EXTRA 330L - 25%
#61
Postat 19 August 2009 - 03:38 PM
mai excat teava de evacuare care s-a rupt de la baza tobei. reparatia a costat 30 lei si a durat fix 20 min.
pt cei interesati, pe str. Delea Veche, pe la mijloc se afla un atelier de reparatii si tuning tobe esapamaent auto. tipii sunt f OK, au zis ca putem sa mergem la ei si cu alte nevoi (gen coturi, flanshe etc pe care ei le pot realiza / suda) cu conditia sa avem ceva schite cu cote.
poze la toba cand ajung acasa.
o alta problema. aseara cand am desfacut capota ca sa scot toba, am observat pe panoul de foc si pe langa destul de mult ulei de la evacuare. si ceva urme de benzina. este normal?
am verificat atat fiecare furtun in parte, cat si mustiucurile de la rezervor si sunt OK. sa fie doar de la evacuarea motorului? sau exista posibilitatea sa mai piarda ule / benzina si prin alte parti?
oricum, in seara asta il curat iar (aseara am sters atat cat s-a putut) si am sa mai dau un strat f subtire de lac.
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#62
Postat 19 August 2009 - 07:47 PM
#63
Postat 19 August 2009 - 07:50 PM
florin100%, la Aug 19 2009, 08:47 PM, a spus:
Si daca mai e si un dop in toba.... iti dai seama ce iese :D) :D :lol:)
Aceasta postare a fost editata de Abburo: 19 August 2009 - 07:50 PM
#64
Postat 19 August 2009 - 08:51 PM
adi, la motorul asta n-am mai fost "tembel" sa uit dopul un esapament... cum faceam la metanoale!!!!!
sau te referi la alte doape??? (dopuri?, da parca imi place cum suna doape)
iaca si poze cu esapamentul nou:
IMG_7048.JPG (112.12K)
Number of downloads: 1495 IMG_7049.JPG (77.6K)
Number of downloads: 1529
IMG_7050.JPG (99.42K)
Number of downloads: 1504 IMG_7051.JPG (53.25K)
Number of downloads: 1407
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#65
Postat 19 August 2009 - 09:21 PM
#66
Postat 19 August 2009 - 09:48 PM
bun, am desfacut modelul, am curatat cu alcool toata murdaria, si am mai dat un strat f diluat de lac ultra marine (un lac f bun de altfel). furtunele de combustibil sunt OK, dar, m-a mancat sa desfac rezervorul si bine am facut. dezastru total. la interior, garnitura de etansare e mancata pe jumatate. so... tre schimbata si aia. deh, benzinar am vrut, probleme au aparut (na ca fac si rime)
Aceasta postare a fost editata de allen_g30: 19 August 2009 - 09:54 PM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#67
Postat 20 August 2009 - 07:41 AM
florin100%, la Aug 19 2009, 08:47 PM, a spus:
Baieti , daca stropeste cu benzina pe ici pe colo si ajunge pe toba incinsa, nu riscam sa atingem
performanta de a simula o pompa cu MUUUULT fum ?
Sau nu este nici un risc ?
#68
Postat 21 August 2009 - 12:53 PM
a trebuit sa ridic rezervorul la nivelul motorului. initial, sub rezervor am pus polistiren extrudat, dar din cauza ca rezervorul a scapat benzina (cauciucul de etanseizare s-a macinat) polistirenul s-a topit.
cam asa arata suportul mesterit de mine. balsa de 1 mm lipit in 2 straturi cu fibra in x (pt ridigizare).
pat.jpg (48.01K)
Number of downloads: 1252
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#69
Postat 21 August 2009 - 08:48 PM
#70
Postat 23 August 2009 - 08:51 AM
#71
Postat 26 August 2009 - 03:25 AM
pentru ubecul de la receptie iti mai trebuie switch de on/off sau e prevazut el cu unul ?
