Modelism - RHC Forum: La trei Drumuri - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

La trei Drumuri Generalitati-reguli de zbor,etc

#1 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 30 March 2009 - 01:06 AM

http://www.rhc.ro/forumrhc2/uploads/monthly_03_2009/post-8169-1238363558_thumb.jpg
Din poza asta realizez ca a iesit mai bine decat ma asteptam! Felicitari si sa folositi noul teren sanatosi! La cat mai putine crashuri :angry2:

Aceasta postare a fost editata de Calin: 30 March 2009 - 01:06 AM



0

#2 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 30 March 2009 - 08:42 AM

Intradevar pista pare din poze ( pentru ca nu am avut inca timp sa ajung si nici nu stiu cum ) mult mai buna ca cea de la Kitila !
Pentru mine insa ( ca nivel de pilotaj ) mi se par prea aproape atat soseaua cat si vilele din imagini.
( tin minte ca pentru a ma inscrie pe pista de la Kitila duceam trainerul termic de 1650 mm aproape de hala ) iar unele crash-uri din motive
tehnice de asemenea se petrecau la foarte distante mari ( vezi cazul recent al lui Gicosu ) .

Un incepator ar trebui tot timpul asistat de cineva cu mai multa experienta care sa il indrume ( cu conditia ca si acel incepator sa accepte - si bine ar fi
sa o faca ).

Repet toate parerile sunt bazate doar pe imaginile din poze , poate in realitate nu este chiar asa.


Oricum pentru cine stie sa zboare felicitari de realizare , tuturor baietilor care au pus pasiunea alaturi de greble si lopeti ! Bravo voua ! Deci se poate !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#3 Useril este offline   matei_silviu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 04-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Gent area - Belgium

Postat 30 March 2009 - 09:06 AM

Vezi postareaTUROK, la Mar 30 2009, 01:22 AM, a spus:

Imi pare rau ca nu am putut sa fac si cu trainerul lui Matei ,cateva poze ! Aoleoooo....am uitat eram langa el la manse ,il supravegheam . :D

NEXT TIME! ;)


Merci mult TUROK pentru sustinere ;) a fost o zi si o experienta extraordinara pentru mine.
Si mie imi pare rau ca nu am o poza cu el in aer.

Sper ca week-end-ul viitor sa fie la fel de frumos ca acesta http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif.
0

#4 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 30 March 2009 - 12:53 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Mar 30 2009, 09:42 AM, a spus:

Intradevar pista pare din poze ( pentru ca nu am avut inca timp sa ajung si nici nu stiu cum ) mult mai buna ca cea de la Kitila !
Pentru mine insa ( ca nivel de pilotaj ) mi se par prea aproape atat soseaua cat si vilele din imagini.
( tin minte ca pentru a ma inscrie pe pista de la Kitila duceam trainerul termic de 1650 mm aproape de hala ) iar unele crash-uri din motive
tehnice de asemenea se petrecau la foarte distante mari ( vezi cazul recent al lui Gicosu ) .

Un incepator ar trebui tot timpul asistat de cineva cu mai multa experienta care sa il indrume ( cu conditia ca si acel incepator sa accepte - si bine ar fi
sa o faca ).

Repet toate parerile sunt bazate doar pe imaginile din poze , poate in realitate nu este chiar asa.


Oricum pentru cine stie sa zboare felicitari de realizare , tuturor baietilor care au pus pasiunea alaturi de greble si lopeti ! Bravo voua ! Deci se poate !




multumim pt aprecieri ..te asteptam sa vi sa vezi locatia ..poate iti va place . ;)
ADOR VITEZA!!!
0

#5 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 30 March 2009 - 01:32 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Mar 30 2009, 09:42 AM, a spus:

Pentru mine insa ( ca nivel de pilotaj ) mi se par prea aproape atat soseaua cat si vilele din imagini.


pt ca nu citesti http://flightaddicted.ro/mambo/index.php?o...3&Itemid=57

;)
DT
0

#6 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 30 March 2009 - 02:35 PM

Vezi postareaZOD, la Mar 30 2009, 02:32 PM, a spus:




Ba am citit tot ce s-a scris pana acum ( toate interviurile ) pe flightaddicted.ro ( si ca tot veni vorba F E L I C I T A R I pentru site )

Teoria ca teoria dar practica ne omoara ! Nu reusesc intotdeauna ( de fapt mai niciodata ) sa corectez viteza de venire la aterizare,
si atunci ma duc foarte departe ( chiar prea departe ) ca venind incet , incet si pierzand din inaltime tot incet , incet sa ajung la viteza necesara
la intrarea pe pista - dar si asa ori nu mai ajung la pista, ori trece iar prea repede, si daca il pun jos topaie ca apucatul.

