Camil si-a cumparat modelul Super Combo ceea ce inseamna ca a venit la pachet cu toate cele necesare mai putin emitatorul si receptorul pentru care el a folosit o combinatie Futaba. Din pacate nu stiu exact nici modelul de statie nici de receptor, dar omisiunea asta va fi probabil rectificata in scurt timp. Elicopterul a venit asadar cu 3 servo-uri DS410M (Metal Gear) pentru ciclic, 1 servo DS520 pentru coada si un gyro GP750 toate marca Align, desigur. Plus motor 430SP, regulator RCE-BL35X (35 de amperi) si pale de carbon de 325 mm.
La asamblare n-am luat parte ( in pofida indelungatelor mele insistente http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif ) in schimb am luat in mana produsul finit si pot sa spun ca am vazut un model frumos lucrat. Eu tind sa cred ca am facut mult mai multe greseli anul trecut cand mi-am construit SE V2-ul.
In continuare voi puncta pe scurt observatiile mele care sunt in mare parte diferentele dintre SE V2-ul meu si versiunea Pro:
* Per asamblu elicopterul pare mai robust probabil din cauza frame-ului dintr-o bucata si fara prea multe "gauri de aerisire" lucru care este din pacate si un dezavantaj...
* Dezavantajul fiind: este imposibil de lucrat la orice din interiorul elicopterului, asta insemnand ESC, conexiuni motor si mai ales la receptor fara dezasamblarea capacului inferior al frame-ului ceea ce presupune si demontarea landing gear-ului. Aici prefer SE V2-ul meu avand in vedere ca dupa ce-mi imobilizez elicopterul cu ajutorul unei funii / duct tape pot tura motorul pentru a verifica anumite setari chiar si cu receptorul atarnand din frame. In cazul Pro practic pentru orice modificare la componentele enumerate mai sus trebuie demontat landing gear si capacul, facuta modificarea si pus totul la loc. Incomod. Ma rog, nu degeaba i-o fi zis Pro, se presupune ca stii ce faci si o nimeresti din prima. Siiigur ca da... :D
* Principala diferenta este desigur coada de a carei rotatie raspunde de aceasta data un torque tube in locul curelei cu care ne-a obisnuit Align la modelele anterioare din clasa 450. Torque tube-ul contribuie si el la senzatia de robustete dar cred ca problema apare la crash-urile in care pilotul iscusit reuseste sa indoaie coada. Vor trebui probabil schimbate atat tija cat si o parte din rotile dintate. Hehe.
* Dispunerea servo-urilor ciclice s-a modificat ingreunand sau facand practic imposibil accesul la suruburile de sustinere a motorului dupa montarea lor.
* Servo-ul ce raspunde de coada nu mai e pe tail boom ci este prins in partea de jos a frame-ului sub blocul in care se conecteaza coada si dupa parerea mea e mai bine protejat.
* Link-urile scurte din rotor sunt turnate complet din plastic fiind reglabile in lungime doar link-urile mai lungi care fac legatura dintre bratele servo-urilor ciclice si swashplate, respectiv cele care fac legatura dintre swashplate si mixerul Bell Hiller. Mult mai mult plastic in rotor decat la SE V2 dar asta nu e neaparat un lucru rau: plasticul se rupe sau crapa si e bun de aruncat / inlocuit in timp ce metalul se indoaie chiar si in masura invizibila cu ochiul liber si cauzeaza felurite vibratii neplacute.
* Landing gear-ul este un tot unitar sinele nefiind din metal iar plasticul din care este turnat mi se pare cam precar si ma tem sa nu fie casant.
Cam atat pentru impresiile de inceput. Se pare ca reglajul fin merge mai greu decat constructia si va mai dura ceva pana-l vedem in aer dar sunt sigur ca unul dintre noi va va transmite la curent cu evolutia.
Daca am scris magarii mari astept corecturile voastre. :)
Aceasta postare a fost editata de kitsched: 01 June 2009 - 03:21 PM