Modelism - RHC Forum: Filip 400 Sport E, hotliner T-tail - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 6 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Filip 400 Sport E, hotliner T-tail

#121 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 November 2014 - 06:21 PM

Mai mult decat am citit nu stiu nici eu. Am descoperit chestia asta acum cateva saptamani pe rcgroups dar se pare ca e veche de cand lumea.

Vezi postarearenatoa, la 18 November 2014 - 02:13 PM, a spus:

Am cercetat si eu cum e cu astea si tot neincrezator sunt... pur si simplu nu am vazut silicon asa elastic si aderent pana acum... stii in tara cineva sa fi facut, sa vedem o poza ?
Plus ca aplicarea pe suprafete deja infoliate citesc ca nu e prea recomandata... :unsure:

0

#122 Useril este offline   adyrex 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1489
  • Inregistrat: 06-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 19 November 2014 - 04:48 PM

Am comandat balamale modelul de mai jos, diametru 2mm, dar nu stiu daca am curajul sa tai din aripa si eleron, sa scobesc ca sa le montez, sa nu ramana nici acea distanta, sa le pun si in unghi, asa cum a specificat Renatoa, ...
Poate are cineva niste poze cu un astfel de montaj... :search:

Fisiere atasate


0

#123 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 19 November 2014 - 05:03 PM

Nu e chiar asa negru... ar trebui sa vina in final ca in imaginea atasata.
Marghezi cele 3 puncte unde vor veni balamalele, si dai gaura cu burghiu de 2mm sub un unghi care sa faca burgiul sa treaca prin cat mai multa "carne". Cel mai greu este ca unghiul sa fie acelasi la toate 3 ! Si evident gaura perpendiculara pe marginea care se articuleaza.
Nu e nici o tragedie daca iese in partea cealalta putin, se taie la nivel si se slefuieste.
Dupa care cu un burghiu de 3mm se largeste putin intrarea, ca sa vina articularea exact pe linie.
Nu lipesti pana nu le ai asamblate impreuna perfect.

https://farm4.staticflickr.com/3954/15552782228_b49b4b01bb.jpg

Cauta pe net instructiuni de montare "Robart hinge points"
Cica astea de 2mm ar fi garantate ca prind bine si in suprafete de 6mm grosime, parca ai zis ca ai 9mm ?

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 19 November 2014 - 05:04 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#124 Useril este offline   adyrex 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1489
  • Inregistrat: 06-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 21 November 2014 - 09:01 AM

şi cu ce să le lipesc? cu epoxy sau cyano?
0

#125 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 21 November 2014 - 09:06 AM

As merge pe poliuretanic monocomponent, pentru ca expandeaza si umple golurile care vor apare inerent.
Din ala galben ca mierea.
Plus ca iti da timp de lucru suficient, chiar sa scoti afara daca ai gresit ceva.

Experimenteaza intai in doua bucati de lemn de grosime similara, fiind prima data sigur vei da ceva rateuri...

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 21 November 2014 - 09:07 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#126 Useril este offline   adyrex 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1489
  • Inregistrat: 06-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 23 November 2014 - 01:17 PM

Am dezlipit folia de pe fuselaj si am lipit in loc folie auto (pentru colantari auto) si a iesit mult mai bine.
Am terminat de montat si servourile in aripi, am renuntat la modelul de fabrica, am optat pentru a face locasuri patrate, capac, servourile montate pe capac pentru a putea fi inlocuite cu usurinta, cu toate ca nu cred ca va fi nevoie fiind MG-uri la la Hitec.
Deocamdata nu am montat balamale la eleroane, inca stau pe ganduri daca sa las banda scotch (doua straturi, unul pe extrados si unul pe intrados) sau sa incerc balamale.Si cu scotch pare foarte rezistent, nu stiu daca are rost sa pun balamale, mai ales ca nu am vazut la nimeni poze cu Filip 400 cu balamale, montate OK, si sa imi placa ce a iesit.Poate pe viitor ne va uimi cineva.....
...

...

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de adyrex: 23 November 2014 - 01:20 PM

0

#127 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 23 November 2014 - 01:40 PM

Ai cantarit fuzelajul sa vezi diferenta de greutate?
Ma gandesc ca e muuuult mai grea folia de colantare auto, e si mult mai groasa :angry: .
Chestia cu balamalele pare o amanare voita a zborului...
Cand o sa apara jocuri la eleroane o sa poti sa te ocupi de rezolvarea problemei, dar pana atunci - pe camp cu el :yahoo:
Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#128 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 23 November 2014 - 03:12 PM

Vezi postareaadyrex, la 23 November 2014 - 01:17 PM, a spus:

Deocamdata nu am montat balamale la eleroane, inca stau pe ganduri daca sa las banda scotch (doua straturi, unul pe extrados si unul pe intrados) sau sa incerc balamale.Si cu scotch pare foarte rezistent, nu stiu daca are rost sa pun balamale, mai ales ca nu am vazut la nimeni poze cu Filip 400 cu balamale, montate OK, si sa imi placa ce a iesit.Poate pe viitor ne va uimi cineva.....
...

...


Extreme care are anvergura 2.30 m, tot de la Pelikan, are atat eleroanele cat si flapsurile articulate doar cu scotch si nu este singurul model care se zboara fara probleme cu aceasta solutie. Se foloseste cu succes inclusiv la planoare scale de 3-4 m anvergura. Important este sa folosesti un scotch de calitate si nu vei avea probleme.
Echiile de comanda pentru eleroane sunt montate total gresit. Articulatia dintre furcha si echie trebuie sa se afle exat in zona de articulatie a eleronului.
0

#129 Useril este offline   adyrex 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1489
  • Inregistrat: 06-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 23 November 2014 - 05:11 PM

Vezi postareaMADA, la 23 November 2014 - 03:12 PM, a spus:

Extreme care are anvergura 2.30 m, tot de la Pelikan, are atat eleroanele cat si flapsurile articulate doar cu scotch si nu este singurul model care se zboara fara probleme cu aceasta solutie. Se foloseste cu succes inclusiv la planoare scale de 3-4 m anvergura. Important este sa folosesti un scotch de calitate si nu vei avea probleme.
Echiile de comanda pentru eleroane sunt montate total gresit. Articulatia dintre furcha si echie trebuie sa se afle exat in zona de articulatie a eleronului.

Nu inteleg la ce te referi. Fii te rog mai explicit, eventual o poza ceva... Ms.
0

#130 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 November 2014 - 05:44 PM

Vezi postareaMADA, la 23 November 2014 - 03:12 PM, a spus:

...Echiile de comanda pentru eleroane sunt montate total gresit. Articulatia dintre furcha si echie trebuie sa se afle exat in zona de articulatie a eleronului.


"Merge si asa..." :)

Ceea ce vrea sa spuna Mada este ca o perpendiculara ridicata de pe muchia articulatiei ar trebui sa treaca prin boltul furcii.
Cum e acum face ca forta de actionare a eleronului se descompune intr-una de rotatie si una de impingere, de indepartare a eleronului de aripa, care actioneaza asupra scotch-ului, grabind desprinderea lui.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 23 November 2014 - 05:46 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#131 Useril este offline   adyrex 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1489
  • Inregistrat: 06-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 23 November 2014 - 05:55 PM

Vezi postarearenatoa, la 23 November 2014 - 05:44 PM, a spus:

"Merge si asa..." :)

Ceea ce vrea sa spuna Mada este ca o perpendiculara ridicata de pe muchia articulatiei ar trebui sa treaca prin boltul furcii.
Cum e acum face ca forta de actionare a eleronului se descompune intr-una de rotatie si una de impingere, de indepartare a eleronului de aripa, care actioneaza asupra scotch-ului, grabind desprinderea lui.

Parghia fixata pe eleron, ar fi trebuit sa fie mai la stanga sau mai la dreapta? Asta vrei sa zici?
0

#132 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 November 2014 - 06:01 PM

Asta vreau sa zic:

http://www.modelairplanenews.com/members/files/2013/04/IMG_0125-2.jpg
... cu picioarele pe pamant ...
0

#133 Useril este offline   adyrex 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1489
  • Inregistrat: 06-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 23 November 2014 - 06:32 PM

Acum am inteles. Nu mi-am dat seama. Voi muta parghia de pe eleron si voi scurta tija asa incat sa iasa cum spui tu. Multumesc pentru observatie.
0

#134 Useril este offline   adyrex 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1489
  • Inregistrat: 06-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 24 November 2014 - 11:20 PM

Mi-am facut pana la urma curaj si am montat balamale la eleroane si elevator. Spre norocul meu mi-a iesit, si a iesit bine, o sa pun si poze. Am folosit balamale cu bolt, normale. :yahoo:
0

#135 Useril este offline   adyrex 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1489
  • Inregistrat: 06-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 26 November 2014 - 08:48 PM

Revin cu cateva poze cu montajul balamamelor atat la eleroane cat si la elevator
Am folosit adeziv poliuretan monocomponent de la Bison.
...

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de adyrex: 26 November 2014 - 08:53 PM

0

#136 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 26 November 2014 - 09:29 PM

Super super :clapping:
Si ai folosit si balamale cu bolt :good:

Ti-a iesit o treaba de calitate mult superioara scotch-ului :yahoo:
Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#137 Useril este offline   adyrex 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1489
  • Inregistrat: 06-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 27 November 2014 - 09:35 AM

Mulţumesc. Pentru că nu a ieşit gap-ul mare mă gândesc să nu mai pun nici scotch de etanşare să las aşa cum este.
0

#138 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 27 November 2014 - 10:02 AM

Eu as pune pe extrados, de stricat nu strica... :unsure:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#139 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 27 November 2014 - 05:12 PM

Adi, pune scoci asa cum zice Renato. Solutia e foarte buna; printre comanda si aripa e bine sa nu treaca nici un flux de aer. Orice flux de aer care nu urmeaza forma profilului de aripa este un generator de turbulente care influenteaza zborul.
Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#140 Useril este offline   adyrex 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1489
  • Inregistrat: 06-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 27 November 2014 - 05:27 PM

Vezi postareaAdi-GVA, la 27 November 2014 - 05:12 PM, a spus:

Adi, pune scoci asa cum zice Renato. Solutia e foarte buna; printre comanda si aripa e bine sa nu treaca nici un flux de aer. Orice flux de aer care nu urmeaza forma profilului de aripa este un generator de turbulente care influenteaza zborul.

Conteaza pe ce parte il pun? Pe intrados sau pe extrados? Pe profundor este la fel de necesar?
0

#141 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 27 November 2014 - 05:38 PM

Pe extrados musai, nu pe linia aia se face articularea? intradosul deja are gaura necsara ca sa coboare in jos eleronul... o poti astupa si pe aia dar un pic mai complicat.

si pe profundor, doar e si acolo discontinuitate...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#142 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 November 2014 - 06:36 PM

Arata foarte bine. Eu cred ca scociul nu o sa se simta de nici o culoare, planorul e prea mic si modest ca sa conteze. O sa schimbe doar felul in care suiera. Scociul in genere e o belea pe termen lung.
0

#143 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 27 November 2014 - 07:24 PM

Uite aici o metoda de a sigila "gap"-ul ala, pe la min. 29:30.
Dar sunt si eu de parere ca nu va face mare diferenta.
Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#144 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 27 November 2014 - 08:17 PM

Am folosit si eu asemenea sigilare la Cumulus, la V-tail, nu pot pretinde ca simt efectul, dar ma simt mai bine sa stiu ca relativ simplu am facut o imbunatatire care il aduce un pic mai aproape de clasa mare.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#145 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 28 November 2014 - 10:00 AM

Si tu ai dreptate :)


Vezi postarearenatoa, la 27 November 2014 - 08:17 PM, a spus:

Am folosit si eu asemenea sigilare la Cumulus, la V-tail, nu pot pretinde ca simt efectul, dar ma simt mai bine sa stiu ca relativ simplu am facut o imbunatatire care il aduce un pic mai aproape de clasa mare.

Aceasta postare a fost editata de Travel Air: 28 November 2014 - 10:04 AM

Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#146 Useril este offline   adyrex 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1489
  • Inregistrat: 06-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 07 January 2015 - 05:22 PM

As vrea sa comand motorizarea pentru acest planor, dar nu prea am idee ce s-ar potrivi cel mai bine, un echivalent al motorului AXI recomandat de fabricant.Un ajutor din partea voastra ar fi binevenit. :clapping:
0

#147 Useril este offline   old-boy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 887
  • Inregistrat: 13-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 08 January 2015 - 09:01 AM

Eu am pe el TURNIGY SK 3536-910, dar cred ca acum as pune asa ceva
http://www.hobbyking...idProduct=42046
Tot mai bine pe picioare cand te sprijini pe pamant
0

#148 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 January 2015 - 09:23 AM

La asta ma gandeam si eu. Alimentat la 4s. Pentru 3s varianta cu 1400Kv.

Am acest motor (cel de 960) si e super. Usor, bine echilibrat. E pus cu 3s pe HighAspect de 3.1m, la mine conteaza tractiunea, nu viteza. 35A (pe perioade scurte) cred ca sunt realisti din ce teste am facut eu prin casa.

Vezi postareaold-boy, la 08 January 2015 - 09:01 AM, a spus:

Eu am pe el TURNIGY SK 3536-910, dar cred ca acum as pune asa ceva
http://www.hobbyking...idProduct=42046

0

#149 Useril este offline   adyrex 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1489
  • Inregistrat: 06-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 21 January 2015 - 09:44 PM

Vezi postareaold-boy, la 08 January 2015 - 09:01 AM, a spus:

Eu am pe el TURNIGY SK 3536-910, dar cred ca acum as pune asa ceva
http://www.hobbyking...idProduct=42046

Sa zic ca dau comanda de acesta http://www.hobbyking...idProduct=42046, asa cum ati spus d-voastra, dar vreau sa va intreb daca as opta pentru celalalt (http://www.hobbyking...3_5_1400kv.html), de 1400 kv nu ar fi ok? In specificatiile Filip-ului 400 zice motor AXI 2814/10(care are 1640 RMP/V)...
Eu m-am mai uitat si la acestea doua, ce parerea aveti de ele?
http://www.hobbyking...Warehouse_.html
sau
http://www.hobbyking...Warehouse_.html

Aceasta postare a fost editata de adyrex: 21 January 2015 - 09:48 PM

0

#150 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 21 January 2015 - 10:13 PM

AXI-ul acela este recomandat cu 2s pentru hotliner, nu cu 3s.
La 3s este limitat la o elice de 8" maxim.
http://www.modelmoto...ie=10&line=GOLD

Asta inseamna 1100kv echivalents pentru 3s.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 21 January 2015 - 10:16 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


  • 6 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

13 useri citesc topicul
0 membri, 13 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro