P-51D Mustang .60 Will Hobby
#1
Postat 22 August 2009 - 01:30 PM
Wingspan: 1664 mm (65.5")
Wing Area: 754 sq in / 48.1 sq dm
Overall Length: 1420 mm (55.9")
Flying Weight: 3.5 kg (7.8 lb)
Engine Size: 0.60~0.75 (2 stroke), 0.90 (4-stroke)
Radio: 5 channels
Servos: 6 standard servos
primele impresii:
- fuselaj realizat din placaj, foarte teapan, dar usor;
- infoliere foarte buna, dar cu cute, s-au indreptat cu fierul de calcat;
- tren escamotabil cu "usite" deja infoliate(fapt ce m-a surprins);
- canopie transparenta, cu "rama metalica" vopsita...
- capota motor din fibra de sticla.
Per total e foarte bine realizat...mie imi place.
am niste intrebari....
1. merge pus benzinar pe el?
2. ce servo sa pun pe trenul escamotabil?(cata forta sa aiba? trebuie sa aiba angrenaje metalice?)
#2
Postat 22 August 2009 - 03:41 PM
2.exista servo special pentru escamontare.iti taie curentul dupa ce ii dai comanda ca sa nu iti suga degeaba din pack.au si la #$%&%#$$ unul de la futaba dar e destul de scump.cauta de la hitec.e la juma de pret din cate stiam.
#3
Postat 22 August 2009 - 04:48 PM
Normal os fs91X ar fi ideal insa nu cu mari diferente.CRRC gf26 este un frumusel puternic insa va creea probleme la montaj-este de 2,7 ori mai gras decit 15 cmc 4 timpi.Diferenta de pret este de
150 lei insa calculeaza diferenta de cost rodaj 80 lei in favoarea benzinarului si se cam echilibreaza.Pune totusi 4 timpi asp 91 fs daca nu o sa-ti placa promit sa ti-l cumpar eu !!!!
#4
Postat 23 August 2009 - 10:30 AM
Trenul retractabil la mine e in felul urmator, la cursa maxima, se mai trage inca 2mm si se blocheaza axul pe pozitie( e de ajuns pentru servo sa tina tija in pozitia aia, nu sa forteze in ea). cred ca am sa fac in prima faza proba cu un servo de pe lucky star...sa vad ce si cum. daca rezultatul e pozitiv, o sa folosesc servo proportional, nu din ala pentru retract.
Motor...
@flypol...la tine cat consuma cel de 15cc, in 4 timpi?ma gandesc sa nu arunc banii pe metanol aiurea...
M-am uitat pe ebay la Os-uri si saito, cel din urma fiind destul de scump...nu ma grabesc, poate gasesc o ocazie.
ar mai fi o solutie, daca o sa castig vreodata la loto : http://shop.lindinger.at/product_info.php?...oducts_id=80302
Intretimp am mai intampinat niste probleme la montaj... unele gauri care erau specificate in manual ca fiind date, in realitate nu erau...deocamdata montajul merge ok...
Astept sa iau balamale cu bolt, nu le folosesc pe alea de carton, pentru ca-s cam rigide si nu vreau sa fortez in servo aiurea....
Niste poze, acum e apt pentru ca i-am indreptat cutele... :lol:
#5
Postat 23 August 2009 - 08:48 PM
On : E super fain modelul ;) , daca nu ii pui tripala te sparg :( :wub: ! ca motor mai bine iei un benzinar de 26 :huh: ?
#6
Postat 23 August 2009 - 09:06 PM
lefmir, la Aug 23 2009, 11:30 AM, a spus:
Trenul retractabil la mine e in felul urmator, la cursa maxima, se mai trage inca 2mm si se blocheaza axul pe pozitie( e de ajuns pentru servo sa tina tija in pozitia aia, nu sa forteze in ea). cred ca am sa fac in prima faza proba cu un servo de pe lucky star...sa vad ce si cum. daca rezultatul e pozitiv, o sa folosesc servo proportional, nu din ala pentru retract.
Motor...
@flypol...la tine cat consuma cel de 15cc, in 4 timpi?ma gandesc sa nu arunc banii pe metanol aiurea...
M-am uitat pe ebay la Os-uri si saito, cel din urma fiind destul de scump...nu ma grabesc, poate gasesc o ocazie.
ar mai fi o solutie, daca o sa castig vreodata la loto : http://shop.lindinger.at/product_info.php?...oducts_id=80302
Intretimp am mai intampinat niste probleme la montaj... unele gauri care erau specificate in manual ca fiind date, in realitate nu erau...deocamdata montajul merge ok...
