La trei Drumuri Generalitati-reguli de zbor,etc
#31
Postat 31 March 2009 - 12:16 PM
al caz - Kitila - slabit tija de acceleratie in cuplajul de pe servo la un acrobat termic mare
si ramas accelerat la maxim.
Pilotul insa avansat a mers cu el in cercuri pana a terminat combustibil si aterizat in dead-stick.
Tineti cont de orice inainte de a fi prea tarziu si de a avea regrete ulterior.
#32
Postat 31 March 2009 - 12:24 PM
Imi pare sincer rau ca acum stam sa analizam drobul de sare...
In orice caz, la 3 drumuri se va zbura ...
#33
Postat 31 March 2009 - 12:37 PM
MADA, la Mar 31 2009, 12:56 PM, a spus:
Mai degraba ti-a intrat ceva la parghile de control ,in timpul decolari ..sau pur si simplu te-ai pierdut!
#35
Postat 31 March 2009 - 01:08 PM
Prostia mare a fost ca am virat dreapta cautand sa ies din zona pistei si am pus-o fix cu coada in vant de aceea nici nu am mai reusit sa o ridic. Vantul de coada a departat-o de pista si in final a izbit-o de sol.
Later edit: da e clar, m-am pierdut.
Aceasta postare a fost editata de MADA: 31 March 2009 - 01:15 PM
#36
Postat 31 March 2009 - 01:11 PM
MADA, la Mar 31 2009, 12:56 PM, a spus:
Ca sa nu mai spun ca si un electric acrobat, la 1.2 - 1.5m, poate sa faca aceleasi figuri in aer.
Perfect adevarat, eu ma refeream la doua - pentru cine vrea, poftim, trei - "avioane mari" in aer. Adica aparate rapide, care manevreaza local (in apropierea imediata a pistei). Propunere: cine e de acord sa zboare in mai mult de 2 (avioane simultane in aer), sa anunte si amatorii pot face asta. Dar de exemplu nu mi se pare corect ca daca sunt doi in aer si cel putin unul doreste sa zboare "in maxim doi", ca sa zic asa, sa vina un al treilea si sa decoleze "ca lui ii e ok". Sa numim asta un fel de "politete la locul de zbor". Ce parere aveti?
Citeaza
Nu te consider DELOC imbecil pentru manevra aia: nu aveai alta sansa de manevra, pentru ca in directia opusa erau masinile, deci chiar ai facut tot ce puteai sa-l salvezi. Imi pare rau pentru pierdere... :rolleyes:
Citeaza
Da, am observat niste masini (inclusiv aia cu masuratul, dupa care a mai trecut cel putin o dacie alba). Si la starea ta cand ai venit sa recuperezi ramasitele pamantesti ale Katanei, nici eu n-as fi observat drumul acolo...
Potrivirea sau nu pentru termice este relativ discutabila. Daca vor incepe sa construiasca case aia dinspre sud, e chiar nasol - atunci clar va trebui sa renuntam. Altfel locsorul e destul de ok.
@TUROK: NU s-a pierdut, aia clar, pentru ca daca se pierdea nu scotea avionul ala din cutitul pe dreapta in care l-a pus vantul IMEDIAT ce s-a desprins de sol. Eu l-as fi facut muci ACOLO pe loc. Mada e pilot bun, cu foarte mult sange rece. Din pacate contextul (combinatia de conditii) a fost naspa, sau mai rau chiar :(
Later edit: Mada, aparent am postat amandoi in exact acelasi timp :rolleyes:
Aceasta postare a fost editata de ave: 31 March 2009 - 01:13 PM
#37
Postat 31 March 2009 - 02:54 PM
rulat suficient pe pista ca sa ia viteza .
Are la un moment dat din cauza denivelarilor o abatere de la traiectorie ( vireaza pe pista usor dreapta )
si tocmai inainte de a trage de profundor cu 2-3 secunde mai ia un bolovan la roata si sare usor de
aripa suicient cat sa il incetineasca si sa decoleze deja aproape in limita, cu coada in vand etc, etc.
Si iar element fundamental este urcarea lui pe verticala , daca se reusea impingerea de profundor sa intre usor in picaj
si tinut paralel cu solul si turat motorul scapa. ... dar la fotbal si avioane se pricepe toata lumea de pe margine.
#38
Postat 31 March 2009 - 04:33 PM
REAL DESIGN, la Mar 31 2009, 01:16 PM, a spus:
al caz - Kitila - slabit tija de acceleratie in cuplajul de pe servo la un acrobat termic mare
si ramas accelerat la maxim.
Pilotul insa avansat a mers cu el in cercuri pana a terminat combustibil si aterizat in dead-stick.
Tineti cont de orice inainte de a fi prea tarziu si de a avea regrete ulterior.
ce?! asa o zis ca s-o intamplat?! Apai sa ma scuzi dar e o porcarie... orice motor (bun) de la o anumita cilindrie in sus are arc pe acceleratie sa revina la zero daca linkul intre el si servo e pierdut...
