Rock Crawling si Trail Trucks
#363
Postat 18 March 2010 - 03:00 PM
Dot, la Mar 18 2010, 02:51 PM, a spus:
Acuma depinde si optiunea fiecaruia, unora le place mai moale eu o prefer tare.
Si eu preferam suspensia mai tare insa mi-am dat seama ca daca e tare nu permite torsiunea sasiului astfel incat crawlerul sa copieze cat mai fidel denivelarile....
Am scos distantierele suplimentare pe care le pusesem pe telescoape.......si as mai scoate inca din ele si as compensa cu un ulei mai gros ...............
La coaja mea de Jeep Wrangler ar fi super utila decuparea aripilor care incurca mult miscarea de torsiune a sasiului dar se pierde mult din aspectul ,,scale".......
#364
Postat 18 March 2010 - 03:14 PM
Ca sa incerc o explicatie empirica, daca dai de un obstacol, puntea din fata va depasi obstacolul, dar articulatia excesiva si mai ales suspensia moala va pune masina cu burta pe obstacol si nu vei putea trece in loc sa "traga" si puntea din spate ca sa depaseasca obstacolul.
Stage 2 chiar asta face: limiteaza articulatia si intareste suspensia si mai important: coboara CG-ul care la Venom stock este dezastruos.
Bafta.
#365
Postat 18 March 2010 - 03:37 PM
Dot, la Mar 18 2010, 03:14 PM, a spus:
Ca sa incerc o explicatie empirica, daca dai de un obstacol, puntea din fata va depasi obstacolul, dar articulatia excesiva si mai ales suspensia moala va pune masina cu burta pe obstacol si nu vei putea trece in loc sa "traga" si puntea din spate ca sa depaseasca obstacolul.
Stage 2 chiar asta face: limiteaza articulatia si intareste suspensia si mai important: coboara CG-ul care la Venom stock este dezastruos.
Bafta.
Intr-adevar, setarea suspensiei e diferita dupa teren si altele insa pusul burtii pe jos depinde si de abordarea respectivului obstacol .
Parerea mea ca CG ul coborat este cel mai bun castig, nu limitarea articulatiei si intarirea suspensiei, care pot duce la rasturnarea masinii chiar la unghiuri de atac relativ mici.
#366
Postat 18 March 2010 - 04:23 PM
Citeaza
Da si nu - intotdeauna este un compromis.
La o inclinare laterala de exemplu, o suspensie prea moale va permite masinii sa se apropie mai mult de limita de rasturnare decat una mai tare care se va opune inclinarii.
Concret, la scara 1:1, pe unde am reusit sa trec cu un 4x4 cu suspensia pe foi de arc, nu as avea curaj sa ma aventurez cu un model mai nou care are suspensie pe arc elicoidal.
Evident totul este relativ la ce inseamna tare si moale, articulatie mica sau mare.
Un crawler are din start articulatie mare comparat cu un on-road(chiar si off-road) de exemplu - impinsa la extrem nu cred ca ajuta mai mult ci din contra.
Succes.
Aceasta postare a fost editata de Dot: 18 March 2010 - 04:25 PM
#367
Postat 18 March 2010 - 08:40 PM
Si referitor la suspenisa de crawler ai MARE dreptate nu te ajuta cu nimic daca este moale
Aceasta postare a fost editata de bolocang: 18 March 2010 - 08:41 PM
XRAY T4
XRAY T3 2012
XRAY T3 2012
XRAY NT1
XRAY XB808e
XRAY M18 PRO
SCHUMACHER CAT SX 3
SCHUMACHER Mi4Lp
Team Durango DESC 410
Team Durango DESC 410
SERPENT S120LT
#368
Postat 18 March 2010 - 08:45 PM
Si asa ne-am putea prezenta jucariile LIVE. Ne-am putea da seama care suspensie este mai buna , care roti sunt mai bune, etc, etc, etc.
XRAY T4
XRAY T3 2012
XRAY T3 2012
XRAY NT1
XRAY XB808e
XRAY M18 PRO
SCHUMACHER CAT SX 3
SCHUMACHER Mi4Lp
Team Durango DESC 410
Team Durango DESC 410
SERPENT S120LT
#370
Postat 19 March 2010 - 08:53 AM
Dot, la Mar 18 2010, 04:23 PM, a spus:
Eu ma refeream de fapt la sasiurile tip Crawler King, ca al meu, la care centrul de greutate este situat pe nacela centrala,laolalta cu motor, accu, etc, si care daca nu au arcuri moi, nacela nu coboara si centrul de greutate ramane undeva sus, rasturnarea fiind garantata.
#371
Postat 19 March 2010 - 11:16 AM
Citeaza
Ai mai "prestat" in domeniu sau e doar ca hobi/distractie? :D
Oricum mult succes si mare grija - la 1:1 e chiar "pe bune" http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif
#374
Postat 20 April 2010 - 11:50 AM
Am refacut totodata suportii servo si pe fata si pe spate.
Pe spate am montat un servo mai slab decat cel de 12kgf de pe fata intrucat spatele nu e asa incarcat si ca sa reduc si consumul BEC-ului.
Am in plan si latirea cu wide-hex uri ca sasiului.
#378
Postat 20 April 2010 - 04:46 PM
#379
Postat 20 April 2010 - 06:19 PM
Nonasing, la Apr 20 2010, 05:46 PM, a spus:
vreau si eu la padure. ce se aude cu pista de crawlere. vreau sa pun si eu osul dar nu imi raspunde nimeni.
ax 10 rtr
Salut! Pentru inceput completeaza-tio la profil localitatea de unde esti ca sa vada si altii. Noi suntem din cluj si avem prin zona trasee de crawling gata facute de natura http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif.
Aceasta postare a fost editata de steli2k: 20 April 2010 - 06:20 PM
#380
Postat 20 April 2010 - 10:03 PM
steli2k, la Apr 20 2010, 07:19 PM, a spus:
Salut si tie! Intr-adevar sunt departe de voi. (se scrie "completeaza-ti-o" dar cel mai simplu ar fi fost "completeaza"...)
bafta!
#381
Postat 21 April 2010 - 06:57 AM
Pana una alta poti sa vii la mine la sala (IMGB) si incerci panta din lemne si poate vii si tu cu o idee sa o continuam.
Mai avem niste materiale , dar nu am mai avut timp nici eu nici george sa mai lucram la ea.
Aici poti sa te dai si cu 1/28 .
www.speedandfun.ro
#382
Postat 21 April 2010 - 08:28 AM
Nonasing, la Apr 20 2010, 11:03 PM, a spus:
bafta!
Ce incerc eu sa iti spun si ce probleme ai tu frate. Praf.... ce sa zic.
Aceasta postare a fost editata de steli2k: 21 April 2010 - 08:30 AM
#383
Postat 07 July 2010 - 07:57 AM
1) Schimbare servo stock
2) Schimbare directie si bara de directie stock, am ales Hot Racing
3) Montare "machined high clearance links"
4) Am coborat punctul de prindere superior al telescoapelor cu 1.5 cm, atat pe fata cat si pe spate si flexeaza la 90 de grade acum, foarte usor.
5) L-am latit prin montarea unor hexhub-uri de 3cm
6) Anvelopele le-am inlocuit cu jenti cu tot, cu cele de pe HPI Crawler King.
7) Am pus pinion de 12 dinti, i-am marit nitel cuplul.
In urma modificarilor descrise, are un comportament mai bun pe teren, insa nu va asteptati la prea multe fata de varianta stock.
Ce am facut la HPI:
1) pinioanele de plastic din cutia de transfer....au devenit metalice, luate de la CKRC Crawlers. In cutia de viteze standard exista un arc metalic, care o data ce noile pinioane au fost puse, a disparut, pentru in locul resortului a aparut o piesa din dural.
2) am pus vaselina in cutia de transfer
3) am desfacut puntea fata (osia), am pus vaselina
4) am cumparat 2 lanterne ordinare de 3 lei/bucata, pe led insa, si le-am adaptat pe post de faruri :)
5) montat motor de la LRP (de fapt este un combo pentru crawling)
Ce urmeaza sa fac la HPI:
1) cardanele din otel sau aluminiu - am gasit pe cineva care m-ar putea ajuta
2) sa gasesc niste lanterne sa fac si stopurile
3) sa montez suportul servo-diresctie si bara (marca CKRC).
4) sa ma gandesc la un sistem sa pot muta cu usurinta partea de receptie de pe HPI pe AXIAL (2.4ghz)
5) sa montez un suport deja existent pentru directie si pe spate
6) sa inalt un pic suportul body caroseria (LAND ROVER)
7) sa fac waterproof ESC si servo (-urile)
8) datorita cuplului mare al motorului, este tendinta sa se incline catre dreapta...vreau sa gasesc o modalitate sa anulez pe cat posibil acel efect (arcuri mai tari pe dreapta ???)
Mai am de lucru dar cred ca rezultatul va fi OK.
Aceasta postare a fost editata de Daemonus Modelus: 07 July 2010 - 08:03 AM
#385
Postat 07 July 2010 - 09:55 PM
Daemonus Modelus, la Jul 7 2010, 08:57 AM, a spus:
1) Schimbare servo stock
2) Schimbare directie si bara de directie stock, am ales Hot Racing
3) Montare "machined high clearance links"
4) Am coborat punctul de prindere superior al telescoapelor cu 1.5 cm, atat pe fata cat si pe spate si flexeaza la 90 de grade acum, foarte usor.
5) L-am latit prin montarea unor hexhub-uri de 3cm
6) Anvelopele le-am inlocuit cu jenti cu tot, cu cele de pe HPI Crawler King.
7) Am pus pinion de 12 dinti, i-am marit nitel cuplul.
In urma modificarilor descrise, are un comportament mai bun pe teren, insa nu va asteptati la prea multe fata de varianta stock.
Ce am facut la HPI:
1) pinioanele de plastic din cutia de transfer....au devenit metalice, luate de la CKRC Crawlers. In cutia de viteze standard exista un arc metalic, care o data ce noile pinioane au fost puse, a disparut, pentru in locul resortului a aparut o piesa din dural.
2) am pus vaselina in cutia de transfer
3) am desfacut puntea fata (osia), am pus vaselina
4) am cumparat 2 lanterne ordinare de 3 lei/bucata, pe led insa, si le-am adaptat pe post de faruri :D
5) montat motor de la LRP (de fapt este un combo pentru crawling)
Ce urmeaza sa fac la HPI:
1) cardanele din otel sau aluminiu - am gasit pe cineva care m-ar putea ajuta
2) sa gasesc niste lanterne sa fac si stopurile
3) sa montez suportul servo-diresctie si bara (marca CKRC).
4) sa ma gandesc la un sistem sa pot muta cu usurinta partea de receptie de pe HPI pe AXIAL (2.4ghz)
5) sa montez un suport deja existent pentru directie si pe spate
6) sa inalt un pic suportul body caroseria (LAND ROVER)
7) sa fac waterproof ESC si servo (-urile)
:D datorita cuplului mare al motorului, este tendinta sa se incline catre dreapta...vreau sa gasesc o modalitate sa anulez pe cat posibil acel efect (arcuri mai tari pe dreapta ???)
Mai am de lucru dar cred ca rezultatul va fi OK.
interesant ceea ce ai facut si ceea ce vrei sa faci,vad ca iti place mult domeniul cataratului!!poate intr-o zi ne vom vedea la o adunare!!!
Axial SCX10.3
Absima Sherpa
Axial Base Camp
#386
Postat 07 July 2010 - 11:17 PM
Inca nu e momentul de fotografiat, de regula cand ma apuc de ceva nu ma opresc pana cand nu termin.
Astazi, am desfacut si osia din spate, am pus vaselina. Ramasese "virgina" - nu mai e cazul :D. Am terminat de montat motorul LRP, de setat ESC-ul (functioneaza excelent hill-brake-ul), am pus bara de directie si noul servo (o sa va zic zilele astea exact modelul, nu mai este cel stock, oricum). Asta este kitul pentru directie
http://www.ckrccrawlers.com/ckrc-aluminum-...kit-p-2279.html
Aici aveti cateva link-uri, si cu HPI=-ul, si cu AXIAL-ul (HPI este cel concesionat amicului meu, nu cel la care mesteresc acum, iar AXIAL-ul este intr-o faza nu foarte inaintata de metamorfoza). Axialul are acele "machined high clearance links" puse, arcurile deplasate dupa cum v-am relatat, iar bara de directie este ranforsata cu o bara de otel (care a fost indoita din cauza "violului").
1) http://www.vimeo.com/12776403 - http://www.vimeo.com/12751253
2) http://www.vimeo.com/12522951 - aici aveam hexhub-urile puse si anvelopele+jentile de la HPI. Cele stock nu mi-au placut deloc, foarte slabe performante.
3) http://www.vimeo.com/12478769 - stock, out of the box.
4) http://www.vimeo.com/12441399 - crawlerul concesionat. Ca tunning, avea montat decat reductorul.
5) http://www.vimeo.com/12063374 - prima experienta de mudding. Clipul are o poveste amuzanta 8) Am plecat cu Hpi la padure si era sa nu mai ies eu :D Am fost tractat de Rover-ul prezent la inceput in clip, am fost muscati de tantari, dar nu am renuntat. Rezultatul il vedeti :D Am uitat sa mentionez: HPI este stock si am spalat vreo 3 ore la el dupa repriza asta.
6) http://www.vimeo.com/12033755 - prima iesire filmata cu camera profi :).
Eu va doresc vizionare placuta, si chiar as vrea sa vad si iesirile si aventurile voastre.
Let's rock !
PS. Am observat ca unele clipuri nu se redau corect, vina apartine VIMEO in exclusivitate. Desi am cont platit la ei, aproape orice clip HD (si nu numai) pe care-l urc are probleme la vizualizare. Nu-mi dau seama de ce, daca aveti vreun raspuns, va rog sa-l impartasiti.
#387
Postat 09 July 2010 - 08:13 AM
Am inaltat si decupat nitel caroseria, astfel ca la maximum de flexare a puntilor, nu mai atinge. Nu-mi place insa suspensia care mi se pare prea moale, astfel ca la bruscarea crawlerului, din cauza suspensiei + suportii caroseriei => un balans al caroseriei care nu-mi place. Ceva solutii pe partea asta ? Cineva mi-a zis sa fac un schimb de telescoape + arcuri cu axialul....insa o comparatie "la mana" nu scoate in evidenta diferenta relevanta. O sa incerc un ulei cu o vascozitate mai mare in telescoape, poate mai schimba cate ceva.
Iata "motorizarea" actuala:
- http://www.lrp.cc/en/products/electric-mot...pecial/details/
- http://www.lrp.cc/en/products/electronic-s...regler/details/
Va vorbeam la inceput ca imi amenajez propriul traseu. Dupa multi bani cheltuiti, teste, nervi, injuraturi, am hotarat sa fac ieri ultimul test...Am incercat fibra de sticla peste o forma de relief construita anterior din spuma si zapada artificiala (sper sa se fi uscat rasina). Cel putin in faza de "proaspat-turnat" arata chiar bine, cu putina vopsea peste arata chiar excelent. Mirosul insa este....sub orice critica :). Intentionez ca dupa ce o sa termin cu amenajatul sa va invit la o mica sesiune de crawling, intr-un spatiu de vreo 50mp, amenajat pentru asa ceva, departe de gura casca, de spectatori nedoriti, unde nu se asculta manele si miros gunoaiele. Dar mai este pana atunci, sper sa am puterea financiara sa duc totul pana la capat.
Aceasta postare a fost editata de Daemonus Modelus: 09 July 2010 - 08:14 AM
#388
Postat 09 July 2010 - 08:43 AM
Axial SCX10.3
Absima Sherpa
Axial Base Camp
#389
Postat 09 July 2010 - 09:17 AM
Intr-adevar, daca pun AXIAL langa HPI, din acest punct de vedere HPI sufera. Insa la HPI imi place ca are garda mai mare (dar este nitel mai instabil), cu AX10 nu m-am putut da cu anvelopele lui stock pe unde m-am dat cu HPI. Dar slipper clutch face fiecare craitar. Eu am alta definitie a rock crawlingului, sau mai bine zis alte conditii de a practica rock-crawling. Vreo 99% din ce am vazut pe YT in materie de crawling, sunt episoade blande de crawling, unde piatra nu are muchii ascutite sau nu sunt "prapastii" in traseu. Din blocuri de BCA nu prea am cum sa incropesc un asemenea traseu, cel putin nu de unul singur. Ieri am stat 5 minute sa sparg 2 pietre mai mari, tot colturoase au iesit insa.
Imi e foarte greu singur la toata treaba asta, insa in primul rand o fac pentru mine, din considerentele enumerate mai sus. Vreau un loc al meu, unde sa nu fiu deranjat de nimeni, sa ascult ce muzica vreau, eventual sa servesc si o bere rece si unde sa se poata da si copilul meu cu al sau Revo (in curte afara, nu circula masini si are loc berechet).
Sunt in cautare de sursa de fibra de sticla + rasina + intaritor lla preturi decente. Daca ma poate ajuta careva in privinta asta....
PS. Citez : "There is no slipper clutch but HPI equipped the Wheely King’s transmission with spring-loaded clutch inside the gear box to protect all the drive train. A nice feature considering all the torque and stress the drive train will face.". Din experienta proprie....bullshit. Am avut pinion in cutia de transfer rupt (de plastic), pana acum am avut 4 planetare rupte.
Aceasta postare a fost editata de Daemonus Modelus: 09 July 2010 - 09:20 AM
#390
Postat 09 July 2010 - 10:20 AM