FMA COPILOT II - am vazut viitorul primele impresii pe un HBK2
#1
Postat 19 August 2009 - 01:43 PM
L-am pus pe cel mai prapadit heli din colectie, un HBK2 cu motorul lesinat de 3100kv si un regulator de 60A, servo Esky, gyro Esky HH (cel mic prima generatie) si lipo de 2200mah. E mic si greu si zboara ca o caramida fara vlaga. Cu tot cu copilot a ajuns la 650g. L-am pus cam pe fuga si nu am facut decat setupul pe rapid ca n-am avut timp si eram curios sa vad ce face.
Azi dimineata (miercuri, 19Aug) am dat o fuga pe Chitila inainte de munca sa vad ce zice. Era un vant puternic si neregulat (si multe vaci, se pare ca de cand udam le place iarba la vaci si stau numai pe pista). In mod normal cam de nezburat.
E fantastic. Am zburat 3 baterii fara nici un incident. Fara regalje fine, fara nimic. De cate ori centrezi stick-ul heli vine inapoi in hoover. E ca si cum ai pilota un coaxial. Nu mi-am dat seama cat de tare interfera cu pilotajul normal pentru ca batea vantul prea intens. Am scapat heli prea departe si prea sus si pentru prima oara l-am pilotat in FF nose in. Nici o problema. De cate ori imi pierdeam orientarea faceam o pauza si heli revenea in hover.
Un singur pericol, daca tai gazul intra in pamant cu tot cu copilot.
La 200 USD merita banii pe care ii recuperezi in 3-4 crashuri nefacute. Se bazeaza pe senzori IR care vad orizontul. Nu merge decat in spatii deschise. Poate fi activat/dezactivat din statie, poate fi reglat cu mare finete, poate face hoover inverted si evident poate face avioane.
Problema mea este ca am unul singur. Asa ca trebuie sa il calaresc bine pe HBK2 sa invat sa zbor. Dupa aceea il mut pe un heli mai mare.
O sa pun cateva poze sa vedeti cum arata pe HBK. Montajul tine cam 10 minute si setarea inca 5. Altfel parametrii default sunt OK.
Pe un vant ca cel de azi cred ca HBK2-ul meu supravietuia cam 1 minut, in mana mea.
Stefan
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#2
Postat 19 August 2009 - 03:27 PM
Pune mana pe simulator si scoate raptorul la camp, o sa vezi ca sta mai bine ca HBk2 cu fma co-pilot :)
Aceasta postare a fost editata de morph: 19 August 2009 - 03:27 PM
#3
Postat 19 August 2009 - 04:53 PM
Si astazi sunt piloti care zic ca gyro HH este un mod de a trisa si la circuite simt mai bine heli cu gyro in modul rate. Atasez cateva poze. Daca azi zburam 3 pak-uri fara copilot m-ar fi costat vreo 200 RON in reparatii. Nu zboara heli in locul tau. Cand ne intalnim pe camp (nu week-endul asta ca plec la mare) o sa il puteti evalua in mod direct.
Cateva poze cu heli, unitatea si senzorii. Stefan
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#4
Postat 19 August 2009 - 05:18 PM
stiganas, la Aug 19 2009, 05:53 PM, a spus:
:) Si asta cred ca este un punct valid...
Eventual mai trebuie un Red Bull ca sa reduca viteza vantului (modul veverita pentru cei care au vazut "Over the Hedge").
Insa subscriu la ce zice Morph: Chiar si un 450 e mult mai stabil fata de HBK2, un Raptor e chiar lenes (pina la un punct, evident). La mine cel putin a fost un salt imens de la HBK2 la clona 450, si inca unul dupa aceea.
Succese in continuare!
Aceasta postare a fost editata de docmarius: 19 August 2009 - 05:22 PM
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
#5
Postat 19 August 2009 - 05:50 PM
Nu sunt de acord cu tine .
reflexele le obtii controland elicopterul nu folosind un copilot.
