Rock Crawling si Trail Trucks
#1533
Postat 04 May 2017 - 11:22 AM
Octavian_B, la 04 May 2017 - 10:44 AM, a spus:
Tot acolo urmaresc si eu, si chiar de doua saptamani intru zilnic de cateva ori, insa nimic :D
Mai astept :)
#1534
Postat 04 May 2017 - 09:07 PM
eu sunt fan tamiya. si de la tamico nu cumpar pt ca sunt prea scumpi. cel putin fata de seidel modellbau.
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#1535
Postat 09 May 2017 - 08:48 AM
Concurs de scale, trial
Probe:
- tras sania
- manevrare remorca
- hill climb
Locatie: langa Danubiana
Taxa de inscriere: o sticla de suc si pahare de unica folosinta.
Organizatori:
Misu LTB
Viorel Spanu
Mai multe detalii in curand(cand le voi afla si eu :) )
#1536
Postat 09 May 2017 - 11:24 AM
#1537
Postat 10 May 2017 - 12:50 PM
up
#1546
Postat 18 May 2017 - 09:35 AM
1. eche mai lunga, mai ajuta putin dar nu cu mult, investitie minima
2. portfuzete si fuzete vanquish cu 8 grade, nu stiu daca au mai scos si altii, eu pe astea le-am avut si si-au meritat banii
planetare CVD(merge si cu cele stoc, se castiga la unghi datorita celor 8 grade de la fuzeta/portfuzeta, dar se mai castiga ceva in plus si cu CVD)
costuri mai mari
3. portfuzete si fuzete de wraith/xr10, ca sunt de plastic sau aluminiu e la alegerea fiecaruia
beef tubes cu iesirile pentru XR10, sau punti china de aliaj care au deja aceste iesiri
costuri mai mari
4. portfuzete si fuzete de wraith/xr10
punti currie de la vanquish care deja au iesirea de xr10
costuri dar si calitate
Astea sunt variantele de marire a unghiului de virare, dar indiferent de varianta nu va avea aceeasi raza ca o masina cu diferential.
Aceasta postare a fost editata de ToX: 18 May 2017 - 09:37 AM
#1547
Postat 18 May 2017 - 10:44 AM
Masina merge foarte bine si in varianta stoc.
Upgrade-uri se gasesc de toate natiile dar nu toate sunt necesare.
Mai jos voi enumera care sunt upgrade-urile care ar trebui facute din punctul meu de vedere la un scx10 ca sa ruleze mai mult decat decent.
linkuri aluminiu
ca sunt de firma sau facute de fiecare e optional
pentru varianta ieftina ai nevoie de :
1. tija filetata m3 sau m4
2. teava de duraluminiu
3. capete de bara(cele de la traxxas sunt super bune) cu filet interior M3 sau M4, in functie de ce tija filetata alegeti
4. o pila
5. panza de bomfaier
6. chef de munca
conversie la 4 linkuri
variantele mai vechi de SCX aveau si in fata si in spate linkurile superioare prinse pe punte cu un Y
la noile variante doar partea din fata vine cu acest Y
dezavantajul era ca bila din suportul de pe punte mai scapa din cauza efortului si iesea afara
ca sa se inlature acest impediment se face conversia la 4 linkuri
cea mai economica metoda este:
1. modificarea suportului de servo si alungirea lui spre spate pentru a permite atasarea capetelor de bara de suport.
2. daca si puntea spate are Y se poate face o placa de servo in care vor fi prinse capetele de bara
varianta mai scumpa:
achizitionarea de suporti pentru 4 linkuri incepand cu piese china si terminand cu cele vanquish
la fel de bine merg si suportii de plastic de la Axial care sunt pentru puntea spate
fuzete, portfuzete, lock-out(iesirile de pe spate)
nu e neaparaqt nevoie sa fie de aluminiu, merg si cele stoc.
daca vreti raza de virare mai mare vedeti postul meu de mai sus.
daca vreti doar rigidizare merge orice piesa de aluminiu
atentie la piesele chinezesti, sunt ieftine dar asta nu inseamna ca sunt si bune.
cautati si informati-va inainte de a le comanda.
sunt de aluminiu sau aliaje, dar la unele trebuie mici sau mari modificari pentru a le putea monta pe masina.
cititi si la parerile celorlalti clienti ca este foarte important.