#72
Postat 26 August 2009 - 08:09 AM
am bricolat un suport pt noul rezervor. la rezervorul din kit, desi in instructiuni scria ca este pt benzina, garnitura neagra de etansare s-a macinat. asa ca am "bricolat" un alt rezervor si suport.
rezervor_1.JPG (77.21K)
Number of downloads: 275 rezervor_2.JPG (94.87K)
Number of downloads: 225
am schimbat si eliciile topFlite cu XOAR. altceva ca si calitate. TF carton presat, xoar lemn adevarat. vedem cum se comporta la zbor
elice_xoar.JPG (76.51K)
Number of downloads: 222
am refacut si centrajul CG. datorita schimbarilor efectuate, am fost nevoit ca pacul de receptie sa-l mut in spate. dar s-a centrat super.
centraj_CG_1.JPG (47.91K)
Number of downloads: 240 centraj_CG_2.JPG (86.54K)
Number of downloads: 254
azi voi face ultimul reglaj la motor. relantiul este prea mare si am ceva probleme la aterizare din acest motiv.
va tin la curent cu noul comportament dupa toate aceste modificari.
Aceasta postare a fost editata de allen_g30: 26 August 2009 - 08:10 AM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#73
Postat 10 September 2009 - 09:09 PM
in primul rand, am decojit folia albastra de pe burta, in proportie de 60%. era imbibata cu ulei de cand s-a macinat cauciucul de la vechiul rezervor, plus ca era intepata in cateva locuri.
extra_01.JPG (71.87K)
Number of downloads: 198
apoi am desfacut ramasitele de la panoul de foc si am curatat urmele vechi de lipitura
extra_02.JPG (102.04K)
Number of downloads: 170
am refacut vechiul panou de foc si dupa el am decupat altul (2 placaje de 3 mm in 5 straturi suprapuse si lipite cu epoxi 20min. si lasat la uscat 12 ore)
extra_03.JPG (122.45K)
Number of downloads: 152
Aceasta postare a fost editata de allen_g30: 10 September 2009 - 09:10 PM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#74
Postat 10 September 2009 - 09:14 PM
extra_04.JPG (76K)
Number of downloads: 164 extra_05.JPG (82.22K)
Number of downloads: 145
am refacut si bucatile de balsa de sub panoul trenului de aterizare. cele originale erau imbibate cu ulei si la reinfoliere as fi riscat sa nu prinda folia
extra_06.JPG (84.65K)
Number of downloads: 146
Aceasta postare a fost editata de allen_g30: 10 September 2009 - 09:18 PM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#75
Postat 10 September 2009 - 09:23 PM
extra_09.JPG (43.23K)
Number of downloads: 138
a fost simplu, desi initial eram cam "speriat" de asemenea reparatie.
si ultima reparatie pe ziua de azi, a fost la directie
extra_07.JPG (75.63K)
Number of downloads: 129 extra_08.JPG (58.09K)
Number of downloads: 112
cam atat pt azi. maine dim ma apuc sa reinfoliex unde am desfacut, apoi sa pun la loc motorul si electronica si sa refac CG-ul. ramane pt sambata sau duminica sa refac reglajul motorului si esta iar apt de zbor.
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#76
Postat 12 September 2009 - 08:12 AM
primul pas: reinfolierea. a mers usor, desi initial em fost cam speriat de aceasta operatiune. am inceput cu burta modelului si apoi cu directia, semiprofundorul si capatul de eleron
IMG_0119.JPG (65.22K)
Number of downloads: 121 IMG_0120.JPG (57.81K)
Number of downloads: 134
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#77
Postat 12 September 2009 - 08:18 AM
surpriza, fata de ultima data, este mai usor cu 200g.
IMG_0122.JPG (83.07K)
Number of downloads: 148 IMG_0121.JPG (111.87K)
Number of downloads: 165
se pare ca folia veche si lemnul inlocuit a fost imbibat cu ulei, de aici si diferenta de greutate, pt ca la interior nu am schimbat nimic din componente.
