Logo 400 3d V-Bar
#1
Postat 27 July 2009 - 11:48 AM
Vad ca multi recomanda Futaba S9650 pentru ciclic in ideea ca ar avea gaurile potrivite pentru prindere pe frame. Stiu ca acest servo nu are "metal gear". este destul de rezistent pentru zbor normal (fara prea mult 3d)?
Pe coada oscilez intre S9257 (care il am si pe Trex500 si e f ok pentru mine) si BLS251. Care ziceti ca e mai potrivit?
Heli o sa vie cu V-bar (deci fara gyro separat).
#3
Postat 28 July 2009 - 08:02 PM
Coada merita BLS 251 numa daca ai in plan zbor 3D violent. Tine FOARTE bine coada un 9257 insa la figuri rapide pe coada nu are destula forta si mai apare cate un "blow out" adica sa intoarce coada 90 sau 180 de grade. Repet asta numa la figuri 3D violente si in viteza.
Motor eu as merge pe Scorpion 3026-1400. Nu am experiente cu motoru acesta dar am un Scorpion 4035-630 si e genial. Ieftin si puternic. Si foarte fiabil pana acuma... Am vazut un astfel de motor intru T-rex 500 al unui helicopterist din TM. Doar rulmenti vor trebui inlocuiti cu ceva mai de calitate dar aia nu e nici greu si nici scump (la 3026).
ESC evident cel mai tata lor este Kontronik. Daca iti poti permite este genu de device care il cumperi si uiti de el. Va merge PERFECT. Gov e cel mai bun care este momentan pe piata. Nu se arde. Nu iasa fum magic. Daca este prea scump (si da stiu e scump) atunci as merge pe Scorpion. Am un Esc de 60 de amp care suporta 6S maxim pe T-rex 450 (da stiu e putin cam mare :angry2:). Gov e decent si nu am avut nici un fel de probleme sau rateuri cu el...
La V-Bar sa ai grija FOARTE mare cum montezi sensoru. Trebuie sa fie cat mai perfect perpendicular pe axa de nick si roll.
Palele raman la ce preferinta ai tu. Mie imi plac BBT Maniac (427 mm) sau Radix (430 mm). Oricare din astea vor avea performante adecvate pentru un adevarat Logo :D
PS. Am scris un roman de mii de cuvinte aici in post cu argumente si motive si cand iam dat post ai modificat tu (Primus) topicu :D E semn sa ma invat minte sa scriu mai putin si sa ma rezum la ce sa intrebat initial :D
Aceasta postare a fost editata de Primus: 28 July 2009 - 08:05 PM
Motiv editare: on topic, multumesc!
#4
Postat 31 July 2009 - 01:24 PM
Iceman575, la Jul 28 2009, 09:02 PM, a spus:
La motor vad ca se oscileaza intre Scorpion 3026-1400 si Scorpion 3026-1600.
Evident la o turatie mai mare pun un pinion cu mai putini dinti.
Intrebarea mea este: ce avantaje as avea de la un motor cu un Kv mai mic (poate cucplu mai mare).
Iarasi, am vazut ca cineva de pe forum se plangea de cel cu kV 1600 ca: "dupa 10 zboruri i-au sarit bilele din rulmenti!" - o fi un caz singular?
Ele sunt la acelasi pret. Care ar fi totusi o alegere optima pentru zbor .
Apropo mi-a sosit heli si are o canopie bestiala. Trebuie insa sa ii cumpar servourile si electronicele. O sa merg pe S9650 pe ciclic + S9257 pe coada.
Ce imi place ca are un spatiu generos la baterii si pot pune niste packuri care nu incapeau in Trex500.
Varianta V-bar vine deja cu niste upgrade-uri in plus fata de varianta flybar: motor mount de metal, swashplate de metal, , cap rotor metal, tail boom carbon si altele.
#5
Postat 31 July 2009 - 05:24 PM
In general rulmenti la motoarele mici de la Scorpion nu sunt grozave. Insa pot fi schimbate usor. poate iti comoanzi de la inceput alti rulmenti sa ii ai pregatiti pe cand se strica daca se strica...
Ce esc ai de gand sa pui pe heli ?
PS. Fa si tu o poza la canopie nu ne fa pofta pe sec :)
#6
Postat 31 July 2009 - 11:45 PM
Bearings are a normal wear item, and as such, need to be maintained and changed periodically. For maximum life, make sure that a sufficient gap is left between the pinion and main gear during motor installation to avoid binding, and put a small drop of oil on each bearing every 5-6 flights.
spor la montat
#9
Postat 01 August 2009 - 04:41 PM
Eu am Scorpion 4035-630.
Am vreo 30+ de zboruri pe el. Nu am uns niciodata rulmenti ca mie lene sa dau jos motoru http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
Si merge PERFECT. Acuma 1 sapt am schimbat shaftu ca imi trebuia unu de 5mm si eram pregatit sa ma ingrozesc de starea rulmentilor. Merge inca excelent...
Se pare ca au probleme mai multe cu motoarele mici...
#10
Postat 01 August 2009 - 10:24 PM
referitor la motor cristi parca il are pe ala cu 1600 in coada e deja la a2-a schimbare de rulmentii..
p.s. la ce turatii ofera totusi ceva trebuie sa se strice.
Aceasta postare a fost editata de nen77: 01 August 2009 - 10:25 PM
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#11
Postat 01 August 2009 - 10:29 PM
De data au ruginit rulmentii si nu prea imi dau seama de ce, ca i-am montat de o saptamana si sunt capsati, deci nu prea am ce unge la ei
Acromaster
#17
Postat 04 August 2009 - 09:59 AM
Din pacate nu pot sa il termin pt ca nu am electronica si plec in Turcia cateva zile.
Prima impresie: este foarte simplu la montaj , are mai putine suruburi pe frame ca trexul dar mai solide (M3). Revin dupa vacanta cu terminarea montajului.
Aceasta postare a fost editata de cornel parscov: 04 August 2009 - 10:00 AM
#19
Postat 06 September 2009 - 05:22 PM
E uimitor ce spatiu generos are pentru baterii. Practic poti pune si 2 de 6 celule in serie (sau paralel).
Rotorul este f simplu. Singurul lucru care nu imi place este folosirea de holsuruburi la stabilizatorul orizontal de pe coada (ceea ce a dus la faptul ca unul a scapat si nu mai tine bine).
Ca detalii de executie: suruburi putine si solide (M3 in general), nu are 2 roti ca trexul la axul principal si nici nu cred ca ar fi nevoie. Motorul invarte roata principala care invarte si cureaua.
Aceasta postare a fost editata de cornel parscov: 06 September 2009 - 05:25 PM
#20
Postat 06 September 2009 - 09:05 PM
cornel parscov, la Sep 6 2009, 06:22 PM, a spus:
Cu o precizare: daca ai o buba care blocheaza motorul si ai nevoie de autorotatie, adio control de coada, pentru ca palele de coada nu se mai invart. Asta fiind logica pentru care heliurile in general au 2 roti dintate, mai mari care angreneaza coada printr-o roata dintata (trex de ex.) sau mai mica care antreneaza direct cureaua (Raptor si HB King 2 de ex.) Iti doresc sa nu sesizezi niciodata problema asta :wub:
Aceasta postare a fost editata de docmarius: 06 September 2009 - 09:12 PM
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
#22
Postat 06 September 2009 - 09:18 PM
Logo 400 NU are driven tail din fabrica.
Adica oricum la autorotatie nu se invarte :wub:
Rationamentu e simplu. Pentru a angrena coada in auto pierzi 25% din putere. Fiind un heli mic au considerat ca este mult mai important sa ai puterea aia la rotor decat la coada...
In general cine zboara logo stie sa zboare in orice orientare deci nu e problema cum vine jos in auto...
Personal consider ca are dreptate Mikado in rationamentu lor...
#23
Postat 06 September 2009 - 09:39 PM
Dar cum mai ai controlul cozii (adica miscarea in jurul axei verticale) daca coada nu se invarte?
Exista rulment unisens intre ax si roata dintata?
Daca nu exista, intr-adevar se continua miscarea cum zice Cornel. Dar daca exista, atunci coada se opreste. Si atunci?
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
#24
Postat 06 September 2009 - 09:48 PM
Coada NU se mai misca la autorotatie.
Motivele sunt cele sus numite.
In caz de auto ai 2 posibilitati. Ori (cum am zis mai sus) stii sa zbori in orice pozitie si faci auto cum o fi (nose in, lateral, coada... nu conteaza prea mult daca stii ce faci).
Alta varianta este sa controlezi coada prin pas. In timp ce coboara si esti pe pas negativ (cum trebuie sa fie la auto) poti da putin pas pozitiv. In momentu ala nu doar ca scade viteza de coborare dar se si misca heli de coada si poti asa mai mult sau mai putin sa il orientezi spre tine...
Varianta a doua este daca chiar nu stii sa faci auto decat cu coada spre tine si eficenta manevrei nu trebuie neaparat desbatuta :wub:
Deci prin urmare la Logo 400 (DOAR Logo 400) nu este recomandat sa faci auto pana nu stii sa zbori in toate orientarile...
La Logo 500 si 600 fiind palele mai mari si inertia mai mare coada se invarte in autorotatie si acolo sunt in stil traditional 2 rotire. Una la motor si una la coada...
NU ai control asupra cozi cu motorul oprit...
Motivul pentru aceasta constructie este cel sus numit.
PS. Daca nu ar avea rulment unisens intre motor si gear in momentu in care opresti motoru nu vei avea niciodata mai mare inertie ca sa impingi motoru mai departe. Sar opri palele complet FOARTE repede...
Aceasta postare a fost editata de Iceman575: 06 September 2009 - 09:50 PM
#25
Postat 22 September 2009 - 08:18 PM
Primele impresii: Zboara super stabil, practic sta singur in aer, zici ca are copilot sau cam asa ceva. Nu a fost nevoie de reglaj de tracking ci doar de ajustarea catorva parametri in aplicatia v-stabi. Mai exact am scazut un pic gainul pe coada pentru ca avea mici oscilatii, am folosit functia autotrim si am "reusit" inverzirea semaforului :rolleyes: (functia de autotrim are un indicator in forma de semafor, initial e rosu si apoi cu cat se recurge mai putin la inputuri din statie iar heli face hover cu atat este mai bine pentru o trimare perfecta iar semaforul trece in verde )
Alta chestie: nu face deloc zgomot, (pt ca lipseste fly barul).
Ar mai fi multe de spus, atasez niste poze.
Singura chestie ce nu imi place si nu inteleg de ce Mikado a recurs la aceasta solutie: peste tot a folosit suruburi solide M3 iar la stabilizatorul orizontal de pe coada a folosit 2 holsuruburi. Ei bine unul dintre ele l-am infiletat mai in graba ca era pe final si nu am dat o atentie prea mare acolo si am stricat filetul interior al stabilizatorului - de plastic. E o poza si cu impricinatul atasata. Am dat pacolo cu super glue deocamdata sper sa tina. Voi ce parere aveti ce as putea face? poate doar sa pun un holsurub mai mare.
#26
Postat 22 September 2009 - 09:00 PM
Din ce am citit heli Mikado sunt silentioase din mai multe motive. Cum iti pare comparat cu Trex500? Pune un holsurub mai mare, suntem in Romania, asa facem noi aici.
Stefan
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#27
Postat 22 September 2009 - 09:40 PM
stiganas, la Sep 22 2009, 10:00 PM, a spus:
Din ce am citit heli Mikado sunt silentioase din mai multe motive. Cum iti pare comparat cu Trex500? Pune un holsurub mai mare, suntem in Romania, asa facem noi aici.
Stefan
Nu pot inca sa compar decat din punct de vedere al asamblarii si aspectului general. Logo se asambleaza mult mai usor, se folosesc suruburi mai mari (si mai solide) dar intr-un numar mai mic, parca numarul de piese este restrictionat la minimum. Cu suruburile de la TREX am avut si mai am mult de furca cand trebuiesc desfacute, mai ales daca ai pus ceva CA sau loctite ... la revedere , trebuie sa le tai pentru ca se strica capul.
La rotor pentru ca este flybar less, LOGO 400 este mult mai simplu, practic ai scapat de linkuri multiple, ai doar 2 principale care trebuie reglate. Mie mi-a iesit din prima cum va spuneam reglajul, ca le-am masurat bine sa fie egale.
Ca log de baterie iarasi castiga Logo care are un spatiu imens comparat cu TREX-ul. Daca vrei poti pune si 2 baterii de 6S ca incap , se si vede ca e loc Main Gear.
Un lucru care mi-a dat batai de cap la Trex este prinderea servoului de coada care se face pe teava si nu in frame ca la logo. Ca urmare la Trex servoul se mai misca cateodata la vibratii si se deregla treaba astfel. Ce sa mai zic: cureaua e mai lata (nu chiar ca in melodia aia stupida -- Pusca si cureaua lata --), teava e mai groasa un pic si are un aspect de negru mat metalizat f cool, canopia la Logo e mult mai frumoasa in realitate decat in poze si prinderea canopiei este mai buna desi se face parca un pic mai greoi.
Acuma fiind cel mai nou sosit poate sunt putin subiectiv si sunt sigur ca sunt si puncte negative. Uite de ex: in anumite locuri ar trebui upgradat plasticul, de pilda la stabilizatoarele orizontale si verticale. Am zis mai sus ca m-i s-a stricat un filet la plasticul ala de la stabilizatorul orizontal.
Cam asta e, mai multe impresii pe parcurs...
#28
Postat 04 October 2009 - 09:27 PM
http://vimeo.com/6440103
in care se vad modelele Logo si cam ce fac ele ...
Aceasta postare a fost editata de cornel parscov: 04 October 2009 - 09:28 PM
#29
Postat 05 October 2009 - 07:59 AM
Sunt curios cum or sa decurga lucrurile pe viitor cand align deja testeaza sistemul lor de flybar virtual. Intr-un fel userii finali au numai de castigat prin preturi mai mici si posibilitatea de a alege ceva bun.
#30
Postat 05 October 2009 - 09:00 AM
morph, la Oct 5 2009, 08:59 AM, a spus:
Sunt curios cum or sa decurga lucrurile pe viitor cand align deja testeaza sistemul lor de flybar virtual. Intr-un fel userii finali au numai de castigat prin preturi mai mici si posibilitatea de a alege ceva bun.
Asa este si ma intreb cand o sa se dezvolte si la noi industria asta ca suntem muuult in urma...
Ca sa revenim la topic : zilele trecute am reusit sa bierbaresc rotita care angrena cureaua (nu main gear) . Ocazie cu care cautand pe net am vazut ca se recomanda trecerea pe dimensiunea de 0.7 a zimtilor de la pinion, main gear si pulley gear. Deocamdata am ramas cu cele stock de 0.5 care , insa, risca sa cedeze dupa cum am vazut si se intampla destul de des .
Cand s-a intamplat a fost datorita faptului ca angrenajul era prea strans iar eu am pornit brusc in idle up (Esc-ul face soft start la plecare insa daca opresti si nu astepti 12 secunde cu trothle taiat nu mai face soft start). Totusi cele de la Align cu 0.7 erau mai iertatoare din punctul asta de vedere.