Nu ne lasam , perseveram. Toate cele bune.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#7 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 30 March 2009 - 04:09 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Mar 30 2009, 03:35 PM, a spus:

Nu reusesc intotdeauna ( de fapt mai niciodata ) sa corectez viteza de venire la aterizare,
si atunci ma duc foarte departe ( chiar prea departe ) ca venind incet , incet si pierzand din inaltime tot incet , incet sa ajung la viteza necesara


offtopic: nu e neaparat sa mergi asa departe, eu ma duc cat sa pot sa ma aliniez in conditii bune cu pista si daca e nevoie fac de 2 ori virajul pentru a pierde din viteza si altitudine ... cum e desenat mai jos.

Fisier atasat  untitled1.PNG (3.39K)
Number of downloads: 314

In curba pierzi cel mai rapid viteza...

Aceasta postare a fost editata de Calin: 30 March 2009 - 04:10 PM



0

#8 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 30 March 2009 - 05:45 PM

Vezi postareaCalin, la Mar 30 2009, 05:09 PM, a spus:

offtopic: nu e neaparat sa mergi asa departe, eu ma duc cat sa pot sa ma aliniez in conditii bune cu pista si daca e nevoie fac de 2 ori virajul pentru a pierde din viteza si altitudine ... cum e desenat mai jos.

Atasament untitled1.PNG

In curba pierzi cel mai rapid viteza...


super offtopic :

Plus ca , in metoda descrisa de Calin poti sa si vezi avionu mai bine.. daca te aliniezi de la distanta.. nu estimezi bine intotdeauna viteza . Fiecare metoda are dezavantajele ei. Daca la prima nu poti sa estimezi bine viteza si risti sa il angajezi la distanta la metoda descrisa de calin daca nu faci virajele fix unde trebuie si cand trebuie.. n-ai rezolvat nimic.. nu iesi aliniat si iesi ori prea tare si depasesti pista ori prea incet... si iar l-ai angajat.

Daca incepi prin a zbura curat.. de la A la B si faci asa 20-50 zboruri sau cate ai tu nevoie vei constata ca incepi sa simti avionul si vei sti exact unde sa faci virajul 4 si cum sa reglezi viteza.. Alt lucru pe care il gresesc incepatorii e ca sus nu e intotdeauna safe ... chiar tu ai recunoscut ca nu il mai vezi.. La fel si ,asta e direct catre real design, nu o sa poti niciodata sa te bucuri de zbor daca avionu nu e reglat, echilibrat bine. Motorul tre sa mearga perfect , avionul echilibrat acolo unde trebuie... pe scurt el tre sa mearga hands off si repet.. tre sa zbori avionu nu greselile lui.

O dam in balarii si vad ca azi sunt sfatos nevoie mare.. scuze...
DT
0

#9 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 30 March 2009 - 06:00 PM

[quote name='ZOD' date='Mar 30 2009, 06:45 PM' post='288829']
super offtopic :



Daca incepi prin a zbura curat.. de la A la B si faci asa 20-50 zboruri sau cate ai tu nevoie .....

ZOD ... daca as reusi eu ... mama ... 20 - 50 de zboruri ( adica tot atatea aterizari ) m-as inscrie cu tupeu la
orice concurs.

Multumesc oricum pentru sfaturi. ( o sa incep exercitiile - numai sa i-mi ajunga modelele )

Dar hai sa nu stricam subiectul baietilor.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#10 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 30 March 2009 - 06:22 PM

Tot in balarii. Ca o completare. Instructorul m-a omorat cu ''optul patrat''. Adica vroia ca dupa viraj sa mergi ceva timp paralel sau perpendicular cu pista. Bineinteles pastrand altitudinea constanta. Face foarte bine la deprinderi.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 30 March 2009 - 06:23 PM

0

#11 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 30 March 2009 - 06:26 PM

