Modelism - RHC Forum: FMA COPILOT II - am vazut viitorul - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

FMA COPILOT II - am vazut viitorul primele impresii pe un HBK2

#31 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 September 2010 - 05:39 PM

Am dat si copilotul. Deja zbor destul de sigur sa nu imi mai fie util si poze aeriene nu fac. Nu imi pare rau ca l-am avut, nu m-a tinut pe loc, din contra mi-a dat curaj si am vazut ce tare e sa faci ture cu heli mult inainte sa fiu in stare sa le fac de unul singur.

La 200 USD e cam scump dar la pretul actual de vreo 140 USD cu transport isi merita banii. Este oricum mai robust decat flymentorul si nu am citit pe nicaieri de comportamente aberante.
0

#32 Useril este offline   ViorelX 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 537
  • Inregistrat: 06-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:modelism, electronica, mecanica

Postat 15 November 2010 - 01:49 PM

Vezi postareastiganas, la Apr 23 2010, 10:08 PM, a spus:

ESC-ul nu trece prin copilot, si nici prin flymentor. Sistemele astea comanda doar servo de platou. Daca ramai fara semnal RX-ul intra in failsafe.

In mod uzual asta inseamna gaz pe zero si servourile pe neutru. Copilotul o sa-si faca treaba dar heli o sa pice ca un bolovan, o sa pice drept si nu pe o parte. In concluzie daca ramai fara semnal heli o pateste.

E adevarat ca poate fi pus si pe avioane si acolo daca ramai fara semnal avionul planeaza frumos controlat de copilot pana aterizeaza. Cel putin in teorie.

Stefan


Dar nu poate fi programat sa intre in autorotatie si sa coboare incet (la fel ca planarea unui avion)?
Doar de ce are rotorul rulment unisens? Tocmai ca sa fie posibila autorotatia si coborarea in siguranta cu motorul oprit.
0

#33 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 November 2010 - 05:17 PM

Cum sa nu. Nu trebuie sa faci nimic. Dai de throtle hold, motorul se opreste si tu faci autorotatia. Nu am incercat cu copilotul asa ca nu stiu cum e dar mai mult ca sigur ca merge.
La autorotatie marea arta e sa dai atat pas negaytiv cat sa pastrezi turatie optima in pale. Si sa folosesti energia acumulata fix cand trebuie, la aterizare. E tricky.

Discutia de mai sus era legata de pierderea semnalului.


Vezi postareaViorelX, la Nov 15 2010, 01:49 PM, a spus:

Dar nu poate fi programat sa intre in autorotatie si sa coboare incet (la fel ca planarea unui avion)?
Doar de ce are rotorul rulment unisens? Tocmai ca sa fie posibila autorotatia si coborarea in siguranta cu motorul oprit.

0

#34 Useril este offline   virgil15 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 99
  • Inregistrat: 08-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 17 March 2011 - 09:11 AM

Am luat si eu un copilot si am o mica problema cu setarile. L-am montat pe un mini titan e325 pe care mai am un gyro HITEC HC-5000. Cele 3 servouri de pe swashplate am reusit sa le conectez dar problema este cu servoul de pe tail pentru ca din gyro vin 2 fire (2 canale). A mai intampinat cineva problema? Cum ati conectat?
0

#35 Useril este offline   OldDan 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 104
  • Inregistrat: 26-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Pucioasa
  • Interests:Sa zbor cat cuprinde!

Postat 19 April 2011 - 08:50 AM

Chiar nici eu nu am chef de cearta,
Cu siguranta sunt foarte multi din voi chiar avansati pe drept in finetea mainii privind aerobaticul unui elicopter radiocamandat, numai ca eu asemeni nick-name va spun un lucru, de ce nu raman la abac sau numaratoare rudimentara oamenii, ca doar nu le moare neuronul folosind un PC? De ce cei ce zic ca evolutia tehnologiei e ceva gresit nu folosesc giro mecanic la heli? Ca dor ei spun de mana si adrenalina ca o vor?
Nu te poti opune tehnologiei, si mai ales cand ea protejeaza distrugerea multor ore de reglaje si finisari asupra aspectului aeromodelului.Adica mai simplu spus, evita distrugerea.Eu personal nu sunt de acord cu preturile inca piperate ale co-pilot, flymentor, helicomand etc.Daca te ajuta ceva, nu zice ca e nefolositor, ca nu te ajuta nici pe tine, nici pe altcineva!Mai simplu dute si incearca cum este apoi mai gandesti cum e mai bine...
Pacat ca eu nu pot ajunge unde zburati voi, simt ca zbor cu cei din oras de aici cand zboara in fiecare duminica ei si mai ales cand zbor si eu...pentru mine e ceva ....divin ...nu zic nu la nimic, trag concluzii dupa ce incerc si vad cum e si cum e mai bine!Invata sa zici nu doar daca e necesar!
CopterX class 450 FBL + FUTABA T-6EX
Belt CP CX class 450 RTF + flymentor
Walkera CB180Q class 370 RTF
Power Starr 1 V977 RTF
Angel 300 class 300 RTF
0

#36 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 April 2011 - 09:13 AM

Cine are chef de cearta ? Nu am inteles cum nu esti de acord cu pretul. Nici eu nu sutn de acord cu pretul benzinei, curentului, gazului, nici cu impozitele piperate. Trebuie sa facem ceva.

De fapt nu am inteles nimic din ce ai postat.

Vezi postareaOldDan, la 19 April 2011 - 08:50 AM, a spus:

Chiar nici eu nu am chef de cearta,
Cu siguranta sunt foarte multi din voi chiar avansati pe drept in finetea mainii privind aerobaticul unui elicopter radiocamandat, numai ca eu asemeni nick-name va spun un lucru, de ce nu raman la abac sau numaratoare rudimentara oamenii, ca doar nu le moare neuronul folosind un PC? De ce cei ce zic ca evolutia tehnologiei e ceva gresit nu folosesc giro mecanic la heli? Ca dor ei spun de mana si adrenalina ca o vor?
Nu te poti opune tehnologiei, si mai ales cand ea protejeaza distrugerea multor ore de reglaje si finisari asupra aspectului aeromodelului.Adica mai simplu spus, evita distrugerea.Eu personal nu sunt de acord cu preturile inca piperate ale co-pilot, flymentor, helicomand etc.Daca te ajuta ceva, nu zice ca e nefolositor, ca nu te ajuta nici pe tine, nici pe altcineva!Mai simplu dute si incearca cum este apoi mai gandesti cum e mai bine...
Pacat ca eu nu pot ajunge unde zburati voi, simt ca zbor cu cei din oras de aici cand zboara in fiecare duminica ei si mai ales cand zbor si eu...pentru mine e ceva ....divin ...nu zic nu la nimic, trag concluzii dupa ce incerc si vad cum e si cum e mai bine!Invata sa zici nu doar daca e necesar!

0

#37 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1566
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 19 April 2011 - 08:45 PM

Vezi postareastiganas, la 19 April 2011 - 09:13 AM, a spus:

Cine are chef de cearta ? Nu am inteles cum nu esti de acord cu pretul. Nici eu nu sutn de acord cu pretul benzinei, curentului, gazului, nici cu impozitele piperate. Trebuie sa facem ceva.

De fapt nu am inteles nimic din ce ai postat.

Stefane ce ai cu omul , nici eu nu inteleg absolut nimic din ce a zis dar e singurul post intr-o saptamana in sectiunea heli.Sunt de acord cu el.
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#38 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 April 2011 - 09:21 PM

Vezi postareanen77, la 19 April 2011 - 08:45 PM, a spus:

Stefane ce ai cu omul , nici eu nu inteleg absolut nimic din ce a zis dar e singurul post intr-o saptamana in sectiunea heli.Sunt de acord cu el.



Ai dreptate, toti astia care nu au postat aveau un mare chef de cearta si s-au abtinut. Sunt si eu de acord, nici eu nu am chef de cearta. Cine nu are chef de cearta sa posteze aici.
0

#39 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 October 2012 - 07:36 PM

Se pare ca am vazut viitorul prea devreme. Acum pare sa fie ceea ce trebuie. Se cheama hard deck si se monteaza impreuna cu copilotul.

http://www.store.rev...cts/Co-Pilot-II

Ce face ?

Are un senzor barometric. Odata activat (un swich pe statie) aduce heliu-ul automat in pozitie orizontala cand ajunge la 15-50m.

Adica zbori, faci trasnai prin aer si la un moment dat pierzi complet controlul. Heli-ul se duce vajaind spre pamant. La 15m se intoarce brusc in pozitie de hover si ramane asa.

Tu faci o pauza, respiri adanc si il aduci incetisor acasa. Dupa aceea o iei de la inceput.

E ca si cum ai lucra tot timpul in configuratie profesor elev si profesorul preia controlul cand vede ca e groasa. In restul timpului nu face nimic.

Primele pareri sunt pozitive.



Poti sa cumperi un heli de antrenament micro din clasa Blade sau cumperi chestia asta si zbori cu un 600 fara sa te doara capul ca il faci praf.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 30 October 2012 - 07:43 PM

0

#40 Useril este offline   OldDan 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 104
  • Inregistrat: 26-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Pucioasa
  • Interests:Sa zbor cat cuprinde!

Postat 06 September 2013 - 05:14 PM

Vezi postareastiganas, la 23 April 2010 - 10:08 PM, a spus:

ESC-ul nu trece prin copilot, si nici prin flymentor. Sistemele astea comanda doar servo de platou. Daca ramai fara semnal RX-ul intra in failsafe.

In mod uzual asta inseamna gaz pe zero si servourile pe neutru. Copilotul o sa-si faca treaba dar heli o sa pice ca un bolovan, o sa pice drept si nu pe o parte. In concluzie daca ramai fara semnal heli o pateste.

E adevarat ca poate fi pus si pe avioane si acolo daca ramai fara semnal avionul planeaza frumos controlat de copilot pana aterizeaza. Cel putin in teorie.

Stefan


Sa nu te superi pe mine, la Futaba exista un failsafe ce ii poti stabili procentajul pe gaz, adica pozitia palelor comandate de platoul ciclic si turatia rotorului la acel punct (procent coresunzator al mansei de gaz) si daca nu mai ai semnal sau dai off la statie , si este setat pt. o anumita altitudine (ce corespunde pozitiei manetei de gaz), crede-ma ca acolo cam sta elicopterul (dac este setat bine flymentorul) pana te apropii de el si ai semnal.
CopterX class 450 FBL + FUTABA T-6EX
Belt CP CX class 450 RTF + flymentor
Walkera CB180Q class 370 RTF
Power Starr 1 V977 RTF
Angel 300 class 300 RTF
0

#41 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 September 2013 - 07:51 PM

Asta am zis si eu. Flymentor nu are treaba cu motorul. E problema statiei si a receptorului ce fac.

Vezi postareaOldDan, la 06 September 2013 - 05:14 PM, a spus:

Sa nu te superi pe mine, la Futaba exista un failsafe ce ii poti stabili procentajul pe gaz, adica pozitia palelor comandate de platoul ciclic si turatia rotorului la acel punct (procent coresunzator al mansei de gaz) si daca nu mai ai semnal sau dai off la statie , si este setat pt. o anumita altitudine (ce corespunde pozitiei manetei de gaz), crede-ma ca acolo cam sta elicopterul (dac este setat bine flymentorul) pana te apropii de el si ai semnal.

0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2


Raspuns rapid

  

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro