Avion in pom! Ce e de facut?
#4
Postat 11 April 2009 - 07:26 PM
Iar la baza, ca referinta de inaltime si ca aducere aminte, cei doi ciobani care pentru 10 lei de persona s-au urcat sa mi-l dea jos, si culmea, nu l-au rupt...
S-a petrecut in Semenic, langa 3 Ape, asta vara, la festivalul de jazz de la Garana.
Nah poze...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 11 April 2009 - 07:27 PM
#5
Postat 11 April 2009 - 07:27 PM
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#7
Postat 11 April 2009 - 07:48 PM
Ce faci? Pai FOARTE subtil, atent si grijuliu sa nu cauzezi panica, suni pe un numar direct la Pompieri, ai grija sa le explici foarte clar ca NU e nici o urgenta, un aeromodel de mici dimensiuni a ajuns intr-un copac de 15-20m si ca ii rogi frumos sa te ajute. Ei foarte amabil au fost de-acord sa trimita o masina cu scara. Toate bune si frumoase pana aici nu?
Ce s-a intamplat apoi e demn de filmele cu prosti.
Ziaristii nostrii iubiti care stau aciuati pe frecventele radio ale pompierilor au reactionat imediat si au dat alarma! Au sunat la 112 "ca un avion a picat la cioca". Restul e can-can. Au aparut instant echipele televiziunilor nationale si locale (chiar inaintea pompierilor), filmau de zor micul aeromodel nefericit.
Autoritatile locale s-au autosesizat si au trimis asa:
- 4 ambulante
- 2 echipaje de politie
- au inchis drumul Timisoara - Cenad pentru intervientia facila a pompierilor
Ziaristii ahtiati dupa un reportaj ne-au vazut ca zburam in apropiere, goneau in disperare pe camp spre pista noastra sa ne ia interviuri la cald, sa ne filmeze si sa raporteze pentru intrari in direct (inclusiv parabolice aveau - just in case).
Stirea a devenit senzationala si a fost chiar difuzata pe canalul NATIONAL TVR1 (deci nu cel regional, nici macar cel local), Realitatea TV si Protv (probabil). Doar ca au denaturat-o in asa fel incat sa para ca cel care a sunat la 112 este chiar pilotul (care a preferat sa se retraga cand a vazut ce nebunie s-a declansat pentru nimic).
Deci, voi ce faceti cand dati cu un model intr-un copac? Ca noi ne-am distrat copios...
Poze si filme frate...
Aceasta postare a fost editata de Calin: 11 April 2009 - 07:49 PM
#9
Postat 11 April 2009 - 08:01 PM
Dacă pomul e chiar pom, atunci prima metodă expusă e de real succes, pentru că pomii au tendinţa să nu fie foarte înalţi.
(POM - Nume generic pentru orice arbore sălbatic sau cultivat care produce fructe comestibile)
Metoda 1:
Cauţi în zonă o prăjină cât mai lungă :rolleyes: , şi urci cu ea în copac.
(Evident, una e să urci într-un stejar/nuc la 5 metri şi alta e să urci într-un plop la 10 metri.)
Rogi un coleg să stea sub copac să prindă modelul în timp ce tu îl împingi cu prăjina.
Avantaj: dacă eşti foarte atent, scapi atât tu cât şi modelul cu daune minime
Dezavantaj: colegul care prinde modelul nu reuşeşte să-l prindă în 90% din cazuri :rolleyes:
Metoda 2:
Arunci cu diverse obiecte (pietre, lemne) în model,
(exact ca atunci când mergeai la furat de caise :) , experienţa în domeniu acum îţi este de folos)
Evident, metoda 1 va da rezultate mai bune :rolleyes:
Avantaj: tu nu păţeşti nimic
Dezavantaj: modelul sigur păţeşte
Metoda 3: :rolleyes:
Tai copacul.
Avantaj: ai lemn pentru focul de tabara.
Dezavantaj: nu mai ai model şi nici umbră
Şi cum să previi e mai simplu decât să vindeci, mai bine cauţi terenuri de zbor fără copaci înalţi pe lângă
Emil Cioran
#11
Postat 11 April 2009 - 08:14 PM
Adevarul ca cifrele le au de la noi. Nu au exagerat prea mult.
Aceasta postare a fost editata de docmarius: 11 April 2009 - 08:15 PM
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
#14
Postat 11 April 2009 - 08:41 PM
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#15
Postat 11 April 2009 - 08:45 PM
Aceasta postare a fost editata de florin100%: 11 April 2009 - 08:45 PM
#16
Postat 11 April 2009 - 08:46 PM
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#17
Postat 11 April 2009 - 08:50 PM
Nu puteam sa ne urcam in copac (nu pom) deoarece era foarte inalt si nici cu pietre nu puteam da deoarece e langa o sosea nationala, destul de circulata (Timisoara Cenad). Alta solutie nu cred ca aveam. Pista e destul de departe de aceasta sosea (cam 400m?) dar vantul a batut destul de tare azi (7m/s).
Intrebarea e, pana unde pot merge jurnalistii pentru a vana o stire senzationala? Ma astept ca in curand sa zica ca totul a fost o farsa iar umflarea gravitatii evenimentului sa fie premeditat pentru a induce in eroare autoritatile locale (care au reactionat PROMPT totusi)...
In plus, au venit intr-un suflet si la noi la pista si personal le-am dat interviu si am minimalizat importanta "evenimentului" explicand concret ce s-a intamplat. Doar daca se inspirau din ce am zis eu aflau defapt ca nu e nici o problema...
TION a sarit cu stirea:
http://www.tion.ro/stiri/timis/articol/pom...090411-04553420
Aceasta postare a fost editata de Calin: 11 April 2009 - 08:55 PM
#19
Postat 11 April 2009 - 09:00 PM
http://media.tion.ro/bildserie/tion/Avionu...m_2/index.shtml
#20
Postat 11 April 2009 - 09:05 PM
Calin, la Apr 11 2009, 10:00 PM, a spus:
http://media.tion.ro/bildserie/tion/Avionu...m_2/index.shtml
In pozele 3 si 7 se vede cel mai bine:))
#22
Postat 11 April 2009 - 09:06 PM
Cat despre actiunea autoritatilor cu cele x ambulante, y altele, este un plan de actiune normal. Asadar probabil ca cea mai buna varianta in astfel de cazuri este cea propusa de Hash cu alpinisti utilitari sau in cel mai rau caz asumarea pagubelor. Orice agentie de interventie pentru situatii de urgenta (politie, ambulanta, pompieri) nu trebuie alertata nici pe canale mai ascunse pentru astfel de cazuri...
Oricum faza e demna de scris in antologia aeromodelismului romanesc :rolleyes:. Ar fi bine ca cineva sa si descarce filmuletul de pe YT ... sa avem de ce rade si peste niste ani :rolleyes:
#23
Postat 11 April 2009 - 09:08 PM
Abburo, la Apr 11 2009, 10:06 PM, a spus:
Cat despre actiunea autoritatilor cu cele x ambulante, y altele, este un plan de actiune normal. Asadar probabil ca cea mai buna varianta in astfel de cazuri este cea propusa de Hash cu alpinisti utilitari sau in cel mai rau caz asumarea pagubelor. Orice agentie de interventie pentru situatii de urgenta (politie, ambulanta, pompieri) nu trebuie alertata nici pe canale mai ascunse pentru astfel de cazuri...
Oricum faza e demna de scris in antologia aeromodelismului romanesc :rolleyes:. Ar fi bine ca cineva sa si descarce filmuletul de pe YT ... sa avem de ce rade si peste niste ani :rolleyes:
Daaaa buna idee
#24
Postat 11 April 2009 - 09:11 PM
Ma cam supara ca toata lumea le denumeste jucarii :) (io am demonstata ceteorva persoane ca nu sunt jucari :rolleyes: ).....
"Traim in romania si asta ne ocupa tot timpul !!!"
Hpi E-firestorm Novak on 2s MaxAmps
Membru retras!
#25
Postat 11 April 2009 - 09:16 PM
Abburo, la Apr 11 2009, 10:06 PM, a spus:
Filmele si pozele sunt facute de DOC, regret ca nu am avut camera si aparatul la mine azi... cine-si putea inchipui ca se poate intampla asa ceva...
Avem pozele si filmele originale, precum si inregistrarea partiala de pe TVR ce am pus-o pe YouTube.
Astept cu interes jurnalul regonal A3, Realitatea TV Timisoara, Analog TV si National TV... poate chiar si TVR Timisoara... poate unii din ei relateaza stirea cum a fost...
#26
Postat 11 April 2009 - 09:45 PM
Eu intru la categoria asumarea pagubelor, desi recunosc ca mi-a trecut prin cap sa sun "autoritatile"... Oricum finalul a fost unul fericit!
#27
Postat 11 April 2009 - 09:46 PM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#28
Postat 11 April 2009 - 09:48 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#29
Postat 11 April 2009 - 09:58 PM
http://www.tvr.ro/ar...?id=61054&c=189
Bineinteles au aparut si reactiile, iata stimati colegi ce inseamna o stire DENATURATA pentru imaginea noastra:
Citeaza
si
Citeaza
Bineinteles ca am postat un comentariu si acolo dar inca nu a fost publicat. Probabil ca trece prin filtrul de cenzura specific...
Aceasta postare a fost editata de Calin: 11 April 2009 - 10:04 PM