O sa incerc sa splitez subiectul....deci super off-topic:
La inaugurarea terenului de la 3 Drumuri am zburat de 3 ori Funtana S90.
Primul zbor a fost ok,la al doilea am avut 6 ratari la aterizare....ba venea prea repede,ba prea sus,ba nu-mi convenea portiunea de pista.La al treilea zbor cred ca am pus rotile la a treia incercare.Vantul era cam la 45 de grade travers de pista la ambele aterizari,teren necunoscut-denivelat,etc.
Metoda descrisa de calin este ok,eu o recomand.Aceeasi metoda este folosita de aviatia mare dupa ce trece Fagarasul si doreste sa aterizeze la Sibiu.
Dar fara ore de zbor multe,CU ACELASI MODEL,IN CONDITII METEO DIFERITE,va fi foarte greu sa ajungeti la o experienta necesara pentru o aterizare buna. Teoria este extrem de lunga.Cei care m-au vazut zburand week-endul trecut pot sa confirme ca in general "am testat" zona.
Sa vad cum pot ateriza,sa vad cum isi modifica vantul directia de la un tur de pista la altul,sa vad cum pot ateriza la un nivel de nota 7-8.
Pana nu reusesc asta degeaba ma sui cu modelul sus.
flying is my life...
0

#12 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 30 March 2009 - 08:08 PM

Da, pot confirma cele spuse de Silviu. Nu o data am avut senzatia ca pune rotile jos cand el de fapt doar mirosea pista:D. Asta prin contrast cu mine, care nu-mi ajungea 60m pentru aterizare :D.

Revenind putin la teren as avea o propunere. Datorita pozitiei soarelui spre inserat este aproape imposibil zborul spre vest. Insa se poate zbura foarte bine in partea estica pe un culoar paralel cu soseaua. Problema in acest caz este ca se poate ajunge din greseala periculos de aproape de masinile parcate, eu personal fiind unul care si-a luat fuieraturi. Asadar mutarea masinilor mai spre vest cu 20-30m eu zic ca rezolva aceasta problema.

Si as mai avea o recomandare
Parerea mea este ca acesta pista nu este indicata incepatorilor sau celor care se deprind mai greu cu comenzile, decat in cazul in care zboara modele mici care nu pot fi departate mai mult de 200m. Bineinteles daca zboara supravegheati se schimba povestea. La fel de bine ei pot zbura dimineata cand pozitia soarelui permite zborul spre vest unde este un mare loc viran. Distanta de la pista la sosea este de aproximativ 400m conform wikimapia.

Deci... voi ce ziceti?


PS:Ave, ce zici incropim o mica lista de reguli de bun simt? :)

Aceasta postare a fost editata de Abburo: 30 March 2009 - 08:09 PM

URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#13 Useril este offline   dece 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 490
  • Inregistrat: 03-September 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:aeromodelism

Postat 30 March 2009 - 08:19 PM

Sunt de acord cu aburro cu privire la mutarea locului de parcare.
Poate ne ajuta si ave cu un regulament nu foarte stufos si care sa fie votat de catre majoritatea celor care vom zbura aici.
0

#14 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 30 March 2009 - 08:30 PM

[quote name='Abburo' date='Mar 30 2009, 09:08 PM' post='288878']
.
.....
Si as mai avea o recomandare
Parerea mea este ca acesta pista nu este indicata incepatorilor sau celor care se deprind mai greu cu comenzile, decat in cazul in care zboara modele mici care nu pot fi departate mai mult de 200m. Bineinteles daca zboara supravegheati se schimba povestea. La fel de bine ei pot zbura dimineata cand pozitia soarelui permite zborul spre vest unde este un mare loc viran. Distanta de la pista la sosea este de aproximativ 400m conform wikimapia.

Deci... voi ce ziceti?


Deci adevar "am grait" vazand numai pozele!
Mai mult am vrut sa fie ca o "atentionare" pentru incepatorii care s-ar fi bucurat ca le este
mai aproape de casa pistam dar riscul de a creea neplaceri si celorlalti este prea mare.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#15 Useril este offline   dece 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 490
  • Inregistrat: 03-September 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:aeromodelism

Postat 30 March 2009 - 08:37 PM

Domnule Real Design ca sa ai o parere obiectiva ar trebui in primul rand sa vezi terenul la fata locului si nu sa faci presupuneri care duc la descurajarea incepatorilor.