De aceea se numesc radio comandate nu copilotate.
am fost cel mai mare fan helicomand , pana cad am inteles ca folosirea copilotului nu are legatura cu pilotatul.
pana la urma e decizia ta si faci ce vrei , insa un lucru e clar nu e asta viitorul.
p.s a aparut o verisune mult mai scumpa de copilot care e dotat cu camere video care copiaza miscarile vazute la elcicopterul zburat de altcineva ..
daca mi-l iau ala o sa fiu la fel de indemanatic ca alan szabo?
Aceasta postare a fost editata de nen77: 19 August 2009 - 06:04 PM
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#6
Postat 19 August 2009 - 07:51 PM
- sistemele flybarless electronice (care au gyro de stabilizare) gen v-bar sau sk360 - se poate zbura si fara ele dar nu e prea usor :lol: si acestea intervin constant intre pilot si heli.
- gyro HH mai mult ca cel rate.
- flybarul. Este un sistem de stabilizare mecanic. Din geometria capului si din greutatea paddle poti regla gradul de stabilizare, interferenta cu inputul pilotului.
Ca asta e viitorul e sigur. La fel de sigur precum inlocuirea statiilor de FM cu cele de 2.4Ghz si cum aparatele foto digitale au inlocuit filmul - spre surpriza celor de la Kodak care inca se freaca la ochi.
Tehnologia evolueaza repede, hardul costa 1 USD, nu m-ar mira sa inceapa prin a aparea intr-o unitate gen 4in1 pe un ESKy sau un Blade. Dupa aceea va introduce si Align una care o sa vina standard in fiecare kit de Trex si toata lumea o sa fie de acord ca e un lucru bun.
Unitatea poate fi reglata foarte fin si poate fi dezactivata. Cand pierzi orientarea o reactivezi si ai timp sa te gandesti cum aduci heli inapoi. L-am vazut pe Dragos Marinescu care stie sa piloteze cum a facut praf un MiniTitan cu fuselaj superaranjat. L-a dus prea departe si nu l-a mai vazut bine.
Aici avem o dezbatere prieteneasca, fiecare isi spune parerea, asteptam 5 ani si vedem cum e viitorul.
Daca ar fi pe net rutine gen Alan Szabo, bune de descarcat pe statie si bune de reprodus pe campul local nu ar fi rau. Una e sa vezi pe youtube, alta e sa vezi pe viu, chiar si fara maestru.
Weekendul asta sunt la mare dar dupa aceea sper sa fiu prezent la Chitila pe camp si cine vrea poate sa se joace cu copilotul.
Stefan
[quote name='nen77' date='Aug 19 2009, 06:50 PM' post='323918']
@stignas
Nu sunt de acord cu tine .
reflexele le obtii controland elicopterul nu folosind un copilot.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#7
Postat 19 August 2009 - 10:14 PM
mi-am spus parerea.
Totusi gyroscpoul este o componenta de baza a unui elicopter , sistemul flybarles , elimina flybarul (e adevrarat ca heli e putin mai stabil.)
Insa parerea mea e ca placerea consta in pilotarea unui elicopter, executarea de catre pilot al unor figuri.
Cred ca e util la inceput ca sa te obisnuiesti cu orientarea elicopterului.
Poate il voi vedea cum zici tu(previzibil ) pe cine stie ce model de heli, eu unul sigur nu il voi cumpara , ca si majoritatea colegilor mei satisfactiile vin din pilotarea elicopterului nu dintr-un hover normal sau inverted facut de un minicomputer.
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#8
Postat 19 August 2009 - 10:22 PM
Cu respect
#9
Postat 20 August 2009 - 09:35 AM
Zeus, la Aug 19 2009, 11:22 PM, a spus:
Cu respect
Prin definitie elicopterul trebuie sa fie un aparat controlabil,gyroscopul fiind o componenta initiala a acestuia si implineste una din functile importante
cred ca definitia unui elicopter este aparat zburator zburator care se invarte in jurul axei, prin analogie cu un avion e ca sim ai fi inventat profundorul.A fost inventata si bateria li-po, life , etc,totul a fost perfectionat nu esti obligat sa iti legi elicopterul direct la bateria de la masina ca la inceput.
