RECORDURI F.P.V.
#1
Postat 18 July 2009 - 10:06 PM
Vom putea vedea astfel unde ne aflam si ce putem face pentru imbunatatirea performantelor si sigurantei zborului F.P.V.
Se pot lua in considerare : distanta, altitudinea, echipamentul folosit,conditiile , etc.
Singura conditie ar fi ca echipamentul sa fie recuperat integral.
Accesul la echipamente tot mai performante vor permite imbunatatiri permanente.
La recordurile mentionate, pentru o mai mare credibilitate este bine de atasat un scurt film,eventual
datele tehnice ce au dus la rezultatele obtinute.
Pentru inceput , voi mentiona recordurile personale F.P.V. long range pana la aceasta data , obtinute cu un Easy Glider modificat:
distanta maxima 4354 m altitudine maxima 696 m ,
http://www.youtube.com/user/marcelmarius99...s/3/_X2dX3_8XHA
#2
Postat 19 July 2009 - 06:44 AM
1070 in sus limitat de baterie - da nu ma mai duc asa de sus (poate doar sa mai alerg vreun nor)
2km in 35mhz cu antena lunga pe model (in conditii nesigure fara RSSI si cu glitch-uri cat cuprinde) . 1400 a fost maximul in siguranta pt mine in 35Mhz
Dupa aia mi-am luat sistemul lui Thomas Scherrer , in 433mhz cu 500mw-1.3w putere de emisie . La primul zbor la distanta cu el chiar am avut nevoie de boost , am zburat mult prea jos , 1/18 , si am avut probleme atat cu video cat si cu sistemul RC .
Ieri am corectat tot ce am vazut in neregula la acel prim zbor si am ajuns la 3600m , limitat de baterie . A cam obosit era de 2400mah si am pompat la loc 1600mah , nu am tras pana la capat de ea dar la voltajele alea nici nu mai avea mult . Urmatoarea pe care mi-o cumpar o sa fie LiFe .
http://www.youtube.c...h?v=urRPddyvYEE
Aceasta postare a fost editata de Ahernar: 19 July 2009 - 06:45 AM
#4
Postat 19 July 2009 - 11:04 AM
Red Sky, la Jul 19 2009, 10:06 AM, a spus:
Date tehnice:
Modelul :
Easy Glider modificat - pusher. Comenzile sunt numai pe deriva si profundor (2 canale) .
Acumulatori 2500 mA (motor si servo) +800 mA ( video si emisie)
RVOSD tip 1
FMA copilot
motor brushless AXI 2808/24
Camera KX 191 PAL
Receptor telecomanda Futaba PCM cu dubla conversie pe 40 Mhz
Emitator video 1 W 2.4 ghz cu antena 3 dB
La sol:
Antena emisie 7 m
Receptor 2.4 Ghz cu antena 3 dB
Recorder video pe card
Telecomada Futaba 7 c
Ochelari video
#5
Postat 19 July 2009 - 11:41 AM
marcelmarius9, la Jul 19 2009, 12:04 PM, a spus:
Modelul :
Easy Glider modificat - pusher. Comenzile sunt numai pe deriva si profundor (2 canale) .
Acumulatori 2500 mA (motor si servo) +800 mA ( video si emisie)
RVOSD tip 1
FMA copilot
motor brushless AXI 2808/24
Camera KX 191 PAL
Receptor telecomanda Futaba PCM cu dubla conversie pe 40 Mhz
Emitator video 1 W 2.4 ghz cu antena 3 dB
La sol:
Antena emisie 7 m
Receptor 2.4 Ghz cu antena 3 dB
Recorder video pe card
Telecomada Futaba 7 c
Ochelari video
eu am avut probleme cind am alimentat din acelasi acumulator si emitatorul video si receptorul avionului .la tine merge ?
#6
Postat 19 July 2009 - 12:17 PM
Laur73, la Jul 19 2009, 12:41 PM, a spus:
Pai a zis ca are 800mAh video separat.
@marcel: NUMAI 3dB video la sol si 4km ?!!!
#7
Postat 20 July 2009 - 12:44 PM
http://en.wikipedia....ki/Gimli_glider
Si totusi e bine , de la 400m alt pot parcurge 2.4 Km (daca nu bate vantul )
#8
Postat 21 July 2009 - 08:53 AM
Am folosit un Easy Glider brushless cu un outruner de 200W si elice 9x4.5.
Antena de receptie video tip patch a fost un succes, am pus-o in plan orizontal, indreptata catre cer, iar antena emitatorului video, de tip baston, in plan vertical.
A fost doarte dragutz sa stai pe burta in iarba si sa te uiti la TV in timp ce privesti Bucurestiul de sus.
#10
Postat 21 July 2009 - 09:13 AM
Ahernar, la Jul 21 2009, 09:06 AM, a spus:
Am un zyppy refurbished de 2300mA, masa 200g, e facut din elementii buni a unor baterii mai puternice, asa mi-a zis cineva de pe forum, oricum, nu au brand pe ei si tipul de la care le-am cumparat mi-a scris pe ei cu carioca 3s 20C 2300mA
Camera e un CMOS 380 linii de la un sistem de supraveghere lo-end, nu am cumparat-o special pentru aplicatia asta, o aveam si pana vine aiptek-ul, o zbor pe asta.
#12
Postat 21 July 2009 - 10:49 AM
http://www.vimeo.com/1060477
Si in 300D-ul meu am un cmos si e FOARTE bun (chit ca e alta branza - dar esenta e ca exista si senzori cmos foarte buni - e adevarat ca nu-i gasesti in camere de-astea ).
PS - interesant avionul ala .
LE . Aipteck-ul e tot cmos .
Aceasta postare a fost editata de Ahernar: 21 July 2009 - 10:58 AM
#14
Postat 21 July 2009 - 03:49 PM
mihaimcg, la Jul 21 2009, 04:42 PM, a spus:
Nu senzorul este cel extraordinar, ci procesorul.
Imaginea reala care ti-o furnizeaza un senzor CMOS este ceece vezi la dramida, ti-o poate confirma orice student la electronica.
Imaginea finala aia care gadila placut ochiul, vorba lui conu Iancu, este produsa de procesor si este sintetica, nu reprezinta imaginea reala care a format-o sstemul optic pe suprafata senzorului.
Vezi si cazul cu gaura in soare, ce meserie cum au corectat-o rapid cu un update de firmware...
Dar cred ca deviem putin off-topic.
#15
Postat 21 July 2009 - 04:27 PM
renatoa, la Jul 21 2009, 04:49 PM, a spus:
Imaginea reala care ti-o furnizeaza un senzor CMOS este ceece vezi la dramida, ti-o poate confirma orice student la electronica.
Imaginea finala aia care gadila placut ochiul, vorba lui conu Iancu, este produsa de procesor si este sintetica, nu reprezinta imaginea reala care a format-o sstemul optic pe suprafata senzorului.
Vezi si cazul cu gaura in soare, ce meserie cum au corectat-o rapid cu un update de firmware...
Dar cred ca deviem putin off-topic.
Ma indoiesc de faptul ca un student la electronica stie aceste aspecte. O sa le stie, poate, doar daca va lucra in domeniul de aplicabilitate foto-video.
Sunt convins ca exista diferente majore intre senzorul CMOS al unui DSLR de 5000 Euro si senzorul CMOS al unei jucarii de 50 de Euro. Ceea ce zice "Ahernar" este corect.
In concluzie, ca sa nu fim off-topic, conteaza foarte mult ce camera folosesti la FPV.
#16
Postat 21 July 2009 - 09:08 PM
Am zburat cu "mansa de gaz" la maxim cu o viteza ascensionala de 2-4m/s. Nici nu mi-am dat seama cand a urcat la 900m cand am auzit cum imi scade turatia si dupa cateva secunde am auzit pe sunet cum mi s-a oprit motorul si a inceput sa planeze. Am avut cateva tentative de restart la motor dar auzeam un sunet strident de la regulator, asa ca m-am potolit, bucurandu-ma ca am control pe radio pe model.(observati importanta sunetului in zborurile fpv, microfonul a fost introdus chiar in spuma planorului)
Dupa 10 minute de planare, la aterizare, am constatat ca motorul TP2908-12 era cu bobinele scrum si topite cateva spire. Elicea de pe el era un 9x4.5 exact ce recomanda aici cei de la pasarea renascuta. Se pare ca tensiunea de 12 volti sustinuta constanta (cand zburam cu un singur pack li-po scadea in fortaj in jur de 10-10.5 v) a cauzat supraincalzirea motorului si in final distrugerea lui.
Asa de bine urca...dadusem cele 80g de Pb jos din bot si adaugasem inca o baterie de 200g la baza aripii...se balansase perfect, practic fata de 1477m pe care ii stabilisem anterior, mai puteam urca inca pe atat cu inca o baterie, mai ales ca acum am folosit o tehnica mai buna de zbor, cu mai putine curbe si urcusuri line, fara sa pierd viteza orizontala, ca sa ma ajute aripa mai mult.
...inca o observatie...
Am observat ca antena path functioneaza mult mai bine daca se afla trantita pe pamant, ca la 400-500m nu mai aveam semnal k lumea si am fost nevoit sa scot antena de pe trepied si sa o pun in iarba culcata...asta in timp ce zburam
aveti alte pareri in legatura cu arderea motorului?
Intrebare pentru cunoscatori: cand antena de receptie patch este orientata in sus, paralel cu solul, antena baston din emitator ar trebui sa stea si ea paralel cu solul, nu? Eu am zburat cu ea perpendicular pe sol, nu am facut testul cu ea paralela cu solul inca, desi dupa caracteristica ei de directivitate, are sens sa o ti paralel daca zbori pe inaltime.
Aceasta postare a fost editata de dramida: 21 July 2009 - 09:19 PM
#17
Postat 21 July 2009 - 09:24 PM
Aici s-a ars unul montat normal pe un EG in bot, cu 9*5, un 3s de vreo 2200mAh, dar fortat putin acro.
L-a rebobinat respectivul si merge ca nou.
Daca ai de gand sa o ti tot in "recorduri", treci pe un motor mai serios, cel putin un 2830.
Referitor la pozitia antenei, am observat din mesajul cu recordul de 1477m si am vrut sa iti zic. Ai dreptate, cand zbori preponderent deasupra capului antena de pe model trebuie sa fie orizontala.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 21 July 2009 - 09:27 PM
#18
Postat 22 July 2009 - 12:04 AM
dramida, la Jul 21 2009, 10:08 PM, a spus:
Am zburat cu "mansa de gaz" la maxim cu o viteza ascensionala de 2-4m/s. Nici nu mi-am dat seama cand a urcat la 900m cand am auzit cum imi scade turatia si dupa cateva secunde am auzit pe sunet cum mi s-a oprit motorul si a inceput sa planeze. Am avut cateva tentative de restart la motor dar auzeam un sunet strident de la regulator, asa ca m-am potolit, bucurandu-ma ca am control pe radio pe model.(observati importanta sunetului in zborurile fpv, microfonul a fost introdus chiar in spuma planorului)
Dupa 10 minute de planare, la aterizare, am constatat ca motorul TP2908-12 era cu bobinele scrum si topite cateva spire. Elicea de pe el era un 9x4.5 exact ce recomanda aici cei de la pasarea renascuta. Se pare ca tensiunea de 12 volti sustinuta constanta (cand zburam cu un singur pack li-po scadea in fortaj in jur de 10-10.5 v) a cauzat supraincalzirea motorului si in final distrugerea lui.
Asa de bine urca...dadusem cele 80g de Pb jos din bot si adaugasem inca o baterie de 200g la baza aripii...se balansase perfect, practic fata de 1477m pe care ii stabilisem anterior, mai puteam urca inca pe atat cu inca o baterie, mai ales ca acum am folosit o tehnica mai buna de zbor, cu mai putine curbe si urcusuri line, fara sa pierd viteza orizontala, ca sa ma ajute aripa mai mult.
...inca o observatie...
Am observat ca antena path functioneaza mult mai bine daca se afla trantita pe pamant, ca la 400-500m nu mai aveam semnal k lumea si am fost nevoit sa scot antena de pe trepied si sa o pun in iarba culcata...asta in timp ce zburam
aveti alte pareri in legatura cu arderea motorului?
Intrebare pentru cunoscatori: cand antena de receptie patch este orientata in sus, paralel cu solul, antena baston din emitator ar trebui sa stea si ea paralel cu solul, nu? Eu am zburat cu ea perpendicular pe sol, nu am facut testul cu ea paralela cu solul inca, desi dupa caracteristica ei de directivitate, are sens sa o ti paralel daca zbori pe inaltime.
Hai ne tii in suspans.Asteptam 3000 de metri.Daca te pot ajuta,pot sa-ti dau imprumut un motor nou de teste pana iti vine altul.AL meu este mai slab.Din cel ca al lui laur.Daca te ajuta spune-mi.Este 2408-21T-3a.Succes in continuare.
#19
Postat 22 July 2009 - 07:56 AM
Dar s-ar putea sa atingi 2500 daca toate merg bine , succes .Depinde un pic si de noroc poate prinzi un curent ascendent , poate prinzi unul descendent .Ai filmat tentativa ?
#23
#24
Postat 25 July 2009 - 11:23 PM
renatoa, la Jul 24 2009, 09:09 AM, a spus:
Am montat un motor de 605w TowerPro Brushless Outrunner 2915-6 950k pe glider si am manfacturat un superpack de 5000mA (2x2500) pentru a ajunge cat mai sus. Astept sa-mi vina noua elice pentru motor si o sa vad pamantul de sus de tot:)
#25
Postat 27 July 2009 - 09:50 AM
dramida, la Jul 26 2009, 12:23 AM, a spus:
Asteptam Montajul
#26
Postat 27 July 2009 - 04:45 PM
Laur73, la Jul 19 2009, 11:41 AM, a spus:
Distanta dintre emitatorul video si receptorul avionului este de 70 cm ( pentru a diminua efectul interferentelor) .Alimentarea se face prin RVOSD care foloseste acumulatorul cu cea mai mare tensiune pentru partea video.Am observat rareori la suprasolicitarea motorului (12-14 A) niste dungi orizontale de slaba intensitate pe imagine.In rest nu au fost probleme.
#27
Postat 27 July 2009 - 04:57 PM
Ahernar, la Jul 19 2009, 06:44 AM, a spus:
Avantajul Li-fe este ca are o rata de incarcare mai mare ceea ce-ti permite sa zbori neintrerupt cu 2 acumulatori, undeva la 5-10C , raportul greutate/ energie fiind asemanator cu li-po (poate chiar putin mai slab)
#28
Postat 27 July 2009 - 05:08 PM
dramida, la Jul 21 2009, 08:53 AM, a spus:
Am folosit un Easy Glider brushless cu un outruner de 200W si elice 9x4.5.
Antena de receptie video tip patch a fost un succes, am pus-o in plan orizontal, indreptata catre cer, iar antena emitatorului video, de tip baston, in plan vertical.
A fost doarte dragutz sa stai pe burta in iarba si sa te uiti la TV in timp ce privesti Bucurestiul de sus.
Performanta este foarte buna. Felicitari !. Cred totusi ca o poti imbunatati cu acelasi echipament , daca te duci in linie dreapta la distanta si altitudine , folosind 90% din capacitatea acumulatorului, iar la intoarcere planezi.Astfel imaginile sunt mai bune si poti folosi la maxim resursele.
#29
Postat 27 July 2009 - 07:12 PM
dramida, la Jul 27 2009, 04:57 PM, a spus:
Este mai slab , nu la performanta ma gandeam ci la longevitatea pack-ului . Asta de care vorbesc are 6 luni . Adevarul este ca l-am folosit , atat pe elicopter cat si pe EZ , in fiecare weekend , dar un Life era in adolescenta pe cand asta mai are putin si iese la pensie .Ultima oara am bagat in el 1916mah si cred ca mai mult de 2000 nu mai poate sa dea acum (din 2400).
Bafta cu motorul ala sunt curios cum o sa-ti iasa , parerea mea e ca daca-l pui pe pilon si o sa-l folosesti la "full power" o sa ai dureri de cap . Daca in schimb ii pui o elice ceva mai mica decat poate el atunci o sa se comporte ca unul mai slab dar fara sa existe riscul de a-l arde ca pe precedentul . Asta e doar parerea mea de 2.5lei :D
#30
Postat 28 July 2009 - 11:38 PM