Aceasta postare a fost editata de dece: 30 March 2009 - 08:38 PM

0

#16 Useril este offline   evrikus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 184
  • Inregistrat: 28-January 07

Postat 30 March 2009 - 09:30 PM

Si eu intru in categoria incepatorilor si totusi am zburat cularisul acolo si nu mi-am facut nici un fel de probleme ca nu mi-ar ajunge campul.
Este totusi suficient de mare chiar si pentru incepatori.
Cei care cunosc cularisul stiu cat de mult fileaza la aterizare dar nu am avut nici un fel de probleme de a-l ateriza in siguranta.
Ca sa va convingeti, veniti si veti vedea ca nu ridica nici un fel de probleme terenul sau distanta pana la sosea.
Paratroopers never died..they go to hell to regroup and strike again...
0

#17 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 30 March 2009 - 11:38 PM

Baieti ! salutare natiune , etc.NU DORESC SA INTRU IN POLEMICI! ...Ca prima masura ce trebuie luata ,indiferent ca o sa facem sau nu un regulament de zbor ,la capitolul ( TERMICE ) OBLIGATORIU VA TREBUI SA FIE CEL PUTIN 2 OAMENI ,cauzele se stie .MAXIM 2 TERMICE IN ZBOR IN ACELASI TIMP .
ADOR VITEZA!!!
0

#18 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 30 March 2009 - 11:55 PM

off... off.. off topic

Vezi postareaREAL DESIGN, la Mar 30 2009, 03:35 PM, a spus:

Teoria ca teoria dar practica ne omoara ! Nu reusesc intotdeauna ( de fapt mai niciodata ) sa corectez viteza de venire la aterizare,
si atunci ma duc foarte departe ( chiar prea departe ) ca venind incet , incet si pierzand din inaltime tot incet , incet sa ajung la viteza necesara
la intrarea pe pista - dar si asa ori nu mai ajung la pista, ori trece iar prea repede, si daca il pun jos topaie ca apucatul.

Nu ne lasam , perseveram. Toate cele bune.


asa sa faci. eu am exersat aterizari cu acromaster-ul, s iapoi, cave teorie (multzam florinel si hash) apoi sub indrumarea lor am reusit cea mai buna aterizare. totul tine de sincronizarea vitezei de venire cu altitudinea, dar si puncte de reper ca se te poti alinia cu pista.

http://www.youtube.c...h?v=TV-xqUKnwc0

on topic:

BAAA... felicitari pt ce ati facut acolo, buna initiativa. o sa va fac si eu o vizita de curtoazie, da cu electricu'
_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#19 Useril este offline   matei_silviu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 04-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Gent area - Belgium

Postat 31 March 2009 - 06:43 AM

Si eu sunt din categoria care crede ca pot zbura si incepatorii (adica si eu :D ) daca mai este o a doua persoana care sa o indrume. Si loc e destul daca e bun simtz.
0

#20 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 31 March 2009 - 07:44 AM

Dragii mei,

Citez de pe MASportAviator (sper sa traduc si articolul complet in curand): "La aterizare, contrar intuitiei, motorul controleaza rata de coborare ('descent rate'), iar profundorul controleaza viteza avionului ('airspeeed')." Desi pare, intr-adevar, contraintuitiv, din pacate :D este adevarat. Am experimentat fenomenul si pe Arcus si pe Calmato.

De asemenea, mare grija sa nu coborati cu avionul intr-o postura in care sa-i vedeti burta - este PERICULOS de aproape de limita la care se angajeaza. Si una e sa-l angajezi la 40 - 50 m altitudine, si alta e sa-l angajezi la 10-15 m.

Concluzia: exersati multe, da' MULTE, treceri la razmut ca si cum ati ateriza. Primele zboruri pe Calmato numai asta am facut, si a prins teribil de bine. Insa nu pot sa nu fiu de acord cu antevorbitorii mei, si anume faptul ca pista este putin mai dificila fata de Chitila datorita apropierii vizibile de o sosea destul de circulata. Calea ferata nu e o problema, desi la curentii de p-acolo e de preferat evitarea zonei...