Sa nu uitam de aparitia simulatoarelor care te ajuta in obtinerea unor reflexe.Dupa mine si copilotul e tot un simulator de zbor
Din proprie experienta (am avut 3 helicomand),am concluzionat ca folosirea unui stabilizator de zbor nu te va ajuta sa progresezi.Cat timp altcineva iti face treaba nu poti numi asta zbor.Poti sa il pornesti in caz de nevoie si asta e acceptabil , insa nu poti sa spui cum a zics colegul STiganas ca am zburat 3 baterii pe vant cand fara copilot din spusele lui nu as fi zburat 1 minut.,BTW pe vant am facut primele hover.
Aceasta postare a fost editata de nen77: 20 August 2009 - 09:36 AM
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#10
Postat 20 August 2009 - 01:32 PM
Daca bagam copilotul in categoria simulator eu sunt foarte multumit, cum ziceam am ajuns la varsta cand ma plictiseste teribil sa mestec din stikuri in fata pc-ului. Prefer sa o fac de 10 ori mai incet dar cu obiectul adevarat in fata ochilor.
Vreau si eu sa ajung la nivelul la care sa nu simt niciodata nevoia unui copilot. Azi am zburat din nou pe un vant si mai puternic. Daca nu aveam copilotul nu zburam deloc ca nu sunt nebun sa-mi distrug pe degeaba heli. Si asa au fost momente in care am crezut ca e gata. L-a dus vantul prea departe, eu l-am ridicat sus si nu mai vedeam in ce orientare este sa il aduc inapoi. Una peste alta si azi a fost un succes heli a venit acasa intr-o bucata. Inteleg reticenta ta nen si a celorlalti. Exista riscul ca odata ce dai de gustul pilotatului usor, asistat sa nu mai vrei/poti renunta la el.
Stii cum e, unii vor ramane si vor pilota restul vietii cu copilot altii or sa vrea mai mult si il vor scoate. Depinde de cat de mult iti place si de cat de ajuta manuta/ochiul. Eu sunt din cei pe care nu prea ii ajuta dar imi place mult, cum e mai rau.
Dar scula e fara doar si poate utila. Se stie cati incearca un heli ieftin si slabut RTF, nu reusesc nimic cu el si abandoneaza. Asa am patit eu cu un Walkera luat din Botosani. Modelul era mizerabil, eu nu stiam nimic. Nu am reusit sa-l zbor niciodata. Varul meu este undeva langa Blaj, este singurul cu statie pe o raza de vreo 30 Km, nu are de la cine se invete inafara de internet. Un copilot i-ar prinde bine.
Si cred ca si pentru cineva cu experienta un buton de panica care te salveaza nu strica. Cand ai ajuns sa le stapanesti heli perfect intradevar nu mai are nici un rost un asemenea ajutor, cand il dai de pamant nici un buton de panica nu ajuta si de obicei e din cauza ca a cedat ceva. Pentru cine e in faza asta respectul meu e maxim, pana ajung si eu acolo, daca ajung, zic mersi pentru orice ajutor, inclusiv copilotul.
Stefan
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#11
Postat 20 August 2009 - 01:36 PM
Insa diferentele intre piloti or sa se vada oricum, si cu electronica si fara, exact cum se vedeau si la F1 cand era voie cu destula asistare electronica. Intre orice fel de piloti, RC sau 1:1.
desi pana acum am considerat sistemele astea inutile pentru ce mi-am propus, o sa accept invitatia lui Stefan si o sa il incerc. Imi surade ideea sa pot sa trag de un buton si sa evit un crash... Cred ca o sa am mult mai mult curaj si o sa evoluez mai repede, nu mai incet. Cat ar dura sa inveti sa sari la trapez fara plasa de siguranta? :) Apoi, prefer un crash de $30 decat 2 ore de simulator. stau toata ziua cu ochii in monitor, nu se poate sa mai fac asta si pentru heli...
