: 10 October 2009 - 12:38 AM