Astept sa iau balamale cu bolt, nu le folosesc pe alea de carton, pentru ca-s cam rigide si nu vreau sa fortez in servo aiurea....
Niste poze, acum e apt pentru ca i-am indreptat cutele... :(
Salut imi spui si mie cum ai indreptate cutele cu fierul de calcat ? Am si eu mici cute pe aripi .
#7
Postat 24 August 2009 - 09:04 AM
adrian82, la Aug 23 2009, 10:06 PM, a spus:
@adrian82
salut!
pai solarfilmul se strange la caldura...trebuie sa dai cu fierul de calcat peste cute, pana se indreapta....la zonele cu "gol" in aripa trebuie sa ai grija sa nu supraincalzesti, pentru ca o sa se cuteze mai rau...trebuie sa incerci, sa vezi daca iti iese.
Bafta!
@ad525
Off: buuueyy....te sparg. eu am bec economic, sunt "ecologist" ;)
fac pe lumina altele ;)
on: multam de aprecieri. e cam mare din toate punctele de vedere motorul de 26cc, benzina. mai vedem cu tripala...
pana una alta, am lipit aripa...
#9
Postat 24 August 2009 - 05:33 PM
care are un overdrive mare insa la tren este ideal,ieftin si altfel fortos.Indicat sa pui o pirghie de contros din aluminiu.Despre ASP 91FS numai cuvinte de lauda.Este echivalentul in 4 timpi al unui
Magnum sau Os de 12 cmc.Turatia urca la 9000 usor dupa 2 litri de rodaj.Eu am echipat un Extra 300S Graupner 67"si am zburat 30 de zboruri cu un consum de 300 ml / 16-18 min.in regimuri diverse
de turatie.Am avut un accident nefericit pierzind alimentarea intr-o pozitie imposibila.Am lovit pavaj de beton-modelul pulbere,motorul inca merge perfect pe un Giles de 68".
#10
Postat 24 August 2009 - 09:25 PM
flypol, la Aug 24 2009, 06:33 PM, a spus:
care are un overdrive mare insa la tren este ideal,ieftin si altfel fortos.Indicat sa pui o pirghie de contros din aluminiu.Despre ASP 91FS numai cuvinte de lauda.Este echivalentul in 4 timpi al unui
Magnum sau Os de 12 cmc.Turatia urca la 9000 usor dupa 2 litri de rodaj.Eu am echipat un Extra 300S Graupner 67"si am zburat 30 de zboruri cu un consum de 300 ml / 16-18 min.in regimuri diverse
de turatie.Am avut un accident nefericit pierzind alimentarea intr-o pozitie imposibila.Am lovit pavaj de beton-modelul pulbere,motorul inca merge perfect pe un Giles de 68".
Nu papa prea mult, consumul este mai mult decat ok...
imi pare rau sa aud de Extra...
Montaj-ul decurge bine...
Ma enerveaza faptul ca in manual scrie "pre-installed" la mai multe chestii si in realitate nu e asa...ma simt cu un pas inainte. :unsure:
plus ca am impresia ca ei in manual de fapt monteaza un mustang de la Hangar 9(dupa asta e copiat) si normal ca unele piese sunt mai de calitate si se imbina mai bine decat la mine...
#13
Postat 25 August 2009 - 08:51 AM
9unuunu, la Aug 25 2009, 04:52 AM, a spus:
Nu-l vand pentru ca nu ma grabesc :D .
Nu e chiar asa de costisitor la prima vedere. Marea chetuiala o presupune motorul, care costa dublu fata de cel de pe lucky star.
@adrian82...multumesc! spor si tie la indreptat cutele! :(
Pana una, alta, am ramas fara Epoxy, trebuie sa ma duc sa-mi iau...
Ce servouri sa folosesc? modelul are 3,5kg. suprafetele de control nu-s chiar asa de mari ca la un acrobat. e de ajuns un servo care trage 3,5kg@4,8V si 4,4kg@6V ?S3003-urile sunt bune?
#14
Postat 25 August 2009 - 12:52 PM
Sa te bucuri cat mai mult de model, ca taaaaaaare-i frumos.
#15
Postat 28 August 2009 - 01:58 PM
OS MAX FS-91 SURPASS II, 4 stroke.(poza din anuntul de pe eBay).
servouri inca mai caut...
Am mai mesterit la el...am atasat aripa de fuselaj si am montat ampenajele. o poza...
#16
Postat 29 August 2009 - 04:51 PM
urmareste-i repriza de acceleratie.Atentie! motoarele raspund cu 0,3-0,4 secunde mai tirziu decit 2 timpii.Regleaza fin surubul de relanti 0.2,0,3 curse stinga/dreapta pina cind motorul bate regulat fara
sincope,creste apoi turatia la 6000 si din jiglerul principal regleaza usor pina cind simti ca se tureaza cu 500-1000 rotatii.Deschide apoi 2 grade(foarte fin).Poti sa zbori !!
Mai este o problema.In rezervor fa in asa fel ca tubul care aduce suprapresiune de la evacuare gaze sa nu barboteze combustibilul.Se face spuma iar jucarelele in 4 timpi sint predispuse
la opriri in zbor cind inghit spuma peste 2-3 secunde.Polietilena expandata in jurul rezervorului si.........ulei de ricin 4-5%(care nu spumeaza)De aici controversa de ce 4T are nevoie de castor oil.
Eu am luat de curind un OS 120FS de la just engines si merge de vis!Succes!
#17
Postat 29 August 2009 - 05:53 PM
flypol, la Aug 29 2009, 05:51 PM, a spus:
urmareste-i repriza de acceleratie.Atentie! motoarele raspund cu 0,3-0,4 secunde mai tirziu decit 2 timpii.Regleaza fin surubul de relanti 0.2,0,3 curse stinga/dreapta pina cind motorul bate regulat fara
sincope,creste apoi turatia la 6000 si din jiglerul principal regleaza usor pina cind simti ca se tureaza cu 500-1000 rotatii.Deschide apoi 2 grade(foarte fin).Poti sa zbori !!
Mai este o problema.In rezervor fa in asa fel ca tubul care aduce suprapresiune de la evacuare gaze sa nu barboteze combustibilul.Se face spuma iar jucarelele in 4 timpi sint predispuse
la opriri in zbor cind inghit spuma peste 2-3 secunde.Polietilena expandata in jurul rezervorului si.........ulei de ricin 4-5%(care nu spumeaza)De aici controversa de ce 4T are nevoie de castor oil.
Eu am luat de curind un OS 120FS de la just engines si merge de vis!Succes!
multumesc mult de tot pentru sfaturi!!!
Abia astept acum sa ajunga...omul m-a asigurat ca merge bine, chiar in dimineata asta am primit un mail in care imi spunea ca "runs perfectly"...
Am sa incerc sa invelesc rezervorul in burete; tevusca de contrapresiune am indoit-o cat am putut...oricum eu bag 4% ricin in combustibilul meu actual, pentru ca are 16% ulei sintetic...
Am mai "muncit" la model...am taiat fanta frontala(nu aveam nevoie de motor pentru a o taia)...gaura langa gaura, dupa aia pila, smirghel...incetisor, nu ne grabeste nimeni.
Am facut niste ghidaje dintr-o carcasa de pix pentru suruburile care fixeaza aripa de fuselaj, pentru ca nu intrau pe pozitie din prima, ma chinuiam 10minute sa nimeresc gaura si la camp chiar nu-mi permit luxul asta...
inca o intrebare...sa folosesc balamalele standard ale lui? sunt niste discuri(plastic sau ceva apropiat)...nu au bolt, doar se indoaie si fac o cuta...acelasi sistem il am pe lucky star si sunt ok...sa le folosesc si aici?
Aceasta postare a fost editata de lefmir: 29 August 2009 - 06:00 PM
#18
Postat 30 August 2009 - 03:10 PM
produs modern si,incredibil,foarte rezistent.Atentie!(de fapt sti de la LuckyStar) se fixeaza cu cianoacrilat,rapid,destul de greu de controlat.Ca sa nu ai surpriza sa ramai cu ele pe jumatate verifica cu
atentie daca intra usor in fantele de montaj,introdu-le cam 2-3 mm pune destul adeziv fata si dos si preseaza-le toate simultan pina la capat.Dupa 2-4 secunde incepe sa flexezi de 5-6 ori eleronul (sau alt element de comanda)pentru a permite ruperea moleculelor de adeziv in exces.
#19
Postat 31 August 2009 - 11:54 AM
#20
Postat 31 August 2009 - 01:00 PM
http://manuals.hobbi...manual-v1_1.pdf
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa zburatorilor.
#21
Postat 31 August 2009 - 03:32 PM
Eu le-am prins altfel...Intr-o parte cu CA, bagate repede, si in cealalta cu Bison Universal hobby, pe baza de acetona(dupa miros), un lipici cleios care in 24h se face tare, dar nu se usuca repede si imi da timp sa pozitionez eleronul/profundorul/carma destul de bine...
Le-am lipit aseara...par ok.
