PIPER CUB J-3 60 O.S. MAX 61FX
#1
Postat 16 June 2009 - 10:05 AM
Avionasul are urmatoarele caracteristici:
Anvergura: 1800 mm
Suprafata portanta: 45.5 dmp
Lungime: 1170 mm
Masa: 3200 g (complet echipat)
Inca astept sa vina kit-ul, va trebui sa vina astazi iar motorul de abia ce a venit.
Voi reveni cu informatii si cu poze.
#3
Postat 16 June 2009 - 10:20 AM
Romulus, la Jun 16 2009, 11:13 AM, a spus:
Asa este dar sa stii ca mai aveam putin si luam Calmato :) , tare mult imi place si avionul acela, de fapt cred ca va fi urmatorul meu avion.
#4
Postat 16 June 2009 - 12:17 PM
Pentru detalii despre subiect urmeaza Romulus.
Sol: Axial SCX10 | Axial Exo | HPI Sprint 2
#5
Postat 16 June 2009 - 07:16 PM
kitsched, la Jun 16 2009, 01:17 PM, a spus:
Pentru detalii despre subiect urmeaza Romulus.
Stiu de subiectul lui Romulus, l-am studiat cu mare atentie dar eu m-am referit la Calmato acela cu aripa sus.
Oricum, sa revenim la PIPER ..... este superb, este mare (pentru mine caci pina acum nu am folosit decat o Cessna pe care o stie tot poporul), este galben si abia astept sa-l termin de asamblat, cit despre zburat, sincer, cind ma uit la el imi este cam frica.
#6
Postat 16 June 2009 - 07:34 PM
Fiind primul avion din balsa, sunt cam emotionat, dar sper sa fie de bine.
#7
Postat 16 June 2009 - 07:58 PM
Revenim ..... vai ce frica imi este cand ma uit la el .....
Aceasta postare a fost editata de Teo-Costin: 16 June 2009 - 07:58 PM
#8
Postat 16 June 2009 - 10:12 PM
#10
Postat 18 June 2009 - 06:50 PM
Am observat ca "needle valve" de la motorul meu este orientata vertical si am citit in manual ca se poate pune si orizontal, a facut cineva asa ceva, este dificil sau periculos, se poate strica ceva?
Poze:
#11
Postat 18 June 2009 - 07:09 PM
#12
Postat 18 June 2009 - 07:25 PM
Romulus, la Jun 18 2009, 08:09 PM, a spus:
In manual spune ca folosesti o cheie de 8mm si cind m-am referit ca ar fi periculos, am vrut sa intreb daca nu sare vreun arculetz, ceva, cind desfac valva sau ansamblul.
Cine ma poate ajuta cu reglazul acestui motor ca numai inteleg nimic din cartea lui, pe masura ce citesc am tot mai multe intrebari care imi vin in cap.
Dau multa bere de baut http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wink.gif
#13
Postat 23 June 2009 - 11:07 PM
As dori, totusi si putina explicatie, ce se intampla daca pun 12x6 si ce se intimpla cu una 13x6.
Multumesc
#14
Postat 17 July 2009 - 07:43 AM
#15
Postat 17 July 2009 - 12:21 PM
Teo-Costin, la Jun 24 2009, 12:07 AM, a spus:
As dori, totusi si putina explicatie, ce se intampla daca pun 12x6 si ce se intimpla cu una 13x6.
Multumesc
eu am inceput rodajul cu 12x4 si asa am ramas. Poate totusi voi schimba cu un 12x5-6 deoarece motorul se supra tureaza putin daca nu sunt atent cu gazul. Am optat pentru elicea asta deoarece eleroanele sunt relativ mici si in viteze mici nu mai au efect. O elice cu diametrul mare spala mai mult din eleroane si deci creste manevrabilitatea la viteze mici. O elice cu pas prea mare si diametru mic iti va da o viteza inutil de mare si manevrabilitate mica la viteze mici.
Teo-Costin, la Jul 17 2009, 08:43 AM, a spus:
Eu am un regulator de 5A luat din tara si un lipo 2s 1300mAh pe receptie. Autonomie cu acest pack am ~15 zboruri.
