Router CNC ...
#3
Postat 15 July 2009 - 09:54 AM
Ce util are? Ce electronica vei folosi? Cum faci sincronizarea celor 2 motoare de pe axa? ....
Aceasta postare a fost editata de hellas: 15 July 2009 - 09:55 AM
#4
Postat 15 July 2009 - 01:58 PM
hellas, la Jul 15 2009, 10:54 AM, a spus:
Ce util are? Ce electronica vei folosi? Cum faci sincronizarea celor 2 motoare de pe axa? ....
Cam 900 pe X , 650 pe Y , 200 pe Z ....electronica standard , drivere MPP Gecko , motoare LIN nema 34 850 oz/in , sincronizarea se face
software , se declara o axa " slave" ....
#7
Postat 22 July 2009 - 08:03 PM
aproape gata , mai lipseste doar o bucsa ....
Eee ..acuma e ca "guma " ...trebuie sa aliniez masina , si-mi trebuie o referinta ... Pentru tramming-ul motorului am ce-mi trebuie ,
problema e la unghiurile dintre axe ...
#8
Postat 24 July 2009 - 08:56 PM
cade axa ( din cauza greutatii , cam 12 kg ) . In momentul de fata , poti misca axa ( surubul ) in ambele directii cu 2 degete , datorita pistonului ...
Motorul foloseste tooling MT3 , care se gaseste usor , si de calitate . Tureaza cam la 4000 ( kit de fulii si curea de transmisie modificat ).
#10
Postat 28 July 2009 - 07:34 PM
ctc, la Jul 28 2009, 12:30 PM, a spus:
Motoarele de antrenare de pe axele x , y , z ce puteri au ?
pentru feedback acestea sunt cu encoderul incorporat ?
cu ce ati masurat paralelismul axelor la montaj ?
multumesc,
ctc
PS Spor la construit ! arata bine !
Motoarele de antrenare sunt steppere ...n-au nevoie de encodere ca servourile...doar de niste drivere de calitate ....
Axa X se misca pe doua motoare nema 34 LIN de 850 oz/in fiecare , axa Y are tot un nema 34 LIN de aceeasi putere
iar axa Z un motor nema 23 de 480 oz/in ( nici nu e nevoie de mai mult datorita pistonului de compensare a greutatii ) .
Alinierea masinii se face cu ajutorul unei referinte ... o rigla cu marginea dreapta ( Starret ) , si un
vinclu ( Mitutoyo ) ... Inca nu am ajuns pana la aliniere , deocamdata fac montajul preliminar , dupa care demontez tot si
abia atunci incepe durerea de cap ...
#11
Postat 29 July 2009 - 06:34 PM
Acum ,daca aveti timpul necesar , detaliati va rog in ce consta pistonul de compensare .Ce face cred ca am inteles , cum face sincer nu pricep . Lucreaza asemenea unui amortizor hidraulic , are un corespondent in alte aplicatii s-au este o piesa dedicata pentru masini CNC ?
Cu stima , Rasputin.
#12
Postat 29 July 2009 - 07:34 PM
Rasputin, la Jul 29 2009, 07:34 PM, a spus:
Acum ,daca aveti timpul necesar , detaliati va rog in ce consta pistonul de compensare .Ce face cred ca am inteles , cum face sincer nu pricep . Lucreaza asemenea unui amortizor hidraulic , are un corespondent in alte aplicatii s-au este o piesa dedicata pentru masini CNC ?
Cu stima , Rasputin.
Este vorba de greutate .... toata masina va avea in jur de 300 de kilograme ....din care axa Z ( complet echipata + motor ) are vreo 20 ...
Greutatea efectiva pe care ar trebui s-o miste motorul ( stepper sau servo ) de pe axa Z ar fi de 10 -15 kg...( motor de frezare , placa frontala ,
rulmenti , mount de motor , plus cateva alte maruntisuri ) ... In jos nu e problema , dar in sus devine imposibil ....plus ca de fapt toata aceasta greutate
sta in rulmentii radiali/axiali si surubul cu bile .... Cand motorul e angajat , e O.K , dar cand dezangajezi , cade axa ( se roteste surubul in piulita ) ...
Pistonul de compensare este preincarcat la o presiune egala cu greutatea mai sus mentionata , asa ca , in pozitie verticala , surubul + rulmentii + piulita
nu suporta nici un fel de presiune ( relativ ) , poti misca axa rotind surubul cu doua degete ... Deci , prectic pistonul impinge in sus ... ancorat pe placa
de baza ( jos ) si pe placa care tine motorul , placa frontala ( sus ) ...
