SIGURANTA F.P.V. Pentru incepatori si avansati
#32
#33
Postat 08 July 2009 - 01:16 PM
Ahernar, la Jul 8 2009, 02:07 PM, a spus:
daca modelul e la 100m deasupra ta si este echilibrat, planeaza cat mai drept, sunt sanse sa il gasesti la 500m de tine (daca il mai gasesti), ultima oara mi-a luat 40 min sa imi gasesc avionul care a cazut la 200 m de mine si ghici unde a cazut? intr-o groapa de jumatate de metru adancime si un metru diametru, cred ca era singura din zona. Cand e sa ai ghinion.... o metoda buna e sa ai si un fail safe am inteles si un giro pe model ca el sa planeze in cerc, dar cred ca treaba cu gps-ul este foarte buna. multumesc ptr informatii.
#34
Postat 08 July 2009 - 01:26 PM
renatoa, la Jul 8 2009, 02:06 PM, a spus:
Sau sa cumperi cu aprox 100$ un GPS/GSM tracker, aprox 60gr, are SIM GSM in interior, care pus pe avion si interogat cu un SMS, iti intoarce tot SMS pozitia avionului.
Are alimentare autonoma, antisoc, si se presupune ca va mai merge si in caz de cadere mai violenta si chiar daca este gasit de altii inaintea ta.
Este una din masurile de prevedere care intentionez sa o implementez pe platforma viitoare.
Gsm /Gps tracker-ul ar putea si sa dea in timp real prin gprs informatii de telemetrie . Dezavantajul tracker-ului gsm este ca apare o sursa noua la bord de zgomot radio, el fiind practic un telefon gsm .
Aceasta postare a fost editata de sebi_p: 08 July 2009 - 01:30 PM
#35
Postat 08 July 2009 - 01:35 PM
#36
Postat 08 July 2009 - 01:43 PM
Cred ca nici la 50m nu l-am vazut, vizual... iar semnal video nici vorba cu antena in iarba. A trebuit sa aram locul in echipa 3 oameni ca sa il gasim, stiu ca pare greu de crezut.
#37
Postat 08 July 2009 - 01:46 PM
Ahernar, la Jul 8 2009, 02:35 PM, a spus:
Un simplu monitor de baterie acustic (f ieftin si usor ) a ajutat la gasirea asw-ului. Se aude bip-ul si de la 200 de metri. Eu am pastrat pe mufa osd-ului de monitorizare a voltajului catre regulator si bipaitoarea .
Aceasta postare a fost editata de sebi_p: 08 July 2009 - 01:48 PM
#38
Postat 08 July 2009 - 01:55 PM
sebi_p, la Jul 8 2009, 02:46 PM, a spus:
Hmmm... si asta nu atrage si alti "pradatori" pana ajungi tu acolo ?
Cum se declanseaza?
#39
Postat 08 July 2009 - 02:09 PM
renatoa, la Jul 8 2009, 02:55 PM, a spus:
Cum se declanseaza?
Cand scade voltajul la 9 volti bipaie si are un led rosu care palpaie. Am vazut si la pasarea renascuta ceva dispozitiv ptr. localizarea modelelor la pierderea semnalului de receptie . Aici http://www.vimeo.com/5406001 la minutul 18:50 se aude cum suna monitorul de lipo.
Aceasta postare a fost editata de sebi_p: 08 July 2009 - 02:11 PM
#40
Postat 08 July 2009 - 10:58 PM
Ahernar, la Jul 8 2009, 01:07 PM, a spus:
Oricum cand pilotezi vizual se presupune ca vezi locul in care pica modelul , sau nu ?!
PS - solutia lui Renatoa e cea mai buna , nu stiam de ea .
Iti trebuie si camera si ochelari , deci sistem fpv complet. Camera e necesara deoarece OSD ul necesita un semnal video , altfel nu functioneaza.
Ochelarii iti trebuie pt a vizualiza inregistrarea facuta daca sistemul de inregistrare la sol nu are monitor. In caz contrar , dupa inregistrare te duci acasa sa o vezi apoi te intorci sa cauti modelul.Solutia lui Renatoa e mai ieftina si mai simpla dar este conditionata de integritatea sistemului de localizare dupa aterizarea fortata.
#41
Postat 08 July 2009 - 11:12 PM
http://www.rangevideo.com/index.php?main_p...products_id=135
http://www.youtube.com/user/marcelmarius99...l/1/OgReefEIhOM
Aceasta postare a fost editata de marcelmarius9: 08 July 2009 - 11:14 PM
#42
Postat 09 July 2009 - 12:09 AM
marcelmarius9, la Jul 8 2009, 11:58 PM, a spus:
Ochelarii iti trebuie pt a vizualiza inregistrarea facuta daca sistemul de inregistrare la sol nu are monitor. In caz contrar , dupa inregistrare te duci acasa sa o vezi apoi te intorci sa cauti modelul.Solutia lui Renatoa e mai ieftina si mai simpla dar este conditionata de integritatea sistemului de localizare dupa aterizarea fortata.
Imi place ideea lui Renatoa ;-) . E mai compact un tracker gps si are mai mari sanse de supravietuire.