Numai bine,
Calin
Aceasta postare a fost editata de Calin: 17 July 2009 - 12:36 PM
#16
Postat 17 July 2009 - 01:53 PM
#17
Postat 17 July 2009 - 02:41 PM
De asemenea, nu e suficient sa spui diametrul si pasul elicii... trebuie sa spui si producatorul. Fiecare are alta geometrie a palei si unele elici dau performante proaste pe acest motor.
Aceasta postare a fost editata de Calin: 17 July 2009 - 02:42 PM
#18
Postat 17 July 2009 - 03:03 PM
#19
Postat 17 July 2009 - 03:07 PM
Teo-Costin, la Jun 24 2009, 12:07 AM, a spus:
As dori, totusi si putina explicatie, ce se intampla daca pun 12x6 si ce se intimpla cu una 13x6.
Multumesc
Costine,
Piperul are niste particularitati de care trebuie sa tii cont. Are suprafata portanta mare si incarcare specifica mica.
In aer nu sunt probleme dar trebuie multa atentie la aterizare. Modelul fileaza mult, ca un planor. Pentru a putea ateriza corect, pe o pista normala, ai nevoie de o elice de diametru mare, cel mai mare pe care il suporta motorul si garda la sol si pas mic pentru ca nu are nevoie de viteza. Eu ti-as sugera sa incerci si 14x6. In plus, motorul trebuie foarte bine reglat in asa fel incat turatia la ralanti sa fie cat mai mica. Asa, elicea va produce o franare suficienta incat sa aterizezi la viteza mica.
Motorul fiind nou, iti recomand sa folosesti pentru inceput (vre-o doi litri de combustibil) elice din plastic care este mai grea si uniformizeaza rotatia - se comporta ca o volanta.
Calin isi poate permite sa foloseasca o elice mai mica (desi 12x4" mi se pare inuman de mica pentru un motor de .61) pentru ca el are multa experienta de zbor si aterizarea nu e o problema pentru el. Din ce ai scris mai sus, inteleg ca esti incepator.
Modelul meu e putin mai mare, 1/5 si folosesc un 4T de .91 si elice 15x7. La aterizare vine cu 24-26Km/h (masurati cu radarul). E drept ca are si flaps.
l4.jpg (174.64K)
Number of downloads: 200 l4_2.jpg (178.51K)
Number of downloads: 224
In a doua poza iti poti da seama de turatia motorului dupa rotocoalele de fum scoase de motor.
Pozele au fost facute la Calugareni de catre un prieten.
Spor la lucru,
Adrian
#20
Postat 28 March 2010 - 09:34 PM
continuarea pozelor .....
Fisiere atasate
-
100_4422_1.JPG (131.03K)
Number of downloads: 135 -
100_4418_2.JPG (130.25K)
Number of downloads: 116 -
100_4420_3.JPG (120.3K)
Number of downloads: 99 -
100_4417_4.JPG (99.35K)
Number of downloads: 102 -
100_4419_5.JPG (140.55K)
Number of downloads: 100 -
100_4421_6.JPG (121.6K)
Number of downloads: 79
#22
Postat 28 March 2010 - 11:40 PM
Cum era fixat trenul in fuselaj? Poate poti sa-l prinzi cu suruburi de plastic sa fortezi o rupere controlata a lor nu a platoului in caz ca isprava se repeta... Pune eventual niste poze si cu partea lipsa si cu trenul.
Stiu ca iti sunt dator cu niste poze cu trenul piperutzului meu dar n-am reusit inca sa ajung la el :( Urmeaza zilele urmatoare sa-ti fac niste poze sa vezi cum e ranforsat al meu.
