Lazy Bee Special by Clancy Aviation Un bondoc simpatic foc.
#242
Postat 25 February 2010 - 02:37 PM
incepatoru, la Feb 25 2010, 02:26 PM, a spus:
Uite, eu am folosit pentru toata constructie Bison pentru lemn, de la supermarket - face priza in 4ore si se usuca complet in 24; si intradevar, inainteaza mai greu constructia, dar daca nu pui prea mult lipici, iese chiar foarte bine, zic eu...
Am facut si eu cam aceleasi greseli a inceput, dar cu timpul ti se da maina...
Spor!!
#246
Postat 01 March 2010 - 11:27 PM
caraman, la Mar 1 2010, 09:38 PM, a spus:
cum am promis....poze, cupa 3 ore de munca, praf si bineinteles, cicaleala din partea sotiei
spor tuturor !!
Arata foarte bine ....cat cantareste pana acum ( Da !!! ...o mica obsesie ...)
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#247
Postat 02 March 2010 - 10:38 AM
pccdtk, la Mar 1 2010, 11:27 PM, a spus:
Sunt foarte increzator, ca nu o fi greu, dar din pacate nu am un cantar la indemana...o sa trec strada pana la Iulius Mall sa il cantaresc .... cum aflu...va tin la curent!!
O zi buna !!
#248
Postat 02 March 2010 - 11:21 AM
#249
Postat 03 March 2010 - 10:53 AM
dupa cum spuneam ,am reusit sa finalizez partial,bondarelu de la DUNARE.Am refacut fuselajul lipindu-l de data asta cu adeziv de lemn de la MONENT care nu mai lasa asa urme dupa uscare,ca bisonul universal.Mai trebuie finisat,de montat balamalele,lucru ce o sa-mi ia ceva timp(e finut tare).de intarit pe ici colo,finalizarea aripi.,,si ce-o mai fii pana ajunge restul pieselor.La capitolul motorizare,ma mai gandesc termic sau electric sa vedem in functie de buget(nevastame-a a facut o rectificare de BUGET pe urmatoarele luni...)
..si cam asta e.. Oricum mi-a placut sa-l construiesc fiindca e prima mea constructie din balsa si sper sa nu ma opresc aici...(de ajuns la perfectiunea dn-l DAN ehee mai este dar venim din urma).....bafta
Aceasta postare a fost editata de incepatoru: 03 March 2010 - 10:54 AM
#251
Postat 03 March 2010 - 11:07 AM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#253
Postat 03 March 2010 - 12:18 PM
caraman, la Feb 18 2010, 12:00 AM, a spus:
Aripa va fi cu un singur servo fiindca am statia in 4 canale....
Salut
Ce statie ai? La E-fly 100B (cea mai intalnita statie in 4ch) receptorul este in 6ch si ch1 e mixat automat cu ch6. La decathlon eu zburam cu un eleron pe ch1 si un eleron pe ch6.
O alta varianta este cablu Y (valabil pt. orice statie)....deci statia in 4ch nu te restrictioneaza la un singur servo pe aripa.
bafta!
#254
Postat 03 March 2010 - 12:30 PM
yr-zbg, la Mar 3 2010, 12:18 PM, a spus:
Ce statie ai? La E-fly 100B (cea mai intalnita statie in 4ch) receptorul este in 6ch si ch1 e mixat automat cu ch6. La decathlon eu zburam cu un eleron pe ch1 si un eleron pe ch6.
O alta varianta este cablu Y (valabil pt. orice statie)....deci statia in 4ch nu te restrictioneaza la un singur servo pe aripa.
bafta!
Salut "yr-zbg" , felicitari pentru constructia ta, vad ca inainteaza su spor..
Statia e HITECH - 4ch, http://www.hitecrcd....ow?name=Laser+4 si..nu e cu mult mai desteapta decat un E-fly, sper mai fiabila... o solutie ar fi intradevar cablu "Y", o sa mai analizez varianta....dar nu prea vad ce am de pierdut daca folosesc doar un servo... daca cumva nu imi dau eu seama, astept pareri....
Spor la construit!!
#255
Postat 03 March 2010 - 01:06 PM
Oricum varianta cu cablu y e valabila.
La decathlon in varianta originala aveam un singur servo si din cauza sistemului de tije aveam jocuri mari in suprafetele de comanda, ca sa nu mai spun de cursa suprafetei care depindea de viteza de zbor. Tijele erau cam elastice si aveau o forma de Z si daca viteza era mare (efort mare pe eleron) pierdeam din cursa eleronului prin torsionarea tijei.
Cu servo pe fiecare aripa avionul este mult mai prompt in comenzi.
In acelasi timp pe edge am un singur servo pe aripa pozitionat central si nu am ce sa ii reprosez, dar acolo datorita faptului ca eleronul este cat toata semiaripa tijele sunt drepte si fac intre ele un mic unghi.
Ca o concluzie...eu m-as feri de actionarea eleroanelor cu tije in Z. (vezi foto - am desenat eu cu rosu si capatul tijei care nu se vede in poza ca sa intelegi cum vine)
Bafta!
#256
Postat 03 March 2010 - 02:28 PM
#257
Postat 03 March 2010 - 03:02 PM
Dar metoda de actionare a eleroanelor descrisa de tine imi pare ok. Deci daca asa ai de gand sa faci actionarea nu prea vad nici un avantaj pt. care sa pui 2 servo (unu pt. fiecare eleron).
Dar ma refer strict la avantaje privind calitatile in zbor.
Daca vorbim de siguranta...deja nu mai incape discutie. Probabilitatea sa iti crape simultan ambele servouri e f. mica....si evident ca poti aduce avionul jos in siguranta cu un singur eleron functional.
Deci in situatia de fata avantajul ar fi, ca folosind cablu Y ai o actionare mecanica individuala a eleroanelor, chiar daca electric vorbind sunt pe acelasi canal.
Bafta!
#258
Postat 03 March 2010 - 04:00 PM
Voi folosi ca tije de actionare speta de bicicleta cu in diametru de 1-1,2mm si camasa, ca sa nu flambeze.
Acum am de gandit la o alta problema, adica modalitatea de prindere intre fuselaj si aripa.... ideea cu elasticile nu ma incanta deloc, in ultima instanta voi apela la suruburi, dar nu prea am acces in zonele in care ar trebui sa fie acestea insurubate; cu Mircea, alias lefmir, povesteam de un sistem cu tuburi de ghidaj si gauri din nacela pana la aripa.....
Mie imi surade ideea de a folosi magneti de prindere su un sistem de ghidaj catre pozitia fixa... magnetii i-as pozitiona in zonele marcate in poze...
Astept critici, laudele mai tarziu....
Merci
#259
Postat 03 March 2010 - 04:27 PM
2. UIte in poza cum am facut eu la decathlon. Am folosit ca tije sarma de 1mm...fara nici un fel de tub. La mine are cam 5cm lungime si nici vorba sa flambeze.
Bafta!
#260
Postat 03 March 2010 - 05:46 PM
2.Eu ma gandeam ca daca pun 2 perechi de magneti in fata, fiecare are cate 3,4kgf insumat vine vrio 13kgf (nu ma stiu asa bine-poate gresesc), o pereche la mijloc si una in spate, asa cum am aratat in poza de sus, sper sa tina... la o adica, se poate face si un sistem de ghidare, ceva de genu prinderilor aripii de fuselaj la modele cu semiaripile detasabile
Uita-te in poza asta...am impresia ca tot magneti se folosesc.....
L.E. Off Topic - Dane, daca deranjeaza ca folosim topicul in halul asta, pentru tot felul de discutii, cred ca am putea face altul !!
Aceasta postare a fost editata de caraman: 03 March 2010 - 05:49 PM
#261
Postat 03 March 2010 - 05:51 PM
caraman, la Mar 3 2010, 05:46 PM, a spus:
La EJ are 8cm la profundor, de 0.8mm, si nu flambeaza. Si acolo chiar ai solicitare mai mare ca la eleroane.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 03 March 2010 - 05:52 PM
#262
Postat 03 March 2010 - 05:55 PM
renatoa, la Mar 3 2010, 05:51 PM, a spus:
ok, renunt la camasa ...
ce sistemul cu magneti ce ziceti?
am gasit in Cluj o firma care comercializeaza asa ceva... m-am inteles sa imi dea la bucata, si sa ii mai si ridic personal, ca ei altfel doar fac livrari prin curier...daca ai vrea cineva magneti....pot lua mai multi !!
#263
Postat 03 March 2010 - 06:05 PM
Turnigy 2213 20turn 1050kv 19A Outrunner
Combined with a 10x6 or 10x7 E-prop this motor can push out over 1000g in thrust on a 3S1P configuration lipo.
Good for bigger foamies or parkflyers where about 150W is required.
Spec.
Kv: 1050rpm/v
Operating Current: 6A ~ 15A
Peak Current: 19A
Suggested prop: 10x6, 10x7 or 11x5.5 E-prop
Suggested Battery: 1300~2200mAh 3S1P
Weight: 59g
Dimensions: 27.6 x 32mm
Shaft Size: 3.175mm
Elice 3 Pale 10 x 6 sau 8x4
ESC 30A
Baterie 1500mah 20c, 3 cell
Aceasta postare a fost editata de caraman: 03 March 2010 - 06:08 PM
#264
Postat 03 March 2010 - 06:10 PM
#265
Postat 03 March 2010 - 06:11 PM
incepatoru, la Mar 3 2010, 06:10 PM, a spus:
Tu ai cum pune suruburi, la Speedy e un pic mai diferit...
spor
#266
Postat 03 March 2010 - 06:12 PM
caraman, la Mar 3 2010, 06:05 PM, a spus:
Turnigy 2213 20turn 1050kv 19A Outrunner
Combined with a 10x6 or 10x7 E-prop this motor can push out over 1000g in thrust on a 3S1P configuration lipo.
Good for bigger foamies or parkflyers where about 150W is required.
Spec.
Kv: 1050rpm/v
Operating Current: 6A ~ 15A
Peak Current: 19A
Suggested prop: 10x6, 10x7 or 11x5.5 E-prop
Suggested Battery: 1300~2200mAh 3S1P
Weight: 59g
Dimensions: 27.6 x 32mm
Shaft Size: 3.175mm
Elice 3 Pale 10 x 6 sau 8x4
ESC 30A
Baterie 1500mah 20c, 3 cell
recomand acu mai mare ....peste 1500maH
#268
Postat 03 March 2010 - 06:32 PM
incepatoru, la Mar 3 2010, 06:18 PM, a spus:
sa nu fie interpretat ca fiind o reclama...la cererea de mai sus....poftim linkul http://www.euromagnet.ro/ - este si un catalog cu tipii se poate vorbi si pe YM, toata problema e ca ei nu is modelisti, si habar nu au de ce avem noi nevoie...
#269
Postat 06 March 2010 - 03:13 PM
Sper sa nu fiu off-topic, dar am facut rost de acei magneti, 10x5 - de tipul neodim-fier-bor, 4gr fiecare; nu am la indemana cantar sau cuc e sa ii verific, dar o prima impresie, "foarte puternici"...o sa fac si un sistem de ghidaj cu tija subtire si teava, ca sa nu am jocuri, cu toate ca nu cred ca v-a fi cazul; mai degraba m-as gandi ca sa nu fie prea puternici, si in momentul in care o sa incerc sa scot aripa, sa am surprize..
Bafta tuturor zburatorilor...
#270
Postat 11 March 2010 - 02:29 PM
a venit folia (solar film) este mai ieftina ....si cum domnul care vroiam sa ma ajute la infoliere(nu-i port pica eu am fost BAU BAU)m-am decis sa ma apuc singur ...PRIMA MEA INFOLIERE.....rezultatul ?? eu zic ca-i bun avand in vedere ca ,cunostintele mele despre acest lucru erau ZERO.... ei acuma sunt ceva trecute de nota 8..migaleala ce sa spun am prins ideea si miscarile de acoperire !! ....va las pe voi sa va spuneti parerile si greselile facute pana acuma ...bafta
...
Aceasta postare a fost editata de incepatoru: 11 March 2010 - 02:30 PM