@Morph, atentie ca flybarless cam intra in categorie, heliul e mult mai stabil pe vant. Ca tot esti fan acuma :)
Blade 400 3D, Gaui 200V2, Spektrum DX6i 2,4 GHz
Trez 450 Pro FBL, Mikado 400 FBL
#12
Postat 20 August 2009 - 08:12 PM
patrocle, la Aug 20 2009, 02:36 PM, a spus:
Pai si flybarul este. Acum ce sa facem, sa scoatem HH de pe gyro ca sa zburam "profi"? Nu cred.
Eu raman la opinia mea ca un sistem de stabilizare dus la extrem (sa-ti aseaze heliul fara sa compensezi nimic din manse) este sa zicem, daunator.
Nu o sa ai timp sa activezi co-pilotul daca o zbarcesti cum nici nu ai timp sa dai throttle hold in caz ca vrei sa-l folosesti in situatii scapate de sub control.
Oricum, trendul este altul acum, heli electric si flybarless si probabil pe viitor sistem de stabilizare mai mult sau mai putin agresiv. (setabil)
#13
Postat 20 August 2009 - 09:11 PM
Aceasta postare a fost editata de misumat: 20 August 2009 - 09:11 PM
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#14
Postat 20 August 2009 - 10:01 PM
morph, la Aug 20 2009, 09:12 PM, a spus:
pai vezi, exact despre asta era vorba, despre trend... cred ca nu erau prea multe forumuri cand au aparut giroscoapele bune, altfel sigur mai gaseam pareri cum ca nu ajuta la format reflexele de tinut coada. Probabil ca in lipsa unui gyro, ca s-a zburat si asa, o gramada de timp petreceai pana invatai sa tii coada spre tine nemiscat... Apoi puteai sa treci la hover tail in :D
nu zic ca trebuie sa folosesti asa ceva in momentul de fata, fiindca nu sunt gata. Eu cred ca ai timp sa tragi de buton, nu e totuna cu throttle hold. Inainte de TH te chinui sa il redresezi, sperand ca o sa il scapi de crash.. de aia nu mai ai timp sa dai de el :D. Apoi nici n-ar trebui sa tragi de vreun buton, ci probabil o sa fie suficient sa ii spui ceva gen "cand ajunge la X m de sol, preiei controlul si il asezi in hover". si asta doar daca vrei...
Oricum, cred ca parerile noastre despre subiect sunt mult mai apropiate decat pare la prima vedere citind postul asta
Blade 400 3D, Gaui 200V2, Spektrum DX6i 2,4 GHz
Trez 450 Pro FBL, Mikado 400 FBL
#15
Postat 20 August 2009 - 10:57 PM
Nu interfera nici un pic cu coada si cu gazul. Astea sunt distractia ta 100%. Si nu stie la ce inaltime te afli si nici cu ce viteza mergi. Tot ce stie sa faca e sa citeasca orizontul si se te alinieze cu el. Daca esti pe o panta te pune paralel cu panta. In pilotatul normal il simti pentru ori de cate ori stick-ul e pe zero redreseaza heli, asta poate fi deranjant ca si cum impingi o caruta pe nisip; te-ai oprit un pic din impins caruta s-a oprit. De aceea e bine de folosit numai ca salvare sau;
daca e vant puternic cum a fost azi ajuta mult si nu il simti. Oricum vantul te arunca in toate partile (vorbim de un HBK2) cu CP2 mai calmeaza din efectul acestuia, parca devine mai mare si mai stabil.
Deja sunt la mare, impresii noi saptamana viitoare.
Oricum titlul cu viitorul era ca sa starneasca pasiuni, ceea ce am reusit.
Un sistem flybarless electronic slab sau prost reglat cred ca e mult mai enervant si disruptiv ca nu il poti dezactiva.
Stefan
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#16
Postat 21 August 2009 - 12:44 AM
@stiganas .......
inteleg ca esti relativ la inceput cu heli.Vei ajunge destul de repede sper in situatia in care crashurile care le faci ar fi inevitabile cu sau fara copilot: crashuri de la inaltime mica si pozitii in care copilotul nu ar mai apuca sa citeasca orizontul ca sa iti redreseze heli.
Nu sunt de departe cine stie ce pilot, dar nu simt si ca mine sunt si colegii mei de pe aci un pilot care incepe sa invete sa piloteze un heli si nu vad necesara asistarea pentru un zbor de care nici un aparat.
Telul majoritati pilotilor este sa efectueze cat mai multe acrobatii si sa le faca cat mai corect, greselile de pilotaj apar is situatii in care nici helicomand nici fma copilot nici alta chestie nu l-ar putea scoate
ex:
http://www.youtube.c...h?v=IUNWwaXBUys
odata ce te-ai obisnuit cu el iti va fi greu sa ai incredere in tine fara copilot.Insa e doar problema ta.Nu generaliza frica de crash intr-un zbor normal insa nu o avem toti, mie unul nu mi-ar fi comod sa stau cu mana pe un swich asteptd o greseala care apare tot mai rar (probabil 1 data la 50-100 zboruri)
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#17
Postat 16 September 2009 - 05:03 PM
- am avut un singur crash cu HBK2 - vina mea prea putin gaz a venit pe o parte - praf a fost. Nici nu avea vlaga, era greu deci nu reactiona usor - dar tot vina mea a fost.
- al doilea crash a foat la primul zbor de test cu Minititan stoc - in prmul minut, in hover, s-a blocat servo - a luat-o in freza urat. Copilotul nu a facut nimic sau a accentuat problema.
- deci toate zborurile au fost pe Minititanul de carbon si CNC de la Primus dotat cu servo bune si combo 401/9257 coada.
Si acum observatiile:
- isi merita banii cu varf si indesat, zbori de 10 ori mai mult caci elimini 99% din crashuri;
- se simte tot timpul interventia copilotului deci pe termen lung nu e de dorit decat ca buton de panica cand esti departe si pierzi orientarea. La figuri executate la mica inaltime iarasi nu e util. Deci daca esti pilot cu ceva experienta si zbori heli relaxat in toate directiile si zbori 3d la distanta si inaltime mica e inutil.
- nu face hover singur dar heli ramane relativ orizontal cu un drift oarecare, cu alte cuvinte ramane in aer. Asta e un avantaj esential pe camp caci iti permite sa iei mana de pe statie si sa te scarpini sau sa mai alungi din muste/tantari. Acum e plin de gazulite care cer interventie constanta.
- nu te scuteste de a invata sa faci hover de unul singur. Cred ca daca pune mana pe el un incepator absolut are o problema. OK, heli ramana in aer dar nu il poate controla si nici aduce jos usurel. Deci cine este amator de asa ceva tot trebuie sa invete minimul - si anume sa tina heli intr-un hover stabil tail in.
Concluziile intermediare sunt foarte pozitive. Eu am o problema cu reflexele si cu orientarea. Din cand in cand ma blochez, indiferent cata experienta am- copilotul cred ca o sa-mi fie util pe termen lung.
Am facut progrese in astea cateva saptamani de cand il am care mi-ar fi luat luni bune si multe crashuri - bani si suparare. Acu ma gandesc daca sa mai cumpar inca unul.
Bineinteles astept momentul cand o sa pot zbura relaxat fara el.
Stefan
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#18
Postat 19 April 2010 - 03:44 PM
- prima a fost pe HBK2 - busit din vina mea;
- a doua pe MiniTitan - succes total - pana heli a picat de unul singur, ramas fara curent/semnal;
- a treia pe Protos - dezastru total - primul zbor asa si asa, la al doilea a luat-o razna la sol, heli busit;
- a patra - pe un HK450. Am dat o mare atentie instalarii si rutarii firelor asa ca sunt destul de multumit, zic eu, arata bine:
heli este ultra ieftin, din nou:
- Servo TGY9e (cele sub 3 USD)
- ESC TP 40A cu radiator mare de 9 USD
- Motorul ramas de la MiniTitan cu pinion de 13
- Gyro HK401b cu servo GWS Park HPX Servo 19g/.05sec/3.6kg
coada nu tine grozav, nu are servo ala 0.05sec nicicum, cred ca e mai lent ca un HXT900, asta e, l-am luat demult si m-am pacalit, macar e mare si puternic.
- Pale din kit de fibra, n-am avut unele de carbom.
Primele zboruri s-au terminat cu dezastru. Heli mergea ca uns si motorul a inceput sa sughite, in final l-am aterizat si a mai avut un ultim spasm la sol care a strambat axele si a rupt 2 servo. Am fost foarte trist, cauza a fost o lipitura rece la ESC.
Dupa reparatii (multumesc Alexvid pentru piesele de 450) zboara parca si mai frumos. Copilotul functioneaza si el dar l-am testat putin, batea vantul prea tare si aparusera cam multi nori. Cand se face vremea OK o sa ma joc mai mult.
Copilotul, din cauza senzorilor de infrarosu este sensibil la vreme si daca nu are o diferenta destul de mare de temperatura intre cer si pamant o ia razna (cred ca asa am busit Protosul)
Inca o observatie, palele de fibra din kit sunt naspa. Am facut tracking-ul perfect, dupa reparatii era in balarii. Am schimbat palele intre ele, din nou tracking perfect. Concluzia - palele nu sunt la fel, acum le pastrez pana la urmatorul crash.
Copilotul este pus pe switch-ul de gyro (si gyro este comandat din copilot ca n-am decat 6 canale). De data asta cele 2 pozitii corespund la normal activ si total decuplat. Asa ca heli se comporta 100% normal pe off.
By default pe off copilotul inca mai lucreaza putin si intervine in comenzi (nu ma intrebati dece, e decizia celor care l-au programat) - oricum asta e un avantaj al copilotului - cand e pe off total se comporta ca un prelungitor de cabluri, nu mixeaza, nu face nimic.
Poze cu noul model de care sunt atat de mandru mai tarziu. Stefan
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#20
Postat 19 April 2010 - 04:37 PM
takeoff, la Apr 19 2010, 05:20 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#21
Postat 19 April 2010 - 06:01 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#23
Postat 19 April 2010 - 08:06 PM
Astept sa-mi pice un model din cauza receptorului Spektrum, imi asum acest risc. Din tot ce am citit singura chestie care poate face KO un receptor este electricitatea statica de la curea (pe langa tensiunea redusa bineinteles).
Daca nu dau eu cu el de pamant modelul o va patii fie de la un servo blocat, fie de la palele din fibra fie de la servo de coada.
patrocle, la Apr 19 2010, 08:00 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#24
Postat 19 April 2010 - 08:55 PM
stiganas, la Apr 19 2010, 09:06 PM, a spus:
Astept sa-mi pice un model din cauza receptorului Spektrum, imi asum acest risc. Din tot ce am citit singura chestie care poate face KO un receptor este electricitatea statica de la curea (pe langa tensiunea redusa bineinteles).
Daca nu dau eu cu el de pamant modelul o va patii fie de la un servo blocat, fie de la palele din fibra fie de la servo de coada.
apropo de chestia asta
exact cum zici knock-out total de la descarcari statice ..am aflat-o pe protos, insa si rezolvarile sunt la fel de simple si de acum le aplic preventiv la toate heli cu transmisie pe curea , spray cu grafit pe curea , sau masa de la support motor la tail boom.
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#25
Postat 19 April 2010 - 09:53 PM
stiganas, la Apr 19 2010, 09:06 PM, a spus:
nu cred ca are nici o importanta daca e digital sau nu... bine nu-i face. nici eu nu cred ca o sa il darami din asta, dar zice la manual: ".... secure the AR6100/AR6100e in a position that locates the receiver away from the motor and ESC..."
Blade 400 3D, Gaui 200V2, Spektrum DX6i 2,4 GHz
Trez 450 Pro FBL, Mikado 400 FBL
#26
Postat 21 April 2010 - 07:34 PM
Azi pe Chitila cateva teste, merge excelent, atat singur cat si cu copilotul, radarul mergea dar nu am avut nici o problema. Am coborat mult sensibilitatea la copilot ca sa intervina cat mai putin si am reusit sa reglez si gyro destul de bine.
Poate in week-end trag si un filmulet pentru placerea forumului. Stefan
patrocle, la Apr 19 2010, 10:53 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#27
Postat 21 April 2010 - 07:53 PM
stiganas, la Apr 21 2010, 08:34 PM, a spus:
Hai ca ai reusit sa ma faci sa rad.....cred ca o pala de 700 sau RAPTOR 50 pot face "minuni" chiar si unui Barbat dinala care zici tu....chiar si electricelele,nici cu ele nu imi e rusine,lafel de bine pot aduce daune serioase aceluias Barbat.E adevarat ca nici eu nu citesc manualele insa nu cred ca fac bine,de exemplu la regulatoare mai ma "prajesc".....dar daca sunt barbat,asta e,platesc si tac,nu mai comentez.
PS.Sunt comvins ca nu era nevoie sa iti aduc aminte de cea ce poate sa faca un heli,asta am ziso doar pentru cei incepatori care nu cunosc riscurile si binenteles ca discutia poate dura la nesfarsit pe tema asta,insa pe alt topic,bafta.
#28
Postat 21 April 2010 - 08:39 PM
stiganas, la Apr 21 2010, 08:34 PM, a spus:
nu ma calific atunci. si nici n-ar fi singurul criteriu :) de ex. nu stiu nici 10 fotbalisti.
eu citesc manualul si daca cumpar o tigaie.. daca n-are, nici nu o cumpar :) a.. acum 10 minute am citit instructiunile de la un spray de plante, mi s-a parut prost tradus asa ca am cautat originalul pe net.
imi aduci aminte de unul din clientii mei care vine sa vada cum instalez niste echipamente IT (pret de lista bine mai mare de 100.000). Ma gaseste citind documentatia desi mai facusem acelasi lucru de zeci de ori... "Cum, tu citesti manualul?? Nu stii deja???" a plecat foarte dezamagit.....
mai e si o tema de logica: zice tot la manual (de logica) ca daca faci ceva bine, obtii rezultate bune (adevarul implica numai adevarul). Pe dos nu e adevarat, mai exact falsul implica orice. Aplicand la cazul nostru, daca faci un heli bine, sigur o sa zboare bine. Daca zboara bine, nu insemna deloc ca e facut bine. Expresia "din greseala in greseala spre victoria finala" are fundament stiintific
Desigur, mesajul meu nu mai are nici o legatura cu unde ai pus tu receptorul, sper ca se intelege, ci doar cu dispozitia mea dupa o jumate de sticla buna de vin :)
Blade 400 3D, Gaui 200V2, Spektrum DX6i 2,4 GHz
Trez 450 Pro FBL, Mikado 400 FBL
#29
Postat 23 April 2010 - 09:47 PM
Intrebare de baraj: cum se comporta copilotul daca heli-ul a iesit din raza statiei? Stie sa mentina gazul sau pica bolovan?
Starmax He-162, V-Mar Do-335, Parkzone P-51D ultra-micro
Spektrum Dx7
#30
Postat 23 April 2010 - 10:08 PM
In mod uzual asta inseamna gaz pe zero si servourile pe neutru. Copilotul o sa-si faca treaba dar heli o sa pice ca un bolovan, o sa pice drept si nu pe o parte. In concluzie daca ramai fara semnal heli o pateste.
E adevarat ca poate fi pus si pe avioane si acolo daca ramai fara semnal avionul planeaza frumos controlat de copilot pana aterizeaza. Cel putin in teorie.
Stefan
Gerula, la Apr 23 2010, 10:47 PM, a spus:
Intrebare de baraj: cum se comporta copilotul daca heli-ul a iesit din raza statiei? Stie sa mentina gazul sau pica bolovan?
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/