Numai bine,
Calin
Aceasta postare a fost editata de Calin: 28 March 2010 - 11:41 PM
#23
Postat 28 March 2010 - 11:43 PM
Horja, la Mar 28 2010, 11:39 PM, a spus:
Teo
Nu fii suparat - s-a rupt curat si e relativ usor sa-l refaci - ce a trimis Horja e perfect ca invatatura
Daca nu ai chef sa purcezi singur la reparatii te invit la mine in atelier ( dupa Paste ) sa il reparam impreuna - incet incet
Pe banc se afla si Ultimate-ul meu care a patit ce a patit Yak-ul din link - deci impuscam doi iepuri dintr-o lovitura
Cu coazia asta ii schimbam, trenul ala INFECT cu ala al lui Adyc - roti tundra si arcuri civilizate - reinfoliem totul ca lumea si scapam si de cutele alea nasoale
Iar daca esti baiat dragut si te duci la un cutter plotter ii facem si o inmatriculare de moare Paiperu' :(
Acum ia-o invers - data viitoare nu mai stai cu inima in nadragi stiind ca deja a luat contact cu mama terra - in plus garantez 100% ca va zbura muuult mai bine
Ale dreaku toate fac asa - sunt ca femeile - la inceput iti vine sa-ti dai palme ca ai luat teapa dupa care tot palme iti dai dar din alta pricina http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
Succes
#24
Postat 28 March 2010 - 11:48 PM
Eram acolo - mina rupatorului a fost Florinache si nu avea ce sa faca in contextul ala - ghinion de nesansa
Trenul existent era prost din toate punctele de vedere, de la forma si rigiditate, pina la rotile alea mizerabile din poliuretan - Pur si simplu desi a fost filat pina la loc comanda, efectiv il arunca in sus ca pe o minge , pe o pista ca aia de la A51
Rahat se intampla -are tot ajutorul meu daca vrea sa-l repuna in circuit
Si sigur va zbura mai bine....
Macar a zburat 10-12 minute frumos pina la incident - Teo adica...
#25
Postat 28 March 2010 - 11:49 PM
Calin, viteza mare nu a avut caci dupa ce a topait la aterizare (la care s-a venit foarte incet si filat foarte mult) am zis sa mai incercam o tura dar motorul s-a oprit exact in primul virej si acolo unde a cazut era terenul arat si discuit, o sa pun si o poza cu trenul de aterizare sa vezi ce porcarie grea si masiva avea, oricum voi pune alt tren de aterizare, de aceea te-am intrebat cum este al tau.
Chiar m-am gandit sa-i scot folia si sa verific toata structura si sa pun alta folie, voi vedea ce timp am, oricum nu renunt la acest tip de avion caci imi place prea mult cum zboara si cum arata.
#26
Postat 28 March 2010 - 11:54 PM
Cat despre invitatia ta, iti multumesc si s-ar putea sa vin la atelier la tine mai ales ca acasa nu prea am spatiu necesar sa lucrez cum as dori, deh, bucataria mica, sotia, mizeria ...... intelegi tu.
As vrea sa-l infoliez ca pe ala de mai sus, ceva militar.
P.S. Sa stiti ca Florin nu are nici o vina si ii multumesc ca a fost linga mine cu comanda legata de a mea prin cablu de "trainer", sa nu dati cu pietre in el ca va crap pe toti :(
Aceasta postare a fost editata de Teo-Costin: 28 March 2010 - 11:56 PM
#27
Postat 28 March 2010 - 11:55 PM
Revin cu o schita sumara a trenului, pana am pozele, sa imi zici daca era la fel si la tine.
#28
Postat 29 March 2010 - 12:01 AM
Fisiere atasate
-
100_4426_01.JPG (146.11K)
Number of downloads: 80 -
100_4423_02.JPG (155.62K)
Number of downloads: 91 -
100_4424_03.JPG (100.16K)
Number of downloads: 85
#29
Postat 29 March 2010 - 12:03 AM
Exemplu aici in film:
A dat cu aripa de sol, l-a intors si la trantit cu trenul de aterizare de sol, botul rupt, fix ca la al tau, chiar daca tranta nu a fost mare.
PS: Trenul de aterizare, desigur, a scapat nevatamat ca e prea solid. Totusi s-a reparat usor (spun eu de pe margine :( ).
Aceasta postare a fost editata de protheus: 29 March 2010 - 12:05 AM
#30
Postat 29 March 2010 - 12:16 AM
Nu e foarte flexibil ansamblul dar nici slab.
Fisiere atasate
-
tren_piper.PNG (4.26K)
Number of downloads: 59