Cat despre crashul lui Mada - nimeni nu a observat ce prost a mers motorul? Acolo n-a avut tractiune de aia a ramas in limita de viteza, daca motorul tragea cat putea el i se rupea ca se intorcea cu vantul in spate...
Alta regula ce incepatorii trebuie s-o aplice:
- tureaza motorul la maxim 1-2 secunde inainte de decolare, in special motoarele pe metanol care vor merge foarte gras daca stau mult la relanti, si pana isi revin pierzi secunde pretioase (vezi decolarea in limita de viteza a lui Mada...)
Aceasta postare a fost editata de Calin: 31 March 2009 - 04:39 PM
#39
Postat 31 March 2009 - 06:54 PM
ce?! asa o zis ca s-o intamplat?! Apai sa ma scuzi dar e o porcarie... orice motor (bun) de la o anumita cilindrie in sus are arc pe acceleratie sa revina la zero daca linkul intre el si servo e pierdut...
Calin am in fata un OS 61 FX si un OS 91 FC si nu au arc - unde deschizi carburatorul acolo ramane..
#40
Postat 31 March 2009 - 07:16 PM
#41
Postat 31 March 2009 - 09:12 PM
Calin, la Mar 31 2009, 08:16 PM, a spus:
E o practica gresita sa nu-l scoti. Nu detot, doar desprins de pe parghie.
#42
Postat 31 March 2009 - 09:54 PM
Aceasta postare a fost editata de Calin: 31 March 2009 - 09:59 PM
#43
Postat 31 March 2009 - 10:00 PM
REAL DESIGN, la Mar 31 2009, 07:54 PM, a spus:
eu am un 61fx. nu stiu daca are arc sau nu, dar fara tija de comanda pe acceleretie revine usor usor la pozitia inchis. si teoretic atunci cand trage aer pe acolo, ar trebui sa se inchida un pic mai repede.
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#44
Postat 01 April 2009 - 09:46 PM
Calin, la Mar 31 2009, 05:33 PM, a spus:
Cat despre crashul lui Mada - nimeni nu a observat ce prost a mers motorul? Acolo n-a avut tractiune de aia a ramas in limita de viteza, daca motorul tragea cat putea el i se rupea ca se intorcea cu vantul in spate...
Calin, cazul de care pomeneste Real Design a fost al meu. Cu motorul turat la maxim. Aveam un Magnum de 15cc si s-a desurubat parghia care antreneaza axul acceleratiei. Nu cuplajul de la servo. Pe moment atunci la cald am crezut c-a sarit servo. Abia cand l-am adus jos am constatat ca servo era pe pozitie si tijele in regula, numai ca nu mai actionau asupra axului acceleratiei. Si nu avea arc(ca n-avea el constructiv). A ramas in pozitia in care a crapat. Din nefericire a fost pe maxim.
Despre problema cu crash-ul lui Mada, sunt mai mult decat de acord. Crash-ul s-a datorat lipsei de putere a motorului. Era in limita datorita lipsei de tractiune. Mada putea sa-l intoarca si cu fata la vant, ca dupa unghiul cu care l-a urcat (si se vede ca motorul nu facea fata in urcarea aia), tot nu facea nimic atata timp cat motorul nu-l ajuta.
#45
Postat 02 April 2009 - 07:07 AM
erau creatie proprie ! Scuze , am explicat eu gresit , ideea era ca se poate intampla si ca nu este bine sa fii aproape
de sosea mai ales cand esti si incepator. Tu te-ai descurcat super.
Fara sa doresc sa il supar pe Mada , avionul lui l-a zburat la un moment dat
cel de la care l-a luat si care a fost putin nemultumit de elice ( avea cred un 12,25x3,75 )
elice care daca nu merge motorul la turatia maxima bine nu asigura tractiunea necesara.
Eu am patit asa pe Katana CmPro , la care am pus aceeasi elice si la decolare imediat dupa
ce s-a ridicat si a intrat pe panta am redus doar putin de tot acceleratia. Norocul meu ca au inceput sa
strige toti cei de fata " Baga motor, baga motor ! " si asa l-am scapat. Insa tot zborul a fost cam cu
turatie de peste 85% - cum reduceam putin cum pierdea altitudine - accelaratia ridicata a dus la
arderea bujiei si la ruperea trenului in incercarea de aterizare.
Cu o astfel de elice daca stii te ajuta la 3D.
Pe YouTube este o Katana ca a lui Mada si cu acelasi motor ( OS 55 )
dar cu elice 14,5X4W ( sau 14X4 W ).
Mare socoteala si cu eliciile astea. Am pus pe O.S. 46 un 12x6 ca era trecuta in manual - jale - nu sare de 5-6.000 de ture.
( cu 10x6 sare de 14.000 ture dar nu urca pe verticala Katana aia de care am zis de la CmPro.)
Scuze de OffTopic poate.