blocator diferential
puntile de axial au deja blocator pentru diferential
diferential e impropriu spus pentru ca oricum nu are.
cele stoc sunt ok, merg fara probleme numai ca sunt din 2 piese
o parte de plastic in care se fixeaza coroana dintata
o parte de metal care intra in cea de plastic
in partea metalica intra planetarele/acele spate
daca upgradati aceasta componenta mergeti pe piese dintr-o bucata
tot asa, grija mare la producator si pareri sunt piese si piese
eu am avut pe cele de la vanquish care sunt compatibile si la wraith
sunt in jur de 18 dolari bucata dar au meritat
au toleranta foarte mica la intrarile planetarelor/axelor si asta reduce jocul de la roti
per ansamblu asta face acest upgrade, mai reduce din jocul de la roti, dar nu il elimina pe tot.
la puntea fata mai e un joc suplimentar datorita planetarelor, ca sunt stoc sau cvd tot au joc
punti de aluminiu sau aliaj
nu am facut acest upgrade la scx10 versiunea 1
nici nu am simtit nevoia, cele de plastic s-au comportat impecabil
oricum, cele de plastic aluneca mai bine peste obstacole decat cele de aluminiu, in special peste bolovani
- boomracing, arata la fel ca cele stoc dar sunt din ceva aliaj, sunt mai grele si sunt si ieftine; au inclusiv varianta de punte fata si cea de spate fara suportii de la placa de servo
- intermediar gasiti o gramada care sunt facute in china, in diverse variante constructive, din diverse materiale.
- vanquish care sunt scumpe dar cine si le permite nu va regreta.
a. punte compacta facuta initial pentru AX10, cand facusem eu calculul iesea pe undeva pe la 170 USD dar de la aparitia SCX10 ii au scazut preturile.
avantajul ar fi ca nu trebuie sa dai toti banii odata si le poti face in timp, capacul de diferential, urechile pentru linkuri si suportii de prindere de la rulmenti pot fi inlocuiti cu cele de plastic de la wraith care sunt ieftine si le inlocuiti dau le faceti in timp.
capacul de diferential nu trebuie s afie vanquish, poate fi orice capac de aluminiu pentru wraith
fuzete, portfuzete si lockout-uri necesare, pot fi de la orice producator
b. punte licentiata currie, modulara, puntea fata separat, spate separat(are din constructie lockout-urile)
arata demential, sunt destul de scumpe dar materialele sunt de calitate.
2 variante constructive
pentru acest model de punti modulare, exista iesire cu prindere ca la XR 10, pentru a monta fuzetele, portfuzetele si planetarele de XR10
- SSD au si punti de compozit si de aluminiu, si tot ce am citit despre ele a fost de bine
Transmisia
si aici gasiti piese, si piese
carcasa transmisiei ar fi bine sa fie de aluminiu,pentru ca nu flexeaza si prelungeste viata rotilor dintate chiar si a celor de plastic
rotile dintate sunt iarasi de la cele din china pana la cele Axial, SSD sau Robinson Racing, in functie de buget alegeti ce vreti
personal am mers mult timp cu totul de plastic, apoi am trecut la carcasa vanquish si rotile stoc de plastic
Cardanele
diverse preturi, forme si marimi
trebuiesc alese in functie de lungimea masinii, daca are sau nu dig unit
cele de la MIP, Gmade si RC4wd se pare ca sunt cele mai reusite
china iarasi produce in diverse forme si culori la preturi poate chiar mai mici decat cele stoc(care sunt de plastic)
personal am folosit de la Gmade/ Junfac, sunt super calitative si am fost foarte multumit de ele.
design destul de fain, nu sunt grosolane, nu au creeat probleme
Amortizoarele
indiferent de producator trebuie s anu piarda ulei.
cam asta ar fi singura problema a celor stoc, dar se remediaza, gasiti pe net tutoriale.
acum daca vreti sa le inlocuiti ca sa mariti flexul sau sa inaltati masina e alegerea voastra.
- proline face unele interesante dar cu cursa destul de mica(se pare ca e aceeasi cu a celor stoc)
- gmade are unele interesante cu piggy bag functional(aici poate ne ajuta cu un comentariu Kitty ca el are asa ceva)\
- rc4wd super scale ca design dar mie mi se par cam subtiri
- china, zeci de variante
personal folosesc amortizoarele de spate de la un durango dex410 versiunea small bore care sunt exact ce mi-a recomandat doctorul
jante
daca au beadlock sunt clar mai bune decat cele lipite
daca sunt de aluminiu sau metal sunt mai rezistente si coboara centrul de greutate
costurile variaza in functie de model si producator
am folosit si inca mai folosesc axial de plastic cu beadlock
am avut o perioada si rc4wd, foarte faine si foarte bune
acum am luat unele vanquish, dementiale, fac toti banii
nu stiu sa spun care ar fi ordinea sau ce ar trebui si ce nu, tine de fiecare.
eu am facut in urmatoarea ordine:
linkuri cu conversie la 4 linkuri
cardane
jante
amortizoare
fuzete/portfuzete
cutie transmisie
au fost tot ce imi trebuia, mergea bine si fara unele dintre ele, restul de upgrade-uri sunt blink blink, clar confera rezistenta dar costa si ingreuneaza inutil.
spor la achizitii
:)
Aceasta postare a fost editata de ToX: 18 May 2017 - 10:45 AM
#1548
Postat 18 May 2017 - 10:47 AM
1. eche mai lunga, mai ajuta putin dar nu cu mult, investitie minima
2. portfuzete si fuzete vanquish cu 8 grade, nu stiu daca au mai scos si altii, eu pe astea le-am avut si si-au meritat banii
planetare CVD(merge si cu cele stoc, se castiga la unghi datorita celor 8 grade de la fuzeta/portfuzeta, dar se mai castiga ceva in plus si cu CVD)
costuri mai mari
3. portfuzete si fuzete de wraith/xr10, ca sunt de plastic sau aluminiu e la alegerea fiecaruia
beef tubes cu iesirile pentru XR10, sau punti china de aliaj care au deja aceste iesiri
planetare de XR10
costuri mai mari
4. portfuzete si fuzete de wraith/xr10
punti currie de la vanquish care deja au iesirea de xr10
costuri dar si calitate
in postul de sus uitasem de planetarele de XR10 de la punctul 3
:)
Astea sunt variantele de marire a unghiului de virare, dar indiferent de varianta nu va avea aceeasi raza ca o masina cu diferential.
#1549
Postat 18 May 2017 - 08:07 PM
ivan alexandru, la 18 May 2017 - 07:23 AM, a spus:
Daca nu ai cvd-uri,oti face orice altceva,pt ca vor sari planetarele afara.Deci ala e punctul de plecare,aici in functie de buget poti alege axial sau vanqwuish.Dupa ce ai cvd-urile,putem vorbi mai departe
Axial SCX10.3
Absima Sherpa
Axial Base Camp
#1555
Postat 31 May 2017 - 11:10 PM
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
#1558
Postat 01 June 2017 - 09:39 AM
E opinia mea personala.
Am enumerat cateva masini scale.
Daca vorbim de crawler, tot opinia mea personala ar fi:
a. Clasa MOA (motor on axles)/ crawler cu motor pe fiecare axa:
Axial xr10
Berg
Rc4wd bully
b. Clasa shafty/ un singur motor central
Axial ax10 scorpion(prima editie nu ce au relansat acum sub nunele de ax10)
...
Maverick scout care raportat pret/calitate pare a fi super ok.
Team losi au iarasi ceva destul de interesant, cu roata melcata la punti
Kyosho au tot cu roata melcata la punti
Repet, nu e un clasament. E opinia mea personala. Cel putin pe parte de scale la scx10 gasesti o gramada de optionale si e un sasiu care merge foarte bine in varianta stoc. Au aparut o gramada de producatori si modele. Astept sa vad cum arata(live, nu din poze) masina de la hpi si de la traxxas. Pe partea de masini din china ma cam abtin.
#1559
Postat 01 June 2017 - 12:39 PM
..
Aceasta postare a fost editata de ivan alexandru: 01 June 2017 - 12:39 PM
#1560
Postat 01 June 2017 - 01:07 PM
ivan alexandru, la 01 June 2017 - 12:39 PM, a spus:
..
Foarte misto!
O singura mentiune as avea, incearca sa rotunjesti cumva capetele pragurilor. In formula actuala risti sa te agati de ceva pe traseu
Amortizoarele arata bine, de unde le-ai luat si cat te-a costat? Trebuie sa le schimb si eu la Wraith.
Numai bine!