#43
Postat 09 July 2009 - 06:40 AM
marcelmarius9, la Jul 8 2009, 11:58 PM, a spus:
Unele da :D
marcelmarius9, la Jul 9 2009, 12:12 AM, a spus:
Stiti motto-ul de la X-Files... I want to believe
Tare as fi vrut sa vad asa ceva la lucru in cazul meu, ca sa devin un credincios...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 09 July 2009 - 06:45 AM
#47
Postat 09 July 2009 - 11:45 AM
#48
Postat 18 July 2009 - 07:30 PM
http://www.youtube.c...h?v=jsMMrDi6cOM
Aceasta postare a fost editata de Ahernar: 18 July 2009 - 07:45 PM
#49
Postat 20 July 2009 - 09:16 AM
Nici o placere , dar merge - ar trebui totusi observat faptul ca aterizarea a fost mai putin reusita decat de obicei . In schimb alegera cred a fost cu noroc , in zbor am oprit statia ca sa testez nivelul RSSI , cand am repornit-o a beep-uit , neavand ochelarii pe nas am aruncat o privire scurta pe ecran - era in "Throttle up" asa ca am oprit-o ,am coborat throottle-ul si i-am dat drumul din nou . Daca eram cu ochelarii , nu stiu daca mi-as fi dat seama la timp de eroare, desi ai mei se pot scoate si pune foarte usor , asa ca aveti grija !
#50
Postat 29 July 2009 - 12:19 AM
#51
Postat 29 July 2009 - 10:50 PM
Patzanie:
Azi in timpul zborului catre 3000m altitudine, la 500m altitudine si 1Km distanta, folosing o antena de receptie patch si frecventa de 1010Mhz, am avut neplacuta surpriza sa ma sune nevasta (o sa va explic dece):
In momentul respectiv imaginea video s-a intrerupt brusc, fiind puternic perturbata de telefonul mobil. Imaginea avea benzi zgomotoase ce ocupau intreaga suprafata a ecranului, nu mai intelegeam nimic. Receptorul video era la o distanta de 4-5 metri de masina in care era mobilul, dar efectul a fost dramatic.
Mobilul era undeva in masina, asa ca pana am stat sa-l caut si sa-l inchid, EG-ul a picat vreo 100-200m, daca eram mai aproape de sol, ...aleluia!
Daca vreti un filmulet, nu am ce sa va arat ca atunci cand s-a perturbat semnalul, camera nu a inregistrat nimic.
morala: dont't fpv and use to gsm phone when you are using 900Mhz band.
Aceasta postare a fost editata de dramida: 29 July 2009 - 10:55 PM
#52
Postat 27 August 2009 - 10:58 PM
http://www.comenzi.ro/product_info.php?cPa...roducts_id=2104
Manual_Tracker.pdf (261.92K)
Number of downloads: 340
Aceasta postare a fost editata de marcelmarius9: 27 August 2009 - 11:03 PM
#53
Postat 30 August 2009 - 07:49 AM
marcelmarius9, la Aug 27 2009, 11:58 PM, a spus:
http://www.comenzi.ro/product_info.php?cPa...roducts_id=2104
Manual_Tracker.pdf
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...st&p=314468
Pretul e cam... "pentru Doreli", asa cum am spus mai sus este sub 100$.
#56
Postat 31 August 2009 - 12:35 PM
http://www.vimeo.com/6344610 (inregistrare la sol)
#57
Postat 31 October 2009 - 10:37 PM
http://www.aerodesign.de/peter/2000/PCM/PC...tml#Anker145194
#58
Postat 01 November 2009 - 08:27 AM
marcelmarius9, la Oct 31 2009, 10:37 PM, a spus:
http://www.aerodesign.de/peter/2000/PCM/PC...tml#Anker145194
Daca asta era raspuns la intrebarea din celalalt topic, nu m-ai convins. Stiu diferenta de functionare intre PPM si PCM.
Cu acelasi receptor, lucrand in PPM mai ai glitchuri care iti semnaleaza ca este cazul sa te intorci, la PCM intra brusc in failsafe, la o distanta care in PPM inca era manevrabil, si nu mai iese de acolo asa usor, trebuie sa ai o rezerva serioasa de putere sa arunci ca sa il scoti din failsafe, are un histerezis, faza cu un ultim element de antena pliat sau ridicat antena in sus nu prea mai tine.
Si odata intrat in failsafe, crezi ca poate fi numit un aeromodel sigur, ca sa fim on topic?
Nu vorbim de echipare cu autopilot, corect?
#59
Postat 27 March 2010 - 09:51 PM
Cauza a fost paradoxal, legatura radio. Am observat aparitia glitch-urilor dupa 300 metrii si am pus mana pe antena sa vad daca e extisa complet, in acel moment modelul a intrat in spirala coboratoare rapida. Schimbasem modulul de emisie cu cristal cu unul cu sinteza, care se pare ca nu are parametrii corespunzatori (multumesc Stiganas). Statia si receptorul erau Hitec ,receptorul era cu dubla schimbare de fv.
L-am vazut cum a disparut la 300 m de mine, faceam teste de range video si de aceea zburam la vedere.
Pe model era scris numele si telefonul meu.
L-am pierdut in spatele unor blocuri de la "ratarie" din Bucuresti.
L-am cautat cu antena de receptie video si tv-ul pe bancheta din dreapta, am prins semnalul in zona probusirii dar nu aveam decat purtatoarea de emisie, fara imagine, sunt convins ca emitatorul avea antena rupta si de aceea semnalul era foarte slab dar sesizabil. Mi-era greu sa-l gasesc printre blocuri cu antena omnidirectionala. Asta ma face sa cred ca nu l-a luat cineva inca. Apoi s-a inserat imediat. Maine dis de dimineata ma urc pe blocul turn din imediata apropiere si arunc o privire.
Paradoxal, azi a fost prima oara cand nu am inregistrat zborul, ma rugase un coleg sa-i imprumut camera video cu inregistrare. Oricum nu cred ca ma ajuta pentru ca dupa cum am zis, zburam la vedere si am vazut zona in care a picat...in spatele unor blocuri...
Aceasta postare a fost editata de dramida: 27 March 2010 - 10:05 PM
#60
Postat 27 March 2010 - 10:09 PM