RECORDURI F.P.V.
#121
Postat 14 September 2011 - 04:28 PM
Denumire Greutate (g)
Electronice
esc, 70 amp 85
motor RC timer 3642, 1000RPV, max 550W 130
elice, mount motor, con elice 50
adaptor L 40
Baterie, 3s, 5000mAh 412
cabluri, mufe 20
rx, 6 canale 13
servo, 2*26g metal, sarma, horn 80
TOTAL electronice 830
Avion
carbon 12 50 3 150
carbon 10 20 4 80
xps
aripi 16500
stabilizatoare 3600
intaritura 2500
intaritura fibra 2000
elevoane (grosime dubla) 4000
28600 cmp
0.6 grosime
17160 cmc
0.035 600.6
extudat
intaritura aripa 2000
pinten 600
2600 cmc
0.035 91
adeziv 100
balamale 20
horn, sarma 20
scoci cu fibra ( 1 rola) 250
film (la 0.2 mm este 500g mp; deci min 750g???)
TOTAL avion 1311.6
TOTAL GENERAL 2141.6 grame
incarcare aripa 28.55 grame/ dmp - glider
Obs. Il rog pe moderator sa mute/stearga aceasta postare daca nu se incadreaza la topic
#122
Postat 23 November 2011 - 12:09 AM
Diferenta de altitudine - peste 100 m in aprox. 2 minute cu motorul oprit.
http://youtu.be/e8ERZewfnpU
detalii tehnice : http://www.medicina-familiei.com/fpv
Aceasta postare a fost editata de marcelmarius9: 23 November 2011 - 12:11 AM
#124
Postat 27 November 2011 - 11:09 PM
Desi vremea nu era tocmai potrivita, am testat azi performantele ascensionale ale Skywalker-ului.
Conditii meteo la sol : temperatura 5 grade, vant in rafale 15-20 km/h .
Dotat cu 2 camere video comutabile si acumulatori Li-Po avand capacitate toala de 9600 mAh , are o greutate de 2800 g si un motor care impinge cu 1,6 Kg la decolare . Datorita cetii , pamantul se vede cu greu la peste 1000 m.
Alte detalii tehnice :
http://www.medicina-familiei.com/fpv
Aceasta postare a fost editata de marcelmarius9: 27 November 2011 - 11:11 PM
#127
Postat 02 December 2011 - 08:52 AM
Date tehnice SKYWALKER II
Anvergura: 1680 mm
Lungime : 1180 mm
Suprafata portanta : 36.6 dmp
Masa : 2800 g (complet echipat)
Incarcare alara : aprox 76.5 g/dmp
Motor : Turnigy 35-36 A
Elice: 9 x 4.7
Acumulatori : Li-Po 11.1 V 8800 mAh ( 2 X 4400 )
Acumulator video : Li-Po 11.1 V 800 mAh
OSD + AUTOPILOT: RVOSD GEN 4
Stabilizator zbor : FY 20A
Camere video comutabile :
1.camera principala:
600TVL SONY SUPER HAD CCD D-WDR Color Board Camera with OSD
lentila varifocala
2.camera secundara : HD Poseidon
Rx R149-DP PCM
Tx video : 2.4 Ghz/1000 mW
Radiobaliza localizare : RDB1
Alte informatii:
Temperatura la sol 5 grade
Vant la sol 10-12 km/h
Vizibilitate cateva sute de metri (ceata)
Temperatura in carlinga a fost mentinuta la valori crescute (21-22 grade) prin inchiderea orificiilor de aerisire pentru a micsora riscul functionarii defectuase a electronicii la temperaturi scazute.
Inregistrarea intregului zbor s-a facut atat la sol (pentru telemetrie) cat si pe aeromodel cu camera HD Poseidon.
Durata totala zborului a fost de 51 minute din care 19 au fost pentru urcare la 2312 m si 24 minute pentru coborire si aterizare. Coborirea a fost facuta prin planare cu motorul oprit cu viteze descensionale de pana la 4-5 m/s,pentru scurtarea acestui timp si evitarea riscurilor zborului la mare inaltime. Consum in prima faza: 6859 mAh iar in a 2-a 64 mAh.Utilizarea acumulatorului principal a fost de 80% din capacitatea sa.Consumul RVOSD-ului si sistemului video s-a facut numai din acumulatorul video.Radiobaliza a functionat pe toata durata zborului.
Alte informatii tehnice:
http://www.medicina-.../skywalker.html
Aceasta postare a fost editata de marcelmarius9: 02 December 2011 - 08:55 AM
#128
Postat 02 December 2011 - 01:41 PM
Ieri se pare a fost o zi de recorduri la FPV. A fost ideal de zbor, poate mai putin cu soarele care este jos in perioada asta a anului si obliga zburatul pe anumite directii.
Eu si Costi_n am depasit din nou recordurile personale( 4000 si 4600) la FPV: 5030m distanta. Din pacate, cameara cu care inregistram zborul al sol s-a trezit sa intre in blue screen (video mute) exact aproape de 5000 datorita unor miscari de control ale antenei RX video. Pana am reusit sa o "revergorez" ne intorceam si eram la 3800m. Ma rog, se poate vedea in poze calitatea imaginii, cat de cat.
Echipamentul:
- Easy Star stoc (fara eleroane sau tije in fuselaj)
- Radio Frsky DFT stoc, RX 8ch telemetrie, antena directionala custom (11-12 db probabil), no booster
- TX video 5,8gHz, 200mW + receptorul aferent + antene custom
- Lipo 2200 + 500 ptr video.
- ochelari FatShark Dominator.
Scopul nostru a fost sa avem un avion cat mai usor cu autonomie mare. Ieri dupa ce am venit de la 5 km am continuat sa facem niste treceri joase la pista si inca aveam baterie destula (dupa 10 km dus-intors).
Neavand diversity sau antenna tracker eu eram all-in-one, aveam un monitor in care vedeam si eu calitatea imaginii si in finctie de pozitionarea antenei de video il orientam si pe Costin_n unde credeam eu ca e EZ-ul nostru. Oricum, bipurile alarmei de pe RSSI il avertizau pe pilot ca nu este pe directia buna si ca trebuie sa isi miste statia. Cred ca pe aici (ca distanta) cam este limita Frsky stoc. O sa mai incercam poate niste zboruri undeva la tara, fara trafic pe 2,4gHz. Ieri am zburat pe centura Bucuresti.
Cred ca diseara o sa avem si video postat.
#134
Postat 04 December 2011 - 11:09 PM
Conditii meteo: 11 grade , vant din directia V-SV la sol 5-10 km/h , la 300 m aprox 30 km/h .
Decolarea si zborul s-au facut pe directia 240 grade (impotriva vantului) , traseul ales fiind o zona de campie, cea mai apropiata localitate fiind la 15 km.Cea mai mare parte a zborului s-a facut la 250-450 m , intentia fiind ca limita zborului sa fie la 4000-4500 mAh consumati.
Antene utilizate la sol : 8 dB si 16 dB.
Tot zborul a fost inregistrat HD cu camera Poseidon.
Semnalul video a fost foarte bun pana la 10500 m/300 m altitudine , dupa care, deoarece altitudinea a scazut (eroare) imaginea s-a deteriorat brusc.Manevrele ulterioare de crestere a altitudinii au dus la un consum suplimentar de energie cea ce in cazul continuarii traseului , ar fi periclitat intoarcerea in bune conditii.
Concluzii:
Durata totala a zborului: 45 minute
consum total: 7000 mAh din care 4600 mAh la ducere.
Zborul la peste 10 km avand altitudinea sub 300 m poate duce la pierderea brusca a semnalului video.
A fost testata si radiobaliza de 10 mW de pe aeromodel, al carei semnal a putut fi localizat pana la 8-8.5 km.
10 km este limita maxima de siguranta pentru configuratia actuala a Skywalker II , depasirea ei putand fi facuta numai in conditii meteo favorabile si cu antene de receptie video cu castig mare.
Aceasta postare a fost editata de marcelmarius9: 04 December 2011 - 11:10 PM
#135
Postat 04 December 2011 - 11:27 PM
marcelmarius9, la 04 December 2011 - 11:09 PM, a spus:
Ma bucur ca ai ajuns la concluzia ca aceasta platforma are niste limite. Cu un planor de nivel mediu, nu ceva de competitie, carboane, mia de $, aceasta distanta este o joaca, asa cum arata si stilul in care s-a facut recordurile mondiale actuale.
As propune o intalnire in scopul de a efectua un zbor de proba cu un asemenea planor cu urmarire din masina pe intregul traseu, pentru a vedea cum cei 30 km (15km dus intors) se pot face consumand sub 2000mAh. Chiar azi am testat o astfel de configuratie, cateva poze aici, finetea este incredibila, la aterizare am filat cu siguranta cu un factor peste 50, parcurgand lungimea pistei de 150m la inaltimea unui om, dupa cum se poate vedea si in doua dintre imagini.
#136
Postat 15 June 2013 - 07:46 PM
altitudine -> 2697 m (altimetru barometric)
viteza -> 120 km/h (zbor orizontal)
http://youtu.be/1wZYcv7RRXM
Aceasta postare a fost editata de marcelmarius9: 15 June 2013 - 07:48 PM
#139
Postat 16 June 2013 - 12:13 AM
casper20, la 15 June 2013 - 10:20 PM, a spus:
5.8 ghz - detalii : http://www.medicina-...iei.com/X5.html
http://www.medicina-...m/groundst.html
#141
Postat 30 June 2013 - 03:48 PM
distanta - 16357 m altitudine - 3022 m
Detalii:
http://www.medicina-...iei.com/X5.html
http://www.medicina-...m/groundst.html
#142
Postat 29 August 2013 - 08:01 PM
Record personal durata zbor – 62.5 minute.
Cer innorat, vant din directia N cu intensitate de aprox 15-25 km/h la sol.
Montarea camerei Seawolf pixim pe aeromodel s-a dovedit utila, intoarcerea facandu-se pe timp de noapte.