Se spune ca o imagine face cat 1000 de cuvinte ...
#13
Postat 05 September 2009 - 10:20 PM
in limita a 3-4 sutimi , ca si-asa mi-a facut nervii prastie ) . . Am miscat-o si nu are sunete suspecte ( batai , pocneli , etc ) .
Acuma ramane s-o fac " patrata " ... si traming-ul motorului . Sper sa termin odata ca m-a omorat ...
#14
Postat 12 September 2009 - 07:08 PM
Arata bine "bestia" !!
Un filmulet cu ce poate?
Despre electronica ce ne spui ?
#15
Postat 12 September 2009 - 10:56 PM
Despre electronica ce pot sa va spun ....sursa e OK ( 24-48V la 12-36A ) , driverele sunt clone keling de 6.5 Amps , microstep , BOB
standard ( 4 axe ) .... la partea asta nu ma pricep , stiu sa le asamblez , sa fac legaturile ...dar cam atat...
In rest ce sa va spun ...ar mai fi de lucru la alinieri , sa fixez masa de lucru , s-o rectific ....dupa aia incep testele "live"....Tocmai mi-am cumparat
o menghina mai buna ( o clona Gerardi ) , abia astept sa-mi vina ... urmeaza niste blocuri "1-2-3" , ceva paralele pentru menghina si gata ...pot sa
incep lucrul la freza ....
O poza cu menghina .... latime 120mm , deschidere 200mm , adancime falca 50mm , lungime 400mm , greutate 14kg ..
#16
Postat 21 September 2009 - 08:20 PM
Am inceput rectificarea mesei , numai ca motorul fiind nou , se incing rulmentii de la spindle , asa ca o voi face pe bucati .
Bineinteles ca se putea mai bine dar... nu mai am rabdare , mi-a facut nervii prastie ....
#17
Postat 21 September 2009 - 10:59 PM
daca unei persoane cunoscute i-ai spune ca o admiri (atunci cand a facut ceva deosebit) nu cred ca totdeauna s-ar intelege cu adevarat sensul celor dorite de tine. pentru ca de multe ori interpretam ca acel cineva care ne lauda, vrea ceva de la noi. in cazul de fata, nefiind vorba despre asa ceva, pot spune cu toata sinceritatea ca te admir si nu pot decat sa ma minunez de lucrare, care e facuta cum s-ar zice "in particular" si nu industrial, la vreo firma ceva, care are cu totul alte posibilitati si lucreaza la alt nivel.
#18
Postat 22 September 2009 - 09:01 AM
#20
Postat 29 September 2009 - 08:23 PM
Constructie modulara , falcile imping in jos la stangere ( piesa nu se ridica , am testat-o cu comparatorul , acul sta la zero...)
Totusi , n-o pot folosi fara paralele ( de fapt se poate dar e treaba la "ghici" ) ... Le-am comandat , tre' sa vina si alea ...
#23
Postat 17 October 2009 - 04:46 PM
Ma bate un gind ... de data asta pentru o mica productie de serie in firma.
Stima
PS: nu a masinii, ci CU masina
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 17 October 2009 - 04:46 PM
#24
Postat 17 October 2009 - 05:36 PM
Poate ai noroc sa o prinzi intreaga. Multa bafta!
Telefon: 0721 385365
#25
Postat 17 October 2009 - 06:01 PM
Deciziile din pacate nu le pot lua singur...
@katran
tema ar putea fi:
Frezare fonta-otel
Frezare util: 600x600mm
H maxim util 100mm
Precizie reala: 2 sutimi x,y,z
#26
Postat 17 October 2009 - 06:36 PM
Dragut, la Oct 17 2009, 07:01 PM, a spus:
Deciziile din pacate nu le pot lua singur...
@katran
tema ar putea fi:
Frezare fonta-otel
Frezare util: 600x600mm
H maxim util 100mm
Precizie reala: 2 sutimi x,y,z
bitex - cred ca s-a referit la masina din topicul asta ...
dragut - Ai mesaj .
P.S. Tema o pot lua in considerare , in eventualitatea in care ai accepta sa fac o masina conform specificatiilor tale .
Daca treaba pe care o am in vedere iese , atunci pot construi fara probleme o masina de acest gen ... totul se reduce la
ce buget ai disponibil ( pentru materiale in primul rand , ca manopera nu-i asa o mare scofala ).
Aceasta postare a fost editata de katran: 17 October 2009 - 06:38 PM