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#78
Postat 15 September 2009 - 07:46 PM
toate bune si frumoase, DAR:
1. daca pun modelul in balancer, cu rotile in jos, a trebuit sa mut pacurile mai in spate cu 5 mm si totul s-a centrat perfect
2. daca pun modelul in balancer, cu rotile in sus (cf. manual balancer), a trebuit sa duc pacurile tocmai peste motor ca totul sa se centreze.
intrebarea fireasca: cum este corect sa fac centrajul? in mod firesc, cu rotile in jos, asa cum zboara modelul? sau cu rotile in sus asa cum spune in manualul balancer-ului?
iata ce arata in manualul balancer-ului gpmr2400.jpg (14.03K)
Number of downloads: 199
si iata unde trebuie sa duc pack-urile ca sa echilibrez modelul IMG_0323.jpg (52.77K)
Number of downloads: 196
Aceasta postare a fost editata de allen_g30: 15 September 2009 - 07:47 PM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#79
Postat 15 September 2009 - 07:58 PM
allen_g30, la Sep 15 2009, 08:46 PM, a spus:
toate bune si frumoase, DAR:
1. daca pun modelul in balancer, cu rotile in jos, a trebuit sa mut pacurile mai in spate cu 5 mm si totul s-a centrat perfect
2. daca pun modelul in balancer, cu rotile in sus (cf. manual balancer), a trebuit sa duc pacurile tocmai peste motor ca totul sa se centreze.
intrebarea fireasca: cum este corect sa fac centrajul? in mod firesc, cu rotile in jos, asa cum zboara modelul? sau cu rotile in sus asa cum spune in manualul balancer-ului?
iata ce arata in manualul balancer-ului gpmr2400.jpg
si iata unde trebuie sa duc pack-urile ca sa echilibrez modelul IMG_0323.jpg
Cum spune in manualul avionului sa asezi avionul?
#80
Postat 15 September 2009 - 08:05 PM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#81
Postat 15 September 2009 - 08:44 PM
asezarea unui aeromodel pe un dispozitiv in vederea centrarii
va urmarii ca punctul de echilibru sa fie cat mai stabil ca sa putem sa il
descoperim mai usor . deci sa am centrul de greutate in acel loc indicat
de producator dar si CAT MAI JOS FATA DE ORIZONTALA DE SPRIJIN
caci altfel va fi foarte greu de mentinut acolo ( ca un acrobat la circ pe sarma - fara
bara aia lunga care ajuta la stabilizare e halit )
Concluzie :
A - Indiferent pe ce parte este modelul centrul de greutate ar trebui sa fie tot acolo
( pt. ca atunci cand zbori pe spate nu trebuie sa dai o fuga sa muti pack-urile ! )
B - tinand cont de ce am spus vis a vis de inaltimea la care se afla centrul de greutate avem :
B1 - la modele cu aripa parasol ( trainere etc ) se pune pe balansoar cu ROTILE in JOS
B2 - la modelele cu aripa mediana se poate pune oricum , dar de preferat cu rotile in jos
pentru ca atarna trenul de aterizare.
B3 - la modelele cu aripa joasa se pune cu rotile in sus ca sa atarne fuselajul in jos
( un fel de aripa parasol in oglinda )
Vezi sa nu se sprijine intr-una din situatii pe rigla de masurat si sa scape doar daca pui greutatea
mai in fata sau mai in spate !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 15 September 2009 - 08:46 PM
#82
Postat 15 September 2009 - 08:59 PM
pana la urma am descoperit si o alta "duda" chiar la balancer. riglele. asa ca nu am mai tinut cont de ele si am pozitionat aripile pe marcajele facute direct pe aripa, cf. masuratorilor anterioare. ete ca incep sa ma apropii de un CG cat de cat, desi, inca mai am o mica diferenta intre pozitionarea pe intrados cu cea pe extrados.
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#83
Postat 15 September 2009 - 09:35 PM
allen_g30, la Sep 15 2009, 09:59 PM, a spus:
pana la urma am descoperit si o alta "duda" chiar la balancer. riglele. asa ca nu am mai tinut cont de ele si am pozitionat aripile pe marcajele facute direct pe aripa, cf. masuratorilor anterioare. ete ca incep sa ma apropii de un CG cat de cat, desi, inca mai am o mica diferenta intre pozitionarea pe intrados cu cea pe extrados.
Nu ma indoiesc ca nu stiai, dar cum ai pus intrebarea ( am CG-uri diferite fata/spate ! - cum se pune pe balansoar ? )
am repetat inca odata pt. ca nu era voie sa ai CG diferit pe fata si spate indiferent cum puneai pe balansoar !
Acum vezi cum masori !
Daca masori cu o ruleta sa nu o mulezi pe aripa caci s-ar putea sa ai raze diferite pe dosul aripii fata de fata ei
si de aici lungimi de arc diferite !
Bafta la reglaj !
La camp fa testul ala cu zburatul pe spate la 45 de grade cu acceleratie la 75 - 80 % si vezi daca coboara rapid,
urca rapid sau coboara lent in tip si pe o distanta parcursa mare !
#84
Postat 21 September 2009 - 08:43 AM
intors modelul cu tranul in jos, diferenta este mica, de 5 mm, ceea ce este si normal, zic eu.
dupa refacerea CG-ului, pot spune ca zboara mult mai bine din pct-ul meu de vedere, vine mult mai bine la aterizre, plus ca am reusit pana la final sa reglez si motorul, astfel incat sa aibe atat reprize f bune, dar sa aibe si un relanti bun.
pot sa ma declar, in sfarsit, de alegerea facuta.
Multumesc tuturor celor care m-au ajutat si sfatuit.
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#85
Postat 21 September 2009 - 01:01 PM
allen_g30, la Sep 21 2009, 09:43 AM, a spus:
Declara-te! :angry2:
#86
Postat 21 September 2009 - 01:19 PM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#87
Postat 21 September 2009 - 02:35 PM
#88
Postat 07 October 2009 - 10:24 PM
dupa cum bine stiu unii din voi, acum 2 sapt, la tariceni, motorul a inceput sa aibe un zgomot ciudat, cam pe la 2 minute de la decolare (asta fiind la zborul 3 sau 4). si cum baietii au strigat in cor sa pun modelul jos, m-am conformat.
la sol, parerea generala: ori rulmeti ori ceva cu pistonul. prezenta in compresie un joc care nu trebuia sa existe.
bun... ajung acasa, scot motorul din model, desfac radiatorul rosu (cel care are si camasa)... nimic suspect, toate la locul lor, nu zgarieturi pe piston sau camasa.
in fine, trimit la botosani motorul, la garantie, le spun care este poblema si ce s-a intamplat. ei la randul lor trimit motorul la un "cineva" care se ocupa de constatarea si repararea benzinarelor. primesc luni telefon, ca motorul nu mai are compresie, desi urme de uzura excesiva nu prezinta. cum pana mea sa aibe urma de uzura excesiva, cand eu stiu in ce conditii l-am folosit si cat l-am folosit.
aaa, si imi mai spun ca una din sigurantele de la boltul care tine pistonul de biela, a fost sarit.
concluzie: desi eu le-am spus ca nu am alte pretentii decat sa am un motor functional, au inteles pana la final modul in care a fost folosit si cat a fost folosit motorul, si au acceptat sa schimbe motorul complet.
acum reiau ciclul rodaj, reglaj, zbor cuminte o perioada (nu ca as da tare in el in general), pana se mai lasa.
PS: sa nu se considere reclama mascata, ca o sa va arat fact la tel (72 min de parlamentari cu big boss de acolo)
Aceasta postare a fost editata de allen_g30: 07 October 2009 - 10:27 PM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#89
Postat 08 October 2009 - 02:44 PM
#90
Postat 08 October 2009 - 04:25 PM
shogi, la Oct 8 2009, 03:44 PM, a spus:
nu e vorba ca am iesit bine, ci ca au respectat conditiile de garantie, si au acoperit paguba cu un produs nou, atata timp cat produsul defect nu a putut fi reparat.
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________