S-au utilizat 3 antene legate la 2 siteme diversity pentru receptia semnalului video: antena CL - fixa -- antena helicoidala - montata pe un tracker pan/tilt si antena offset - orientabila manual .
Pentru telecomanda aeromodelului s-a utilizat o antena panel 18 dB in 2.4 ghz care a asigurat o legatura RC foarte buna.S-a fixat un waypoint la aprox 30 km N de locul decolarii pentru a mentine directia pe directia vantului.S-a stabilit o panta ascendenta de 10 grade si o intensitate a curentului de 13-14 A.
Cea mai mare parte a intoarcerii s-a facut prin planare cu autopilotul activat si motorul oprit. Lungimea totala a traseului a fost de 58 km .Calitatea semnalului video a scazut dramatic la peste 23 km. .Consumul final a fost de 75% din capacitatea acumulatorilor (10.000 mAh).
Aprecieri :aeromodelul mai putea parcurge cel putin 10 km la inaltime constanta.
Alte informatii : http://www.medicina-...iei.com/X5.html
Aceasta postare a fost editata de marcelmarius9: 29 August 2013 - 08:05 PM
#144
Postat 30 August 2013 - 04:51 PM
kempo, la 29 August 2013 - 09:48 PM, a spus:
Posteaza, te rog, cateva fotografii cu aranjarea electronicii in aripa.
Multumesc.
In imaginea postata nu se vad : receptorul RC , care se afla in aripa stanga si receptorul GPS care se afla in aripa dreapta. RVOSD se vede partial, sub Li-Po de sus si in spatele Li-Po de jos.
Alte fotografii am postat pe http://www.medicina-...iei.com/X5.html
#145
Postat 31 August 2013 - 09:24 PM
Am zburat un EZ1 clona a acelui pierdut la 18km mai demult. Am ales acelasi traseu de data asta am facut cale intoarsa la 24 de km. Am ajuns si (aproapehttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/blink.gif) acasa, aproape cu bine . Va las sa vizionati filmul mai bine, Costi_n s-a muncit sa il editeze. Pilotajul imi apartine asa ca toate criticile referitoare la traseu si avion mi le asum. Costi_n a fost tracker de parabolica si sustinator moral. Semnalul video putea fi mai bun in alta zona probabil.
#146
Postat 02 September 2013 - 09:14 AM
Florinelu, la 31 August 2013 - 09:24 PM, a spus:
Am zburat un EZ1 clona a acelui pierdut la 18km mai demult. Am ales acelasi traseu de data asta am facut cale intoarsa la 24 de km. Am ajuns si (aproapehttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/blink.gif) acasa, aproape cu bine . Va las sa vizionati filmul mai bine, Costi_n s-a muncit sa il editeze. Pilotajul imi apartine asa ca toate criticile referitoare la traseu si avion mi le asum. Costi_n a fost tracker de parabolica si sustinator moral. Semnalul video putea fi mai bun in alta zona probabil.
Felicitari pentru performanta. Pacat ca nu ati reusit sa ajungeti la locul de plecare.
Probabil nu ati luat in calcul toate elementele si nu ati lasat o marja de siguranta pentru o intoarcere sigura .
Filmarea recuperarii a fost ceva inedit.Totul e bine cand se termina cu bine.Tot inainte.
Se pare ca 24 km este limita pentru 200 mW /5.8 Ghz .
Ceva informatii despre setup ? (capacitate Li-Po,greutate,video,etc)
Numai bine, Marcel
#147
Postat 03 September 2013 - 07:38 AM
200mw, 5.8ghz (facute de mine) emitator video
greutatea nu o stiu, cu o singura baterie de 2200 avea pana in 800 grame parca.
receptie asigurata de Costi_n cu o parabolica de 30 si ceva de cm.
calculele au fost stricate de o proasta calibrare a senzorului de curent (desi nu sunt chiar convins de asta) sau mai degraba de aparitia unei usoare adieri frontale la drumul de intoarcere. dupa cum se poate observa am zburat cu o medie de 2 A, consum instant iar acea adiere ne-a incetinit mult cand vorbim de un drum de intoarcere de 24km.
planuim sa refacem distanta zburand in zona unde am facut cei 19km, este mai curata radio.
#148
Postat 03 September 2013 - 06:34 PM
Fisiere atasate
-
DOSD Flight Log from 2013-08-30 1921 - 24145,8 meters LOS and 721,2 meters high.kml.txt (84.05K)
Number of downloads: 276
#149
Postat 09 November 2013 - 02:01 AM
Aripa zburatoare X5 , Li-Po 3s 10.000 mAh,Tx video 5.8 Ghz 1W , RC- FrSky 2.4 Ghz + antena patch 18 dB
Camera video - Pixim Seawolf
Timp de zbor – 60 minute (33 min dus/27 min intors)
Viteza medie - 54 km/h (49 km/h dus/58 km/h intors)
Consum total 7589 mAh (4809 mAh dus/2780 mAh intors)
Consum mediu/km = 140.5 mAh
Consum mediu/minut = 125.43 mAh
Altitudine maxima 1000 m.
Aceasta postare a fost editata de marcelmarius9: 09 November 2013 - 02:02 AM