Acum ca sa nu mai dau bani am faurit un om ;) ...il cheama Jack... a fost destul de chinuitor sa fac pe croitorasul cel viteaz, dar a iesit pana la urma ceva, arata mai mult a cersetor.
Am lipit "dummy" evacuarile...
Am facut grila la priza frontala de aer...
Am aplicat decalurile;
Am montat "usitele" la trenul escamotabil...una in loc sa fie in oglinda, era identica(doua de dreapta)...a trebuit sa mut solarfilmul de pe o parte pe alta...
acum e 95% asamblat, mai trebuie sa soseasca servourile,pentru a le monta; motorul, la fel, montat, taiat capota...
poze mai tarziu...
#22
Postat 31 August 2009 - 06:21 PM
1. grila capotei...
http://lh4.ggpht.com/_qHwJzRX4HSg/Spv2gZyztzI/AAAAAAAAAO0/-Wfglp_lWXg/s720/IMG_0757.JPG
2. jack
http://lh5.ggpht.com/_qHwJzRX4HSg/Spv2bN-J2qI/AAAAAAAAAOo/FQWMvAzwWyU/IMG_0767.JPG
3. jack, vedere frontala
http://lh4.ggpht.com/_qHwJzRX4HSg/Spv2bIKYNKI/AAAAAAAAAOs/ZsAJPExQdUo/s720/IMG_0771.JPG
4. vedere din lateral
http://lh6.ggpht.com/_qHwJzRX4HSg/Spv2bN6yJ8I/AAAAAAAAAOg/OSvH1H5XXwA/s720/IMG_0770.JPG
http://lh4.ggpht.com/_qHwJzRX4HSg/Spv2bNhMcyI/AAAAAAAAAOk/fBT8JxKgkto/s720/IMG_0774.JPG
5. jack, vedere din spate
http://lh6.ggpht.com/_qHwJzRX4HSg/Spv2bQG5DvI/AAAAAAAAAOw/AmvUrZr8DaE/s720/IMG_0773.JPG
6. mustang, vedere frontala. ce se vede pe marginea capotei este scoci, am lipit ca sa tina "dummy" evacuarile in loc pana se usuca lipiciu.
http://lh3.ggpht.com/_qHwJzRX4HSg/Spv2gl4J5LI/AAAAAAAAAO4/J0Dk9RfN08E/s720/IMG_0769.JPG
acum....asteptam.
era sa uit...am gasit un filmulet pe youtube cu un mustang de la Will Hobby, e la fel ca al meu, doar ca e convertit la electric.
Aceasta postare a fost editata de lefmir: 31 August 2009 - 06:25 PM
#24
Postat 02 September 2009 - 09:22 PM
Mai am o problema...am cumparat si un indicator pentru acumulatorul de receptie. E de la tower pro. L-am conectat la Lucky Star si se aprinde un led verde, totul ok...si incep sa dau din servouri...incep toate ledurile sa palpaie, dar cand eliberez stick-urile revine la led-ul de dinainte.
E normal?
Aceasta postare a fost editata de lefmir: 02 September 2009 - 09:23 PM
#25
Postat 02 September 2009 - 09:33 PM
Aceasta postare a fost editata de shogi: 02 September 2009 - 09:33 PM
#26
Postat 02 September 2009 - 11:49 PM
#28
Postat 03 September 2009 - 09:12 AM
Porumbeu, la Sep 3 2009, 12:49 AM, a spus:
o sa fac un scurt filmulet si am sa-l urc pe tub...
Adrian82...conul e de 89mm(3,5"),cu greu am gasit la noi. Puteau si ei sa-l puna in kit-ul ARF.
#30
Postat 03 September 2009 - 09:53 AM
lefmir, la Sep 3 2009, 10:12 AM, a spus:
stati sa va explic ce-i cu onomatopeele :rolleyes: ...urla perusii de foame si urla si radiocomanda din lipsa de baterie.
florin...multumesc mult! :(
Eu vroiam sa-i fac o spirala, sa se vada fumos in mersul motorului... acum totul depinde de compresia motorului. Daca are compresie ca lumea si il pot porni la pala, e ok, o sa vopsesc conul. Daca o sa trebuiasca demaror, tot o sa-l vopsesc, dar nu asa complicat .
Acum ar mai fi o intrebare...sa-i pun elice cu 4 pale? si daca da, ce marime si pas ar trebui sa fie? motorul are recomandat asa:
Stunt: 11x10, 11x11, 12x9.5, 12x10, 12x11
Scale: 13.5x8, 14x7, 15x6, 16x6
3-Blade: 12x8, 12.5x7
11X6 e ok? http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LX1636&P=7