regulator parlit help... daca se poate
#1
Postat 02 November 2008 - 10:14 PM
#2
Postat 02 November 2008 - 10:49 PM
coman423, la Nov 2 2008, 10:14 PM, a spus:
Mai multe detalii daca se poate , Cum l-ai ars? Te-ai asigurat ca sunt corecte legaturile? S-a ars pe balta in timpul functionarii? Detalii cat mai multe.
Cu respect!
#3
Postat 03 November 2008 - 09:02 AM
BillyBoy32, la Nov 2 2008, 10:49 PM, a spus:
Cu respect!
da s-a ars pe balta...motivul?......necunoscut...totul a functionat perfect timp de cateva drumuri....apoi s-a ars siguranta (am una montata de 15A auto)...am schimbat-o si la fel a plecat de la mal 5 m apoi s-a ars din nou siguranta...am scos-o pe mal si am constatat regulatorul fff incins si inegrit ,un miros de ars f greu. acasa demontat si constatat ca s-a topit carcasa in dreptul fet-urilor si cablajul...cred ca este iremediabil...aseara am facut punte acolo unde s-a topit cablajul...l-am alimentat si se incing feturile ffff tare in mai putin de 10 secunde...am reusit sa masor si curentul care pleaca la motor si nu arata decat 3,94 v...la bec nu am mai masurat ca se incisesra fff tare si am renuntat...cam asta e..
#4
Postat 03 November 2008 - 09:37 AM
Nu ma ocup cu reparatul regulatoarelor, dar in acest moment am o sacosa cu vreo 18 regulatoare defecte. Cauzele principale sunt: programarea cu motorul conectat, programarea contradictorie, conectarea motorului invers care a dus la suprasolicitarea circuitului de reverse. Defectiunile au fost scrise de tehnicianul de la service pe o eticheta si constau in MOS-FET arse sau tranzistorul ce comanda linia de MOS-FET ars, mai rar a crapat tranzistorul din circuitul BEC.
TEL. 0726.191.725
#5
Postat 03 November 2008 - 09:50 AM
PS:la elice te-ai uitat pe balta sa nu fie vreun fir incurcat p'acolo? Incerc si eu toate variantele.
Aceasta postare a fost editata de BillyBoy32: 03 November 2008 - 09:51 AM
#6
Postat 03 November 2008 - 11:01 AM
:rolleyes: :) http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
#7
Postat 03 November 2008 - 12:22 PM
ionutz, la Nov 3 2008, 12:01 PM, a spus:
:D :D http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
se pare ca becul (BTA05) nu face servici cum ar trebuii
din cauza asta procesorul regulatorului (PIC16F84) neprimind o tensiune stabila
am impresia ca scoate tensiune pe ambele iesiri catre puntea H care sunt facute din FEt-uri
aceasta din urma primind curent si pe inainte si pe revers intra in scurt si se ard
de obicei se ard FET-rile montate pentru revers (IRFZ48N) care sunt mai slabe
eu asa imi explic cum am prajut un regularor pe negresa chiar cand am pornit barcuta, fara sa faca nici un metru
am ales varianta de urgenta cu un regulator mecanic (trebuia sa plec la pescuit si nu am mai avut timp sa-mi rezolv unul electronic)
am facut peste 20 de drumuri la 150-250 de merti si a functionat impecabil
asa de multumit am fost de el ca nu mai vreau sa pun electronic
Aceasta postare a fost editata de mariandmd: 03 November 2008 - 12:24 PM
#8
Postat 03 November 2008 - 12:35 PM
asa am patit-o si eu un cu rocar de 20 amperi .montat pe un motor cu reductie care papa cam 5-6 amperi full gaz. prima data nu-mi dedeam seama cum l-am conectat.mergea pe revers si se incingea numa dupa cateva minute.cand am descoperit problema,practic era rece cand functiona.