Incerc zilele astea sa incropesc si un "regulament", copy/paste dupa Chitila si adaptarea prin punctele necesare.
Ave
0

#21 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 31 March 2009 - 08:21 AM

Nu va suparati pe mine.
Eu NU am vrut sa descurajez incepatorii ci doar sa constientizeze ca una este
sa zbori un electric de maxim 1 kg. si alta un termic de 3 - 4 kg , una este sa zbori
in mijlocul Baraganului si alta la cateva sute de metri de case sau sosele.
( sunt unii care zboara in parcuri si cu heli - si clasa 50 )

Am spus ce am spus pentru a se evita necazurile personale
ale celui care ar patio cat si pe cele ale celorlalti participanti la
zbor - ar fi pacat ca unul cu vila sa reclame ce se simte in pericol, deranjat etc, etc.

Am vazut nu de mult pe Kitila o Extra de 7 Kg. care a pierdut receptia si sa infipt in
pamant la aproape 600 - 700 de metri distanta cu fail-safe cu tot inspre hale.
Norocul ca nu a batut vantul invers si sa fi decolat in directie opusa caci altfel ar fi fost direct
in curtea unitatii militare si cred ca A D I O cu zborul in zona.

Atat am vrut sa spun , si daca se respecta ce se va hotari de catre voi , totul v-a fi O.K.

Bafta si cat mai multe clipe frumoase petrecute la zbor !

P.S. Poate se vor delimita asa virtual doua pseudo organizatii modelistice - 3 D ( Trei Drumuri ) si K 1 ( Chitila )
si poate se vor organiza intreceri ( gen concurs ) intre ele cu programe fixate de Silviu66 si cei care se pricep ( pe nivele
de pricepere al pilotilor - avansati, medii si incepatori ) iar premiul sa constea intr-o sticla de Col... suc .

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 31 March 2009 - 08:27 AM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#22 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 31 March 2009 - 08:28 AM

ce-a zis ave nu e un fenomen anormal, este chiar logic si am sa incerc sa explic in termeni non tehnici de ce e asa:
Pe finala, profundorul controleaza unghiul de incidenta al aripii si implicit franarea modelului. Odata ce acceleratia motorului este coborata in asa fel incat modelul sa nu mai urce (cu profundorul usor tras) se va controla strict din produnor viteza (tras => ridici botul => franare => mai incet, impins => cobori botul => accelerare => mai rapid) si din acceleratie inaltimea (accelerat => portanta mai mare la acelasi unghi de incidenta => urcare, decelerat => portanta mai mica la acelasi unghi de incidenta => coborare).

de asemenea sunt alte elemente de finete care vin cu experienta, de exemplu
- in vant lateral se foloseste extensiv directia PANA modelul atinge pamantul cu bechia (in caz ca o are pe coada) apoi se elibereaza directia imediat
- folosirea suprafetelor de comanda franeaza modelul, poti da din eleroane in manevre largi (eu asa franez piperul in deadstick).
- daca modelul ridica botul pe finala aveti 2 variante obligatorii, impins fortat sau accelerat. Urmatorul comportament dupa ce a ridicat botul este angajarea
- in deadstick calmul este esential, orice avion planeaza, chiar daca depasiti pista si aveti impresia ca modelul e pe sol nu-i dati drumul! Poate fi la 1m si sa nu realizati asta (am facut de N ori aceeasi prostie - lasandu-l crezand ca e pe sol si el defapt inca zbura). Tine-ti-l cat puteti verificand viteza prin tragerea de profundor (daca lasa coada fara sa urce e limita, daca urca botul e viteza prea mare si il mai puteti lasa sa curga)
- in deadstick orice tras de profundor e imperativ urmat de impins daca botul a urcat

si alte trickuri care vor aparea odata cu experienta.

Rog un moderator sa sparga topicul in 2 subiecte, unul destinat aterizarilor


0

#23 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 31 March 2009 - 08:45 AM

Mersi, Calin. Detalierea este mai mult decat binevenita. Singura mentiune ar fi ca eu nu am spus c-ar fi anormal, ci doar contra eventualei intuitii a unui pilot mai putin experimentat si care nu cunoaste teoria in asemenea amanunt :D
Ave
0

#24 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 31 March 2009 - 08:51 AM

scuze :) am vrut sa evidentiez ceea ce ai zis si tu, incepatorilor li se poate parea anormal sa urci/cobori din acceleratie si sa accelerezi/decelerezi din profundor :D


0

#25 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 31 March 2009 - 09:19 AM

Orice inceput are si un sfarsit! .Incepatori trebuiesc ajutati ,la camp (practic)si cel putin cu un sfat aici pe forum :D
ADOR VITEZA!!!
0

#26 Useril este offline   matei_silviu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 04-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Gent area - Belgium

Postat 31 March 2009 - 09:39 AM

Da cred ca topicul ar trebui despartit. Pentru mine aceste comentarii sunt foarte binevenite :D.
Multumesc celor experimentati pentru genul asta de comentarii care sunt foarte constructive.
0

#27 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 31 March 2009 - 10:07 AM

Vezi postareaTUROK, la Mar 31 2009, 12:38 AM, a spus:

Baieti ! salutare natiune , etc.NU DORESC SA INTRU IN POLEMICI! ...Ca prima masura ce trebuie luata ,indiferent ca o sa facem sau nu un regulament de zbor ,la capitolul ( TERMICE ) OBLIGATORIU VA TREBUI SA FIE CEL PUTIN 2 OAMENI ,cauzele se stie .MAXIM 2 TERMICE IN ZBOR IN ACELASI TIMP .


Intervin si eu pentru ca sunt putin contrariat. Am fost sambata si am zburat. Termic si electric. Terenul este suficient de departe de sosea si de case astfel incat sa poti zbura termice in siguranta daca nu duci modelul mult mai departe de cat ar fi cazul. Sincer nu inteleg chestia asta cu maxim 2 modele in aer. De ce doar 2?
Daca vin 30 masini intr-o zi (si vor veni mai devreme sau mai tarziu) cum o sa facem? cu lista? Cu programari?
Am zburat si la kitila si mai ales la clinceni, unde cu tot zborul 1:1, nu s-a impus niciodata o regula referitoare la limitarea numarului de modele in aer.
E de bun simt ca nu ar trebui sa fie 10 modele simultan in zbor insa sincer sa limitezi la 2 mi se pare usor aberant.
De asemenea, la kitila am mai vazut o chestie deshteapta: atunci cand erau multe modele in aer s-a stabilit clar ca toata lumea zbura in acelasi sens astfel incat sa nu apara incidente.
0

#28 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 31 March 2009 - 10:22 AM

MADA .....nu stiu daca chiar o sa fie 30 de masini acolo , desi mi-ar place sa fim mai multi ,cert este ca eu am spus ca idee ( la capitolul TERMICE)..

Chiar crezi ca daca va fi 30 de masini asta inseamna si 30 de avioane termice?.Din partea mea se poate zbura si toate in acelasi timp , dar nu vad suficient spatiu de zbor pt el . :D

Deci eu mi-am exprimat doar o opinie , nu un regulament .De regulament o sa aibe cine sa se ocupe . :)
ADOR VITEZA!!!
0

#29 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 31 March 2009 - 10:52 AM

Vezi postareaMADA, la Mar 31 2009, 11:07 AM, a spus:

Intervin si eu pentru ca sunt putin contrariat. Am fost sambata si am zburat. Termic si electric. Terenul este suficient de departe de sosea si de case astfel incat sa poti zbura termice in siguranta daca nu duci modelul mult mai departe de cat ar fi cazul.

Mada, problema multor incepatori - /je included - este ca duc aparatele suficient de de parte incat sa fie siguri ca au loc de urmatoarea manevra. Din acest motiv unii pot duce avionul chiar pana la sosea, desi este departe iar un avion mic - pana in 2 m - devine abia vizibil, mai ales ca din directia aia abia mai vezi profilul aparatului. Problema e daca-l scapi din comanda cand el se indreapta catre sosea. Sincer, nu vreau sa ma gandesc la aceasta posibilitate, dar nu este din pacate exclusa.

Spatiu este din plin, insa ATENTIE: la ca. 100 m de pista, paralel cu ea, este un drum de acces. Pe acolo mai trec masini, mai des decat pe la Chitila (am vazut sambata doua sau trei, nu mai tin exact minte numarul). AIA este o problema, pentru ca nu avem cum sa restrictionam circulatia pe acolo, si stii, Mada, ca din pacate avionul tau a patit-o EXACT pe marginea acelui drum. Mie mi-e mai frica de "poteca" aia decat de soseaua de centura...

Citeaza

Sincer nu inteleg chestia asta cu maxim 2 modele in aer. De ce doar 2?
Daca vin 30 masini intr-o zi (si vor veni mai devreme sau mai tarziu) cum o sa facem? cu lista? Cu programari?

Da, cu lista. E o idee pe care am propus-o pentru Chitila, pentru zilele cu aglomeratie. Este perfect adevarat ca sunt si "timpi morti", in care nu zboara nimeni, dar de exemplu te pregatesti, astepti sa aterizeze cineva ca sa mai tragi si tu 10 min. de avion, si cand a aterizat unul si te duci sa pornesti motorul observi ca altul a pornit cu 5 secunde inaintea ta si e deja pe drum catre pista. Cum te simti atunci?

Mie nu imi place aglomeratia in aer, si am trait de cateva ori neplacuta experienta descrisa mai sus. Motiv pentru care am renuntat la repriza de zbor, ceea ce nu s-ar fi intamplat in cazul existentei unei "cozi" cat de cat organizate. Pur si simplu sunt suficient de incepator incat sa-mi dau seama de cat spatiu de manevra am nevoie, si stiu ca la nivelul meu sansele de a evita in ultimul moment o coliziune sunt MICI, drept pentru care nu stau in aer cand sunt inca doua aparate acolo (pe langa mine). Daca tot am ajuns aici, tin sa le multumesc in public celor care m-au asistat de-a lungul timpului, mai ales in zilele aglomerate, si care m-au ajutat astfel sa evit un deces prematur :D al avionului. Se stiu ei...

Citeaza

Am zburat si la kitila si mai ales la clinceni, unde cu tot zborul 1:1, nu s-a impus niciodata o regula referitoare la limitarea numarului de modele in aer.
E de bun simt ca nu ar trebui sa fie 10 modele simultan in zbor insa sincer sa limitezi la 2 mi se pare usor aberant.

Au observat unii de p-afara ca atunci cand in aer sunt mai mult de doua aparate care evolueaza in acelasi spatiu de joasa altitudine (in vecinatatea pistei) si in vecinatatea pistei probabilitatea de coliziune creste nelinistitor. De acolo am preluat si eu conceptul, oamenii afirmand ca de la regula se pot excepta planoarele - care sunt si lente si se si duc la mama ma-sii, peste 100 m altitudine, unde in general avioanele nu prea ajung - si slow- / parc-flyerele, care evolueaza de asemenea relativ lent insa intr-un spatiu considerabil mai restrans fata de un termic.

No offence intended, Mada: pur si simplu este aproape imposibil sa te coordonezi cu alt pilot aflat in plina evolutie. Chiar daca ambii piloti sunt asistati de cate un helper, in functie de manevra care ii trece fiecaruia prin cap la un moment dat si pozitia avioanelor + viteza lor sunt destule sanse sa le aduci intr-o zona suficient de mica incat sa "faca cunostinta" unul cu altul. Deja 3 avioane este mult, inclusiv pentru helperul fiecaruia dintre piloti care trebuie sa urmareasca 3 tinte simultan si nu are idee despre urmatoarea manevra a nici uneia dintre ele. Atat.

Citeaza

De asemenea, la kitila am mai vazut o chestie deshteapta: atunci cand erau multe modele in aer s-a stabilit clar ca toata lumea zbura in acelasi sens astfel incat sa nu apara incidente.

Da, ideea asta este excelenta, dar exclude de exemplu ranversari, Immelman / split-S (daca nu sunt urmate imediat de o alta figura care sa readuca avionul pe directia initiala).

Aceasta postare a fost editata de ave: 31 March 2009 - 10:52 AM

Ave
0

#30 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 31 March 2009 - 11:56 AM

Nu cred in ideea asta cu lista (adica nu cred ca se va respecta) insa pana la urma normal ca se va face asa cum hotaraste majoritatea. Mai bine zis nu cred ca ar trebui limitat zborul la doar 2 modele termice.
Ca sa nu mai spun ca si un electric acrobat, la 1.2 - 1.5m, poate sa faca aceleasi figuri in aer.
Eu am zburat sambata katana dupa 4 luni de pauza si nu mi s-a parut ca nu ar fi suficient terenul ala. Nu m-am aruncat, am facut doar tururi de pista si ceva tentative de acro pe latura mare.
E adevarat ca am facut-o praf insa dintr-o imbecilitatea maxima, respectiv aceea de a o intoarce fix cu coada in vant dup ce am scos-o din angajare, ceea ce i-a fost fatal.
Despre drumul ala de care zici chiar nu stiam, pentru ca am venit pentru prima data acolo. Daca e sa il luam in considerare ca atare, pana la urma inseamna ca zona nici nu este potrivita pentru termice.
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro