Fun Fly Rapa Rosie 2009 invitatiuneeeeaaa
#181
Postat 03 May 2009 - 08:43 PM
In primul rand multumiri lui Big si echipei care a ajutat la organizare. Conditiile de anul acesta au fost foarte bune: toalete ecologice (care s-au pastrat curate pe toata perioada), tomberon de gunoi, curent electric etc.
Anul acesta am avut mare noroc cu vremea. In general a fost soare, cald si frumos dar au fost si cateva dusuri de seara fara insa a ne strica buna dispozitie din timpul zilei. Am avut parte si de un vant de panta superb sambata seara, moment in care cred ca erau mai mult de 10 planoare care se roteau in jurul cozii.
La pista ca de obicei aglomeratie mare. Au fost si cateva incidente care s-au soldat doar cu pagube materiale, ceea ce e foarte bine din punctul meu de vedere :). Cazaturi din varii motive, o pleseneala intre doua modele in aer...
Tombola a fost o nebunie, nu stiu daca a plecat careva de acolo fara sa fi luat macar si o bomboana :D
Ciorba si fasolea la ceaun au fost mai bune decat la mama acasa ;) ...
Voie buna a fost din plin, gratarele au fumegat in continuu... eu personal mi-am incarcat "bateriile" in cel mai placut mod cu putinta.
De asemenea am avut sansa sa cunosc oameni deosebiti din toate colturile tarii.
Ca o observatie generala asupra acestui gen de eveniment as spune ca au venit foarte multi oameni care au zburat foarte putin sau chiar deloc in zone cu "densitate" mare de aeromodelisti. Acest lucru s-a vazut la pista, fiind momente in care zburau simultan mai multe modele, fara a se putea anticipa clar directia de zbor a fiecaruia. Poate la editia viitoare va fi de mare succes un fluturas cu cateva reguli elementare de zbor (sens de zbor, tip de aparat, numar maxim de modele in aer ..etc).
Eu personal am avut cateva momente in care nu m-am simtit deloc in siguranta datorita unor modele ale caror canale 3 si 4 erau blocate ;). Recomand cu caldura folosirea regimului motor ca si o componenta de baza a modelelor. In orice caz, am avut doua scurte dialoguri cu 2 dintre "pylon racer-i" si situatia s-a imbunatatit considerabil.
Au fost si cateva zboruri pe deasupra corturilor, insa au parut a fi fost total neintentionate.
Verde, aer curat, soare, voie buna ... si nitzel de zbor => solutia ideala pentru reincarcarea acumulatorilor pasionatilor de aeromodele, automodele si nu numai !
#182
Postat 03 May 2009 - 08:57 PM
Ce pot sa spun...e prima mea editie de RR si garantat nu ultima. Cu bune, cu rele...personal nu pot sa spun decat supeeeeer...sa traiesti Big-ule 100 de ani si sa ne intalnim tot acolo.
Bafta!
#183
Postat 03 May 2009 - 09:05 PM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#184
Postat 03 May 2009 - 09:14 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#185
Postat 03 May 2009 - 09:18 PM
casper20, la May 3 2009, 10:05 PM, a spus:
reglaje...reglaje...si 67 din 35 lipsea...cam tot de atunci http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
#186
Postat 03 May 2009 - 09:22 PM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#187
Postat 03 May 2009 - 09:48 PM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#188
Postat 03 May 2009 - 09:57 PM
O manifestare de mare amploare incheiata cu succes. Mii de multumiri lui Big si staff-ului organizator. Cele mai sincere felicitari !
Multumesc si Celui de Sus pentru vremea frumoasa, care cu exceptia unor dusuri scurte si a unor rafale de vant a reusit sa infirme prognozele sumbre de la inceputul saptamanii.
M-am simtit foarte bine, chiar daca in unele momente cerul era foarte aglomerat. Cu toate ca mai erau si alti modelisti in aceleasi canale ca si mine, nimeni nu a monopolizat carligul si astfel am putut zbura toti fara frustrari. Din ce am observat si la vecinii de camping, lumea a respectat disciplina frecventelor si nu s-au pornit emitatoare fara a avea carligul la purtator. Nu s-a zburat deasupra campingului decat accidental. Parca in timpul tombolei a cazut un model pe capota unui Golf dar cand sunt ~ 140 de modelisti inscrisi, incidentele sunt inevitabile.
De asemenea, este de laudat prezenta magazinelor cat si tombola cu enorm de multe premii suportata de acestea.
Inca o data, felicitari !
TEL. 0726.191.725
#189
Postat 03 May 2009 - 09:57 PM
@Aburro multumesc mult pentru sfaturile date...mi`au schimbat total modul de zbor si scuze pentru primul zbor peste corturi.Chiar a fost neintentionat fiind si al 3`lea meu zbor cu un termic si imi era putin frica dar m`am obisnuit pe parcurs(eu eram unul dintre cei 2 vitezomani http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/happy.gif )
In mai putine cuvinte o intalnire de la care am avut muuuuuulte de invatat si multi oameni de cunoscut.Cu siguranta voi fi prezent si la anul ;) . Hai cu star wars`u ;))
P.S. ..elicile de la tombola au fost miezul editiei rapei rosii de anul acesta :))))
Aceasta postare a fost editata de shogi: 03 May 2009 - 09:59 PM
#190
#191
Postat 03 May 2009 - 09:58 PM
Discus
Easy Star 2
HEPTAD 2200
Easy Glider
Diamond 2500-resuscitat si zburat
0722.464.922. - 0744.100.626.
http://www.youtube.com/my_videos
http://www.vimeo.com...r2400545/videos
Resoftari Logan 1.4-1.6 si Solenza 1.4
Programari chei Logan - http://www.rhcforum....970#entry476970
Poze Rapa Rosie 2012 - https://picasaweb.go.../RapaRosie2012#
Poze Rapa Rosie 2013 : https://picasaweb.go...7/RapaRosie2013
Poze Rapa Rosie 2014 : https://picasaweb.go...7/RapaRosie2014
#193
Postat 03 May 2009 - 11:05 PM
casper20, la May 3 2009, 10:05 PM, a spus:
Incepand de sambata dimineata si pana duminica cand am plecat, si am plecat printre ultimii, nu am reusit sa-l gasesc si am sunat toata lumea trecuta pe lista in 40 ch.50 http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/angry.gif
In felul acesta, un nesimtit a blocat 2 zile un canal si a enervat 10 oameni pt ca nu a putut face simplul gest de a returna carligul dupa ce a incheiat zborul.
#194
Postat 04 May 2009 - 01:40 AM
Sebathorus, la May 4 2009, 12:05 AM, a spus:
In felul acesta, un nesimtit a blocat 2 zile un canal si a enervat 10 oameni pt ca nu a putut face simplul gest de a returna carligul dupa ce a incheiat zborul.
La fel s-a intamplat si cu c53 .... noroc ca eram cam putini.... defapt sambata eram chiar singurul in 53 pentru ca am vorbit cu toti la telefon si erau plecati...
Oricum.. a fost Super... uitand de cei doi care au furat clipsurile putem spune ca a fost lume civilizata si organizata...
Doresc sa le multumesc organizatorilor si sponsorilor pentru marele premiu pe care l-am castigat in urma tombolei...( Sincer, ma asteptam sa primesc 2 elici :D )
Promit sa ma folosesc de el si sa am grija de el...
am inceput sa il asamblez dar mai am destul pana voi ajunge sa il zbor...
P.S. e mai mare decat mine :)
P.P.S. daca doresc sa uploadez vreo 200 de poze de la rapa rosie 2009, unde( in care topic) sa le pun??
Aceasta postare a fost editata de Tommyx: 04 May 2009 - 01:51 AM
#195
Postat 04 May 2009 - 01:58 AM
#196
Postat 04 May 2009 - 09:16 AM
Pareri despre intilnire:
In primul rand: Modele cu viteze mari peste corturi si masini, pilotat de multe ori decatre piloti fara multa experienta (combinatia perfecta pentru dezastru) Din cauza asta intotdeauna a fost prezent frica. Am vazut vreo 4-5 crashuri la care chiar la decolare am zis ca asta nu mai aterizeaza. Concluzie--> Ar fi bine sa fie un supraveghetor din partea organizarii. La ciorba aripa aia era sa gaureasca o masina. Si a rezolvat totul cu un "nu a fost intentionat", daca avea motorul in bot.....
Al doilea rand: Clipsurile.... De ce nu luati statiile la semnarea declaratiei? Sa puneti pe fiecare masina sub stergator de parbriz un fluturas cu regulile. Ma rog mai am ideei dar acum nu are rost. Au fost clipsuri luate timp de 3 zile!!!!