#12
Postat 04 November 2008 - 01:10 PM
Tel. 0744915775
#13
Postat 04 November 2008 - 04:13 PM
#14
Postat 04 November 2008 - 04:19 PM
#15
Postat 04 November 2008 - 04:29 PM
coman423, la Nov 4 2008, 04:19 PM, a spus:
am mai gasit ceva la alen in topic...cred ca e asa cum am spus mai sus.. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
#16
Postat 04 November 2008 - 04:32 PM
mariandmd, la Nov 3 2008, 12:22 PM, a spus:
din cauza asta procesorul regulatorului (PIC16F84) neprimind o tensiune stabila
am impresia ca scoate tensiune pe ambele iesiri catre puntea H care sunt facute din FEt-uri
aceasta din urma primind curent si pe inainte si pe revers intra in scurt si se ard
de obicei se ard FET-rile montate pentru revers (IRFZ48N) care sunt mai slabe
eu asa imi explic cum am prajut un regularor pe negresa chiar cand am pornit barcuta, fara sa faca nici un metru
am ales varianta de urgenta cu un regulator mecanic (trebuia sa plec la pescuit si nu am mai avut timp sa-mi rezolv unul electronic)
am facut peste 20 de drumuri la 150-250 de merti si a functionat impecabil
asa de multumit am fost de el ca nu mai vreau sa pun electronic
ce lipsa de bun simt din partea microcontrolerului. :) :) http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/laugh.gif
mai mare prostie nici c-am putut sa citesc.
#18
Postat 04 November 2008 - 04:41 PM
OldMann, la Nov 4 2008, 04:32 PM, a spus:
mai mare prostie nici c-am putut sa citesc.
Cunosc personal cel putin 10 regulatoare robbe rokie 35A arse din senin, arse insemnand topite de parca ar fi fost aruncate in foc.... OldMann care ar fi versiunea ta? De ce se ard?
Majoritatea celor care le-au ars le-au legat corect. Au fost schimbate fara discutie de vanzator, iar in ultimul timp a fost scos de la vanzare si inlocuit cu un alt model de regulator....
Aceasta postare a fost editata de nch: 04 November 2008 - 04:42 PM
Bucuresti/Rahova
#19
Postat 04 November 2008 - 04:42 PM
OldMann, la Nov 4 2008, 04:37 PM, a spus:
Daca vrei, cel ars ti-l repar.
multumesc pentru oferta oldman...o voi avea in vedere....ca sa iasa cum tre tai toata alimentarea ce pleca din regulator catre receiver si ii las doar semnalul iar receiverul il alimentez separat dintr-un pac separat tot in acelasi loc ramas liber... corect?....e mai mult decat logic dar mai bine intreb dacat sa fac experiente
#20
#23
Postat 04 November 2008 - 05:05 PM
OldMann, la Nov 4 2008, 04:48 PM, a spus:
regulatorul a fost legat cum trebuie...nu era la prima iesire la pescuit...era la a treia plus zeile de reglaje de dinaintea definitivarii navomodelului..motorul 755 cu elice de 50 trei pale....deci "standard"..
#24
Postat 04 November 2008 - 05:05 PM
OldMann, la Nov 4 2008, 05:32 PM, a spus:
mai mare prostie nici c-am putut sa citesc.
#25
Postat 04 November 2008 - 05:06 PM
coman423, la Nov 4 2008, 05:05 PM, a spus:
#26
Postat 04 November 2008 - 05:06 PM
#27
Postat 04 November 2008 - 05:09 PM
OldMann, la Nov 4 2008, 05:06 PM, a spus:
de desfacut l-am desfacut si eu ..probabil ca toti cei care au patit-0...feturile arse sunt IRFN 44 ...osciloscop nu am si nici nu sunt ajizat in electronica....daca vrei ti-l trimit prin posta si daca ai timp poate vezi tu despre ce e vorba.....
#28
Postat 04 November 2008 - 05:32 PM
coman423, la Nov 4 2008, 05:09 PM, a spus:
OK , iti trimit pe PM adresa mea si nr de tel.
#29
Postat 04 November 2008 - 05:53 PM