Si tot din ciclul ,, sa nu faceti ca mine" ,duminica am iesit cu baietii la zbor desi batea un vant naprasnic .
Aveam prostul obicei sa ridic jet-ul pana nu il mai vedeam <5-600m> si apoi sa ma intorc cu spatele sau sa ma intind pe iarba asteptand-ul sa reintre in raza vizuala cam 10-15 sec in cadere libera cu motorul oprit, asa ca ridic si cand ma intorc musafirii veniti la camp sa vada zburatoarele ereu toti cu capul in sus am inceput sa fac glume intepand-ui in buric cu degetul etc etc , cand ma intorc surpriza : avionul erea la mama naibii in lateral, am aruncat ochelarii de soare pe jos si am incercat din rasputeri sa il aduc inapoi , am vazut ca nu reusesc si am asteptat pana in ultimul moment cand am tras de profundor de am facut buba la deget.
Am luat directia si am inceput sa il caut, am fost ajutat si de un coleg care l-a gasit cam la 1km de masini, rezultatul unei aterizari cu un model de ff mare viteza la un km departare: nasul rupt restul intact treaba de 20 min.
Am bagat de acum bine la cap ca la inaltime vantul este mult mai puternic si nu e bine sa glumesti in timpul zborului , nu mai fac!!! :D :D :wacko:
Un model ,doua modele am de mesterit la ele :rolleyes:
Avion in pom! Ce e de facut?
#62
Postat 23 November 2010 - 05:30 PM
Sunt ... destul de nou in bransa, dar in scurta mea "experienta" aeromodelistica, am reusit ca dupa mai bine de 9 ani de nemaiurcat ... nicaieri, sa ma vad obligat sa ma urc in pom sa-mi ... recuperez avioanele.
Sunt "fericitul" posesor al unui A10 cu edf, motorizat de niste soricei din aia brushed, ceea ce-l face sa fie crunt de submotorizat, astfel ca la cele 780g ale sale, motoarele de abia daca reusesc cu lipo 3s sa aduca 150-200gf. Asta face ca animalul sa fie extrem de greu manevrabil. Astfel, dupa ce l-am de pamint de l-am facut bucati in nenumarate randuri, pe un camp, undeva in apropiere de localitatea Movilita, jud C-ta, am gasit/ochit un teren de fotbal la iesirea din C-ta spre Murfatlar. Partea buna, a acestui teren de fotbal, este ca ... se prelungeste cu un alt teren de fotbal, ceea ce imi pune la dispozitie un teren lung de mai bine de 200m (pentru ca mai este si ... terenul din spatele portilor). Dar ... javra de A10 submotorizat, are nevoie sa zboare (dupa ce il lansezi din mana, alergand din toata fiinta) mai bine de 150m, ca sa aibe suficienta viteza pentru primul si cel de-al doilea viraj, astfel incat sa nu iasa din limitele terenului de fotbal si sa-l aduc ... spre mine. Terenurile de fotbal, au pe margine ... plopi!!! Buna treaba cu plopii astia, pentru ca ... sustin nu numai cele 780g ale avionului, dar si pe cel care ... se urca dupa el sa-l dea jos. Partea proasta, este ca ... acesti plopi, sunt destul de inalti, iar ... crengile care te-ar ajuta sa urci in copac, sunt la mai bine de 3m deasupra solului, ceea ce face musai necesara o ... scara.
Mai am una bucata "Nemo", care la randul lui a venit submotorizat. Cum n-am reusit sa-l fac sa zboare deloc, in echiparea standard, am zis eu ca-i musai sa-i fac un upgrade, de la motor cu perii (care s-au si tocit, in maxim o ora de functionare ... in gol) cu una bucata brusshless + controlerul aferet de 30A. Motorul este capabil sa ridice de jos 1000g cu o elice 10x5. Pana sa reusesc sa tin in aer pe musiu Nemo, am rupt ... niste foarte multe elici, pentru ca fie ... turam motorul, ii dadeam drumul din mana si ... intra-n pamint intr-un frumos looping ... cu botul in gazon, fie ... parca in plopii care marginesc terenul de fotbal, fie in cladirea de beton pe care este si tribuna terenului de fotbal. ... oricum, numai in aer nu.
De ceva vreme, am "corectat" greselile de montare, am inceput, inainte de zbor, sa arunc din mana avionul, fara motor, pentru a vedea cum este ... echilibrat, sau mai bine zis ce tendinte are, apoi ... cu motorul la jumate, ii dau drumul sa zburataceasca. Chiar si dupa ce am inceput sa descarc accumulatorii (1 buc 1000mAh 3s lipo + 1 buc 1800 3s lipo) numai in aer, ceea ce la Nemo se traduce prin ... 50 - 60min de zbor la o dunga sub jumate de tractiune, inca mai sunt in pericol de a-l parca prin plopii respectivi. Acuma cateva zile, eram in culmea fericirii, de cat de frumos putea sa zburataceasca Nemo, ba chiar incepusem sa si alerg pescarusii, cand ... uitandu-ma fix la avion, n-am realizat ca se indreapta direct spre un falnic ... plop. Cand am realizat asta, era prea tarziu, iar eu prea putin experimentat, drept pentru care am intrat in panica, si ... am manevrat avionul in viraje ... 360 care ... evident ca s-au terminat in ... falnicul copac. Si era sus - sus - sus ...
Azi, pe un vant imbecil de cca 25-30kmh, am iesit la zbor cu Nemo, daaar ... vantul si propria-mi neindemanare si prostie, l-a facut de ... s-a inaltat, si s-a dus in vant, cum incercam sa-l intorc in vant sa-l aduc la mine ... iar se ridica, si ... m-am zbatut asa, pana ... am renuntat, pentru ca era atat de departe incat ... nu l-am mai vazut. L-am cautat de la 09:10 pana la ... 12:05, cand l-am gasit la mai bine de 1km de locul unde il lansasem. Il gasisera niste ... ciobani. Avionul n-a suferit decat eterna elice rupta ..
Sunt "fericitul" posesor al unui A10 cu edf, motorizat de niste soricei din aia brushed, ceea ce-l face sa fie crunt de submotorizat, astfel ca la cele 780g ale sale, motoarele de abia daca reusesc cu lipo 3s sa aduca 150-200gf. Asta face ca animalul sa fie extrem de greu manevrabil. Astfel, dupa ce l-am de pamint de l-am facut bucati in nenumarate randuri, pe un camp, undeva in apropiere de localitatea Movilita, jud C-ta, am gasit/ochit un teren de fotbal la iesirea din C-ta spre Murfatlar. Partea buna, a acestui teren de fotbal, este ca ... se prelungeste cu un alt teren de fotbal, ceea ce imi pune la dispozitie un teren lung de mai bine de 200m (pentru ca mai este si ... terenul din spatele portilor). Dar ... javra de A10 submotorizat, are nevoie sa zboare (dupa ce il lansezi din mana, alergand din toata fiinta) mai bine de 150m, ca sa aibe suficienta viteza pentru primul si cel de-al doilea viraj, astfel incat sa nu iasa din limitele terenului de fotbal si sa-l aduc ... spre mine. Terenurile de fotbal, au pe margine ... plopi!!! Buna treaba cu plopii astia, pentru ca ... sustin nu numai cele 780g ale avionului, dar si pe cel care ... se urca dupa el sa-l dea jos. Partea proasta, este ca ... acesti plopi, sunt destul de inalti, iar ... crengile care te-ar ajuta sa urci in copac, sunt la mai bine de 3m deasupra solului, ceea ce face musai necesara o ... scara.
Mai am una bucata "Nemo", care la randul lui a venit submotorizat. Cum n-am reusit sa-l fac sa zboare deloc, in echiparea standard, am zis eu ca-i musai sa-i fac un upgrade, de la motor cu perii (care s-au si tocit, in maxim o ora de functionare ... in gol) cu una bucata brusshless + controlerul aferet de 30A. Motorul este capabil sa ridice de jos 1000g cu o elice 10x5. Pana sa reusesc sa tin in aer pe musiu Nemo, am rupt ... niste foarte multe elici, pentru ca fie ... turam motorul, ii dadeam drumul din mana si ... intra-n pamint intr-un frumos looping ... cu botul in gazon, fie ... parca in plopii care marginesc terenul de fotbal, fie in cladirea de beton pe care este si tribuna terenului de fotbal. ... oricum, numai in aer nu.
De ceva vreme, am "corectat" greselile de montare, am inceput, inainte de zbor, sa arunc din mana avionul, fara motor, pentru a vedea cum este ... echilibrat, sau mai bine zis ce tendinte are, apoi ... cu motorul la jumate, ii dau drumul sa zburataceasca. Chiar si dupa ce am inceput sa descarc accumulatorii (1 buc 1000mAh 3s lipo + 1 buc 1800 3s lipo) numai in aer, ceea ce la Nemo se traduce prin ... 50 - 60min de zbor la o dunga sub jumate de tractiune, inca mai sunt in pericol de a-l parca prin plopii respectivi. Acuma cateva zile, eram in culmea fericirii, de cat de frumos putea sa zburataceasca Nemo, ba chiar incepusem sa si alerg pescarusii, cand ... uitandu-ma fix la avion, n-am realizat ca se indreapta direct spre un falnic ... plop. Cand am realizat asta, era prea tarziu, iar eu prea putin experimentat, drept pentru care am intrat in panica, si ... am manevrat avionul in viraje ... 360 care ... evident ca s-au terminat in ... falnicul copac. Si era sus - sus - sus ...
Azi, pe un vant imbecil de cca 25-30kmh, am iesit la zbor cu Nemo, daaar ... vantul si propria-mi neindemanare si prostie, l-a facut de ... s-a inaltat, si s-a dus in vant, cum incercam sa-l intorc in vant sa-l aduc la mine ... iar se ridica, si ... m-am zbatut asa, pana ... am renuntat, pentru ca era atat de departe incat ... nu l-am mai vazut. L-am cautat de la 09:10 pana la ... 12:05, cand l-am gasit la mai bine de 1km de locul unde il lansasem. Il gasisera niste ... ciobani. Avionul n-a suferit decat eterna elice rupta ..
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
Ion Iliescu - Strategie si Reforma