A mentionat cinva mai su ca au fost putine crashuri :) Eu am vazut minim 20, din care cam 10 din cauza interferentei.
Al treilea rand am vazut la panta langa padure multe modele care nu au ce cauta acolo.....
Al patrulea: pacat ca nu ati facut concursuri....
In rest totul ok.
#197
Postat 04 May 2009 - 09:39 AM
Nu zic ca se putea mai bine sau mai rau...zic doar ca a fost ok...si ca se vede clar ca organizarea se face in ideea de a nu fi ingradit decat de bunul simt.
Legile in general ingradesc mult...deci preferabil este tot la bunul simt. Si cu cateva exceptii eu zic ca acolo a fost bun simt.
eu m-am simtit excelent desi am zburat relativ putin. (dar mi-am zburat toata flotila).
Si pana se incarca filmuletul de duminica dimineata uite o poza (facuta duminica la fata locului)....care exprima cel mai bine ce reprezinta aceasta comunitate a aeromodelistilor in contextul vremurilor de azi.
Bafta!
Aceasta postare a fost editata de yr-zbg: 04 May 2009 - 09:40 AM
#199
Postat 04 May 2009 - 10:14 AM
#200
Postat 04 May 2009 - 11:21 AM
Marton Csaba, la May 4 2009, 10:16 AM, a spus:
Pareri despre intilnire:
In primul rand: Modele cu viteze mari peste corturi si masini, pilotat de multe ori decatre piloti fara multa experienta (combinatia perfecta pentru dezastru) Din cauza asta intotdeauna a fost prezent frica. Am vazut vreo 4-5 crashuri la care chiar la decolare am zis ca asta nu mai aterizeaza. Concluzie--> Ar fi bine sa fie un supraveghetor din partea organizarii. La ciorba aripa aia era sa gaureasca o masina. Si a rezolvat totul cu un "nu a fost intentionat", daca avea motorul in bot.....
Al doilea rand: Clipsurile.... De ce nu luati statiile la semnarea declaratiei? Sa puneti pe fiecare masina sub stergator de parbriz un fluturas cu regulile. Ma rog mai am ideei dar acum nu are rost. Au fost clipsuri luate timp de 3 zile!!!!
A mentionat cinva mai su ca au fost putine crashuri :( Eu am vazut minim 20, din care cam 10 din cauza interferentei.
Al treilea rand am vazut la panta langa padure multe modele care nu au ce cauta acolo.....
Al patrulea: pacat ca nu ati facut concursuri....
In rest totul ok.
In mare masura depinde de fiecare dintre noi pentru ca lucrurile sa decurga in ordine.
Eu am luat atitudine in cateva cazuri si m-am dus la respectivii piloti pentru a le face cateva recomandari. In unul din cazuri, dupa ce omul a survolat corturile, l-am rugat (poate putin mai dur) sa se duca in partea cealalta, ceea ce a si facut.... si 30 secunde mai tarziu aripa trainerului i-a cedat in urma unui looping. Sa fi cedat ca am stresat eu omu' sau...
Pe pista mai aveam prostul obicei sa fluier sau sa strig in momentele in care ma pregateam de decolari sau aterizari. Am fost helper pentru Evrikus si Romulus in momentele in care se zbura in aglomeratie si nu numai.
La un moment dat o dubita parcase la 30m de capatul pistei. Am explicat omului de ce nu e in regula sa faca acest lucru si ca urmare acesta si-a mutat masina lasand cale libera modelelor.
Daca unii vor considera ca am exagerat uneori cu remarcile, imi cer scuze fata de ei... dar trebuie sa inteleaga ca a fost pentru binele general.
As mai adauga ceva .... verticalele cu tonouri sau alte manevre ale caror iesiri nu sunt exacte nu se fac deasupra pistei/capului pilotului.
Picajele cu snap-roll nu se fac cu motorul in full... si mai ales NU cu trainere ale caror rezistenta structurala este clar inferioara acrobatelor.
Trecerile pe sub cablurile de tensiune sau pe deasupra lor la mica inaltime iarasi se pot solda cu evenimente extrem de neplacute.
In orice caz aceste lucruri s-au ameliorat in urma discutiei cu respectivii piloti.
Repet: tine de noi sa ne simtim bine. Daca privim indiferenti cum unii dintre noi incearca sa arate tot ce pot fara a se gandi la consecinte nu ne ajuta deloc. Unii chiar au zburat doar singuri, sau cel mult 2-3 persoane si nu sunt de blamat, doamne' fereste. In aceste conditii nu prea conteaza directie de zbor etc samd, tot cerul fiind al lor. O scurta explicatie ca trebuie respectata o anumita directie de zbor poate preveni o multime de evenimente nefericite. Daca esti acolo si vezi ceva in neregula striga, urla... fa ceva... nu privi indiferent cum isi fac unii avioanele muci !
Organizatorul a facut tot ce a putut face mai bine, ne-a creat conditii optime si ne-a dat mana libera. De NOI depinde restul si aici e toata frumusetea acestui eveniment.
Aceasta postare a fost editata de Abburo: 04 May 2009 - 11:22 AM
#202
Postat 04 May 2009 - 12:03 PM
Eu in general m-am dus pe capatul pistei si mi-am zburat modelele cat mai spre vale pentru a nu intra in aglomeratie...dar tocmai din cauza asta stateam cu spatele la "activitate" (ceea ce a cam fost o prostie din partea mea). Un fluierat de al tau urmat de un "decolez" (desi nu imi era destinat mie) m-a facut sa mai "ma plimb" desi imi propusesem sa reduc si sa vin planat spre pista...si sa fac 5-6 pasi mai in lateral ca sa pot vedea cu coada ochiului si ceea ce se intampla pe pista.
Cred ca e important sa anunti "decolez/aterizez" pt. ca se pot evita intalniri nedorite cu un alt model ce trece in razmut cu motorul full.
Bafta!
ps...fratilor...cam putine poze....filmari ca si inexistente. Mi-e mi-a cedat camera dupa 20de min pe care sper sa le pot recupera....dar in rest?....vrem poze..vrem filme... :(
#205
Postat 04 May 2009 - 12:22 PM
vlad1, la May 4 2009, 01:03 PM, a spus:
- disciplina radio
- tombola
Ok, data viitoare dai tu premiile ! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
Ca fapt divers, comerciantii prezenti au fost cei care au sustinut si taxa de "inchiriere" a terenului .... asa ca data viitoare iti va reveni si aceasta onoare :(!
Aceasta postare a fost editata de Abburo: 04 May 2009 - 12:25 PM
#208
Postat 04 May 2009 - 12:33 PM
:(
#209
Postat 04 May 2009 - 12:37 PM
Tu ai barba, mai! Si caravelle! :( http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
Bafta!
Costel
P.S. - pentru prima data nu mi-am facut probleme, cu statie in 2,4. Desi am primit telefoane de la tabela, nu am folosit statia in 35 decat miercuri dimineatza. Treptat se va rezolva si problema aglomeratiei radio.
#210
Postat 04 May 2009 - 12:38 PM
- pe declaratia pe care probabil ca si tu ai semnat-o, sunt scrise regulile zonei. Asa cum reitera colegul yr - zbg, noi incercam sa mentinem regulile la nivelul minim, bunul simt si civilatia sa primeze. Ne consideram inteligenti si educati, asa ca se poate!
- s-a discutat mereu de retinerea statiilor: la 150 de piloti inscrisi, crezi ca ar fi avut fiecare timp sa zboare? Cum programezi termica sau vantul de panta sa fie in consonanta cu eliberarea statiilor celor ce zboara planor? Oricum anul acesta au fost cca 30% statii in 2.4, deci incet-incet aceasta problema dispare.
- nu stiu de unde ai scos cifra cu 20 de crasuri datorate interferentelor, cred ca este o exagerare. Au fost crasuri e adevarat, insa eu stiu cel putin 5, ale aceluiasi pilot, datorate exclusiv lipsei de experienta...tehnica sau de pilotaj.
- cum poti sa limitezi accesul la zbor, pe ce crieterii si cine sa fie cel ce hotaraste daca esti sau nu bun de zbor? Nu este si aceasta o incalcare dura a drepturilor omului? Si a spiritului de libertate care ne aduce mereu si mereu la RR...?
Categoric suntem deschisi criticii si ideilor noi. Acestea duc la progres. Insa la fel de categoric respingem critica lansata cu rea vointa, care sigur duce doar la animozitati si nicidecum la progres.
Niciodata nu vom putea face pe plac fiecarui participant, chiar daca ne dorim asta. De la an la an s-au schimbat si slefuit anumite aspecte, si va asigur ca s-a lucrat intens si acest an. Unii dintre voi stiu cat de greu a fost si totusi nu am renuntat. Asa ca shlefuim, ne implicam si mergem mai departe!