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 02 April 2009 - 07:19 AM
#46
Postat 02 April 2009 - 07:25 AM
Mada: stii ce mi se pare ciudat la accidentul tau? Faptul ca avionul NU s-a oprit din viraj in momentul in care l-ai intors cu botul in vant. E cumva posibil sa fi "uitat" sa aduci stickul de directie pe centru? :lol:
REAL DESIGN (si altii care folosesc formele astea): conform Dictionarului Ortografic, Ortoepic si Morfologic (faimosul DOOM) , exista cateva substantive (printre care se numara "elice" - nu ELICIE, cine-o fi scos cuvantul asta... - si "matrice") a caror forma ramane neschimbata la plural. Rezultat:
elÃce s. f., art. elÃcea, g.-d. art. elÃcei; pl. elÃce, art. elÃcele
matrÃce (mat., log.) s. f. (sil. -tri-), art. matrÃcea, g.-d. art. matrÃcei; pl. matrÃce
Aceasta postare a fost editata de ave: 02 April 2009 - 07:26 AM
#47
Postat 02 April 2009 - 08:03 AM
#48
Postat 02 April 2009 - 08:33 AM
Pacat ca in filmul lui Florin nu se vede pozitia suprafetelor de comanda...
#49
Postat 02 April 2009 - 08:46 AM
si greseala invatacelului care baga eleron in stall
Ascultati cu atentie ce zice instructorul in ambele filme. Cred ca e foarte elocvent si in cazul nostru.
Aceasta postare a fost editata de Calin: 02 April 2009 - 08:48 AM
#50
Postat 02 April 2009 - 08:57 AM
si chiar o explicatie si mai buna! Recomand oricui sa comande dvd-urile - sunt foarte instructive!
#51
Postat 02 April 2009 - 10:39 AM
Sa va spun ce vad eu:
Greseala 1: decolarea a facut-o clar in limita de viteza,se vede extrem de bine cum se angajeaza imediat dupa decolare;daca ne uitam mai bine practic nu a fost decolare ci avionul a fost aruncat in sus de o denivelare a pistei;
Greseala2: a reusit sa redreseze si sa-i imprime un pic de viteza dar in loc sa faca PALIER pentru a prinde un pic de viteza/portanta l-a virat si a ajuns cu coada in vant;
Greseala 3: din ce vad eu tot trage de profundor sa-l urce,practic avionul sta tot timpul cu botul in sus.
#52
Postat 02 April 2009 - 09:04 PM
ave, la Apr 2 2009, 09:33 AM, a spus:
Ave, am spus ca m-am pierdut pentru ca nu aveam nici un chef sa ma contrazic cu Turok si mai ales ca sa inchei discutia.
Sunt foarte sigur ca nu m-am pierdut pentru ca daca era asa il trozneam imediat dupa ce s-a ridicat, atunci cand a virat violent spre dreapta.
Intr-adevar decolarea a fost fortata, a sarit din denivelarea aia, insa tot timpul am incercat sa il redresez cat de cat si mai ales sa fug cat mai departe de pista. Ceea ce m-a frapat pe mine a fost faptul ca il simteam ca nu raspunde la acceleratie. Sunt sigur ca nu am tras atat de violent de profundor si la fel de sigur sunt si ca vantul ala de coada a avut un efect nefast.
Este posibil sa se fi intamplat si ce a spus Calin cu privire la motor; era doar al doilea zbor in ziua respectiva si asta dupa o pauza de 4 luni. Totusi la pornire l-am verificat si la orizontala si la verticala si nu a carait.
#53
Postat 03 April 2009 - 09:39 AM
MADA, la Apr 2 2009, 10:04 PM, a spus:
Sunt foarte sigur ca nu m-am pierdut pentru ca daca era asa il trozneam imediat dupa ce s-a ridicat, atunci cand a virat violent spre dreapta.
Intr-adevar decolarea a fost fortata, a sarit din denivelarea aia, insa tot timpul am incercat sa il redresez cat de cat si mai ales sa fug cat mai departe de pista. Ceea ce m-a frapat pe mine a fost faptul ca il simteam ca nu raspunde la acceleratie. Sunt sigur ca nu am tras atat de violent de profundor si la fel de sigur sunt si ca vantul ala de coada a avut un efect nefast.
Este posibil sa se fi intamplat si ce a spus Calin cu privire la motor; era doar al doilea zbor in ziua respectiva si asta dupa o pauza de 4 luni. Totusi la pornire l-am verificat si la orizontala si la verticala si nu a carait.
Mada , ce a fost a fost ! " necazul " este ca asa cum spunea cineva pe Kitila acest sport este unul " sangeros " si crash-uri se intampla si la case mai mari, nu vom sapa
definitiv de ele. Important este daca modelul se poate repara, stiut fiind ca Sebart-urile sunt foarte bine facute dar si foarte firave pt. a pastra greutatea., iar daca
raspunsul este pozitiv , totul este O.K. mergem inainte. ( l-am termnat si eu pe al meu - m-am incapatanat si i-am pus OS 61 cu Perry Pump )
Numa bine !